23 mei 2022 om 00:00
iBOOD

Medion Erazer Engineer X10 Gaming PC | Intel i5-11400F | RTX3060 | 16GB | 512 GB SSD

Product expert aanwezig

Medion Erazer Engineer X10 Gaming PC

Yes. Yes it can.

Specificaties

Merk: Medion
Type: Erazer Engineer X10 Gaming PC (MD35179)
Garantie: 2 jaar

• Intel i5-11400F processor
  • GeForce RTX 3060 grafische kaart
  • Razendsnelle 512 GB SSD 

Processor

• Chipset: Intel B560
  • Model: i5-11400F

Geheugen

• Geheugen: 16 GB
  • Type: DDR4
  • Snelheid: 3200
  • Configuratie: 2 x 8 GB
  • Geheugenslots: 2x 
  • Max geheugen: 64 GB

Harde schijf

• Opslag: 512 GB
  • SSD type: M.2 by PCIe

Grafische kaart

• Nvidia GeForce RTX 3060 12GB

Connectiviteit

• I/O Voorzijde: 2 x USB 3.2 Gen 1 Type A, 1 x Microfoon in, 1 x Audio uit
  • I/O Achterkant: 2 x USB 2.0, 2 x USB 3.2 Gen1 Type A, 1x USB 3.2 Gen2 Type-C poort
  • I/O Grafisch: 1 x HDMI-uitgang 2.1, 3 x DP-uitgang 1.4a
  • I/O Audio: 1 x Lijnuitgang vooraan (groen), 1 x Lijningang (blauw), 1 x Microfoon (roze)

OS

• Windows 11 Home

Fysieke kenmerken

• Afmetingen: 38,0 x17,0 x 36,0 cm
  • Gewicht: 7,6 kg

Dit ontvang je

• Erazer Engineer X10 Gaming PC
  • Stroomkabel
  • Veiligheids- en garantiegids

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de werkdag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Medion Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

23 mei 2022 om 00:22
hobbix Gebruiker

de fotograaf had zeker een zware nacht doorgehaald. Drie kanten vijfentwintig keer op de gevoelige sensor vastgelegd maar de achterkant vergeten.

Beantwoorden

23 mei 2022 om 09:04
Official Product Expert Medion Expert Official Product Expert

Hi hobbix,

Omdat deze kast gebruikt wordt in meerdere configuraties is hier bewust voor gekozen.
Een model met een andere videokaart of moederbord, daar zou de achterkant dan van afwijken.

Mocht je een specifieke vraag hebben over de achterzijde dan laat het me gerust weten.

Beantwoorden

23 mei 2022 om 00:23
wallagh Gebruiker

Misschien handig om niet 15 foto’s van de kast te laten zien, maar ook een paar foto;s van de binnenkant?

Beantwoorden

23 mei 2022 om 00:40
Moderator Paul Moderator

Het lijkt er op dat Medion geen foto’s van binnenzijde of achterzijde heeft gemaakt, aangezien andere aanbieders van verschillende Erazer Engineer X10 pc’s deze foto’s ook niet tonen.

Beantwoorden

23 mei 2022 om 00:42
adnanticus Gebruiker

Welk mobo ligt erin?

Graag met naam en nummer.

Beantwoorden

23 mei 2022 om 09:10

Hi adnanticus,

In dit systeem zit een door Medion ontworpen moederbord. Als je hier vragen over hebt dan beantwoord ik deze graag.

Beantwoorden

23 mei 2022 om 10:37
Hataraki9 Gebruiker

Zit er Wifi op het MB? zo ja, welke versie?

Beantwoorden

23 mei 2022 om 11:08

Hi Hataraki9,

Dit systeem is niet voorzien van Wi-Fi of Bluetooth. 
Wel is er een vrij m.2 key E slot, waar je een Wi-Fi adapter in kan prikken. De AX201 adapter van Intel wordt bijvoorbeeld ondersteund.

Beantwoorden

23 mei 2022 om 01:04
Big-J Gebruiker

Ze laten geen foto’s zien van de binnenkant omdat ze wss een mobo gebruiken dat al een jaar niet meer te koop is en “end of life” is… Op de website van Medion zelf staat deze PC al niet meer op, enkel een iets “nieuwer” model met betere CPU. Daar kun je een ook 3D model zien van de binnenkant.

Beantwoorden

23 mei 2022 om 05:42
Jurjen_B Gebruiker

Voor een game-PC heeft deze PC een ouderwetse CPU. Met een i5 processor kun je echt niet meer thuiskomen. Zeker voor die forse prijs (2000 gulden ja ik reken soms nog steeds om) mag je minimaal een i7 verwachten. Ben blij dat ik kort geleden bij de lokale computerboer heb besteld.

