1 september 2017 om 00:00
iBOOD

Asus 15.6" VivoBook | i7 | 6 GB RAM | 128 GB SSD

Product expert aanwezig

Asus 15.6" VivoBook (i7, 6 GB RAM)

De Asus VivoBook F556UQ-DM1298T is een heuse all-rounder met strak design en nette specificaties.

Specificaties

Merk: Asus
Type: VivoBook F556UQ-DM1298T
Garantie: 2 jaar

• Krachtige i7-processor
  • GeForce-videokaart
  • 128 GB SSD, 500 GB HDD

Prestaties
Besturingssysteem: Windows 10 Home
RAM: 6 GB DDR4 (max. 12 GB)
RAM configuratie: 4 GB Onboard + 1x 2 GB
Processor: Intel Core i7-7500U (2,7 GHz, max. 3,5 GHz)
Grafische kaart: NVIDIA GeForce 940MX (2 GB DDR3)

Display
Beeldschermdiagonaal: 15.6 inch
Resolutie: 1920 x 1080 (Full HD)
Schermtype: TFT-LCD
Beeldverhouding: 16:9
Touchscreen: nee
Led-backlight: ja

Opslag
SSD: 128 GB , SATA
HDD: 500 GB , 5400 rpm , SATA
Optische drive: nee

Verbindingen & aansluitingen
Aansluitingen: HDMI, VGA, LAN (RJ-45), USB 3.1 (Type-C), USB 3.0, USB 2.0, hoofdtelefoon/microfoon combo
Wifi: ja, 802.11n
Bluetooth: ja, 4.0
Ethernetsnelheid: 1000Mbps (Gigabit Ethernet)

Randapparatuur
Touchpad: ja
Luidspreker: Stereo
Kaartlezer: ja
Geïntegreerde microfoon: ja
Type toetsenbord: Qwerty
Verlichte toetsen: nee
Geïntegreerd numeriek toetsenbord:ja
Geïntegreerde webcam: ja
Intel RealSense: nee

Voeding
Soort batterij: Li-ion Polymer
Capaciteit batterij: 38 Wh
Aantal accucellen: 2-cellen
Vermogen netadapter: 65 W

Fysieke eigenschappen
Afmetingen: 38.2 x 2.6 x 25.6 cm
Gewicht: 2.3 kg

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Van 09:00 tot 12:00 en van 13:30 tot 17:00 op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Asus-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

1 september 2017 om 00:03
QuestionAndAnswer Gebruiker

Ik heb deze laptop in een iets andere configuratie. Ben er erg tevreden mee. Todat na een jaar het beeldscherm het slecht deed, deze werd netjes gerepareerd. Na de garantie periode speelde het probleem weer, maar dit keer werd het niet gemaakt. Dit vind ik niet kunnen omdat ASUS het probleem in eerste instantie niet goed heeft opgelost…

1 september 2017 om 11:57
bugsfunny Gebruiker

Kijk op http://www.klachtenkompas.nl en zoek eens op ASUS en vorm dan je eigen mening.

1 september 2017 om 19:10
sidehero Gebruiker

moet ik me hier zorgen om maken? ik ben best wel tevreden geweest over ASUS en ACER in het verleden

zat te denken om deze laptop te kopen.

1 september 2017 om 02:36
bereman69 Gebruiker

De foto laat een dvd speler zien, de beschrijving zegt dat deze niet aanwezig is. Wat wordt geleverd?

1 september 2017 om 09:12
Official Product Expert Asus-Expert Official Product Expert

Goedemorgen Bereman69. Er zit geen optische drive in. De foto laat een dummy zien.

1 september 2017 om 12:17
RobbieKonijn Gebruiker

@ Asus-Expert: Kan er overigens wel een optische drive in? Of zit op die plaats de HDD?

1 september 2017 om 14:05

Hi RobbieKonijn, de HDD zit inderdaad op die plek dus dit is niet mogelijk.

1 september 2017 om 06:13
Gerardo121513 Gebruiker

Nooit geen asus meer voor mij! De mijne heeft het plotseling begeven net buiten de garantie en had nog nooit een krimp gegeven! Omdat het net als deze aanbieding om een plat model gaat, moet het hele moederbord worden vervangen en hier zitten andere componenten weer op vast gesoldeerd.. Zit nu nog met een SSD en wat werkgeheugen

1 september 2017 om 09:13
Rico_is_een_pannenkoek Gebruiker

Hoe goed zou ik hier PUBG op kunnen spelen? Player unkown battlegrounds is dat, een heel vet nieuw spel op steam.

1 september 2017 om 09:28

Goedemorgen, PUBG is inderdaad een tof spel! Echter zal deze laptop niet de power hebben om dit spel optimaal te draaien.

1 september 2017 om 10:18
ruudjewouw Gebruiker

Goedemorgen, wordt er nog software meegeleverd. Windows, microsoft office?

1 september 2017 om 10:40

Goedemorgen Ruudjewouw, de laptop word geleverd met Windows10 home. Daarnaast zit er 1 proefmaand Microsoft Office 365 op voor nieuwe gebruikers. Deze zal uiteraard na deze maand verlengt moeten worden wanneer dit gewenst is.

1 september 2017 om 10:27
mariekepiek Gebruiker

Goedemorgen, tav het beeldscherm. Zijn dit de specs: 15.6″ (16:9) LED backlit FHD (1920×1080) 60Hz Anti-Glare Panel with 45% NTSC ?

