23 augustus 2017 om 00:00
iBOOD

Bosch HomeProfessional Wasmachine | WAYH2742NL

Product expert aanwezig

Bosch Wasmachine met Home Connect

Je wasmachine aan- en uitzetten met je smartphone? Met de WAYH2742NL kan het. 

Specificaties

Merk: Bosch
Type: WAYH2742NL
Garantie: 2 jaar via iBOOD, 10 jaar op de EcoSilence Drive-motor via Bosch

Check hier de bezorgvoorwaarden

• 9 kg, 1600 toeren
  • Meer dan 10 programma's
  • Te bedienen met Home Connect-app

Algemeen
Vulgewicht: 1 - 9 kg
Energieklasse: A+++ -30%
(Max. Restvocht: 44 %)
Centrifuge droogklasse: A

Programma's
Speciale programma's: Afpompen, Spoelen, Centrifugeren, Memory 1, Overhemden, Sport, Extra snel 15', Snel+mix, Allergie+, Dekbed, Night wash (Extra stil), Wol handwas, Fijn/Zijde
Automatische programma's: voor maximaal gebruiksgemak
VlekkenAutomaat: 16 speciale vlekkenprogramma's. Specifieke wasbehandeling voor de meest hardnekkige vlekken, toepasbaar op de standaard programma's
Opties: Extra water, Voorwas, Extra stil wassen, Licht strijken, Extra spoelen, Zonder eindcentrifugeren

Comfort / Zekerheid
Home Connect: de wasmachine op afstand instellen en bedienen met de Home Connect App.
TFT tekstdisplay met hoge resolutie voor een intuïtieve bediening voor programma keuze, temperatuur keuze, centrifugesnelheid, resttijdindicatie, 24 u eindtijdkeuze, meer opties en verbruiksindicatie.
Beladingssensor en doseeradvies: toont vulgewicht en geeft doseeradvies
EcoSilence Drive: de meest energiezuinige en stille motortechnologie
10 jaar garantie op de koolborstelloze EcoSilence Drive motor

AquaStop waterbeveiliging: de meest betrouwbare waterbeveiliging met levenslange garantie
VarioTrommel: zacht en efficiënt wassen
varioPerfect: tijd- of energiebesparing bij maximaal wasresultaat
activeWater: zuinig en nauwkeurig watermanagement
AntiVibration Design: meer stabiliteit en stilte
Trommelreiniging: optimale verzorging en reiniging van de trommel en interieur, met herinneringsfunctie
EcoFeedback: indicatie van energie- en waterverbruik
Standaard koud - 60°C

Bijvulfunctie: Iets vergeten? Eenvoudig wasgoed toevoegen tijdens het programma.
DoorstroomSensor: voor optimaal waterverbruik
Schuimherkenning: detecteert overdosering
Waterniveau-automaat
Kinderbeveiliging op de deur
Akoestische geluidssignalen

TouchControl toetsen incl. LED indicatie: Aan/uit, Toerentalkeuze, Temperatuurkeuze, speedPerfect, ecoPerfect, Start/Bijvullen, Vlekkenautomaat met speciale vlekkenprogramma's, Opties, Basisinstellingen en 24 u Eindtijdkeuze
LED programmaknop met aan/uitschakelaar
Comfortabele deurvergrendeling: eenvoudig te openen en te sluiten

Technische Informatie
-30% zuiniger (152kWh/jaar) dan de standaard waarde (217 kWh/jaar) van energie klasse A+++ in 9 kg volgens de EU-richtlijnen 1061/2010
Energieverbruik 152 kWh per jaar, gebaseerd op 220 standaard katoenwasprogramma's volgens norm energielabel
Waterverbruik 11220 liter per jaar, gebaseerd op 220 standaard katoenwasprogramma's volgens norm energielabel

Geluidsniveau wassen : 48 dB(A)
Geluidsniveau centrifugeren: 74 dB(A)
XXL Volume van trommel: 65 l
Elektronisch onbalans-controlesysteem

32 cm vulopening, chroom, zwartgrijs met 180° te openen deur
Onderbouwbaar onder 85cm nishoogte
Afmetingen (hxbxd): 84,8 cm x 59,8 cm x 59,0 cm

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Bosch-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

23 augustus 2017 om 00:16
shophopper90 Gebruiker

Net als de vorige keer dat iBood een Bosch wasmachine aanbood, is de aangegeven adviesprijs onjuist. Volgens de website van Bosch - http://www.bosch-home.nl/productoverzicht/wasmachines-en-drogers/wasmachines/voorlader-wasmachines/WAYH2742NL?breadcrumb=frontloader – is de correcte adviesprijs € 1049.

