14 september 2021 om 00:00
iBOOD

Arenti Smart Home

Product expert aanwezig

Arenti Smart Home
We forgot Kevin!

Home Alone zou nu nooit meer kunnen. Want met de smart home systemen van Arenti, zie je in 2 tellen wat Kevin en/of de Wet Bandits uitspoken. Wil je net dat extra beetje gemoedsrust als je de deur uit bent? Arenti staat voor je klaar.

14 september 2021 om 09:48
ricardowaasdorp Gebruiker

Goedemorgen,

Ik zie dat het mogelijk is om slaapliedjes af te spelen op de cam (Arenti Dome1), is dit qua geluidskwaliteit de moeite of kan ik hier beter een andere oplossing voor gebruiken?

Mvg Ricardo

Beantwoorden

14 september 2021 om 10:05
Official Product Expert Arenti Expert Official Product Expert

hi Ricardo,

Als je verwachtingspatroon het nieuwste dolby surround systeem van Sonos is dan zou ik wel even verder zoeken. Wil je het gewoon gebruiken voor de functie babylullaby dan is de geluidskwaliteit zeker de moeite.

Beantwoorden

14 september 2021 om 09:57
nijmegen33 Gebruiker

Werkt de deurbel ook op 5ghz wifi of alleen 2.4ghz?

Beantwoorden

14 september 2021 om 10:06

hi Nijgemegen33,

Morning. De Vbell1 wifi Deurbel ondersteunt alleen 2.4GHZ wifi.

Beantwoorden

14 september 2021 om 11:26
John50 Gebruiker

Goedemorgen @Arenti Expert,

Is de Vbell1 ook te integreren in Homeassistant of bijvoorbeeld Domoticz? Is de Vbell locaal te benaderen met bijvoorbeeld rtsp of aan te spreken via een api?

Beantwoorden

14 september 2021 om 13:38

hi john,

De Vbell is te integreren met HomeAssistent (Google) en Amazon Alexa. Helaas niet met Domoticz.

Aanspreken middels open API kunnen de cameras Arenti helaas niet. Cameras die zijn voorzien van continu voeding (middels een stroomadapter) ondersteunen wel het Onvif en om deels antwoord op jouw vraag te geven ook het RSTP protocol. De GO1 en Vbell1 zijn batterij gevoed en ondersteunen dit helaas niet.

Beantwoorden

14 september 2021 om 20:00
djdtje Gebruiker

Dat verklaart waarom ik de GO1 niet werkend kreeg met een onvif app.

Overigens kon ik de camera’s wel toevoegen in de home assistent, maar verder kun je er helemaal niets mee.

Beantwoorden

15 september 2021 om 06:39
ROBLVB Gebruiker

home Assistant heeft niets te maken met Google Home dit zijn 2 verschillende systemen

Beantwoorden

16 september 2021 om 09:26
djdtje Gebruiker

ik bedoelde ook Google home.

Beantwoorden

14 september 2021 om 15:06
AnnemarieFaber Gebruiker

Kunnen er meerdere camera’s gekoppeld worden in de app?

Beantwoorden

14 september 2021 om 17:09

hi Annemarie,

Er kunnen onbeperkt aantal cameras worden toegevoegd aan de app. Het maakt daarbij ook niet uit of de camera’s op dezelfde locatie zijn geplaatst of op verschillende locaties. Daarnaast heeft het menu een sneltoets waarbij je gelijk meerdere camera’s tegelijk naar voren kunt halen voor live beelden.

Beantwoorden

14 september 2021 om 23:58
Alex_Graca Gebruiker

Hi!

Kan ik ook een tweede gong aansluiten? Zo ja, is die ook los te koop?

Beantwoorden

15 september 2021 om 08:28

hi Alex,

Nog niet, maar deze komt binnenkort uit als losse SKU.

Beantwoorden

15 september 2021 om 08:03
vissere Gebruiker

Goedemorgen,

Bij de vorige aanbieding heb ik de G01 Outdoor aangeschaft. Deze bevalt zeer goed. Eenvoudige installatie d.m.v de app. Het enige minpunt tot zover is de privacy mode. Als ik deze aanzet blijf ik meldingen krijgen op mijn telefoon. Om dit te voorkomen moet ik de meldingen per camera uitzetten èn de meldingen in mijn account. Om ze weer aan te zetten volgt hetzelfde maar dan omgekeerd.

