5 november 2017 om 00:00
iBOOD

Motorola Moto E4 5" Smartphone | 16 GB

Product expert aanwezig

Motorola Moto E4 Smartphone (16 GB)

Stijlvol, strak en voorzien van alle gemakken: de Motorola Moto E4 is het ultieme instapmodel.

Specificaties

Merk: Motorola
Type: Moto E4 (16 GB, Grijs)
Garantie: 2 jaar

• 5" HD display
  • Met Android 7
  • Dual SIM en microSD

Algemeen
Besturingssysteem: Android 7.0
Processor: Mediatek 6737 Quad-coreprocessor
Processorsnelheid: 1.3 Ghz
Interne opslag: 16 GB
Geheugenkaartlezer: ja (microSD)
Werkgeheugen: 2 GB
Frequentiebereik (band): 850 / 900 / 1800 / 1900 / 2100 MHz
Sensoren: Vibration, fraviation, proximity, light, accelerometer
Simlockvrij: ja
SIM-kaart formaat: Nano-SIM (4FF)

Display
Type: IPS LCD, 2.5D cover Glass
Displaygrootte: 5.0 inch
Resolution: 1280 x 720

Camera's
Camera resolutie: 8 megapixel
Frontcamera resolutie: 5 megapixels
Autofocus: ja
Geïntegreerde flits: ja
Camerafuncties: Auto HDR, Panorama, Burst Mode, Beautification Mode, Quick Capture
Videoresolutie: 1080p
Video-opname: ja
HD video opname: ja

Functionaliteit
Vingerafdruksensor: ja
Spatwaterbestendig: ja
Dual SIM: ja
Geschikt voor gehoorapparaat: nee
Handsfree-functie: ja
MP3-speler: ja
FM-radio: ja
Video-afspeelformaten: MP4, H.264
Type Audiobestanden: MP3, AAC+, WAV, Flac
Geïntegreerde gps-module: ja
Handschriftherkenning: nee
Alarmnummerfunctie: ja

Verbindingen
3G: ja
4G: ja
Wifi: ja
Bluetooth: ja (4.2)

Aansluitingen
Micro-USB: ja
3.5 mm mini-jack: ja
HDMI: nee

Voeding
Soort batterij: Li-ion
Capaciteit batterij: 2800 mAh

Fysieke eigenschappen
Afmetingen: 72.3 x 144.7 x 9 mm
Gewicht: 151 gr

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Motorola-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

5 november 2017 om 00:06
dtilstra Gebruiker

Prima toestel. Mijn vrouw heeft op mijn aanraden dit toestel gekocht. Als je geen zwaar intensieve gebruiker bent, heeft dit toestel alles voor je naar ruime tevredenheid!

5 november 2017 om 04:44
robin33 Gebruiker

Maar is 99 een aanbieding ?  Voor een toen al 2016 budget tel.

Wel een prima ding lees ik. Heb zelf de g5plus ook goed

Alleen de updates van lenovo laten te wensen over

5 november 2017 om 07:04
grun Gebruiker

Dit vind ik niet duur. Zelf heb ik het vorige model (gehad), de Moto E4 uit 2015. Die kostte net zo veel, maar had een lagere resolutie, geen vingerafdruksensor en android 6. De camera lijkt wat achter te blijven en de nfc chip ontbreekt, maar voor de rest is dit een mooie aanbieding.

5 november 2017 om 07:59
sausmaster Gebruiker

Maar welke is dit nou precies? Is er een productcode of EAN? Ik zie het model dat op Tweakers wordt genoemd “Motorola Moto G4 (2016) 2GB ram, 16GB opslag”, maar daar staat in de specs een Qualcomm Snapdragon 617 (MSM8952) als processor, hier een Mediatek 6737 Quad-coreprocessor.

Dus dat is blijkbaar niet dezelfde telefoon.

Welke dan wel?

5 november 2017 om 07:59
sausmaster Gebruiker

E4->G4. Never mind…. het is nog vroeg.

5 november 2017 om 08:03
sausmaster Gebruiker

Geen 5ghz wifi??

5 november 2017 om 08:06
sausmaster Gebruiker

https://www.motorola.com/us/products/moto-e-gen-4 noemt ook 802.11a en dat is 5GHZ?!

Kan me niet voorstellen dat er nu nog telefoons bestaan met alleen 2,4GHZ wifi?

5 november 2017 om 08:27
Melchior5 Gebruiker

https://www.gsminfo.nl/blog/reviews/11018/motorola-moto-e4-review

“Wat een klein beetje tegenviel, maar eigenlijk niet meer dan normaal is, is dat het toestel geen ondersteuning biedt voor draadloze verbindingen met een 5 GHz-frequentie.”

Ook gaf je de us-specificaties, mogelijk is de hardware in we (western europe) toch anders:

https://www.motorola.com/we/products/moto-e-gen-4

“Wi-Fi 802.11 b/g/n” –> geen a hier dus.

5 november 2017 om 08:33
sausmaster Gebruiker

Ja ik ben er wel een beetje uit: US->EU duidelijk anders; dit is de EU en die vind ik zelf ernstig tegenvallen. O.a. Mediatek CPU ipv Snapdragon en dus idd GEEN 5ghz wifi (really?!?!).

