25 augustus 2017 om 00:00
iBOOD

Apple iPad Air 2 | Wifi en 4G | 128 GB

iPad Air 2 - Wifi en 4G - 128 GB

Ja je ziet het goed...het is de allernieuwste iPad Air van Apple, namelijk de iPad Air 2!

Specificaties

Merk: Apple
Type: iPad Air 2, WiFi en 4G/LTE, 128 GB
Kleur: Zilver
Garantie: 2 jaar

• Blijf overal verbonden
  • De hoogste capaciteit: 128 GB
  • Nog dunner én beter!

Let op: dit is een US-product, een verloopstekker wordt meegeleverd. Deze iPad Air 2 maakt gebruik van de juiste banden, waardoor 4G/LTE gewoon te gebruiken zijn in Europa.

Capaciteit: 128 GB
Connectiviteit: Wifi en 4G/LTE

Retina display:
9,7-inch (diagonaal) Multi-Touch-display met led-achtergrond-verlichting
Resolutie van 2048 x 1536 pixels bij 264 ppi (pixels per inch)
Vingerafdruk-bestendige, vetafstotende coating
Volledig gelamineerd display
Antireflectiecoating

Chip
A8X-chip (tweede generatie) met 64-bits architectuur
Systeemprocessor: 1,4x sneller (vergeleken met de A7-chip)
Grafische processor: 2,5x sneller (vergeleken met de A7-chip)
M8-bewegings-coprocessor

FaceTime HD-camera
1,2-megapixel foto's
720p HD-video
FaceTime-videobellen via wifi
Gezichtsherkenning
Verlichtingssensor aan achterzijde
Burst-modus

iSight-camera
8-megapixel foto's
Autofocus
Gezichtsherkenning
Lens met vijf elementen
Hybride IR-filter
Diafragma ƒ/2.4
HDR-foto's
Panorama
Burst-modus

Video-opnamen
1080p HD-video-opnamefunctie
Tikken om scherp te stellen tijdens het filmen
Videostabilisatie
Gezichtsherkenning
3x videozoom
Timelapse-video
Slowmotionvideo

Touch ID
Identiteitssensor voor vingerafdrukken in de thuisknop

Connectiviteit
Wifi (802.11a/b/g/n/ac); twee kanalen (2,4 GHz en 5 GHz)
4G/LTE (je moet hiervoor, vanzelfsprekend, een SIM-kaart en een abonnement met internet en 4G hebben)
MIMO
Bluetooth 4.2-technologie

Connector
Lightning kabel

Voeding en batterij
Tot 10 uur internetten via wifi, video's bekijken of muziek beluisteren
Tot 9 uur internetten via een mobiel datanetwerk
Opladen via lichtnetadapter of USB naar computersysteem

Sensoren
Touch ID
Gyroscoop met 3 assen
Versnellingsmeter
Omgevingslicht-sensor
Barometer

25 augustus 2017 om 00:13
ThinKing Gebruiker

Ja je ziet het goed…het is de allernieuwste iPad Air van Apple, namelijk de iPad Air 2!

wow

25 augustus 2017 om 00:18
joep-de-kleijn Gebruiker

Ja idd WoW de iPad air 2!!! Geweldig

Alleen is de iPad 2017 bijna even duur op dit moment met bijna dezelfde specs. In sommige gevallen zelfs beter ;)

25 augustus 2017 om 01:37
mmmlemmens Gebruiker

De iPad Air 2 heeft een beter display het is namelijk volledig gelamineerd. Ook is de iPad Air met 6,1 millimeter wat dunner dan de iPad 2017 die 7,5 mm dik is. Het 2017 model heeft wel een iets snellere processor (A9) en bluetooth 4.2 i.p.v. 4.0 (volgens mij heeft een Air 2 bluetooth 4.0).

25 augustus 2017 om 08:43
Dennjos Gebruiker

Qua spec is de iPad 2017 niet heel veel beter en wat de Air 2 vooral nog een betere koop maakt is het scherm. Snap echt niet de scherm keus van de nieuwste iPad.

