4 juli 2020 om 00:00
iBOOD

iRobot Braava 390T Dweilrobot

iRobot Braava 390T Dweilrobot

Dweilen is niet leuk. Wel als het voor je gedaan wordt! :D Dus haal nu de iRobot Braava 390T in huis...

Specificaties

Merk: iRobot
Type: Braava 390T Dweilrobot
Garantie: 2 jaar

• Tot 4 uur actief op een volle accu
  • Geschikt voor alle harde vloeren
  • Werkt zowel nat als droog

Voeding

• Voltage: 240 V
  • Accu: 2,000 mAh
  • Opladen: 2 uur
  • Accuduur droog: 4 uur
  • Accuduur nat: 2,5 uur

Fysieke eigenschappen

• Afmetingen: 24.4 x 21.6 x 7.9 cm (LxBxH)
  • Gewicht: 1.8 kg

Dit ontvang je

• NorthStar Navigation Cube (dus de robot) en “C” batterijen
  • Multi-Purpose schoonmaakpad
  • 2 microvezeldoekjes voor droog afnemen
  • 2 microvezeldoekjes voor vochtig afnemen 
  • Pro-Clean Reservoir pad
  • NiMH accu, 2000 mAh
  • Voedingsadapter
  • Turbo Charge laadstation
4 juli 2020 om 00:27
Rembo&Rembo Gebruiker

Dweilt hij ook  in alle hoeken?

Beantwoorden

4 juli 2020 om 11:05
bastian433 Gebruiker

als er geen belemmeringen zijn komt die goed in de hoeken

Beantwoorden

4 juli 2020 om 12:13
Official Product Expert iRobot Expert Official Product Expert

Hallo Rembo&Rembo,

De Braava 390T maakt schoon in rechte banen en kan ook in de hoeken komen maar zoals bastian433 aangeeft, de hoe moet dan wel vrij zijn zodat hij ook weer om z’n as kan terugdraaien..

Beantwoorden

4 juli 2020 om 00:29
Anb2020 Gebruiker

Iemand hier ervaring mee?

Beantwoorden

4 juli 2020 om 11:04
bastian433 Gebruiker

werkt goed op een gladde vloer, ik heb er ook 1, die gebruik ik nu alleen nog voor onder de kasten waar mijn robotstofzuiger niet komt. nadeel is dat hardnekkige vlekken niet verdwijnen want hij aait er wat over. drempeltjes van 0,5 cm kan deze ook niet (heb ik sinds lekkage).

Deze is erg goed in het verwijderen van stof van laminaat met de witte doekjes, dan denk je dat je met een stofzuiger best wat verwijderd, maar dat valt tegen, de doekjes komen er nog grijs af zeg maar ondanks dat je denkt dat je het best goed schoon had gemaakt. Omdat die zo klein is komt die ook eerder onder kasten dan een robotstofzuiger Daarnaast maakt deze irobot echt dweilbewegingen waar mijn robotstofzuiger dat niet doet

Er is een extra navigatie kubus bij te kopen, maar toen ik nog geen drempeltjes had ging die niet naar mijn 2e kamer, terwijl er wel zo’n kubus stond.

Zoek altijd goed uit wat je wil, op youtube is ook hoop informatie te vinden.

Zelf nu een Roborock S5 max robotstofzuiger die ook dweilt, en over drempels heen wil. maar het goede model kost wel meer dan het dubbele van deze, en je hebt meer onderdelen te vervangen e.d. Bij deze dingen zal je hooguit een keer de accu en de wielen moeten vervangen na heel veel uren.

De dweilrobot is goed, maar koop hem niet voor aangekoekte vlekken op je keukenvloer en je ruwe tegels, dat werkt niet.

Beantwoorden

4 juli 2020 om 12:17

Hallo bastian433,

Dank voor het delen van je ervaringen..

Drempels kan de Braava 390T idd niet overbruggen.. Dat zou anders ook gebeuren bij deurmatten en kleden welke dan nat zouden worden..

Veel klanten gebruiken deze Braava 390T naast nat ook voor stof en gebruiken dan de wegwerpdoekjes van Swiffer.. Deze zijn statisch waardoor het stof wordt aangetrokken..

Om naar een andere ruimte te kunnen navigeren heb je een extra Cube nodig welke o.a. op de volgende link te vinden is: https://winkel.irobot.nl/nl/northstar-navigatiekubus-kanaal-2/4409704.html?lang=nl_NL&cgid=nl

Beantwoorden

4 juli 2020 om 16:41
emailnummer Gebruiker

@iRobot Expert

In onze woonkamer is een overgang van parket naar tegelvloer. Hier zit een plastic strip overheen, in het midden 5mm hoog en naar de zijkanten loopt zit af naar 0mm. Strip is ongeveer 4cm breed. Kan de Braava 390T hier over heen of niet? Wat is d e maximale hobbel die hij kan nemen?

Beantwoorden

4 juli 2020 om 18:29

Beste emailnummer,

Voor mij is het op afstand moeilijk je situatie in te schatten.. De bedoeling dat de Braava 390T niet over hoogtes heen kan gaan is om te voorkomen dat hij vloerkleden opgaat.. Mijn gevoel zegt dat 5 mm op de grens zit waarbij ik denk dat het niet gaat.

Misschien kan een Moderator hierin advies gegeven over de retour voorwaarden? Volgens mij heb je zichtgarantie en mag je niet gaan schoonmaken maar wellicht is kort aanzetten voor de verhoging en hierna meteen weer uitzetten wel toegestaan….

@Moderator: graag advies over retour voorwaarden..

