6 juli 2020 om 00:00
iBOOD

Nivona Automatisch Koffiezetapparaat Cafe Romatica NICR 821 | Titanium

Product expert aanwezig

Nivona Koffiezetapparaat NICR 821

Een Jubilaris! Ter ere van haar 15 jarig bestaan bracht Nivona deze special edition uit. Jouw thuisbarista met een kristallen lintje. 

Specificaties

Merk: Nivona
Type: Cafe Romatica NICR 821
Garantie: 2 jaar

• Nog romiger melkschuim
  • Uitneembare zetgroep
  • Aroma Balance Systeem

Kenmerken

• Kleur: Titanium
  • Beter TFT-scherm voor betere leesbaarheid
  • Spumatore Duoplus voor romiger melkschuim en de perfecte temperatuur
  • Inhoud watertank 1.8 l Live programmering van alle mogelijke recepten
  • Bijzonder stille koffiemolen
  • 15 bar pompdruk
  • Koffie temperatuur regelbaar in drie standen
  • Heet water (3 standen) voor thee Koffiesterkte regelbaar in 5 standen
  • Eco - Modus, 0-Watt- schakelaar
  • Automatisch spoelen melkopschuimer
  • Onderhoudsprogramma’s: reinigen, ontkalken en spoelen d.m.v. 1 druk op de knop
  • Gegevens betreffende onderhoud
  • Elegant ontwerp: zwart met chromen strepen, koffie uitloop tot 14 cm in hoogte verstelbaar
  • Tweekleurige koppenverlichting
  • Automatische signalering stand van water en bonen
  • Houder voor melkslang bij uitloop
  • Maalgraad individueel instelbaar
  • Bonendeksel
  • Vak voor gemalen koffie
  • Wieltjes om apparaat makkelijk te verplaatsen

Dit ontvang je

• 1x Nivona Automatisch Koffiezetapparaat Cafe Romatica NICR 821
  • 1x Handleiding
  • 1x Maatlepel
  • 2x Reinigingstabletten
  • 1x Claris filter
  • 1x Strookje om water te testen

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de werkdag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Nivona Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

6 juli 2020 om 02:11
wbree Gebruiker

Nog iets van afmetingen, gewicht?

Beantwoorden

6 juli 2020 om 07:59
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen wbree,

De afmetingen zijn Breed 24 cm, Hoog 33 cm, Diep 48 cm (incl. Lade). Het gewicht heb ik niet kunnen vinden, maar die vraag zal de product expert voor je beantwoorden.

Beantwoorden

6 juli 2020 om 09:29
Official Product Expert Nivona Expert Official Product Expert

Goedemorgen wbree,

Het gewicht, inclusief verpakking, is 11.5kg

Beantwoorden

6 juli 2020 om 05:09
Jippie.K Gebruiker

Zit er een opslag in voor de melk, en zo ja wordt dat gekoeld of moet die opslag steeds terug de koeling in?

Reinigt hij ook automatisch of alleen met een druk op de knop?

Beantwoorden

6 juli 2020 om 07:39
jdubach Gebruiker

Ik heb hem de vorige keer via ibood gekocht.

Het apparaat beschikt over een extern rubber/plastic buisje dat je in een pak melk/container dient te hangen voor het opschuimen van melk. Het beschikt niet over een interne opslag.

Het apparaat reinigt iedere keer automatisch kort als het apparaat wordt aangezet. Ook reinigt het automatisch bij uitschakeling. Daarnaast beschikt het over diverse uitgebreidere reinigingsprogrqmmas zoals die voor het schoonmaken van het buisje voor het opschuimen van de melk. Deze programma’s kun je in het menu selecteren.

Wij zijn erg tevreden met onze Nivona en de koffie variëteit is heerlijk. Zou ‘m zo weer kopen.

Beantwoorden

6 juli 2020 om 09:40

Goedemorgen Jippie.K,
Wow, @jdubach was me voor en hoe…!

