12 januari 2018 om 00:00
iBOOD

HP 15.6" Full HD Notebook | 4 GB | 128 GB SSD

Product expert aanwezig

HP 15.6" Full HD Notebook

Met deze 15" notebook van HP haal je een snelle, betrouwbare en ook nog eens mooie laptop in huis.

Specificaties

Merk: HP
Type: 15-bs169nd
Garantie: 2 jaar

• Razendsnelle 128 GB SSD
  • Inclusief Windows 10 Home
  • Met HP Fast Charge

Prestaties

• Besturingssysteem: Windows 10 Home (64-bit)
  • Processor: Intel Core i3-5005U (2 GHz, 3 MB cache, 2 cores)
  • Processorfamilie: 5e generatie Intel Core i3-processor
  • Geheugen: 4 GB DDR3L-1600 SDRAM (1x 4 GB)
  • Overdrachtssnelheden tot 1600 MT/sec.
  • Gegevensopslag 128-GB M.2 SSD
  • Video: Geïntegreerde Intel HD Graphics 5500

Display

• Grootte: 15,6" (39,6-cm) diagonaal
  • Resolutie: Full HD (1920 x 1080)
  • Type: SVA ontspiegeld, WLED-backlit

Randapparatuur

• Audio: Twee luidsprekers
  • Webcam: HP webcam met geïntegreerde digitale microfoon
  • Toetsenbord: Full-size eilandstijl toetsenbord met numerieke toetsen
  • TouchPad met multi-touch bewegingsondersteuning

Voeding

• 45-Watt netvoedingsadapter
  • Type batterij: 4-cels, 41-WHr lithium-ion (te vervangen)
  • Ondersteunt snel opladen van de batterij: circa 90% in 90 minuten
  • Geschatte batterijlevensduur tot 11 uur en 45 minuten
  • Maximum batterijlevensduur bij afspelen van video tot 9 uur en 30 minuten

Connectiviteit

• Netwerk: Geïntegreerd 10/100/1000 GbE LAN
  • Draadloos: 802.11b/g/n (1x1) wifi en Bluetooth 4.0 combo (Miracast-ondersteuning)
  • USB: 2x USB 3.1 Gen 1 (alleen dataoverdracht); 1x USB 2.0
  • Overige poorten: 1x HDMI; 1x RJ-45; 1x hoofdtelefoon/microfoon combo
  • Kaartlezer: SD

Software

• HP apps: HP audioschakelaar; HP CoolSense; HP JumpStart
  • Netflix; Testversie voor 1 maand voor nieuwe Microsoft Office 365-klanten
  • McAfee LiveSafe 2

Zuinig energieverbruik

• ENERGY STAR-gecertificeerd
  • EPEAT Silver-geregistreerd

Fysieke eigenschappen

• Afmetingen 38 x 25,38 x 2,38 cm
  • Gewicht: 1,91 kg

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Van 10:00 tot 15:00 op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @HP-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

12 januari 2018 om 00:09
slashfilm Gebruiker

Lijkt me een mooie laptop voor de studie die ik ga beginnen. Niet te duur, voldoet aan mijn eisen.

Is de poort voor oordopjes gewoon 3,5mm?

Beantwoorden

12 januari 2018 om 00:12
Moderator Paul Moderator

Ja. Die poort zie je op de afbeelding aan de linkerzijde van de notebook naast de USB poorten.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 00:15
HetGezegde Gebruiker

Ja dat heeft ie: 3,5mm audio aansluiting.

En inderdaad. Mooie specs voor een zacht prijsje. Menig persoon die niet veeleisend is (tekstverwerken, internet gebruik, Netflix/YouTube, fotoalbum maken) kan hier prima mee uit de voeten.

Energiezuinig, snel en de opslagcapaciteit kan worden uitgebreid met bijv. een SD kaartje van grootte naar keuze. Wordt in Windows gewoon gezien als opslag.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 12:58
motormuis001 Gebruiker

Die SD-kaart-grootte is betrekkelijk. Mijn redelijk nieuwe HP 15-bc235nd zou dat officieel ook moeten kunnen. Maar 128 GB kan hij niet aan, en bij de kleinere formaten is de snelheid maximaal 22 MB/sec. Via een goedkope oude Conrad kaartlezer op een USB3 zijn die grote kaarten wél leesbaar, en 4 maal zo snel. HP-support heeft er geen oplossing voor.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 00:37
couwit Gebruiker

Dus als ik t goed begrijp is deze laptop te licht voor t gebruik van lightroom en / of photoshop. Is wel belangrijk voor ons.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 00:43
HetGezegde Gebruiker

Daar vrees ik voor. Photoshop Elements met minimale hoeveelheid lagen en geen posterformulier gaat, maar Lightroom is volgens mij al een stukkie veeleisender.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 09:39
Official Product Expert HP-Expert Official Product Expert

Beste Couwit,

Voor het gebruik met deze doeleinde raden we inderdaad toch een notebook met wat uitgebreide specificaties aan.

