27 januari 2022 om 00:00
iBOOD

Mill Smart Heaters

Mill Smart Heaters
Wapen jezelf tegen de kou!

Bibberen achter je bureau? Hypothermisch in je home-office? Met de heaters van Mill verwarm je elke ruimte, van de slaap- en studeerkamer tot de badkamer. Allemaal strak van design én een aantal modellen beschikken over geïntrigeerde wifi. Zo zet je de verwarming aan vanonder je warme dekentje!

27 januari 2022 om 01:01
Pvdvenis Gebruiker

Ik zie ze geregeld langskomen hier… Iemand die zijn of haar ervaring wil delen? Heeft olie een voordeel op paneel? Hoe is de kwaliteit? Suggesties etc. welkom. Ik ben van plan om de 5 slaapkamers te gaan verwarmen met deze…

Beantwoorden

27 januari 2022 om 01:24
becool_nl Gebruiker

check ze op coolblue voor recenties

Beantwoorden

27 januari 2022 om 07:54
K-Noord Gebruiker

Ik gebruik ze nu een paar maanden op de bovenverdieping, 1 in de badkamer en 2 in een grote werkkamer (24 m2). Ik heb de 800 Watt versies metaal met Wifi3. Pima verwarming, perfect aan te sturen met Wifi via je telefoon. Vond ergens het advies om een grote ruimte niet met slechts één paneel te verwarmen, maar om de benodigde Watts over 2 panelen te verdelen voor een meer gelijkmatige verwarming van de ruimte. Dat werkt goed. Koppelen met je netwerk via Wifi gaat makkelijk.  Ik vind ze geweldig!

Beantwoorden

27 januari 2022 om 11:02
Official Product Expert Mill Product Expert Official Product Expert

Ah leuk om te lezen dat je zo tevreden bent! Bedankt voor jouw feedback!

Beantwoorden

27 januari 2022 om 08:50
netmeester Gebruiker

Ik zie overal ‘wifi’ staan bij deze heaters. Alleen wifi zou heel mooi zijn, maar voor de zekerheid toch de vraag: heb ik een internetverbinding nodig om deze apparaten aan te sturen?

Beantwoorden

27 januari 2022 om 09:02
netmeester Gebruiker

Heb op een andere site de handleiding gedownload. Ze bedoelen blijkbaar Wifi met internet, gemiste kans.

Beantwoorden

27 januari 2022 om 11:02

Goedemorgen,

Je kan de WIFI heaters ook handmatig bedienen :)

Maar het mooiste is wel via de app, want dan heb je heel veel mogelijkheden.

Beantwoorden

27 januari 2022 om 10:20
Kerschp Gebruiker

Vraag, Ik zoek een slimme oplossing voor mijn afgesloten serre. Betreft ca 12 a 15 m2. de mill heater is een interessante oplossing! maar kan ik deze ook verticaal plaatsen ipv horizontaal? In beginsel is stralingswarmte belangrijker dan totale ruimte verwarmen

Beantwoorden

27 januari 2022 om 10:29
Moderator Youri iBOOD Moderator

Goedemorgen Kerschp, ik ga dit navragen!

Beantwoorden

27 januari 2022 om 11:03

Goedemorgen,

Helaas.. Mill paneelverwarming kan je alleen verticaal plaatsen. Daarnaast werken ze obv van convectie en geven ze geen stralingswarmte af.

Beantwoorden

27 januari 2022 om 11:47
Kerschp Gebruiker

Dank voor het bericht. Nog een vervolg vraagje: Ik heb een Mill Glaas  250w geplaatst in de WC (recentelijk ook via Ibood gekocht). Op de juiste manier geïnstalleerd. Bij aansluiting op 220V lichte de aan/uit knop kort op en daarna ging die weer uit. Is het mogelijk dat deze heater “controleert” of er aarde is aangesloten of niet? Als niet lijkt het kapot te zijn, want ik weet niet hoe ik het anders moet controleren. Gr

Beantwoorden

27 januari 2022 om 11:52

Het makkelijkste is om ons even een mailtje te sturen.. Dit mag naar info@nxtretail.nl

dan kijken we even hoe we dit het beste kunnen oplossen.

Beantwoorden

27 januari 2022 om 16:53
Jan-van-Gent Gebruiker

wat is nu volgens U verticaal? Op de foto’s staan ze wel horizontaal…

Beantwoorden

27 januari 2022 om 17:02

excuses.. we bedoelen natuurlijk alleen horizontaal!!

Beantwoorden

27 januari 2022 om 13:31
Andy_Peeters Gebruiker

Ivm de OIL1500WIFI3 olieradiator.  Welke generatie zijn deze?  Dit heeft namelijk invloed op de wifi module.

Beantwoorden

27 januari 2022 om 13:32

Beste Andy

Alles met WIFI3 in de productcode is van de derde generatie :)

Beantwoorden

27 januari 2022 om 13:33
Andy_Peeters Gebruiker

Bedankt! Had het zonet ook gezien.  Was iets te snel met mijn vraag.

Beantwoorden

27 januari 2022 om 20:05
AWWijn Gebruiker

Ik wil onze zolder gaan verwarmen. Nu las ik dat een convectorradiator minder geschikt zou zijn voor slecht geïsoleerde ruimtes. Nu is de zolder niet heel erg goed geïsoleerd. Kan ik dan beter een olie-model nemen?

