14 augustus 2017 om 00:00
iBOOD

3x Bush High Speed Ethernet 4K HDMI-Kabels

3x Bush High Speed Ethernet 4K HDMI

HDMI kabels geschikt voor gebruik met je hele grote 4K televisie, dito receiver en noem maar op. 

Specificaties

Merk: Bush
Type: High Speed Ethernet 4K Vergulde HDMI Kabels – 3stuks
Kleur: zwart
Garantie: 2 jaar

• HDMI-versie 1.4b
  • Vergulde aansluitingen
  • Hoogste signaalkwaliteit!

Plat design, makkelijk weg te werken
Lengte: drie meter per stuk 
HDMI-versie 1.4b – 4K compatibel
Geniet van de beste signaaloverdracht
Aansluitingen:  verguld zuurstofvrij koper 
Meervoudig afgeschermd om interferentie te voorkomen en prestaties te verbeteren 

14 augustus 2017 om 00:10
gerd.janssen Gebruiker

Het zou misschien handig zijn de lengte van deze kabels te weten? Of zijn ze 3M lang of misschien wel 4K ;-)

Ik kon het alvast nergens terugvinden.

14 augustus 2017 om 08:29
Moderator Sietse Moderator

HDMI-versie 1.4b – 4K compatibel

Staat in de specificaties.

Edited by: Sietse

Lengte is inderdaad wat meer verstopt, staat in de omschrijving aangegeven dat dit drie meter is.

14 augustus 2017 om 00:12
paulstok Gebruiker

Drie meter per stuk, lees ik hierboven :)

14 augustus 2017 om 00:17
Moderator Paul Moderator

Het staat inderdaad tussen de Specificaties verstopt => Lengte: drie meter per stuk

14 augustus 2017 om 00:14
albertbreed Gebruiker

HDMI 2.0

Deze high speed HDMI kabel is volledig compatible met alle HDMI 2.0a en HDMI 2.0b functies en dus een perfecte HDMI kabel voor 4K, ook bij 60Hz en HDR

14 augustus 2017 om 00:19
albertbreed Gebruiker

De Ibood aanbieding is dus een vorige versie en geen 2.0x

14 augustus 2017 om 08:32

Voor de kabels maakt dit geen verschil. Het is enkel marketing om een cable 2.0 te noemen, want er zijn maar vier versies van de kabel. En beide high-speed kabels zijn volledig geschikt voor HDMI 2.0 apparatuur. Dat is het enige waar je eigenlijk op moet letten, high-speed en of er ethernet ondersteuning is.

14 augustus 2017 om 12:11
Scooby_Doo Gebruiker

Dus ook HDR is geen probleem hiermee

14 augustus 2017 om 00:19
Scooby_Doo Gebruiker

Geniet van de beste signaaloverdracht…… Sinds wanneer is 4K@30Hz het beste signaal verkrijgbaar?

Heb de mail link uit je bericht gehaald.

14 augustus 2017 om 08:35

Ik denk dat het in de tijd was dat de kabels uitkwamen, anders hadden ze ook wel HDMI 2.0 kabels geheten. Ik zal vragen of ze dit kunnen aanpassen.

14 augustus 2017 om 00:29
chay1992 Gebruiker

3 stuks, elk kabel is 3meter lang met andere woorden: 3x 3meter kabel voor geen 12 euro totaal en ze zijn in elk geval hdmi 1.4. De meeste media aparaturen en console, knp experia box of ziggo tv ontvanger zullen nog lang niet 2.0 ondersteunen, laat staan beeld formaten in 4k @ 60hz kwaliteit???

Kan ik concluderen dat dit een koopje is of argumenten horen waarom je dit voorbij moet laten gaan?

14 augustus 2017 om 00:43
Scooby_Doo Gebruiker

Dit is een koopje, echter de tekst is misleidend daar 4K@60Hz op dit moment de ”beste signaaloverdracht” geeft.

Ik gebruik wel 4K@60Hz dus voor mijn doeleinde zijn deze niet geschikt. Voor je kpn/ziggo etc voldoen deze prima.

Ook consoles zijn tegenwoordig uitgerust met HDR (PS4/Xbox One S), voor die apparaten zou ik dus wel 2.0 aanraden.

Ook hier zag hij de 4K@60Hz als een e-mailadres. Dus ook hier even ‘ontkoppeld’. Maar goed, ze ondersteunen prima 2160p60.

14 augustus 2017 om 10:55
Scooby_Doo Gebruiker

Een 1.4b kabel haalt geen 60Hz.