Beantwoorden

23 mei 2022 om 06:55
theorganiser Gebruiker

Is een i7 dan een nieuwer model dan een i5?

En is de intel I8 dan ook nieuwer?

Beantwoorden

23 mei 2022 om 07:13
Boogietobi Gebruiker

De i3-i5, i7 i9 geven de positie van de cpu weer in verhouding tot elkaar binnen die generatie. Dus een i9 is de top of the line en het duurst, i3 het goedkoopst.

De cijfers erna geven de generatie aan, dit is een 11de generatie Intel CPU, er is op dit moment een twaalfde uit, die het 8-10% beter doet

Beantwoorden

23 mei 2022 om 07:52
Hawk31 Gebruiker

Deze i5 processor kan veel sneller zijn dan een i7… Dat is namelijk afhankelijk van de generatie van de i7 waarmee je de door ibood aangeboden i5 vergelijkt.

Beantwoorden

23 mei 2022 om 08:13
RDDR Gebruiker

Daarbij: bij gaming, waar deze voor bedoelt is, is het verschil tussen een i5 en i7 verwaarloosbaar. Zeker met een RTX3060 aan boord. Die zal in 99% van de games de beperkende factor zijn.

Voor dit geld kan weinig klagen over deze pc.

Beantwoorden

23 mei 2022 om 08:16
leonmast Gebruiker

Voor 2400 gulden nog een Laser xt gekocht (10Mhz als de turbo ingeschakeld was), 1 Mb ram, 40Mb Harddisk, hercules kaart(zwart-wit) kaart, 5 1/4 floppy drive. een jaar later ingeruild 1000 gulden bijleggen voor een octec 286 16 Mhz, deze had 3,5 inch floppy drive en nog steeds de hercules kaart. ik vind dit deze aanbieding in vergelijk met toen een koopje ;-)

Beantwoorden

23 mei 2022 om 08:52
DaffCr Gebruiker

Ha, zo’n Laser XT was ook onze eerste computer. Later met m’n broers ruim 100 gulden gespaard om het werkgeheugen met 1MB uit te breiden

Beantwoorden

23 mei 2022 om 09:02
Surdoka Gebruiker

@RDDR Helemaal juist.

i3-i5-i7-i9 zijn benamingen uitgevonden door het marketing team van Intel om het “computerboeren” makkelijker te maken computers te slijten aan mensen die niet goed thuis zijn in computerspecificaties. Als iemand het enkel over i5 en i7 heeft en niet over de 11400F en de 3060 weet je al genoeg; die persoon mag je gewoon negeren.

De Intel x400F is al jaren de meest gebruikte processor voor midrange configuraties, en maakt een goed paar met de 3060.

Beantwoorden

23 mei 2022 om 13:57
manke_nl Gebruiker

Ik game prima op een i5 4e gen, iedereen moet tegenwoordig minimaal 60 tot 120fps halen anders hoeft het niet.

Beantwoorden

23 mei 2022 om 16:16
daisuke Gebruiker

Wel ja, 60 fps is inderdaad toch het compleet absolute minimum wat je van een PC kan verwachten ? anders kan je gewoon op een console gaan spelen.

Beantwoorden

23 mei 2022 om 07:08
wallagh Gebruiker

*knip*

Edited by: Lisa
Prijsvergelijkingen zijn alleen toegestaan met een directe link naar een identiek product.

Beantwoorden

23 mei 2022 om 07:20
keveun Gebruiker

Deze wijkt sowieso op geheugen al af. Ibood aanbieding: 16GB, Coolblue 8GB en Windows11 tov Windows10.

Beantwoorden

23 mei 2022 om 07:39
johnnysapporo Gebruiker

Ja inderdaad. Beter kijken naar specificaties voordat je link plaatst! Die van Ibood zijn beter en sowieso meer geheugen.

Beantwoorden

23 mei 2022 om 09:15
Zoemas Gebruiker

De videokaart maakt het een midrange game PC, de rest van de compontenten is eerder low end. De goedkoopste 3060 12GB kaart die ik even vlug kan vinden in van PNY voor 419€ Wat toch al bijna de halve prijs van de PC is. Een M2 512GB ssd heb je al voor een 50€. 150€ voor de i5 processor. geheugen is wat moeilijker een prijs op de plakken omdat er geen timings bij staan , maar pak een 60€ dan zitten we aan 779€ dan hebben we nog 220 € voor een moederbord, kast en voeding. Neem dan nog 70€ voor een kast , 70€ voor een 750W powersuply en 103€ voor een MSI B560M PRO moederbord dan zitten we aan 1022€. Met wat langer zoeken, kan ik de PC wel bouwen aan een lagere prijs en heb je een PC die je later makelijker kan upgraden. Maar je kan naturlijk pas echt vergelijken als je de merken van de gebruikte onderdelen van de Medion kent. Een MSI of Asus 3060 kaart is al vlug 100€ duurder dan PNY , maar presteert wel beter en is stiller. Dus ik twijfel of dit een goeie deal is of niet.

