25 januari 2021 om 00:00
iBOOD

Garmin Edge 130 HR Fietscomputer Bundel | Met Hartslagband

Edge 130 HR Fietscomputer Bundel

In de woorden van Freddie: 

I want to ride my bicycle, bicycle, bicycle
I want to ride my bicycle
I want to ride my bike
I want to ride my bicycle

Specificaties

Merk: Garmin
Type: Edge 130 HR Fietscomputer Bundel
Garantie: 2 jaar

• Bundel met hartslagband
  • Download koersen en je data
  • Helder scherm, ook in vol zonlicht

Kenmerken

• Batterij: Oplaadbare lithium-ion batterij
  • Levensduur batterij: 15 uur
  • Waterbestendigheid: IPX7

Kaarten en geheugen

• Opslag- en voedingscapaciteit: Internal memory 
  • Waypoints/favorieten/locaties: 100 locaties
  • Routes: 15 koersen
  • Rondegeschiedenis: 100 uur

Sensoren

• GPS
  • GLONASS
  • GALILEO
  • Barometrische hoogtemeter

Trackingfuncties

• Livetrack
  • Hulp
  • Weeralarm
  • Verbrande calorieën

Fietsfuncties

• Tijd-/afstandwaarschuwing (er klinkt een alarm als je een doel hebt bereikt)
  • Koersen (resultaten vergelijken met eerdere activiteiten)
  • Compatibel met vermogenmeters (geeft de vermogensgegevens weer van compatibele ANT+-vermogensmeters van andere leveranciers)
  • Compatibel met Varia radar (naar achteren gerichte radar)
  • Compatibel met Varia lampen

Fysieke kenmerken

• Afmetingen: 4,1 x 6,3 x 1,6 cm
  • Schermgrootte, BXH: 27,0 x 36,0 mm; 1,8 inch (45 mm) diagonaal)
  • Schermgrootte: 303 x 230 pixels
  • Gewicht: 33 g

Dit ontvang je

• Edge 130
  • Standardsteun
  • Premium HRM
  • Bevestigingskabeltje
  • Oplaad-/gegevenskabel
  • Handleidingen
25 januari 2021 om 07:05
mr.fox Gebruiker

Edge 130 plus Is iets duurder maar stuk sneller. Dit is verouderd.

Beantwoorden

25 januari 2021 om 07:44
Jerudi Gebruiker

Goedemorgen mr.fox, wat bedoel je met verouderd, behalve dat het idd een ouder model is? En op welke vlakken is de plus dan sneller? (Waar zou ik dat aan merken?)

Dit omdat ik overweeg deze aan te schaffen.

Beantwoorden

25 januari 2021 om 08:05
jesso1 Gebruiker

De 130 werkt perfect voor de beginnende fietser. Fijne interface. En meer dan snel zat. Of je nou 5 seconden of 2 seconden moet wachten tot je navigatie geladen is.

Nog via onze Chinese vrienden een cadans sensor erbij en je bent klaar.

Beantwoorden

25 januari 2021 om 18:13
petertj Gebruiker

Welke cadans sensor beveel je aan? En rijdt je met gps snelheid of sensor in je wiel?

Beantwoorden

25 januari 2021 om 20:30
jesso1 Gebruiker

Zoek even op magene. Je kan ze als cadans of snelheid gebruiken. Ik gebruik hem als cadans. Omdat de GPS meer dan goed werkt op de edge 130

Beantwoorden

25 januari 2021 om 08:23
aasgier Gebruiker

Prima voor de startende fietser die niet perse het nieuwste model wil hebben. De edge 130 plus is misschien een tandje sneller maar verschilt verder nauwelijks. Als je dan toch de portemonnee wilt trekken voor een snellere kan je beter iets verder doorsparen en gaan voor de 530/830/1030 plus. Zoals hierboven al aangegeven, ff een cadanssensor fixen uit China en klaar is Kees.

Beantwoorden

25 januari 2021 om 08:49
Surdoka Gebruiker

Kan iemand me vertellen of je er routes via je smartphone/bluetooth op kunt zetten, of dit enkel via pc/usb gaat? Mijn huidige gps horloge kan enkel routes via usb, dus op vakantie moet mijn laptop telkens mee als ik denk nog routes te moeten uploaden.

Beantwoorden

25 januari 2021 om 08:59
jesso1 Gebruiker

Dit kan gewoon via je telefoon. Het makkelijkst kan dat met Strava.

Beantwoorden

25 januari 2021 om 12:02
jaxoezy Gebruiker

Ja je kunt gpx files erop zetten. Ik geloof dat dit model enkel de route weergeeft op de kaart, maar dat hier geen navigatie ingebouwd is

Beantwoorden

25 januari 2021 om 15:08
micheld1 Gebruiker

Ook geen volwaardige kaart, enkel wat pijltjes. Had dit model gekocht, na 2x gebruik terug gestuurd en een Edge Explore gekocht. Zonder kaart op het device is het bijna niet bruikbaar. Indien je van je route bent, dan heb je geen idee waar je bent en dit device zal je niet terug brengen. Je moet dan stoppen en op Google Maps of andere kijken. Heel handig….