Als deze dat wel doen zoals jij claimt dan zijn het geen 1.4b versies.

Ongeacht of alles high speed (over ethernet) heet er is wel degelijk verschil in kabels.

Ik heb high speed kabels getest (1.4b) die gaven 30Hz max.

Waarom 1.4b erbij vermelden als dat niet hoeft?

14 augustus 2017 om 11:04

Omdat de kabels toen uitgekomen zullen zijn, vaak hetzelfde verhaal met dat telefoons/camera’s ondersteuning hebben van bijvoorbeeld micro SD kaartjes van 64GB terwijl 200GB ook prima werkt. Als jouw kabels niet meer halen, dan zullen het geen 1.4 kabels zijn of kabels van slechte kwaliteit (of mogelijk een splitter of iets dergelijks er tussen?). Als je even zoekt op internet zul je veel vinden dat kabels niet vervangen hoeven te worden, maar belangrijkste is misschien wel deze link:

http://www.hdmi.org/manufacturer/hdmi_2_0/hdmi_2_0_faq.aspx#123

In de kabels zit geen verschil, enkel de devices zijn anders en hebben vaak enkel een firmware upgrade nodig om een nieuwere versie te laten werken, echter komt deze bijna nooit uit. De PS3 was destijds een mooi voorbeeld. Soms zijn er ook hardware wijzigingen nodig omdat de poorten niet beschikken over de juiste controller of het apparaat zelf niet krachtig genoeg is voor meer dan 30 beelden per seconde te kunnen geven.

Met HDMI 2.1 zullen er wel nieuwere kabels nodig zijn welke 48G bandbreedte hebben voor hogere resoluties dan UHD/4K of 2160p120. Echter is deze specificatie nog niet uitgebracht en zullen er nog geen fabrikanten deze kabels ‘kunnen’ maken.

14 augustus 2017 om 00:51
Robertschmidt Gebruiker

deze halen dus GEEN 60hz?

14 augustus 2017 om 00:59
Scooby_Doo Gebruiker
14 augustus 2017 om 01:02
Robertschmidt Gebruiker

duidelijk!thanks!

14 augustus 2017 om 08:37

Deze kabels halen dat dus ook gewoon. De link gaat over de HDMI specificatie welke geen invloed meer heeft op de kabels, zolang ze maar high-speed zijn.

14 augustus 2017 om 10:59
Scooby_Doo Gebruiker

Hoe interpreteer jij een rood kruisje vs een groen vinkje?

14 augustus 2017 om 11:08

Omdat het over apparatuur gaat en niet over kabels en ik meer vertrouwen heb in de organisatie achter de specificaties.

HDMI 2.0 is de nieuwste HDMI standaard die 4K apparatuur in volledige resolutie met 50 fps of 60 fps ondersteunt

Je hebt ‘oude’ en high-speed kabels. Deze laatste werkt perfect met 2160p60 en heb je nodig voor o.a. 3D weergave. Straks krijg je ook kabels met de label premium welke voor HDMI 2.1 geschikt zijn. Laat je niet misleiden door fabrikanten die vermelden dat je de 1.4 kabels moet upgraden naar 2.0 kabels, want deze zijn identiek, maar puur marketing technisch interessant.

14 augustus 2017 om 13:32
Robertschmidt Gebruiker

Met andere woorden, Mijn Philips 55PUS6501 4K tv kan ik prima bekabelen met een PS4PRO, Venz10 mediaplayer en Horizon box en heb ik een 60Hz verbinding?

14 augustus 2017 om 14:16

Als ik zo kijk heeft jouw TV op twee poorten HDMI 2.0, dus dan zou dit geen probleem moeten zijn voor twee apparaten.

14 augustus 2017 om 07:42
Bies11 Gebruiker

3M is voor mij wat kort. Weet iemand of de signaaloverdracht net zo goed blijft als je er 2 aan elkaar koppelt? Ik wil deze kabels enkel gebruiken om mijn tv als scherm te gebruiken voor mijn laptop voor werkdoeleinden (regulier kantoorwerk, niet grafisch/beeldmateriaal e.d.). Ik veronderstel dat 30Hz dan prima voldoet.

14 augustus 2017 om 08:39

Signaal zou hetzelfde moeten zijn, maar is ook afhankelijk wat je ertussen stopt om ze aan elkaar te knopen. Ik denk dat je beter voor een langere kunt kijken om zo’n koppelstuk te voorkomen en het gewoon over één kabel te laten gaan.