Dit is wel degelijk een mooie deal dus ;-)

25 augustus 2017 om 09:33
kikke002 Gebruiker

De verkooppraat die iBOOD bij de producten zet kun je beter niet lezen. Veel geschreeuw en weinig wol luidt vaak de conclusie van (de door studenten aangeleverde?) popiejopi prietpraat, welke er op gericht lijkt te zijn de aangeprezen waar zich beter voor te laten doen en regelmatig uit zijn verband is gerukt.

Op basis van de specificaties kun je beter zelf gaan googelen om te beoordelen of een eventuele aankoop gerechtvaardigd is. Mits deze specificaties kloppen uiteraard.

Oh, vergeet ik nog te vertellen dat ik dit typ op de nieuwste iPhone 6s….

25 augustus 2017 om 00:17
wieert Gebruiker

Misschien dat ik het fout heb, maar is dit niet een model dat eind 2014 op de markt is gekomen?!?!?

25 augustus 2017 om 00:19
joep-de-kleijn Gebruiker

Idd een model dat langer op de markt is. Je kunt deze iPad het best vergelijken met de iPad 2017 voor bijna dezelfde prijs en bijna dezelfde specs

25 augustus 2017 om 00:21
Pollepeltje Gebruiker

klopt.. maar wel de nieuwste “air”. Ja niet zo knap, aangezien Apple een andere naamgeving is gaan geven. Uit productie sinds begin dit jaar dus nu moeten de restpartijen gedumpt worden. adviesprijs gaat nergens.

25 augustus 2017 om 00:23
joepert75 Gebruiker

Model is inderdaad 3 jaar oud maar wel het laatste model met ‘Air’ in de naam. En dus de nieuwste ipad air haha

Ik heb ook een ipad air 2 en die doet het nog steeds als een zonnetje; ik heb nog geen enkele behoefte aan een upgrade  Voor deze prijs een prima deal en lekker veel opslagruimte voor muziek en films.

25 augustus 2017 om 05:40
ridertje Gebruiker

Voorboor deze prijs een prima deal??? Voor 515,- heb je hetzelfde model morgen geleverd met gewoon een NL stekker, dus dit is gewoon een slechte deal!!!

25 augustus 2017 om 05:48
ridertje Gebruiker

Sorry, maar mijn bovenstaande reactie klopt niet!!! Dit is een versie met 4G, die had ik voor het gemak even vergeten!???? Dus dit is wel een goede deal als je 4G nodig heb!

25 augustus 2017 om 06:16
frankhuysmansmsk Gebruiker

Kost op dit moment € 669. Nieuw van Apple met Europese stekker. 4G + cellular

25 augustus 2017 om 06:44
webtrix Gebruiker

Er is toevallig geen model te krijgen zonder de 4G ?

25 augustus 2017 om 07:40
Clily Gebruiker

Is deze refurbished? En hier praat men over een Nederlandse stekker hoe is die stekker voor België? Wanneer wordt deze geleverd?

25 augustus 2017 om 09:16
ingebosmans1 Gebruiker

Een stekker voor Nederland of Belgie is net hetzelfde.

25 augustus 2017 om 12:11
Moderator Sietse Moderator

Het gaat hier over een nieuw product, dus niet refurbished. Dit zou er altijd bij moeten staan. De stekker moet ook werken in België en wordt direct meegeleverd.

10 september 2017 om 19:20
chow Gebruiker

Als dit geen refurbished product is, waarom ontdek ik dan nu net dat er in mijn exemplaar een Verizon SIM-kaart inzit? Ik voel me een beetje bekocht. Net dat hele ding geïnstalleerd en nu blijkt het geen nieuw apparaat te zijn.

Dits op z’n minst misleidend! Gaarne een serieuze reactie.

25 augustus 2017 om 07:41
rolfbieze Gebruiker

In de nieuwsbrief staat -52%? Van 809,99 naar 499,95 is toch een andere korting.

25 augustus 2017 om 08:29
Joopie15 Gebruiker

Ik vroeg mij dit ook af. Hoe hebben ze de ” korting” berekend??

25 augustus 2017 om 09:45
kikke002 Gebruiker

De korting is altijd gebaseerd op de adviesprijs bij de introductie van een artikel. Zo berekend kan iBOOD een heel hoog kortingspercentage geven, waar graag mee geschermd wordt om de deal mooier te laten lijken dan ie is om zodoende impulsaankopen te stimuleren. Een stukje marketing dus, welke echter weinig waardering van het hier winkelende publiek geniet. Desondanks blijven ze er mee door gaan (wat hun goed recht is), terwijl iedereen weet dat een adviesprijs, zeker die van enkele jaren terug, geen enkele vorm van realisme tentoonspreidt.