23 augustus 2017 om 08:48
J. Fresco Gebruiker

Waar maak je je druk om zeg. Adviesprijs zegt mij helemaal niks, het gaat mij uiteindelijk om de verkoopprijs en de eventuele afstand (korting) tot de “normale’ verkoopprijs. Die moet interessant zijn!

Ik heb net even alle prijsvergelijkers gecheckt en dit is inderdaad een super scherpe (verkoop) prijs en ik lees overal zeer positieve recensies over dit model. Goede reviews zijn voor mij veel belangrijker als een niets zeggende adviesprijs! Dus ik ga ervoor!!

23 augustus 2017 om 09:01
Moderator Bas iBOOD Moderator

Bedankt voor je oplettendheid, shopshopper. We hebben hier inderdaad een foutje gemaakt. De adviesprijs hebben we zojuist direct aangepast.

23 augustus 2017 om 02:08
fjwillemsen Gebruiker

Inderdaad is de adviesprijs zoals wel vaker opgeblazen om een hoger kortingspercentage te creeren ( hou daar toch eens mee op en om in de Mediamarktterm te blijven waar Ibood onderdeel van is … ik ben toch niet gek…..) Desondanks is deze machine inclusief verzenden 110euro goedkoper dan bij de wehkamp ( die heeft er 100 euro korting op momenteel ) en verder kost deze bosch overal 979,-

Daar komt bij dat deze Bosch tot nu toe goede recencies heeft gekregen en pas een half jaar op de markt is.

En aangezien onze machine aan vervanging toe is komt deze Bosch als geroepen ! Dus net één gekocht !

23 augustus 2017 om 06:35
dr_max Gebruiker

… en zit ik in de trein tussen NieuwVennep en Hoofddorp, dan denk ik: kom, laat ik mijn wasmachine eens aanzetten.  Vlak voor Zwolle krijg ik een berichtje dat hij klaar is, gelukkig maar, anders zou ik me maar ongerust maken. Daar heb ik nu altijd op zitten wachten!

23 augustus 2017 om 07:49
boukehj Gebruiker

Ik kan die functie denk ik wel waarderen, maar alleen als de wasmachine dan ook zelf even het vuile wasgoed inlaadt…

23 augustus 2017 om 08:03
59263611 Gebruiker

Nog liever dat ie de was ook ophangt :)

23 augustus 2017 om 08:26
Susantigoon Gebruiker

Zit ik in de trein naar Den Helder en krijg ik vlak voor Antwerpen een bericht dat de was klaar is, dan weet ik dat ik weer eens in de verkeerde trein zit…

23 augustus 2017 om 10:43
Official Product Expert Bosch-Expert Official Product Expert

Best dr_Max,

Het is begrijpelijk dat u denkt dat als het op afstand volgen van het wasprogramma het enige is dat HomeConnect u biedt de meerwaarde hiervan nihil is.

Echter heeft HomeConnect u veel meer te bieden zoals door Paul bovenstaand aangegeven. Wist u bijvoorbeeld dat Bosch bijvoorbeeld service kan bieden op afstand (met toestemming van de gebruiker) in het apparaat met HomeConnect kan kijken en direct een diagnose kan stellen waardoor de servicemonteur gericht te werk kan gaan of een software probleem zelfs direct kan verhelpen zonder dat een servicemonteur het apparaat hoeft te bezoeken. Ook nieuwe programma’s en software updates waar u in de toekomst voordeel van heeft in de vorm van tijd of energiebesparing. Daarnaast zullen in de toekomst alle HomeConnect apparaten met elkaar kunnen communiceren en samenwerken.

Het beste voorbeeld is hierbij een mobiele telefoon circa 10 jaar geleden had “iedereen” een mobiele telefoon om te bellen en nu is het gebruik van internet en de camera niet meer weg te denken.

Vertrouwend u hiermee te hebben geinformeerd.

Sebastiaan

23 augustus 2017 om 14:22
mdrongelen Gebruiker

Software updates. Doet me gelijk denken aan sonos die nu een update uitbrengt die je MOET accepteren anders werkt t niet meer straks. Top

23 augustus 2017 om 16:41
Peterberns Gebruiker

Ik zit in de tram naar Den Haag centraal en ik krijg ook een tip de was is klaar

maar dat mooie systeem heeft er geen was poeder en of was verzagter in gedaan foutje bedankt

23 augustus 2017 om 08:08
Paul-Bosch Gebruiker

Als ik nu een groot huishoudelijk apparaat zou aanschaffen van dit soort bedragen zou ik juist super graag willen dat deze met het netwerk is verbonden. Wat denkt je van updates, nieuwe programma’s, service doeleinden (uitlezen op afstand) etc. FUTURE PROOF ! Wil je met je smartphone toch ook?