Gr

Beantwoorden

12 januari 2018 om 22:01
Bluesbreker Gebruiker

Photoshoppen is een zware applicatie met 4gb intern werkgeheugen mwah en vraag me af of i3 wel snel genoeg is, wel mooi hd scherm….en fijne prijs.. intern geheugen te weinig 4gb ga ffkes na of je die kunt uppen naar tenminste 8gb

Zie hier gezien de wat oudere grafische kaart een benchmark:

https://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=Intel+HD+5500

suc6

Beantwoorden

12 januari 2018 om 22:03
Bluesbreker Gebruiker

netjes,kon op jullie website zo gauw niet vinden hoeveel memslots ie heeft, wat oudere labtop interessante prijs…

Beantwoorden

12 januari 2018 om 22:10
Bluesbreker Gebruiker

Merkwaardige ouderwetse informatie inde description: tjonge jonge zeg gewoon wat de transferrate is in mb’s per seconde…..

(MegaTransfers per SECond) A measurement of bus and channel speed in millions of “effective” cycles per second. Also written as “MT/s,” it is a rating of the actual, delivered speed rather than the frequency of the clock. For example, if timing is derived from both the rising and falling edges of the cycle rather than one complete cycle, a 400 MHz clock yields 800 MT/sec.

beetje jammer dit

Beantwoorden

12 januari 2018 om 22:13
Bluesbreker Gebruiker

https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Core+i3-5005U+%40+2.00GHz

ik wil jullie handel niet verpesten maar je kunt het ook wel heel erg bont maken……

Beantwoorden

12 januari 2018 om 22:15
Bluesbreker Gebruiker

Mijn excuses, ik koop hier regelmatig allerlei leuke spulleboel, maar er zit af en toe, omdat je denkt wat leuk, iets tussen wat je beter niet kunt overwegen , mijn advies google ffkes eerst dan koop je minder teleurstelling…..

Beantwoorden

12 januari 2018 om 00:37
PassionPump Gebruiker

SVA, oh ik dacht dat het een soort IPS was, maar is dus Standaard Viewing Angle.  Met andere woorden een TN scherm? Dan cancel ik de aanschaf. Jammer, was ook te mooi om waar te zijn.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 00:44
HetGezegde Gebruiker

SVA? Komt dat niet uit de PVA en MVA serie? Zo ja: beter contrast en prima kijkhoeken. Voor de prijs vrees ik er wel voor.

http://www.tnpanel.com/tn-vs-ips-va/

Beantwoorden

12 januari 2018 om 00:48
HetGezegde Gebruiker

Want volgens deze link is SVA well degelijk een afstamming van VA en staat het voor ‘… Vertical Alignment’ en niet ‘Standard View Angle’

http://en.tab-tv.com/?p=11685

Beantwoorden

12 januari 2018 om 00:58
PassionPump Gebruiker

Maar daar wordt niet gesproken over SVA, slechts MVA en PVA

Volgens een HP expert betekend het Scalable Visual Array.

Maar wat het voor plaatje geeft weet ik niet.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 01:02
PassionPump Gebruiker

Volgens meerdere sites is het toch Standard Viewing Angle.

SVA – standard viewing angle

UWVA- ultra wide viewing angle

Beantwoorden

12 januari 2018 om 01:11
PassionPump Gebruiker

PVA  - Patterned Vertical Alignment

S-PVA – Super PVA
cPVA
A-PVA – Advanced PVA
SVA

PVA matrix Samsung have been developed a good contrast, but have several disadvantages, the major loss of contrast when viewed at an angle. What would be periodically updated line of production, after a certain period of time there is a new model of the screen, so there are the following types of screens VA.

S-PVA – Super PVA Improved matrix by changing the production technology.
cPVA – simplified production technology on the quality of the screen is worse than S – PVA
A-PVA - Advanced PVA small absolutely no significant changes.
SVA- another modification.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 00:39
lamaa1 Gebruiker

Hele mooie aanbieding voor de prijs!