Het lijkt mij dat als je de pricacy mode op de camera activeert dat alle meldingen stoppen.

Doe ik iets verkeerd?

Groet,

Eric

Beantwoorden

15 september 2021 om 08:35

Morning!

Bedankt voor uw feedback en ben blij dat u tevreden bent. De GO1 moet in principe geen privacy functie ondersteunen.

U kunt de bewegingsmelder aan- en uitzetten of dit doen volgens agenda schema. Staan deze toevallig los van elkaar in- en uitgeschakeld?

Heeft u de privacymode en bewegingssensor niet door elkaar heen gehaald?

Weet u zeker dat uw GO1 privacy ondersteunt? Wellicht kunt u een email sturen naar email@arenti.com

Beantwoorden

15 september 2021 om 12:30
vissere Gebruiker

Geinig.

Als ik de Arenti app open dan zie ik 2 beelden van 2 camera’s. In beide beelden staat een icoontje met een streep door de camera. Als ik daarop druk krijg ik de vraag of privacy moet worden ingeschakeld. Als ik op ok druk wordt de camera “zwart” en verschijnt er een grote knop in beeld met “Veeg om privacy modus te ontgrendelen”

Lijkt toch een privacy modus op de GO1 te zitten. Zal ik wat screenshots mailen?

Eric

Beantwoorden

15 september 2021 om 08:42
Sassieman Gebruiker

Bij vorige deal heb ik een GO1 aangeschaft, maar deze heeft ook een magneet montagemogrlijkheid. Op de foto zie ik alleen de versie met schroefdraad. Welke verkopen julllie in deze aanbeiding

Beantwoorden

15 september 2021 om 08:45

De GO1 heeft best of both worlds. U kunt hem ophangen via magneet of via de schroefmontagebeugel zoals men deze op de hoofdfoto ziet.

Voor elke situatie is er dus een andere mogelijkheid naar gelang van de gebruikers.

Beantwoorden

15 september 2021 om 14:20
Rawit Gebruiker

Ik heb heb bij de vorige aanbieding de G01 aangeschaft, bij mij is de accu al binnen 10 dagen leeg ( ipv na een paar maand ) kan het zijn dat de accu defect is ? Ik heb de camera een maand in gebruik. Het beeld is prima maar de accu tijd niet.

Beantwoorden

15 september 2021 om 16:14

hi Rawit,

U kunt altijd contact opnemen met customer support over uw kwestie. 10 dagen is inderdaad veels te kort. Er zijn uiteraard meerdere factoren waar dit aan kan liggen;

1. hoe vaak is er een alert in de omgeving?

2. hoelang is de opname na een beweging/alert 10s,20s of 30s? Uiteraard kost een filmpje van 30sec net zoveel als 3x een filmpje van 10sec

3. hoe ver staat de camera van de router af? dit kunt u terugvinden bij instellingen > installatie gids. Hier wordt aangegeven wat in hoeverre er een stabiele verbinding is met de router. Hoe beter het signaal hoe langer de batterij mee zal gaan.

Beantwoorden

15 september 2021 om 15:30
Katerken Gebruiker

Bij de GO1 zonder SD kaart (wat geen zin heeft gezien iemand dit er gewoon kan uithalen), ben je dan verplicht na 3 maanden een abonnement op cloud te nemen? Of stuurt hij nog steeds wel berichten zonder op te slaan zonder koppeling met SD kaart of cloud? En wat kost deze cloud na de 3 gratis maanden?