Beantwoorden

28 januari 2022 om 08:44

Dat maakt eigenlijk niets uit (olie dan wel convector)

Als hij niet goed geïsoleerd is, adviseren we om een model te nemen met iets meer capaciteit dan normaal nodig zou zijn voor dit ruimte, aangezien hij wel warmte zal verliezen door de slechte isolatie.

Beantwoorden

28 januari 2022 om 07:18
Roger12 Gebruiker

Goedemorgen voor de goede orde. De GL1200wifi3 is ook gewoon te bedienen via de Mill app toch?

Beantwoorden

28 januari 2022 om 08:42

Yes!

Alle modellen met WIFI in de productcode zijn te bedienen via de app

Beantwoorden

28 januari 2022 om 10:13
Wimpie82 Gebruiker

Is dit net zo goed als een radiator? We hebben de zolder verbouwd en nu 1 kamer zonder radiator. Is dit dan voldoende om te verwarmen? Meet hij ook de luchtvochtigheid/lucht kwaliteit?

Beantwoorden

28 januari 2022 om 10:21

Belangrijk is dat je een model qua capaciteit kiest wat past in de ruimte. Liever wat ruimer dan conservatief.

De luchtvochtigheid & kwaliteit meet hij niet. Mill introduceert binnenkort Mill Sense: een luchtkwaliteitsmeter waarmee je dit wel kan meten (CO2, luchtvochtigheid, TVOC, temperatuur) . Dit kan je dan aflezen in de dezelfde app

Beantwoorden

28 januari 2022 om 13:54
somno Gebruiker

Goedemiddag,

Is de wifi module ook aan te sturen via de Google Nest hub?

Ik ben benieuwd!

Met vriendelijke groet,

Michael

Beantwoorden

28 januari 2022 om 14:04

Beste Michel

Momenteel nog niet.. er komen wel updates in 2022 die het mogelijk maken om het te integreren met Google Assistant, Alexa en Apple HomeKit

Google Nest is nog niet bekend.

Beantwoorden

28 januari 2022 om 14:07

sorry Michael natuurlijk :)

Beantwoorden

28 januari 2022 om 17:15
Pvdvenis Gebruiker

Gekke vraag misschien… Ik ga 4 panelen kopen voor op onze slaapkamers. Wij hebben stadsverwarming en een behoorlijke batterij aan zonnepanelen (leveren 4000kw per jaar en ik gebruik maar zo’n 2500 nu.). Nu zit ik te denken of het een optie zou zijn om de stadsverwarming er helemaal uit te doen en ook in de woonkamer helemaal over te stappen op deze elektrische panelen van Mill. of zou dit uiteindelijk veel te veel stroom gaan kosten? Is daar iets van een rekentool voor?

Beantwoorden

29 januari 2022 om 00:49
becool_nl Gebruiker
29 januari 2022 om 11:43
Stijn_001 Gebruiker

Nadeel gaat zijn dat verwarming typisch ’s avonds en in de winter aan staat wanneer de zonnepanelen niet veel geven, met een digitale meter wat lastiger. Maar ook wel benieuwd of iemand cijfers heeft.

Beantwoorden

30 januari 2022 om 11:26

helaas hebben we hier geen rekentool voor

Zonnepanelen in combinatie met elektrische verwarming is natuurlijk wel een goede combinatie. En met de App kan je hem helemaal naar wens instellen zodat je minder energie verbruikt.

Beantwoorden

19 april 2022 om 14:03
rohar Gebruiker

Beste,

Met overvloed aan kW zou ik airco’s aanschaffen, voor verwarming en koelen. Ik heb zelf in de 2 slaapkamers 2 airco’s geplaats, in de woonkamer een 3,5 kW en 1 op zolder. Radiatoren gedemonteerd, behalve in de woonkamer, vloerverwarming en een convectorput. Idd 11 zonnepanelen op het dak.

de airco’s wel met een lage db, 19 bv van Mitsubishi of LG.

Beantwoorden

29 januari 2022 om 11:41
Stijn_001 Gebruiker

Het verschil tussen de Mill SG2000MEC en de SG2000LED, is dat enkel dat de laatste ook een display heeft?

Beantwoorden

30 januari 2022 om 11:23

Goedemorgen,

het verschil is:

SG2000MEC = mechanische thermostaat, plastic voet

SG2000LED = elektronische thermostaat waarmee je de temperatuur in graden nauwkeurig kan instellen, ventilator & metalen voet

Beantwoorden

30 januari 2022 om 19:36
Stijn_001 Gebruiker

De voet van de SG2000MEC staat dan precies verkeerd omschreven, onder specificaties staat “Aluminium voet”.

Beantwoorden

30 januari 2022 om 20:47
Muser Gebruiker

Vraagje:

De MillPA2000WIFI3 is dit een ‘generatie 3′?

Generatie 3De Mill PA2000WIFI3 is een generatie 3 model met vele verbeteringen in hardware en software tov vorige generatie modellen

Beantwoorden

30 januari 2022 om 23:10
Moderator Paul Moderator

De product expert heeft aangegeven: Alles met WIFI3 in de productcode is van de derde generatie

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.