Beantwoorden

12 januari 2018 om 09:33

Dank, we hebben met de juiste samenstelling een mooie aanbieding weten samen te stellen

Beantwoorden

12 januari 2018 om 01:03
PassionPump Gebruiker

@ Expert wat Kunnen we verwachten van de kijkhoeken, zijn die goed zoals ips of beroerd zoals TN ?

Beantwoorden

12 januari 2018 om 10:54

Beste PassionPump,

Deze laptop is voorzien van een TN paneel met een standaard inkijkhoek. Niet te verwarren met IPS wat een extra brede inkijkhoek ondersteund.

IPS vind je over het algemeen alleen in wat duurdere laptops terug.

Gr

Beantwoorden

12 januari 2018 om 11:45
PassionPump Gebruiker

Waarom staat dat dan niet bij de specificaties? Hierdoor voor niks besteld en geannuleerd. Bedankt!

Beantwoorden

12 januari 2018 om 06:43
itnovative Gebruiker

We zitten inmiddels aan de 8e generatie i3 dus met een vijfde generatie cpu en ddr3 ipv ddr4 is dit wel erg oude voorraad.

Specs zijn verder wel in orde voor de prijs.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 09:32

@itnovative, er zijn inderdaad inmiddels ook andere generatie processoren van Intel beschikbaar. Echter nog geen 8e generatie I3.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 12:27
foxathome Gebruiker

Voor slechts een héél klein beetje meer heb je een Medion met i5-8xxx processor, 8GB DDR4 en alles beter en nieuwer…

Beantwoorden

12 januari 2018 om 13:16
PassionPump Gebruiker

Alles beter zal wel meevallen (accu-duur?) maar ben wel nieuwsgierig naar dat model waar jij het over hebt, ik kan het niet vinden.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 13:44
TechGeek Gebruiker
12 januari 2018 om 15:00
Moderator Sietse Moderator

Ik neem even aan dat de Expert bedoelde dat deze generatie er niet voor laptops is. Er zijn inderdaad twee desktop processors beschikbaar.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 07:36
Zyberbood Gebruiker

De SSD is een m2 lees ik bij de specs, is er dan nog een plaats over voor een extra 2,5 inch hdd /ssd in deze laptop?

Beantwoorden

12 januari 2018 om 09:35

Beste Zyberbood,

We maken de laptops steeds dunner en lichter waardoor wij het zelf uitbreiden niet op alle modellen ondersteunen.

In dit geval ondersteunen we het helaas niet.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 09:45
HetGezegde Gebruiker

Je zou er wel een SD kaart in kunnen steken voor bijv. al je data.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 12:28
foxathome Gebruiker

Is dat dan zo’n SD-kaart sleuf waar hij een CM uit de laptop steeks?

Beantwoorden

12 januari 2018 om 12:59
motormuis001 Gebruiker

Twee millimeter.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 08:02
JonnyWalker Gebruiker

een half jaar geleden ook een laptop gekocht met vergelijkbare specs. alleen dan een 500GB IPV een SSD. ideaal voor me zoontje voor schoolgebruik en thuis filmpjes en wat online gaming. helaas heb ik er wat meer voor betaald, maar ben dik tevreden. een aanrader voor dit soort gebruik

Beantwoorden

12 januari 2018 om 09:37

Beste Jonny, dank voor het delen van je ervaring. Ik ben van mening dat je inderdaad de gebruiker van deze laptop goed verwoord.

Nogmaals dank!

Beantwoorden

12 januari 2018 om 09:36
Gabriel34 Gebruiker

Edited by: Sietse

Heb je nog een open staand probleem? Anders houden we het graag on-topic en dus in dit geval over deze laptop.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 10:02
Goudzoeker Gebruiker

Zit er een DvD brander in ? ik zie wel een laatje .

Beantwoorden

12 januari 2018 om 11:10

Beste Goudzoeker,

Excuus voor de verwarring maar de afbeelding welke afgebeeld is wekt inderdaad deze indruk.

Deze laptop beschikt alleen niet over een DVD speler/brander

Grz

Beantwoorden

12 januari 2018 om 10:16
rob4977 Gebruiker

Is het geheugen van deze laptop uitbreidbaar met nog eens 4gb of moet dit bankje worden vervangen door een grotere?