1 september 2017 om 10:49

Goedemorgen Mariekepiek, je hebt je huiswerk gedaan! dit klopt helemaal.

1 september 2017 om 10:54
fransenslag Gebruiker

@Asusexpert: Waarom brengt Asus deze laptop op de markt met zo’n verouderde videokaart? We leven nu in het GTX1080Ti tijdperk! Een 940MX lijkt mij niet meer van deze tijd en een zeer grote beperking voor de toekomst. Gaarne uw reactie.

1 september 2017 om 14:59

@Fransenslag, je bent dus fan van het hogere segment. Ik geef je zeker geen ongelijk, wat een beest van een videokaart is dat! Echter proberen we ook rekening te houden met onze klanten die naar andere specificaties zoeken en in een lagere prijsklasse kijken. Voor ieders wat wils zeggen we dan! Mocht je wel geïnteresseerd zijn, dan zal ik je adviseren eens te kijken naar onze ROG(republic of gamers) series.

1 september 2017 om 15:06
fransenslag Gebruiker

Na 4 uur nog geen reactie op mijn vraag mbt de verouderde videokaart.

Blijkbaar te lastig om een eerlijk antwoord op te geven!!

1 september 2017 om 15:39
fransenslag Gebruiker

@Asus-expert: Sorry, maar ik lees net dat u toch gereageerd hebt.

Ik ben niet op zoek naar een laptop in het hogere segment maar veeleer naar een laptop die wat jaartjes mee kan. De specificaties i7, 6GB ram en 128 GB SSD komen in de goede richting, maar de videokaart 940MX is voor mij echt een no-go. Vorige week hadden iBood en Alternate idd de Asus ROG Strix gl553vd-dm666t (met een GTX 1050 aan boord) voor 899 euro in de aanbieding, maar ik was helaas te laat. Als deze wederom aangeboden zou worden, dan zou ik er nu zeker 220 euro extra voor over hebben. Dus ik wacht nog even met de aanschaf van een nieuwe laptop…

1 september 2017 om 16:05
adnanticus Gebruiker

Ja. En dat jij het er voor over hebt betekent niet dat een ander dat ook heeft. Volgens mij heb je een duidelijk antwoord gehad dat ook voor laptops met deze videokaart klanten aanwezig zijn.

1 september 2017 om 16:07

Hi Fransenslag, de videokaart zal geen impact hebben op de jaren dat je hier plezier van zal hebben. Uiteraard zijn de prestaties onderling wel beter met een GTX1050 die van hogere kwaliteit is en gebruikt word bij het gamen en/of graphic designing.

1 september 2017 om 12:26
Helemaal Gebruiker

Heeft dit toestel fabrieksgarantie dus kan ik hem via acer laten repareren

1 september 2017 om 14:00

Goedemiddag, er zit 2 jaar fabrieksgarantie op. Uiteraard moet dit wel via Asus gerepareerd worden.

1 september 2017 om 12:34
RobbieKonijn Gebruiker

@Asus-Expert: Kan er overigens wel een optische drive in? Of zit op die plaats de HDD?

1 september 2017 om 13:10
Sixus Gebruiker

Ben ik ook benieuwd naar: ik vermoed dat de HDD op die plek zit omdat andere modellen met alleen SSD een 2.5″ SSD vermelden. Kan iemand hier uitsluitsel voor geven?

Is de SSD anders gemakkelijk te vervangen voor een groter model?

1 september 2017 om 14:08

Hi Sixus, hier zit inderdaad de HDD. Wat betreft de SSD vervangen, word dit niet aangeraden. Dit komt omdat op dat moment de garantie niet meer geldig is mocht er iets verkeerd gaan.

1 september 2017 om 14:36
krister13 Gebruiker

Goedemiddag, is deze laptop goed genoeg voor videobewerking (Adobe premiere)?

1 september 2017 om 16:20

Goedemiddag Krister13, op basis van de eisen voor Adobe premiere(windows 7 of hoger, 8GB RAM, 1920×1080, GeForce GTX 675MX of hoger) zal de VivoBook te kort doen in het RAM Geheugen(6GB RAM) waardoor je niet optimaal zal kunnen genieten van dit programma. Vooral met videobewerking zijn dit soort kleine verschillen vaak de belangrijkste.

1 september 2017 om 16:33
krister13 Gebruiker

Je zou er geheugen bij kunnen prikken toch?

1 september 2017 om 16:39

Hi Krister13, je zou deze inderdaad kunnen uitbreiden tot 12GB max.

1 september 2017 om 14:59
volvo480 Gebruiker

Nederlands apparaat en geen engelse invoer ?

1 september 2017 om 16:43

Goedemiddag Volvo480, zou je je vraag wat specifieker kunnen stellen?

1 september 2017 om 16:47
Helemaal Gebruiker

Wat moet ik doen als deze laptop aan gebrek lijdt en het onder garantie valt?

Opsturen naar ibood of naar asus?

1 september 2017 om 16:59

Hi Goedemiddag, op dat moment kan je contact opnemen met Ibood en zullen zij je verder helpen. Uiteraard staat het Service center van ASUS ook altijd klaar om je te helpen, je kunt dan contact opnemen d.m.v. 0591-570 200.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.