13 januari 2018 om 00:00
iBOOD

Samsung 49" 4K Smart TV | HDR | 64-Serie

Samsung 49" 4K HDR Smart TV

Met deze nieuwe televisie van Samsung komt 4K UHD-beeld nóg beter tot zijn recht.

Specificaties

Merk: Samsung
Type: UE49MU6440SXXN
Garantie: 2 jaar

• Haarscherpe 4K-resolutie
  • Met HDR-ondersteuning
  • Slank, gestroomlijnd ontwerp

Display
Schermafmeting (inch): 49"
Resolutie: 3,840 x 2,160 pixels

Video
Hertz: 50
Picture Engine: UHD Up-Scaling
PQI (Picture Quality Index): 1600
HDR (High Dynamic Range): HDR
Dynamische contrast verhouding: Mega Contrast
Micro Dimming: Supreme UHD Dimming
Precision Black (Local Dimming): n.v.t.
Dynamic Crystal Color: n.v.t.
Active Crystal Color: Ja
Wide Color Enhancer (Plus): n.v.t.
PurColor: n.v.t.
Auto Depth Enhancer: n.v.t.
Contrast Enhancer: Ja
Auto Motion Plus: Ja
Film Mode: Ja
Peak Illuminator: n.v.t.

Audio
Dolby Digital Plus: Ja
DTS Codec: Ja
Sound Output (RMS): 20 W
Speaker Type: 2 CH (Down Firing w/Bass Reflex)
Woofer: n.v.t.
Multiroom Link: Ja
Bluetooth: Ja

Smart Service
Processor: Quad-Core
Voice Interaction: UK English, Spanish, French, Italian, German, Brazilian Portuguese
TV Plus: n.v.t.
Web Browser: Ja
Samsung Connect: Ja
Smart View: Ja

Convergence
TV naar Mobiel - Mirroring: Ja
Mobiel naar TV - Mirroring, DLNA: Ja
360 Video Player: Ja
360 Camera Support: n.v.t.
Bluetooth Low Energy: Ja
RVU: n.v.t.
Wi-Fi Direct: Ja
TV as Hub Support: n.v.t.
TV as Things Support: n.v.t.
IoT Client Application (SmartThings App): n.v.t.

Tuner/Broadcasting
Digital Broadcasting: DVB-TCS2 (T2 Ready)
Analoog: Ja
2 Tuner: n.v.t.
CI (Common Interface): CI+(1.3) (Ziggo & Telenet ondersteund)
Data Broadcasting: HbbTV 1.5 (CZ,SK,DE,AT,FR,ES,EE)/ HbbTV 1.0 (PL,HU,CH,BE,NL,LU,PT,DK,FI)/ MHEG 5(GB,IE)
TV Key Support: n.v.t.

Connectiviteit
HDMI: 3
USB: 2
Component In (Y/Pb/Pr): 1
Composite In (AV): 1 (Common Use for Component Y)
Ethernet (LAN): Ja
Audio Out (Mini Jack): n.v.t.
Digitale Audio Out (Optical): 1
RF In (Terrestrial / Cable input): 1/1 (Common Use for Terrestrial)/1
Ex-Link ( RS-232C ): n.v.t.
CI Slot: 1
HDMI A / Return Ch. Support: Ja
HDMI Quick Switch: Ja
Wireless LAN Adapter Support: n.v.t.
Wireless LAN Built-in: Ja
Anynet+ (HDMI-CEC): Ja

Ontwerp
Ontwerp: Chamfer
Bezel Type: VNB
Slim Type: Slim
Front Color: Dark Titan
Light Effect (Deco): n.v.t.
Type voet: Y-Shape
Swivel (Left/Right): n.v.t.