Er zit geen aparte opslag voor de melk in de machine, wel zijn er meerdere melkbekers voor naast de machine verkrijgbaar. De NIMC1000 is van kunststof, heeft een inhoud van 1 liter en moet terug de koeling in na gebruik, de NICT500 is van dubbelwandig RVS, houdt de melk zo’n 8 uur lang koel en kan dus die periode naast de machine blijven staan. Daarnaast is er ook nog een los koelkastje mogelijk, de NICO100, met eigen stroomtoevoer, plek voor een literpak melk.
Na elke cappuccino geeft de machine aan ‘melkschuimer spoelen’, dit selecteer je (extra keuze in het menu, naast de koffievarianten) en activeer je door een druk op de knop. Na 20 cappu’s wil de machine dat je de melkschuimer reinigt, dit gaat op de zelfde wijze, met een stap extra, het opzuigen van het reinigingsmiddel.

Bij aanzetten en uitschakelen van de machine spoelt hij het systeem kort. Dit is niet aan te passen.

Beantwoorden

6 juli 2020 om 09:42

Goedemorgen jdubach,
Goed te lezen dat je zo tevreden bent! Bedankt voor je reactie en info!

Beantwoorden

6 juli 2020 om 09:05
wexxel99 Gebruiker

Geweldig apparaat.

Beantwoorden

6 juli 2020 om 09:43

Goedemorgen wexxel99,

Goed te lezen dat je zo tevreden bent!

Beantwoorden

6 juli 2020 om 09:57
Emmer1983 Gebruiker

Toevallig zit ik de laatste weken te kijken naar een nieuwe koffiezetapparaat. Twijfel enorm tussen een Jura (waarschijnlijk de E60) en een Nivona. Ik had de 7-serie in gedachten en dan de 789 omdat ik daar 5 recepten individueel kan instellen en opslaan. In hoeverre kun je bij deze 821 ook recepten opslaan? Ik kan bij de specificaties van de 820 namelijk niks vinden.

Wat zijn de grote verschillen tussen de 820 en de 789?

En wat zijn de grote voor- of nadelen van een Jura t.o.v. een Nivona? Jura heeft geen uitneembare zetgroep begreep ik al, wat zijn daar de voor- of nadelen van? En een Nivona heeft dit wel. Wordt deze alsnog wel gereinigd en is het een optie om hem ook zelfstandig schoon te maken?

Beantwoorden

6 juli 2020 om 10:19
freeclimb Gebruiker

Heb zelf een voorganger van deze (700 serie meen ik) en ben erg tevreden na veel jaren koffiezetten. Groot voordeel tov Jura apparaten is dat je meer zelf aan onderhoud kan doen – dat is bij Jura nog wel een flinke kostenpost heb ik begrepen. Kwalitatief doet Nivona volgens mij niet onder voor Jura.

Beantwoorden

6 juli 2020 om 10:28
rtjschipper Gebruiker

Als ik zie hoe mijn (Nivona) zetgroep eruit ziet na een week, wil ik niet denken aan een Jura. Natuurlijk wordt ie tussen de koffie door gespoeld door de machine, maar er blijft overal prut zitten. Dit is gewoon even eruit schuiven, afspoelen onder de kraan en je kunt weer verder. Niet twijfelen!

Beantwoorden

6 juli 2020 om 10:39

Goedemorgen Emmer1983,

Bij de 8-serie heb je 10 mogelijkheden om een persoonlijk recept op te slaan.

Het belangrijkste verschil tussen de 7- en 8-serie is de cappuccino-uitloop, met de 7-serie kan je 1 cappu zetten, met de 8-serie 2 tegelijk.

Het grootste verschil tussen Jura en NIVONA is inderdaad de zetgroep. Het voordeel hiervan is dat je de hygiëne in eigen hand hebt. Tijdens het reinigingsproces worden alle leidingen doorgespoeld, dus ook die van de zetgroep, maar het is raadzaam de zetgroep eens per 2 weken uit de machine te nemen en af te spoelen en gelijk een doekje of borstel door de binnenkant van de machine te halen.

Beantwoorden

6 juli 2020 om 10:51
kijkenkijkenkopen Gebruiker

Qua kwaliteit is er vrijwel geen verschil, Nivona en Jura komen immers uit de zelfde fabriek in Zwitserland.