23 augustus 2017 om 08:30
Susantigoon Gebruiker

1600 rpm is mooi, maar hoe droog is de was na afloop of moet het nog separaat een droger in, m.a.w. is het een was/droogcombinatie?

23 augustus 2017 om 10:00

Beste Susantigoon,

Bij het gebruik van 1600 tpm centrifugeren blijft er maximaal 44% restvocht over dit is 14% minder t.o.v. van 1400 tpm centrifugeren. U zal het verschil van 1400 of 1600 bijvoorbeeld bij een handdoeken was dan ook zeker merken. Een wasmachine die 1600 tpm kan centrifugeren is echter niet te vergelijken met een was-droogcombinatie. Wel zal uw wasgoed sneller droog zijn als u deze uithangt of de droger aanzienlijk minder tijd nodig hebben om het wasgoed te drogen hiermee bespaard u tijd, energieverbruik en slijtage aan het wasgoed. Kortom 1600 tpm heeft absoluut een meerwaarde t.o.v. 1400 tpm centrifugeren.

Vertrouwend u hiermee te hebben geinformeerd.

Sebastiaan

23 augustus 2017 om 14:25
mdrongelen Gebruiker

Toevallig is van 1400 naar 1600 toeren ook een verschil van 14%.

Is dit recht evenredig met de hoeveelheid vocht ?

23 augustus 2017 om 08:40
RoyD Gebruiker

De van prijs van 1149 Euro riekt een beetje naar oplichting. Want op de website van Bosch zelf hanteert men een adviesprijs van 1049 Euro.

23 augustus 2017 om 08:51
J. Fresco Gebruiker

Pfffffff, Ik zou gelijk Peter R. de Vries bellen! Lekker belangrijk.

Lees ff mijn reactie bij de post van shophopper90

23 augustus 2017 om 09:05
tomzoomers Gebruiker

Dan kan je wel zo reageren. Maar het is gewoon irritant en onnodig dat iBOOD verkeerde adviesprijzen hanteert…

23 augustus 2017 om 13:38
J. Fresco Gebruiker

Klopt, is inderdaad irritant, maar om dan over oplichting te beginnen….

23 augustus 2017 om 13:40
Peterberns Gebruiker

de Goedkoopste prijs op geheel internet is 997 en dat scheelt dus je 250 euro niet

naar advies prijs kijken,maar naar de egte prijs advies kun je niks mee

23 augustus 2017 om 14:26
mdrongelen Gebruiker

Je hebt ook niks aan adviesprijzen. Wel of jr t ervoor over hebt

23 augustus 2017 om 09:20
reza79 Gebruiker

Bezorgen ze tot in de zolder? sluiten ze het ook aan? Zo ja? dan neem ik ook een.

23 augustus 2017 om 09:25

Dit hangt enigszins af van jouw huis (soort trappen en aantal etages). De wasmachine wordt inderdaad aangesloten.

In principe wordt de wasmachine bezorgd tot de 3e etage (zonder lift). Alle voorwaarden vind je hier (klik).

23 augustus 2017 om 09:33
reza79 Gebruiker

Bedankt Bas.

De bezorgservice betreedt geen vlizotrappen en/of wenteltrappen. Ook kan de bezorgservice geen bezorgingen verrichten waarbij getakeld moet worden.

Ik heb geen vlizotrap maar ik weet niet of de huidige trap wenteltrap is? dit is toch gewoon een normaal woning met wenteltrap, maar op google zie je wel hoe een echte wenteltrap eruit ziet :) hahahah

23 augustus 2017 om 10:50
fjwillemsen Gebruiker

Stel je voor dat ze hem toch beneden laten staan omdat je toch een wenteltrap hebt .. dat ding is niet te verhuffen lijkt me .. hij weegt 82kg!

23 augustus 2017 om 11:28

Hoi Reza,

Ik weet uiteraard ook niet of jij een wenteltrap hebt :-) Je zou een foto van je trap kunnen uploaden (http://www.mupload.nl) en die kunnen mailen naar community@ibood.com, dan kijken we het even na.

Groeten,
Bas

23 augustus 2017 om 12:44
Sn00ky-g Gebruiker

Zijn er nog mensen aanwezig op het forum van de vorige inkoopactie? Deze was toen rond 18:00 uitverkocht?

Graag jullie input/ reviews!

23 augustus 2017 om 16:58
MickeyFlinch Gebruiker

Ja hier, fijne machine via iPhone gaat ook goed.

23 augustus 2017 om 13:36
Peterberns Gebruiker

Het scheelt in ieder geval met de goedkoopste op heel internet zkr 250Euro dat

is mijn nogal niet wat toppy van Ibood zo1 aanbieding ik heb er een x 10KG wasmachine gekocht

ben er zeer tevreden over.