Overig
Digital Clean View: Ja
Auto Channel Search: Ja
Auto Power Off: Ja
Ondertiteling: Ja
Connect Share™ (HDD): Ja
ConnectShare™ (USB 2.0): Ja
Embeded POP: Ja
EPG: Ja
Extended PVR: Ja
Game Modus: Ja
OSD Talen: 27 European Languages + Russian(only when connecting to Network in EE,LV,LT)
Picture-In-Picture: n.v.t.
BT HID Built-in: Ja
USB HID Support: Ja
Time Shift: Ja
IPv6 Support: N/A
MBR Support: Ja
Ultra Clean View: Ja

Verbruik & duurzaamheid
Eco Sensor: Ja
Energieklasse: A
Lichtnetaansluiting: AC 220-240 V 50/60 Hz
Energieverbruik (Max): 150 W

Fysieke eigenschappen
Afmetingen incl. voet: 1099.4 x 707.5 x 334.3 mm
Gewicht incl. voet: 16 kg

Afmetingen excl. voet: 1099.4 x 638.7 x 54.8 mm
Gewicht excl. voet: 14 kg

Inbegrepen
Samsung Smart Control (TM1790A)
Handleiding
E-Handleiding
Stroomkabel
Slim Gender Cable

13 januari 2018 om 00:17
bastian433 Gebruiker

Eigenlijk maar 2 nadelen

maar 50 hz, geen 120.
geen 10 bit paneel, dus wel een soort van HDR maar niet helemaal.

Verder vermoedelijk erg goed voor dit geld als  het overeen komt met een vergelijkbaar model bij de consumentenbond. De *6120 en *6450 scoren in ieder geval erg goed.

Veel beter dan de philips tv’s die hier ook wel voorbij zijn gekomen.

Beantwoorden

13 januari 2018 om 00:27
bastian433 Gebruiker

Ik wil nog graag het verschil weten tussen een ue49mu6400 en deze ue49mu6440, als dat alleen de kleur is…

Beantwoorden

13 januari 2018 om 01:02
PeacekeeperNL Gebruiker

Hi bastian, Hiervoor kun je eventueel Tweakers gebruiken, en de details waarin ze verschillen dan aanvullen met de website van de fabrikant. Ik zie niet veel verschillen aldaar. De verschillen die er zijn komen denk ik eerder doordat op Tweakers veel producten door mede-Tweakers worden ingevuld.

Ik weet niet of ik de link naar de vergelijking hier mag plaatsen (één deel staat wel het identieke product in, in mijn verdediging), als het niet is toegestaan mag de mod het verwijderen :)

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1095025;754819/

Beantwoorden

13 januari 2018 om 01:08
Moderator Paul Moderator

Deze link is toegestaan. Bedankt voor je behulpzaamheid!

Beantwoorden

13 januari 2018 om 10:36
bastian433 Gebruiker

daar staat wel wat weinig info nog steeds maar toch bedankt

Beantwoorden

13 januari 2018 om 01:11
keuzeskeuzes Gebruiker

Nice deal lijkt me! Was me net aan het verdiepen in tv’s. Kan nu ook de Sony KD55XE7004 kopen bij een groot online warenhuis voor 729,-. Gaat tot 15 jan nog 75 euro kassakorting vanaf.

Welke nemen?

Beantwoorden

13 januari 2018 om 09:33
wbree Gebruiker

De SONY is natuurlijk wel een maatje groter (55 vs 49 inch) dus in zoverre niet echt vergelijkbaar. Weliswaar niet geschikt voor HDR, maar dat is misschien niet zo’n gemis.

Met die extra korting denk ik dat je voor die prijs met de SONY meer TV krijgt.

Beantwoorden

13 januari 2018 om 16:06
keuzeskeuzes Gebruiker

De Sony is ook geschikt voor HDR

Beantwoorden

13 januari 2018 om 01:32
Yvonne1968 Gebruiker

Kan er op verzoek worden afgeweken van de verzenddatum? Ik zou hem graag willen bestellen maar ben dan net een paar dagen weg, en ik wil niet dat ie dan bij de buren wordt afgeleverd of bij een ophaalpunt omdat ik daar niet met de auto kan komen.

Beantwoorden

13 januari 2018 om 01:36
Moderator Paul Moderator

Er kan niet gekozen worden voor een andere verzenddatum. Het is wel mogelijk om het afleveradres te wijzigen, zodat familie of vrienden de tv voor je in ontvangst kunnen nemen.