Beantwoorden

6 juli 2020 om 12:19
Emmer1983 Gebruiker

Dank allen voor de reacties! Ben bijna over de streep…

De smaak van de koffie is in ieder geval goed van zowel Jura als Nivona, deze had ik afgelopen weekend al geproefd. Niet onbelangrijk ;)

Meen dat de Jura ongeveer na 2 jaar een onderhoudsbeurt nodig zal zijn, mag ik aannemen dat de Nivona dat ook heeft? Ongeacht hoe je de zetgroep zelf schoonmaakt? En zouden er grote verschillen zijn in kosten qua onderhoud (tabletten, onderdelen, uurloon ed?). Heb overigens een waterontharder, dus zal niet vaak kalk in het apparaat krijgen. Zal waterhardheid dan op stand 1 zetten.

Stel ik zou hem hier kopen, hoe zit dat met de garantie? En kan ik hem opsturen voor onderhoud of als er storingen zijn? Of bij een lokale Nivona dealer in de buurt achterlaten?

@Expert, nice! 10 recepten dus! Al zal ik er eigenlijk maar 2 echt gaan gebruiken. Zowel mijn vriendin als ik drinken eigenlijk alleen maar koffie. Ik houd dan wel weer van een wat sterkere bak dan zij doet. Vandaar dat ik eigenlijk beetje op de 789 uit kwam ivm in te stellen opties.

Cappuccino drinken we eigenlijk beide nooit. Dus dat is nog niet meteen een toegevoegde waarde voor mij.

De 789 is circa 850 euro, en deze 821 is 700 euro. Dus opzich wel aantrekkelijk want je krijgt meer mogelijkheden voor minder geld begrijp ik.

Beantwoorden

6 juli 2020 om 12:28
Emmer1983 Gebruiker

Nog een paar vragen die me te binnen schieten;

- heeft deze ook een bluetooth/wifi verbinding om d.m.v. app e.e.a. bij te houden? Bv inzicht in aantal kopjes, onderhoud of om de 10 persoonlijke profielen in te stellen?

- en misschien overbodig, maar neem aan dat de tekst in display gewoon in het Nederlands kan?

Beantwoorden

6 juli 2020 om 12:50
acidophilus Gebruiker

Op de Duitse site van Nivona is nog een actie van verlengde garantie op dit model. Wellicht ook in Nederland? https://15jahre.nivona.com/

Misschien nog ter overweging: Als mijn semi-automaat het begeeft zou ik eens naar enkele modellen van dit merk gaan kijken. Heb dan vooral interesse in een versie met bluetooth om op afstand iets te kunnen schakelen. Als ik dan toch naar volautomaat over ga, wil ik dat het ook een onderdeel van mijn domotica systeem is… Anders blijf ik liever handmatig spelen met koffie.

Beantwoorden

6 juli 2020 om 12:51
acidophilus Gebruiker

Bluetooth alleen op de 6 en 7 serie en nog een MKB versie!

http://nivona.com/de/de/home/app/

Beantwoorden

6 juli 2020 om 12:52
wexxel99 Gebruiker

Beide ja….niet twijfelen, topapparaat

Beantwoorden

6 juli 2020 om 13:38

Meen dat de Jura ongeveer na 2 jaar een onderhoudsbeurt nodig zal zijn, mag ik aannemen dat de Nivona dat ook heeft? Ongeacht hoe je de zetgroep zelf schoonmaakt? Heb overigens een waterontharder, dus zal niet vaak kalk in het apparaat krijgen. Zal waterhardheid dan op stand 1 zetten.

Klopt, de bewegende onderdelen zijn ‘gewoon’ aan slijtage onderhevig en zullen dus vervangen moeten worden. Alleen hanteert NIVONA geen vaste frequentie, maar wel een advies, zo rond 5-6000 handelingen. Maar als de machine functioneert als ‘ie behoort te functioneren hoeft ‘ie natuurlijk niet weg voor onderhoud. Pas als je onregelmatigheden bemerkt moet je aan onderhoud gaan denken.

-

En zouden er grote verschillen zijn in kosten qua onderhoud (tabletten, onderdelen, uurloon ed?).

Hier kan ik niet echt een sluitend antwoord op geven, aangezien ik de tarieven van Jura niet ken.