En als ik direct een grotere ssd in deze laptop wil stoppen, is er dan een manier dat ik dezelfde windows versie gewoon kan installeren?

Beantwoorden

12 januari 2018 om 10:56

Beste Rob4977,

We maken de laptops steeds dunner en lichter waardoor wij het zelf uitbreiden niet op alle modellen ondersteunen.

In dit geval ondersteunen we het helaas niet.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 10:18
EdwinV81 Gebruiker

Heeft deze ook Spectre of Meltdown issues?

Met een goede virusscan etc ben je goed beschermd maar toch… wie weet wat ze in de toekomst nog meet met xo’n exploit kunnen doen… bypassen van je beveiligings software???

Beantwoorden

12 januari 2018 om 11:54
PassionPump Gebruiker

Zo wat alle intel cpu’s hebben er last van dus deze ook. Wat de toekomst brengt weet niemand. Hiervoor was ook zo goed als niemand veilig voor hacks, dus gewoon accepteren dat een pc aan het internet altijd gevaarlijk is maar overdrijven is ook een vak. Zover ik weet hebben bepaalde browsers al maatregelen genomen tegen deze lekken, en dan ga ik er maar voor mijn gemoedsrust vanuit dat je redelijk veilig kan internetten zolang je maar niet lukraak bestanden installeert of opent.

https://www.techarp.com/guides/complete-meltdown-spectre-cpu-list/4/

Hier staat deze cpu ook bij dus 100% zeker dat dit model ook issues heeft met Meltdown en Spectre.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 12:40
EdwinV81 Gebruiker

Uhmmmm… hier en daar lees je dat 30% performace moet inleveren… nu neem ik aan dat dit dan alleen voor heavy users is. Kan nogsteeds die dingen normaal doen zoals beschreven toch? MS Office, HD fims streamen/kijken en internet browsing…

Beantwoorden

12 januari 2018 om 13:05
PassionPump Gebruiker

De exacte nummers heb ik niet en zijn er misschien nog niet, de grootste klappen vallen in de hoek van de servers.

Hieronder een statement van Intel, echter zit deze cpu tussen skylake en Haswell in, namelijk Broadwell. Dus ik heb geen idee over het impact op deze cpu, gemakshalve zeg ik dat het wel een redelijke impact heeft en dat je er wel wat van merkt maar aangezien je deze laptop gelijk update is de spectre patch gelijk geinstalleerd en zal je oorspronkelijke snelheid niet ervaren hebben. Alleen de Meltdown fix bestaat nog niet zover ik weet, misschien heeft die nog meer impact. Ik zou dus iets meer geld uitgeven en voor een skylake gaan dan valt het allemaal wel mee qua performance, onder de 10 % verlies althans volgens intel.

Windows 10 running on Skylake, Kaby Lake or newer CPU show benchmarks show “single-digit slowdowns”, but most users shouldn’t expect to see noticeable slowdowns
Windows 10 running on Haswell or older CPUs “show more significant slowdowns” and “some users will notice a decrease in system performance”
Windows 7 or Windows 8 running on Haswell or older CPUs means “most users will notice a decrease in system performance”

Beantwoorden

12 januari 2018 om 16:33
Moderator Niek Moderator

Hallo EdwinV81,

Dat kun je er inderdaad prima mee doen :-)

Beantwoorden

12 januari 2018 om 12:34
foxathome Gebruiker

Waarom is dit type niet terug te vinden in de prijsvergelijkers? Buitenlands model?

Beantwoorden

12 januari 2018 om 13:02
motormuis001 Gebruiker

Wél op de NL HP-site: https://support.hp.com/be-nl/document/c05870705

Beantwoorden

12 januari 2018 om 13:09
PassionPump Gebruiker

Tegenwoordig laten veel zo niet alle grote bedrijven hun eigen laptops maken, allemaal hebben ze net wat andere specificaties zodat je ze niet kan vergelijken qua prijs.

https://tweakers.net/nieuws/133531/prijsvergelijken-laptops-weinig-zinvol-door-exclusieve-modellen.html

Beantwoorden

12 januari 2018 om 12:44
motormuis001 Gebruiker

Verzending op 7 februari? Tegen die tijd is de 8e generatie i3 er vast wel. ;-)

Beantwoorden

12 januari 2018 om 15:33
maan8 Gebruiker

is het werkgeheugen uitbreidbaar, zo ja wat is het maximum?

is de ssd te vervagen?

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.