Beantwoorden

13 januari 2018 om 01:53
JesuisLeroy Gebruiker

Het model UE**MU6440 is zover ik weet ook exact identiek aan het model UE**MU6470

Dit model heb ik laatst voor een iets hogere prijs dan deze aanbieding elders gekocht,

maar er was sprake van zeer storend aanwezige plekken van ‘backlight-bleeding’. Heb de TV geretourneerd. Dat koste mij de (verzekerde) retourkosten.
Had geen vertrouwen meer in dit model van Samsung en durfde het niet meer aan opnieuw een exemplaar te bestellen (en mogelijk weer opnieuw de retourkosten voor rekening te moeten nemen!)

Houd hier rekening mee en zoek goed uit OF en HOE de TV geretourneerd mag worden. (bijv. ook aantal branduur)

Beantwoorden

13 januari 2018 om 04:16
Rwinio Gebruiker

Hier precies hetzelfde, met name bij letterbox videos (zwarte balken onder en boven, vaak bij films e.d.). Om deze reden het scherm geretourneerd en een nieuw exemplaar ontvangen maar ook hier weer blacklight bleeding, wederom retour gegaan en voor geld terug gekozen.

Wel gek dat de consumentenbond hier geen woord over rept.

Beantwoorden

13 januari 2018 om 08:16
Latest News Gebruiker

De consumentenbond van nu is de oude niet meer, tegenwoordig hebben ze ook commerciële belangen.

Beantwoorden

13 januari 2018 om 10:49
bastian433 Gebruiker

Of de consumentenbond had nog een serie die nog wel goed was. heb bij mijn ue55mu7070 geen last er van, maar kost ook een stuk meer. was aan kijken voor tv voor familie… maar dit kan idd niet de bedoeling zijn…

Beantwoorden

13 januari 2018 om 17:26
Xigua Gebruiker

Ik heb enige weken geleden de 55 inch variant van deze tv  via Ibood gekocht. Erg tevreden en geen last van deze issues.

Beantwoorden

13 januari 2018 om 11:06
MartVer Gebruiker

Ha,

Enig idee wat de input lag op deze tv is? En of deze dus geschikt is voor 4K gamen met een ps4pro (IL<20ms)?

BVD!

Beantwoorden

13 januari 2018 om 13:58
Komprex Gebruiker

De consumentenbond heeft het model van vorig jaar getest (UE49KU6400), dit model had geen last van backlight bleeding. Het model van 2017 (UE49MU6440) heb ik nadat deze al een keer was omgeruild voor een ander exemplaar teruggebracht naar de winkel. Onbegrijpelijk dat Samsung zoiets op de markt brengt.

Edited by: Paul

Beantwoorden

13 januari 2018 om 16:35
DizzyDee Gebruiker

Ik lees “Voice Interaction: UK English, Spanish, French, Italian, German, Brazilian Portuguese” dus hij verstaat geen nederlands? nog een vraag: is de rand zilver of zwart?

Beantwoorden

13 januari 2018 om 16:40
DizzyDee Gebruiker

Kleur rand =Zilver, heb dat al gevonden. Mijn ervaring met IBood is, dat veel producten niet voor de NL/BE of Europese markt bedoeld waren. @Paul Moderator is dat hier ook het geval en kent het toestel daarom Nederlands niet als voioce input taal?

Beantwoorden

13 januari 2018 om 16:57
DizzyDee Gebruiker

Van Samsung site http://www.samsung.com/nl/tvs/uhdtv-mu6440/UE49MU6440SXXN/

Dus weer een adder onder het gras bij iBood

Accessibility

Voice guide(UK English, German, French, Spanish, Italian, Dutch, Polish, Danish, Swedish, Finnish, Norwegian, Portuguese, Russian(only when connecting to Network in EE,LV,LT))/ Enlarge/ High contrast/ Learn TV Remote(UK English, German, French, Spanish, Italian, Dutch, Polish, Danish, Swedish, Finnish, Norwegian, Portuguese, Russian(only when connecting to Network in EE,LV,LT))/ Multi-output Audio

Beantwoorden

13 januari 2018 om 23:44
Yvonne1968 Gebruiker

Accessibility en voice interaction zijn 2 verschillende dingen. Je bent dus appels met peren aan het vergelijken. Op de site van Samsung staat bij voice interaction toch ook heel duidelijk ‘Voice Interaction UK English, Spanish, French, Italian, German, Brazilian Portuguese’.