-

Stel ik zou hem hier kopen, hoe zit dat met de garantie? En kan ik hem opsturen voor onderhoud of als er storingen zijn? Of bij een lokale Nivona dealer in de buurt achterlaten?

Voor (telefonische) ondersteuning, klachten en onderhoud tijdens de garantieperiode en daarbuiten kan je terecht bij NIVONA Nederland. Machines kunnen thuis of op een pakketpunt worden opgehaald via GLS.

Beantwoorden

6 juli 2020 om 13:43

Het meertalige display (uiteraard ook in het Nederlands) kan je instellen in grote of kleine iconen, aangezien er geen Bluetooth op de machines in de 8-serie zit. In het menu kan je precies zien hoeveel kopjes je hebt gezet, hoever je zit voordat er een reinigings- of ontkalkingsbeurt of filterwisseling zit aan te komen en uiteraard kan je ook de recepten instellen

Beantwoorden

6 juli 2020 om 13:45

Helaas, de verlengde garantie is alleen voor Duitsland

Beantwoorden

6 juli 2020 om 13:48
Emmer1983 Gebruiker

Helder, dank voor de toelichtingen!

Ik ga er 1 bestellen :)

Beantwoorden

6 juli 2020 om 13:59

Goedemiddag acidophilus,

Naast de 6- en 7-serie ook nog op de 9-serie (en inderdaad op de NICR1030, het MKB-model)

Beantwoorden

6 juli 2020 om 14:17

Goed te lezen dat je nog altijd tevreden bent, @freeclimb!

Beantwoorden

6 juli 2020 om 13:27
orinocco Gebruiker

Heb deze Nivona 821 ook hier gekocht bij de vorige aanbieding. Nog geen seconde spijt van gehad. Met de juiste koffiebonen zet die heerlijke koffiie. Ook het melkschuim is helemaal top! Om de 2 weken reinig ik de zetgroep een keer (5min werk) en voor en na elke koffie is er een spoeling. Het systeem met het darmpje voor de melkvarianten vind ik ook super. Je bespaart ruimte en kan het zo in een pak melk stoppen. Nadien sluit je het darmpje terug aan op de lekbak en wordt het circuit gespoeld & gestoomd.

Ook de ondersteuning na verkoop lijkt degelijk. Je betaalt een beetje meer dan de instap apparaten , maar je doet er ook langer mee.

Het apparaat heeft een lage WAF, maar die van mij is helemaal bijgedraaid sinds ze fan is geworden van de latte machiato :). Kortom aanrader !

Beantwoorden

6 juli 2020 om 14:08

Goedemiddag orinocco,
Ik gebruik vaak bij winkeldemo’s het reinigingsproces van het melksysteem om de dames te overtuigen, want die zijn meestal de sjaak met schoonmaken en zien er tegenop, maar als ze dan zien hoe simpel het werkt zijn ze om ;-)

Beantwoorden

6 juli 2020 om 13:50
gijcy Gebruiker

Beste expert,

Mooi apparaat de 821. Uit het apparaat dat ik nu gebruik komt vrij hete koffie ong. 70 graden: kan ik dat bij de 821 ook verwachten?

Beantwoorden

6 juli 2020 om 14:14

Goedemiddag gijcy,

De uitlooptemperatuur, dus gemeten met de thermometer direct in de koffiestraal(niet in het kopje, want dan krijg je een scheef beeld door de temperatuur van het glas of porselein) ligt rond de 84°C

Beantwoorden

6 juli 2020 om 14:31
gijcy Gebruiker

Bedankt! Met dit antwoord ben ik wel over de streep. Kan je iets zeggen over de levertijd?

Beantwoorden

6 juli 2020 om 14:36
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi gijcy,

We verwachten deze koffiezetapparaten op woensdag 8 juli al te versturen.

Beantwoorden

15 juli 2020 om 17:08
unknowner Gebruiker

Klopt het dat ik dit product niet meer zie staan?

Beantwoorden

18 juli 2020 om 22:06
Moderator Paul Moderator

Dit was een dagdeal van 6 juli en is nadien helaas niet meer te bestellen.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.