Beantwoorden

23 mei 2022 om 10:33
Sarvok Gebruiker

Ligt er denk ik aan if je zelf een desktop kan bouwen of niet :) je zal ongetwijfeld ‘ergens’ anders de losse onderdelen goedkoper kunnen krijgen. Maar als je het niet kan bouwen, heb je er niks aan…

Dit is een prima kast om hedendaagse spelletjes mee te spelen. Met DLSS haal je zelfs met Cyberpunk of Red dead redemption 2 een prima fps (op 1080p)

Beantwoorden

23 mei 2022 om 13:35
Trust_me Gebruiker

Voor een tweaker is het beetje te duur maar iemand die niet veel van pc begrijpt is het zeker goede mid range pc tbh.

Beantwoorden

23 mei 2022 om 09:50
MisterSqueaky Gebruiker

Geen DVD/blurayspeler ? Ja, dat vind ik handig in een desktop – ik ben oud :P
Wel een bay waar die makkelijk inkan of is de voorkant helemaal gesloten?

Beantwoorden

23 mei 2022 om 10:32

Hi MisterSquaky,

Het frontpaneel is inderdaad gesloten, een 5.25″ DVD/Blu-ray inbouwen is dus niet mogelijk.

Beantwoorden

23 mei 2022 om 14:46
peterderooij Gebruiker

Een usb dvd/blu ray kan natuurlijk wel.

Beantwoorden

23 mei 2022 om 15:18
MisterSqueaky Gebruiker

Kan, maar als ik een desktop neem wil niet nog allemaal losse periphereals er aan moeten hangen – dan kan ik net zo goed een laptop nemen.

Maar dat is persoonlijk – voor een ander is dit vast een prima deal :)

Beantwoorden

24 mei 2022 om 08:35
edenjose Gebruiker

Ik heb altijd begrepen dat een desktop juist veel meer aansluitmogelijkheden heeft dan een laptop. Losse toevoegingen aan een laptop lijkt me ook lastig gezien de mobiliteit.

Beantwoorden

23 mei 2022 om 11:05
wackaa Gebruiker

ik zie nergens iets over het moederbord of de mogelijkheden hiervan om extra geheugen te plaatsen hoeveel ssd kan ik eraan toevoegen en wat is de powersuply?

Beantwoorden

23 mei 2022 om 11:17
Big-J Gebruiker

Power supply ben ik 100% zeker van dat het iets Chinees is, daar staat Medion bekend om. Het moederbord is hoogstwaarschijnlijk een oude generatie… Ik zou eerder het geld wat deze PC kost gewoon geven aan een eigen samengestelde PC.

Beantwoorden

23 mei 2022 om 11:31

Hi wackaa,

Dank voor je vragen,

Het moederbord heeft 2 x 288pin UDIMM geheugensloten voor DDR4 geheugen. Standaard zijn deze voorzien van 2 x 8 GB 3200 MHz Samsung geheugen (Dual channel) en kan uitgebreid worden naar maximaal 64GB. Single channel wordt ook ondersteund.

Op het moederbord zitten twee M.2 sloten, een bezet Key M slot (Bezet door een Intel Optane H10 512GB SSD) en een vrij Key E slot waar je het systeem bijvoorbeeld van een Wi-Fi adapter kan voorzien.
Verder zijn er nog 5 SATA3.0 6Gb/s poorten beschikbaar. De kast zelf heeft een 3.5″/2.5″ Drive bay en daarnaast nog plek voor 2 2.5″ drives.

Het systeem is voorzien van een 550W voeding.

Beantwoorden

23 mei 2022 om 15:29
KoenD. Gebruiker

Is er een foto van het moederbord? Specifiek vraag ik me af of er uitbreidingssloten zijn voor PCIe kaarten.

Beantwoorden

23 mei 2022 om 16:15

Hi KoenD.,

Het moederbord heeft twee PCI Express sloten:
1x PCI Express 16x slot, bezet met de NVIDIA Geforce RTX 3060.
1x PCI Express 1x slot, vrij.

Beantwoorden

23 mei 2022 om 20:12
MrGoatsy Gebruiker

550 watt voor een voeding is wel erg krap.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.