Dus voor je het over addertjes en gras gaat hebben…..

Wer Lesen kann ist klar im Vorteil. ;-)

Beantwoorden

15 januari 2018 om 08:43
DizzyDee Gebruiker

Niet zo belerend doen, Yvonne 1968.

Het is de toon die de muziek maakt.

Beantwoorden

16 januari 2018 om 13:05
Yvonne1968 Gebruiker

DizzyDee, Exact….en met het zetten van de toon/muziek daar begon je dus zelf al mee door te beginnen over een ‘adder onder het gras’ richting iBood, die vervolgens ook nog eens gebaseerd was op het foutief lezen/interpreteren van de info door jouzelf. Kom dus bij mij niet aan met ‘belerend’. Jij wilt iemand op de vingers tikken, iBood in dit geval, verwacht dan ook dat je zelf net zo goed op de vingers getikt zult kunnen worden.

Met jouw bijdrage zorg je dat juiste informatie onjuist wordt vermeld op dit forum. En dat mag dan naar mijn mening best gecorrigeerd worden omdat de info volgens de specs van iBood wel juist waren.

Beantwoorden

13 januari 2018 om 16:50
DizzyDee Gebruiker

Ik speel alles af via een Yamaha RX-V770 versterker en gebruik mijn TV nu exclusief voor het beeld. Hoe krijg ik met dit toestel als ik bijvoorbeeld 4K Netfilx wil kijken het geluid via de versterker?

Beantwoorden

13 januari 2018 om 17:27
Moderator Niek Moderator

Hallo DizzyDee,

Bedoel je hoe je de tv daarvoor instelt of welke aansluiting je moet gebruiken? Wat betreft aansluitingen hangt het er natuurlijk vanaf wat je versterker ondersteunt. Zelf gebruik ik daar de digital audio out (optische) aansluiting voor, maar dat moet dan wel op de versterker zitten natuurlijk. De tv kun je zo instellen dat hij het geluid via een externe geluidsbron afspeelt.

Beantwoorden

13 januari 2018 om 22:48
Yvonne1968 Gebruiker

En als die optische aansluiting niet op de versterker zit dan heb je daar een omvormer voor. Ik heb 2 TV’s in huis en beiden op een versterker aangesloten. Setje Bose eraan en het geluid is dan zekers vele malen beter dan via de speakertjes die in een TV zitten. ;-) Ook fijn als de buren weer eens aan het boren zijn terwijl ik net een leuke film zit te kijken. :-)

Beantwoorden

13 januari 2018 om 17:40
mecimen Gebruiker

Heeft deze televisie ook een satelliet aansluiting

Beantwoorden

13 januari 2018 om 17:43
Danielle1987 Gebruiker

Oh moeilijk! Ik ben eigenlijk op zoek naar zo’n tv als deze, maar ben niet gerust op dat backlight bleeding verhaal.

Ik ga het retourbeleid maar eens doorlezen.

Beantwoorden

13 januari 2018 om 18:58
Danielle1987 Gebruiker

Ik kan niet betalen met Paypal, hebben anderen hier ook last van?

Beantwoorden

13 januari 2018 om 19:24
Danielle1987 Gebruiker

Pffhh zowel Paypal als creditcard betalingen lukte niet. Erg jammer want met één van deze twee betalen betekend toch weer een beetje extra zekerheid en service.

Beantwoorden

13 januari 2018 om 23:05
Yvonne1968 Gebruiker

Ik heb om 16.15 uur gewoon met PayPal betaald, zonder enige problemen.

Beantwoorden

13 januari 2018 om 23:32
dennyjoyce Gebruiker

Ik heb in december via de ibood hunt de tv aangeschaft. Ik ben zeer te vreden over het beeld, kwaliteit en de tal van mogelijkheden. Ook de vormgeving ziet er fraai uit. Ik heb daar 2 samsung multiroom speakers op aangemeld en alles werkt als een bus! Meestal als iets technisch mogelijk is loop je tegen zaken aan. In dit geval ging alles vlekkeloos en heeft zelfs mn schoonvader de zelfde tv aangeschaft.

(Geen klachten of problemen verder)

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.