Beantwoorden

15 september 2021 om 16:08

hi Katerken,

Een (cloud) abbonement bij Arenti is gewoon optioneel en niet verplicht. De discussie of iets zin heeft is voor iedere gebruiker uiteraard anders. Aan de voorkant van mijn huis gebruik ik de GO1 voor een preventieve werking en achter mijn huis voor onze kippen. Dat er een camera hangt wilt niet zeggen dat de SD kaart er zal worden uitgehaald. U

Uiteraard blijft hij ten allen tijden berichten sturen of er nou wel of niet een SD kaart in zit. Zit er een SD kaart in dan slaat hij de beelden lokaal op (indien er een sd kaart inzit). Mocht men een cloud hebben dan worden de beelden daar bewaard.

kosten hiervan na 90 dagen free trial;

3 dgn alle alerts/bewegingen in de cloud bewaard USD 2,99 er maand

7 dgn alle alerts/bewegingen in de cloud bewaard USD 4,99 er maand

Mocht u er kwartaal betalen dan scheelt dit 10%

Beantwoorden

15 september 2021 om 21:00
Xsempre Gebruiker

Beste Arenti Expert,

Is 1 van deze camera’s (met SD opslag) in staat voor het volgende: ik ben op zoek naar een camera die werkt ZONDER wifi. Hiermee bedoel ik: inpluggen en dan moet ie vanzelf beginnen opnemen op de SD kaart (bij voorkeur toch minstens een paar uur op een 32 GB kaart, vooraleer die de oude bestanden weer begint te overschrijven). Eventueel een allereerste configuratie kan op wifi, maar daarna moet ik ‘m kunnen afkoppelen van de stroom, en ergens anders (waar geen dekking meer is van de wifi) weer kunnen inpluggen waarna hij zonder problemen automatisch weer begint op te nemen. Ik moet NIET live kunnen kijken naar de beelden, maar ik moet ze wel van de SD-kaart kunnen afhalen indien nodig.

Alvast bedankt!

Beantwoorden

16 september 2021 om 08:38

hi Xsempere,

DIt is alleen mogelijk wanneer de camera (met stroomadapter) eenmalig met het WIFI netwerk wordt verbonden en je daarna naar de plek gaat waar op dat moment geen (meer) WIFI is. Misschien een beetje een omslachtig antwoord, maar het is geen alledaagse vraag. Met een 32GD SD kaart heb je ongeveer 80uur beelden obv 1080P resolutie, Bij lagere resolutie wordt deze tijd langer.

Beantwoorden

16 september 2021 om 11:39
Xsempre Gebruiker

Maar tussen het eenmalig verbinden met het wifi netwerk en het verplaatsen naar de riumte zonder wifi, mag de camera wel afgekoppeld worden van de stroom? Of kan dat alleen als de camera bij de verplaatsing aan blijft?
Indien toch mogelijk mits afkoppeling: welke van deze camera’s kan dit? Thanks!

Beantwoorden

15 september 2021 om 22:45
Vdwerken1975 Gebruiker

@expert Bestaat er een goede handleiding voor de Go1 en de Arenti app? En kun je de Go1 ook middels chromecast gebruiken in Google home?

Beantwoorden

16 september 2021 om 08:46

hi Vdwerkn.

Naast de digitale of geprinte handleiding hebben we geen andere versie.

Betreft Chromecast dit werkt gewoon. Mocht je daar wat meer info over willen hebben dan kan men op oa youtube hier een hoop info over terugvinden.

Beantwoorden

15 september 2021 om 22:50
Vdwerken1975 Gebruiker

@Expert Ik heb nog een vraag Ik heb een alarmplan wat s avonds om 21:00 begint tot smorgens 8;00. In de ochtend neemt hij op als er beweging is maar s avonds niet   We gaan zowel in de avond weg met de hond als ook in de ochtend maar s avonds geen enkele melding. Doe ik iets niet goed?

Beantwoorden

16 september 2021 om 08:49

Welk model camera gebruikt u in dit geval?

Beantwoorden

16 september 2021 om 12:37
Vdwerken1975 Gebruiker

De GO1 outdoor met SD card

Beantwoorden

16 september 2021 om 13:38

hi Kunt u nakijken of het blauwe ledje wel oplicht tijdens detectie ’s avonds. Dit zou gewoon moeten werken tussen 21;00 en 08;00.

Heeft u dit ook voor alle dagen ingesteld. U kunt namelijk de ene dag wel en de andere da weer niet instellen. Indien u dit wilt instellen voor alle dagen dan dient u elke dan va de week aan te vinken.