Beantwoorden

25 januari 2021 om 15:21
mister75 Gebruiker

Als je hem de weg gebruikt is de Edge 130, voor sommigen, misschien niet geschikt. Als je hem voor het mountainbiken gebruikt is ie prima geschikt. Hier staan de routes al aangegeven en is de navigatie ondergeschikt, maar gebruik je de rest van de functies. Ik heb een Edge 800 gehad voor op de MTB, maar deze was voor het grootste gedeelte overbodig omdat ik tijdens het MTB-en niet op een schermpje kan kijken.

Beantwoorden

25 januari 2021 om 18:12
Surdoka Gebruiker

Bedankt voor de reacties. Ik gebruik momenteel een TomTom Runner horloge en de breadcrumb lukt goed, zelfs op een scherm dat maar een inch groot is :) Het ging em vooral over het overzetten van routes via gsm, wat de tomtom niet kan.

Beantwoorden

25 januari 2021 om 08:55
d.e.r Gebruiker

Doe mij de 1030 (plus) maar met een flinke korting.. met een 3,5 inch scherm ipv deze postzegel

Beantwoorden

25 januari 2021 om 08:59
Jerudi Gebruiker

Dank voor de reacties. Ik ga voor de postzegel! ;)

Beantwoorden

25 januari 2021 om 11:07
Xpress Gebruiker

Super fijn ding! In tegenstelling tot de berichten hierboven ben ik het niet eens dat het een apparaat is voor de beginnende fietser. Met de 130 kan ik alles aflezen wat ik wil en wat ik nodig heb om te trainen.

Ik kan iedereen dit apparaat aanbevelen, en ja ook de geoefende fietser.

Beantwoorden

25 januari 2021 om 11:21
yannicdm Gebruiker

Welke houder zit daarbij ?

Beantwoorden

25 januari 2021 om 12:01
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi Yannicdm,

De standardsteun wordt meegeleverd. Hierover kun je hierrrr meerlezen.

Beantwoorden

25 januari 2021 om 11:32
fkleinendorst Gebruiker

Voor de niet-teveel-technologie-eisende-maar-wel-ervaren fietser is dit ideaal. Zelf fiets ik ongeveer 5 tot 7000 km per jaar met de voorganger (Edge 25) Ideaal klein, prima navigatie en upload naar Strava. Onderweg voldoende info over afstand, snelheid en tijd (wat wil je nog meer?) De aangeboden Edge 130 geeft sowieso al extra info over oa helling, hartslag (met HRM band) en cadans met (chinees?) cadansmeter.

Het grote voordeel van de Edge 130 is de batterij. Ten opzichte van de oudere Edge 25 en nieuwere Edge 130+ beschikt deze aangeboden Edge 130 over de beste batterij duur.

De navigatie is beperkt tot zogenaamde kruimelspoor navigatie. Je ziet de route als een streep voorwaarts waarbij grote veranderingen in de route (bocht naar links of rechts) wordt aangegeven. Je ziet dus geen kaart van de omgeving. Met andere woorden, je moet je route dus van tevoren uitstippelen en op het apparaat zetten (via bluetooth oa mbv telefoon). Hiermee lukt het mij om in totaal onbekende gebieden toch heerlijk te kunnen fietsen met navigatie, en dus zonder steeds je telefoon te bekijken voor de juiste route.

Zoek verder als je functies zoals VO2 max, hersteltijd, trainingsbelasting, turn-by-turn navigatie en route aanpassingen als je afwijkt mbv  kaarten, kleuren scherm, klim analyse, touch screen heel belangrijk vindt.

Dit is een ideaal apparaat voor de meeste fietsers.

Beantwoorden

25 januari 2021 om 15:11
micheld1 Gebruiker

Niet mee eens. Voor 50EURO meerprijs heb ik de Edge Explore gekocht, waar je wel volwaardige navigatie (offline kaarten) hebt.

Beantwoorden

25 januari 2021 om 18:16
Franky_P Gebruiker

Dit is inclusief verzendkosten E122,-. Waar vind je een Edge Explore voor E172,-? Volgens mij is de goedkoopste E179,97,-, dat is 48% duurder dan de aanbieding hier. En heeft die Edge Explore een bijgeleverde hartslagband? Dacht het niet. 
Prima als die je voor navigatie beter bevalt en je wilt daar 48% meer voor betalen, maar geen appels met peren vergelijken

Beantwoorden

25 januari 2021 om 13:35
maarten.vandenheuvel Gebruiker

Werkt deze Hartslagband ook met de Garmin Fenix5? Zo ja, is deze waterproof en kan ermee gezwommen worden?

Beantwoorden

25 januari 2021 om 13:50
krokie Gebruiker

Ja, werkt ook met Fenix 5 (net als andere ant+ hr sensors). Je kunt er ook mee zwemmen, maar onder water registreert hij geen hartslag. Garmin heeft wel een specifieke swim band (die is echter prijzig)

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.