14 augustus 2017 om 10:26
WiCo Gebruiker

*snap*

Bedankt voor het delen, maar linkjes naar een ander product mag ik niet toestaan. Maar ja, een kabel van 7.5 meter zou beter zijn, maar zo te vinden via Google ;-)

14 augustus 2017 om 10:32
xmtlx Gebruiker

Zijn deze ook geschikt om 3D films te kijken?

14 augustus 2017 om 10:51

Ja, deze zijn hier prima geschikt voor.

14 augustus 2017 om 11:43
Zantwijk Gebruiker

Is dit dus wel of niet een UHD HDMI kabel?

14 augustus 2017 om 14:17

UHD moet zeker geen probleem zijn.

14 augustus 2017 om 23:48
The.traveller Gebruiker

Deze kabels zijn dus niet geschikt voor uw dure 4k Oled tv.  Sietse ik ben het niet met je eens over je uitleg, zoals je zelf uitlegt over fabrikanten die proberen je aan te praten dat je versie 2 zou moeten hebben. Verkopers (iBood dus) doet hetzelfde maar dan omgekeerd. De aangeboden kabels kunnen niet het volledige gamma weergeven, punt uit.

Kijk eens naar deze uitleg op een blog: https://www.onlinekabelshop.nl/blog/hoe-kom-ik-aan-een-echte-4K-HDMI-kabel/

Of op de (verouderde wikipedia) https://nl.m.wikipedia.org/wiki/High-Definition_Multimedia_Interface welke onderaan een link heeft naar de officiele HDMI consortium website alwaar dus de specificaties staan voor de HDMI 2.0b.

http://www.hdmi.org/manufacturer/hdmi_2_0/index.aspx

In de linker kantlijn staat de link naar versie 1.4b welke geschikt is voor 1080p/60 blijkt dus, Sietse en geen 2160p/60.

Lees dat, vergelijk met wat u nodig heeft en besluit dan wat u gaat aanschaffen.

15 augustus 2017 om 09:33

Als je jouw laatste link leest, dan zul je zien dat de kabels dus niet uitmaken.

Can existing HDMI cables support the higher bandwidths of HDMI 2.0 Specification?
Yes, existing High Speed HDMI Cables (wire only) will support the new higher bandwidths (up to 18Gbps).
HDMI 2.0 specification defined a new, more efficient signaling method, for speeds above 1.4b limits (10.2Gbps), to allow higher bandwidths (up to 18Gbps) over existing High Speed HDMI Wire Cables.

In het algemeen gaat het namelijk over de specificaties en als je dus verder kijkt zie je dat je voor deze nieuwe specificatie geen nieuwe kabels nodig hebt. Als je verder op deze website leest zie je ook, net als op de Wikipedia website die je aangeeft, dat ze niet willen dat kabels een versienummer hebben omdat dit niet correct is. Bij deze laatste staat trouwens ook de kabels los van de specificaties.

Ik vraag me af of je de linkjes hebt gelezen, buiten de eerste om. Ik kan ook linkjes plakken namelijk dat het geen verschil uitmaakt:

https://www.cnet.com/news/4k-hdmi-cables-are-nonsense/
https://turbofuture.com/computers/do-i-need-hdmi-cable-4k-hdmi-20-guide
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1229329

Uiteraard ben je vrij om “2.0″ kabels te kopen, maar weet dat er geen verschil is, behalve als je troep kabels hebben welke überhaupt de doorvoersnelheid niet halen. Eigenlijk had iBOOD de versienummer weg moeten laten omdat het enkel voor verwarring zorgt. Er zijn op dit moment vier (meer als je commercieel bekijkt, maar dat is voor een andere dag) verschillende kabels:

- HDMI Standard (cat 1)
- HDMI Standard with Ethernet
- HDMI High-Speed (cat 2)
- HDMI High-Speed with Ethernet

En dan komt er binnenkort HDMI Premium (met en zonder Ethernet) bij waarbij je dus wel nieuwe kabels nodig gaat hebben.

15 augustus 2017 om 10:06
Scooby_Doo Gebruiker

Uit je 1e link:

You do not need a new HDMI cable for Ultra HD 4K (probably).

Uit je 2e link:

HDMI cable 1.4: 4K support very likely, but not guaranteed

HDMI High Speed Cable: 4K Ultra HD support guaranteed.

Ik heb hier getest met 1.4 high speed kabels maar die halen geen 60Hz en geen HDR..

Geen splitters of oude kabels wel een 2.0 receiver.

Ik heb met Sony aan de lijn gezeten, met LG en met Microsoft om erachter te komen dat er toch echt een 2.0 kabel tussen al die apparaten moet.

2.0 kabel gekocht, and guess what…?  :)

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.