Mocht u problemen hebben dan kunt u altijd een mail sturen naar arenti@arenti.com

Het makkelijkst maakt u een screenshot hiervan dan weten ze direct waar het over gaat namelijk.

Beantwoorden

16 september 2021 om 13:47

nog 1 toevoeging.

U dient in uw geval wel algemene motion detection voor zowel dag (dag detectie) en nacht (nacht detectie) aan te zetten. Dit vind u in het menu precies boven alarmplan.

Indien deze setting uitstaat zal de agenda ook niet detecteren bv ’s avonds.

Beantwoorden

16 september 2021 om 01:27
biegracht Gebruiker

Als de de trial versie is afgelopen, ontvang je dan wel nog de berichten met foto en filmpjes van 10,20 of 30 sec? Ontvang je deze via de app of via mail?

groetjes

Beantwoorden

16 september 2021 om 08:40

Hi Biegracht,

als men er een SD kaart instopt worden de beelden, na afloop free trial, hierop opgeslagen. 10, 20 of 30Ssec die keuze ligt aan wat de gebruiker het prettigst vind.

Beantwoorden

16 september 2021 om 15:48
biegracht Gebruiker

en kan je die afbeeldingen videos via wifi raadplegen?

of moet je fysiek de sd kaart eruit halen?

groetjes

Beantwoorden

16 september 2021 om 05:30
Empress_999 Gebruiker

Vorige keer 2 Go1 camera’s besteld. 1 is reeds gemonteerd en ben er tevreden van. Maar had mail gekregen van ibood dat als ik recensie achterliet op Tweakers, ik er een gratis zou krijgen. Ik zag op Tweakers dat er nog mensen naar aanleiding van hun aankoop op ibood een recensie aan het geven waren. Nooit een gratis camera gezien!

Beantwoorden

16 september 2021 om 08:41

hi Empress,

Dit is denk ik iets tussen jouw en customerservice van Ibood. Ik zou het daar even mee oppakken als ik u was.

Beantwoorden

16 september 2021 om 14:56
BekFire Gebruiker

Arenti Expert; ik zie dat de twee camera’s die ik wil bestellen al zijn uitverkocht.

Wordt hier binnenkort nog een actie van verwacht?

Beantwoorden

16 september 2021 om 16:16

hi Bekfire,

Ongetwijfeld, maar ik durf u niet te zeggen wanneer. De GO1 is nog wel gewoon te koop. Een leuke deal zoeken voor een microSD kaart en je hebt in principe dezelfde deal te pakken als deze flash met de GO1-32 die inmiddels is uitverkocht.

Beantwoorden

3 november 2021 om 09:35
gavwo Gebruiker

Beste Arenti Expert,

Hierbij wil ik aangeven dat mijn VBELL1/Indoor1 niet naar behoren werkt, zoals: beelden van personen die aanbellen worden te laat getriggert! voordat ik op kan nemen via mijn mobiel duurd het enige tijd voordat ik op mijn mobiel kan opnemen om te zien wie er voor de deur staat en is hij constant aan het bufferen wat best irritant is en dan sta ik al inmiddels voor de deur om persoonlijk open te maken of de persoon te woord te staan! ook worden personen van hun achterkant opgenomen…dus zodra zij al voorbij mijn cam gelopen zijn zie ik de opnames van de achterkant!

Het ophalen van de beelden duurt ook enige tijd en blijft constant bufferen voordat ik een moment opname terug kan zien? en valt vaak bij de VBELL1 niet op te halen en geeft hij aan dat hij Offline is, ook komt de melding van diegene die aan had gebeld later aan!?

Ik ben in het bezit van de VBELL1 en de Indoor1 en de Dome1 om mijn huis in de gaten te houden maar laten vaak te wensen over, ik heb al verschillende geheugenkaarten geprobeerd met verschillende schrijfsnelheden en alle mogelijke cam instellingen uitgeprobeerd maar helaas geen soulaas? ik heb zeker een stabiele internet verbinding hiervoor en wat ik heb uitgesloten met mijn internet provider KPN voor zowel thuis als mobiel.

Graag zie ik hier een oplossing in.

Mvg,

G.W

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.