Voor EUR 25 meer heb je regulier via allerlei kanalen een Wiley Swift 2 of ander toestel dat 2 jaar verder is in specs. Dan moet je die EUR 25 wel heeeeel graag willen besparen om meteen voor de komende jaren achter te lopen.

5 november 2017 om 09:04
Melchior5 Gebruiker

Ach ja, een dag niet geklaagd is een dag niet geleefd ;).

Dan kan ik ook nog wel een duit in het zakje doen; de moto e4 krijgt geen update naar Android 8.0 (Oreo), de G5 wel.

Zo, weer een dag geleefd ;).

5 november 2017 om 09:10
sausmaster Gebruiker

Op zich eens… :D

Maar was niet bedoeld als klagen, ik deel mijn analyse (of ik deze voor mijn pa ging kopen), overwegingen en uitkomst… voor wie er wat aan heeft. Of niet. :)

5 november 2017 om 10:29
tamram Gebruiker

5GHz wifi is natuurlijk ontzettend handig tijdens dagelijks gebruik,  want? Graag toelichting Sausmaster.  Als je het over snelheid hebt dan ook graag een toepassing noemen die van de snelheidswinst gebruik maakt. Met 2.4 GHz kan ik je alvast verklappen dat je normaliter verder bereik hebt vanaf de router /AP.

5 november 2017 om 13:39
sausmaster Gebruiker

Zo dat klinkt pittig. Komt-ie dan he. In een beetje drukke stad/buurt is 2,4ghz onderhand zo crowded, dat de snelheid omlaagkachelt door massaal moeten delen van spectrum. Dus ja, op zich zou 2,4ghz wellicht nu nog genoeg kunnen zijn voor dagdagelijks gebruik, maar:

- techniek van gisteren, je hebt nu al geen toegang tot de nieuwste techniek

- overcrowded en daardoor langzaam

- als er ergens alleen 5ghz wifi beschikbaar is (zoals bij mij in huis….) dan kun jij dus met je mooie nieuwe smartphone niet internetten (behalve via 4g ja).\

5 november 2017 om 08:46
evdakker Gebruiker

Best een goede aanbieding. Op Amazon.de ruim 12 euro duurder (118,88 met gratis verzending). Dan heb je ‘m wel een paar weken eerder dan hier. Dus maak zelf je afweging ;)

5 november 2017 om 09:58
phaspers Gebruiker

Ik heb zo’n onbetrouwbaar E4 telefoontje gehad. Had het toestel 2 maanden begon het automatisch opnieuw op te starten en af te sluiten (google even, ik ben niet de enige die daar last van had). Uiteindelijk bleef het toestel hangen. Vanalles geprobeerd ism de online hulpdiensten van Motorola, maar het apparaat deed niets meer. Apparaat diende opgestuurd te worden ter reparatie. Daar ik in het buitenland was, nog lang zou blijven en er door de Motorola service geen andere optie geboden werd heb ik ter plaatse maar een nieuw telefoontje gekocht. Het apparaat zou dan bij terugkomst in NL opgestuurd kunnen worden. Eenmaal terug in NL, op de dag dat ik het toestel voor service weg wilde brengen, nog een keer aangezet. Doet dat ding het gewoon. Nu zit ik dus met twee telefoons opscheept. Heb eerder Motorola gehda en geen problemen gehad, maar met dit type heb ik waardeloze ervaringen, zoals gezegd zie Google waar meer mensen deze opstartproblemen beschrijven.

5 november 2017 om 11:37
Peter_uit_B Gebruiker

@Motorola-Expert: is de E4 ook NL talig? Zou wel moeten, maar staat niet in de specs vermeld.

Mvg

Peter

5 november 2017 om 12:45
Puistje Gebruiker

@Motorola-Expert (of iemand anders die het ook zeker weet) :)

Kan ik deze telefoon ook via USB2Ethernet adapter op het internet aansluiten?
Dus niet via WiFi maar ethernet.

Graag verneem ik van u/jullie. Alvast dank!

5 november 2017 om 14:58
Ernie411 Gebruiker

Volgens mij is de Motorola-Expert of met vakantie of anderszins niet beschikbaar want het blijft angstvallig stil.

Ook ik heb een vraag (waar ik naar alle waarschijnlijkheid geen antwoord op ga krijgen):

Tot hoeveel GB ondersteund het microSD-kaartje.

5 november 2017 om 21:10
Moderator Jim Moderator

Hi Ernie (en de rest ;-)),

Ik ben bang dat de Motorola-Expert inderdaad (nog) niet is gearriveerd. Het is bij deze doorgegeven aan iBOOD, maar ik verwacht niet dat hij of zij vanavond nog online zal komen. Excuses!

Mvg,

Jim

13 november 2017 om 12:57
brietman Gebruiker

Ik zie dat de moto expert nog steeds niet is gearriveerd?

13 november 2017 om 13:12
Moderator Bas iBOOD Moderator

Dat klopt. De Expert had zich in de dag vergist, en is daarom tijdens de deal niet online gekomen.

Is er nog een dringende vraag die je graag beantwoord hebt?

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.