25 augustus 2017 om 12:14

De titel van de nieuwbrief is niet helemaal goed gegaan. Bij mij staat in de mail het wel goed, maar de percentage klopt niet nee. Ik heb het in ieder geval doorgegeven aan iBOOD.

Betreft de adviesprijs, wat eigenlijk niet het puntje hier was, raad ik aan het volgende te lezen: 
http://blog.ibood.com/2017/06/27/wat-is-de-adviesprijs/.
Eventueel zijn er ook andere leuke artikelen te vinden waarom iBOOD geen andere ‘oorspronkelijke’ prijs kan neerzetten.

25 augustus 2017 om 19:42
kikke002 Gebruiker

Dank voor het artikel Sietse. Ik lees daar dat huidige verkoopprijzen niet moeten worden vergeleken met de oorspronkelijke adviesprijzen. Dat vindt een groot deel van de forummers ook. Waarom worden ze dan toch telkenmaal gepubliceerd? Het heeft geen enkele waarde te weten hoeveel iets jaren geleden gekost heeft. Het gaat er om wat je hedendage moet betalen.

Als iBOOD echt zo begaan is met hun drukke moderators is de simpelste oplossing die overbodige (en misleidende) informatie voortaan achter wege te laten.

25 augustus 2017 om 19:53
Moderator Jim Moderator

Hee Kikke,

Bedankt voor het lezen van het artikel en het formuleren van de feedback! Goed onderbouwde feedback wordt gewaardeerd en zullen we zeker doorspelen richting iBOOD :-)

Groetjes en fijne avond!

Jim

25 augustus 2017 om 08:43
mdrongelen Gebruiker

‘Nog dunner en nog beter’

Tja, een beetje Apple uitspraken want elk nieuwer model is meestal sneller en beter. Echter kijken ze dan wel terug op een model uit 2013

25 augustus 2017 om 12:14

Maar hij is wel dunner dan het 2017 model ;-)

25 augustus 2017 om 09:28
vaderwillem Gebruiker

Bij het aanschaffen van een nieuwe iPad heb ik bewust gekozen voor de iPad Air 2 ipv de nieuwere iPad 2017.

de iPad 2017 mag dan wel een snellere processor hebben, maar het scherm van de Air is veel beter. Dus dit is inderdaad een mooie deal.

(mijne was 16 GB met LTE voor 299 in een grabbelbak bij de Carrefour in Brugge ;-)

25 augustus 2017 om 11:22
bartoo Gebruiker

Ik ook, vorige week na rijp beraad besloten. Op zich wel close t.o.v. de 2017
Als ik vorige week niet de 64GB had gekocht zou ik voor deze zijn gegaan.

25 augustus 2017 om 14:33
Pvdvenis Gebruiker

Scherm is volgens mij hetzelfde…

https://versus.com/nl/apple-ipad-air-2-wifi-cellular-vs-apple-ipad-9-7-wifi-128gb

Of mis ik iets???

Verder vrijwel identiek… Behalve dat de Air 2 dunner en lichter is…

Voor 509 koop je de Ipad 2017 bij Apple zelf (zonder 4G, maar die heb ik toch niet nodig)…

25 augustus 2017 om 19:45
kikke002 Gebruiker

Scherm van de 2017 versie is minder dan die van de iPad Air 2. Misschien even groot, maar o.a. qua leesbaarheid (in minder gunstige omstandigheden, zoals buiten) beduidend minder.

25 augustus 2017 om 09:41
LOUD Gebruiker

*snap*

Edited by: Sietse

Verder geen inhoudelijke reactie?

25 augustus 2017 om 09:44
Suepahfly Gebruiker
25 augustus 2017 om 10:27
hauwie Gebruiker

Damn, ik zou er eentje moeten hebben voor 3 september. Kan niet iets geforceerd worden ivm met leveringsdatum….