Ga zo door Ibood medewerkers gewoon toppy

23 augustus 2017 om 15:02
Jeff80 Gebruiker

De vorige keer was de wasmachine ook voor hetzelfde bedrag, maar dan kreeg je daarbovenop nog 75 euro cashback. Geldt die actie nu nog steeds of ben je nu duurder uit?

Groet!

23 augustus 2017 om 15:24

Beste Jeff80,

De consumentenactie (75 euro cashback) die Bosch de vorige keer had is momenteel niet van toepassing.

Vetrouwend u hiermee te hebben geinformeerd.

Sebastiaan

23 augustus 2017 om 17:39
Jeff80 Gebruiker

Dank voor jouw reactie! Okay, dan ben ik op tijd om mijn bestelling te annuleren gezien hij nu 75 euro meer kost dan de vorige keer op Ibood. Fijne avond.

23 augustus 2017 om 20:11
ToonyBee Gebruiker

Zeur, zeur… Hoop je nu dat ibood je gaat zeggen dat je toch 75 euro terugkrijgt? Hij is veel goedkoper dan bij andere shops, dus wat doe je nu? Ergens duurder kopen? Vorige keer met korting kocht je hem ook niet..  Beetje slap verhaal dit.

25 augustus 2017 om 08:49
Jeff80 Gebruiker

@ToonyBee,

De vorige keer was hij uitverkocht toen ik hem wilde bestellen; zie topic van 22 juni. Ditmaal bestelde ik hem overhaast in de veronderstelling dat het dezelfde aanbieding betrof wat niet het geval blijkt. Voor mij reden om de bestelling te annuleren. Voor de één geen dealbreaker, maar voor mij wel.

23 augustus 2017 om 15:24
shophopper90 Gebruiker

@Bosch-Expert: Ik zie dat deze wasmachine een vulgewicht aankan van 9 kg en een trommelinhoud heeft van 65 liter. Andere Boch wasmachines hebben een maximaal vulgewicht van 7 of 8 kg, maar toch een trommelinhoud van 65 liter. Wat bepaalt het verschil in maximaal vulgewicht? Achtergrond van deze vraag is dat wij op dit moment een paar jaar oude Bosch wasmachine hebben waar 7 kg in kan en graag wat meer in één keer willen wassen (bijvoorbeeld meer grote handdoeken), maar dat ik betwijfel of deze 9 kg wasmachine daadwerkelijk met meer handdoeken kan worden gevuld. Ik krijg de indruk dat bij het meeste wasgoed het volume maatgevend is, niet het gewicht.

23 augustus 2017 om 15:53

Beste Shophopper90,

U heeft helaas foutieve informatie ontvangen.

Kunt u mij vertellen waar u deze informatie vandaan heeft zodat ik dit kan laten herstellen.

De Bosch 7 kg wasmachines hebben een trommelinhoud van 55 liter, de 8 kg wasmachines 58 liter en de 9 kg een trommelinhoud 65 liter.

Vertrouwend u hiermee te hebben geinformeerd.

Sebastiaan.

23 augustus 2017 om 20:44
shophopper90 Gebruiker

Dank je wel Bosch-Expert, dat verklaart een hoop. Ik kwam die 65 liter tegen op de website van een grote witgoed-webwinkel; bij alle Bosch 1600 toeren wasmachines stond dezelfde trommelinhoud gespecificeerd, maar een per model variërend vulgewicht. Kennelijk bevat die website fouten.

1 september 2017 om 11:56
edwin-ibood Gebruiker

Helaas nog geen bericht ontvangen wanneer de wasmachine geleverd wordt. Nu was 1 september de “verwachte” leverdatum, maar ik had dan toch minimaal verwacht wanneer de wasmachine dan wel geleverd wordt.

Iemand al wel bericht (of een wasmachine) ontvangen?

2 september 2017 om 04:20
Moderator Paul Moderator

Hallo Edwin,

Bij witgoed zoals een wasmachine is de verwachte verzenddatum de datum waarop de apparaten aan de vervoerder (XXL Care) worden overhandigd. Vervolgens zal deze vervoerder contact opnemen met de klanten om binnen een periode van 14 dagen vanaf deze datum een afspraak in te plannen.

Ik verwacht dat dit na het weekend zal gebeuren, Meer informatie vind je terug in de FAQ of via deze link: 
http://www.ibood.com/nl/nl/pages/bezorgvoorwaarden-witgoed-xxlcare/

Vriendelijke groet, Paul

3 september 2017 om 21:42
edwin-ibood Gebruiker

Ondertussen contact met de vervoerder gehad. Een levering tussen 9 en 12 afgesproken. In de bevestigingsmail staat weer 7 tot 19 uur en in de laatste mail over het beloofde drie-uurs tijdvak nu weer 6 tot 12 uur. Beetje verwarrend allemaal.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.