25 augustus 2017 om 11:03
doekus Gebruiker

Hele mooie deal !! Wij hebben deze iPad Air 2 4g en totaal geen klagen over deze tablet. Als ik er 1 nodig zou hebben zou ik het wel weten…

25 augustus 2017 om 13:20
annekedegroodt Gebruiker

ik heb een oude iPad 2 ; kan men de gegevens allemaal overzetten en hoe werkt dat ,ik ben daar een leek in

25 augustus 2017 om 13:33
Kootje70 Gebruiker

Ja, als je de eerste keer opstart gewoon met je Apple-id inloggen. Dan vraagt hij, of hij de gegevens moet overnemen.

Ging met IPad2017 ook zo.

Let wel, het scherm bij deze is wel beter. Maar hoelang krijgt hij nog de updates??

Die  IPad2 heb ik ook en merk nu wel een gemis…

25 augustus 2017 om 17:51
annekedegroodt Gebruiker

aja dank u kootje ,ik weet nog niet of ik het ga doen

25 augustus 2017 om 19:49
kikke002 Gebruiker

De iPad 2 (niet de Air 2!) krijgt al geen updates meer voor iOS. De iPad 4 krijgt straks ook geen update meer naar de nieuwe iOS. Maar die is ondertussen al 5 jaar oud. De iPad 2 is beduidend ouder.

Overzetten gaat heel simpel: gewoon inloggen met hetzelfde Apple ID.

25 augustus 2017 om 13:20
The_one_and_only Gebruiker

In europa hebben ze B7 (2600), in de usa niet. Problemen door het usa apparaat dat hier wordt aangeboden (en B7 niet heeft) lijken dus niet onwaarschijnlijk.

25 augustus 2017 om 13:43

Dit toestel ondersteund de volgende banden:

1 (2100 MHz)
2 (1900 MHz)
3 (1800 MHz)
4 (AWS)
5 (850 MHz)
7 (2600 MHz)
8 (900 MHz)
13 (700c MHz)
17 (700b MHz)
18 (800 MHz)
19 (800 MHz)
20 (800 DD MHz)
25 (1900 MHz)
26 (800 MHz)
28 (700 APT MHz)
29 (700de MHz)
38 (TD 2600)
39 (TD 1900)
40 (TD 2300)
41 (TD 2500)

Bron

De aanname dat hij geen B7 heeft omdat ze dat in de USA niet gebruiken is incorrect. Het komt vaker voor dat apparaten ontwikkeld worden voor meerdere landen i.p.v. per land een apparaat te moeten maken.

25 augustus 2017 om 16:17
IntercaZa Gebruiker

Is deze ook uitgerust met Widi ?

25 augustus 2017 om 16:40
arjanherbers Gebruiker

WiFi wel Widi niet

25 augustus 2017 om 19:24
remmer44 Gebruiker

Even serieus *knip*???? En dan eentje die uit vs komt.

Dat is echt veel te duur. Mocht je een iPad air 2 willen en geseald in doos. Kijk dan even op marktplaats daar worden ze nieuw geseald in doos aangeboden voor min *knip*,- is een oplichters prijs!!!!!

Edited by: Jim
Hi! Dealprijzen zijn helaas niet toegestaan op het forum. Daarnaast mogen prijsvergelijkingen zeker (worden zelfs aangemoedigd), echter dan wel met onderbouwing (en dus een directe link naar het product). Anders kan iedereen alles roepen :-)

25 augustus 2017 om 19:40
lekker_handelen Gebruiker

Ik kan deze nergens op MP vinden voor 100 euro goedkoper. Beter niets zeggen als je er geen link met bronvermelding bij zet.

25 augustus 2017 om 19:29
remmer44 Gebruiker

En voor de mensen die deze aanbieden!! Deze iPad heeft nooit boven de 800,- gekost. Deze kost namelijk 669,- bij Apple

*knip*

Edited by: Jim
Ik zou je graag willen vragen ook netjes te blijven tegenover de mensen van iBOOD. Adviesprijzen worden via de fabrikant verkregen, als je vragen of feedback hebt is dat zeker welkom. Echter wel op een normale manier. Thanks!

25 augustus 2017 om 19:55
Moderator Paul Moderator

Hallo remmer,

Het staat Apple vrij om de huidige verkoopprijs af te laten wijken van de eigen adviesprijs die vastgesteld is bij de introductie van dit model.

Vriendelijke groet, Paul

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.