Beantwoorden

4 juli 2020 om 18:32

Beste emailnummer,

Na nogmaals je vraag te hebben gelezen begrijp ik het iets meer.. Het is zoals ik het nu lees een overgang van 0 naar 5 mm en weer terug naar 0 mm.. In dit geval ben ik er meer van overtuigd dat hij deze wel degelijk zal overbruggen.. Het zijn met name opstaande randen die een probleem kunnen zijn waardoor de Braava 390T omkeert ipv eroverheen te gaan..

succes met de keuze..

Beantwoorden

4 juli 2020 om 00:42
Vroomsjoop Gebruiker

Kan deze robot ook mijn parket dweilen zonder beschadigingen?

Beantwoorden

4 juli 2020 om 07:32
Moderator Lisa Moderator

Goedemorgen Vroomsjoop,

In de omschrijving staat:
Werkt op alle harde vloeren, van vinyl en tegels tot hardhout en laminaat.

Ik zou daaruit concluderen dat dat geen enkel probleem is dus.

Beantwoorden

4 juli 2020 om 11:07
bastian433 Gebruiker

Ik vind zelf de modus met het doekje het beste en veiligste, maar hij maakt de doek erop alleen wat klam, dus het moet wel kunnen denk ik.

Beantwoorden

4 juli 2020 om 12:20

Beste Vroomsjoop,

Bedankt voor je vraag..

Met het droge doekje kun je o.a. stof opruimen. In de natte modus kun je inderdaad ook laminaat en parket mee schoonmaken aangezien het qua waterafgifte wel meevalt. Met name het doekje wordt vochtig maar laat niet veel water achter waardoor laminaat/parket zou kunnen kromtrekken.

Beantwoorden

4 juli 2020 om 04:51
vwbuksie Gebruiker

“Geschikt voor alle harde vloeren”

Wij hebben plavuizen met een hobbelig natuursteen look oppervlak, dit is voor deze robot dus geen probleem?

Hoor graag meer.

Beantwoorden

4 juli 2020 om 06:17
peetpp Gebruiker

Werkt vooral goed op gladde ondergrond, heb ook tegels met een reliëfstructuur en daar blijkt dat het vuil achterblijft in de ‘dalen’. Gebruik hem wel regelmatig, nat dweilen is erg traag maar wel geruisloos. Het waterreservoir is erg klein, ipv halverwege het reservoir bij moeten vullen, giet ik nu op verspreide plaatse enkele kleinere plasjes water uit en dan raakt hij in één beurt rond zonder bij te vullen.

Beantwoorden

4 juli 2020 om 06:18
peetpp Gebruiker

dus voor jouw plavuizen lijkt me dit niet ideaal en ik zou hem ook niet meer kopen voor mijn reliëf vloer

Beantwoorden

4 juli 2020 om 07:36
Moderator Lisa Moderator

Goedemorgen vwbuksie,

We hebben deze eerder verkocht, waarbij er een expert aanwezig was. Bij een soortgelijke vraag heeft de expert dit antwoord gegeven:

In principe is de Braava 390t op elke harde vloer te gebruiken. Ook laminaat en een houtenvloer omdat de Braava 390t niet al te veel water gebruikt (in de natte modus) en eigenlijk alleen de microvezeldoek nat wordt en zo schoonmaakt.

Steentapijt en korrelvloeren moet geen probleem zijn met de kanttekening dat hij in de droge modus het stof naar zich toe zal trekken (ook met de wegwerpdoekjes van swiffer welke statisch zijn) maar in de natte modes hij misschien niet de diepte in de korrel zal raken. Dit is afhankelijk van hoe grof de vloer is. Kort samengevat: hoe gladder de vloer des te beter het resultaat.

Beantwoorden

4 juli 2020 om 12:53
peetpp Gebruiker

mee eens, op vloeren met wat relief werkt droge modus beter dan de natte. Nat werkt perfect op gladde vloeren als laminaat.

Beantwoorden

4 juli 2020 om 04:58
warnaars Gebruiker

Zie deze nu verschillende keren voorbij komen, maar wanneer komen jullie met een aanbod op de Braava M6?

Beantwoorden

4 juli 2020 om 07:33
Moderator Lisa Moderator

Goedemorgen warnaars,

Dat weet ik niet. Maar als je die graag wilt zien kan je onze inkopers hier tippen.

Beantwoorden

4 juli 2020 om 11:29
BMWX6M Gebruiker

Hallo Lisa,

Kan deze ook verschillende kamers in 1 keer doen zonder die cube te moeten verplaatsen, zoals de Roomba stofzuiger doet?

Beantwoorden

4 juli 2020 om 12:11

Beste BMWX6M,

Het is zeker mogelijk nog een ruimte schoon te maken echter hiervoor heb je een extra Cube nodig.. Deze kun je hier o.a. vinden: https://winkel.irobot.nl/nl/northstar-navigatiekubus-kanaal-2/4409704.html?lang=nl_NL&cgid=nl

Beantwoorden

4 juli 2020 om 19:39
BMWX6M Gebruiker

Zonder cube werkt hij niet? Moet je echt een 2de cube bijkopen of verplaats je de ene cube die bijgeleverd is gewoon?

Je kan toch moeilijk 6 cubes kopen?

Beantwoorden

4 juli 2020 om 21:07

Beste BMWX6M,

Je kunt de Braava 390t inderdaad alleen gebruiken met de meegeleverde Cube.. echter zal hij dan in de ruimte schoonmaken waar deze Cube staat.. Mocht je de Cube verplaatsen naar een andere ruimte/kamer en de Braava 390t daar weer starten dan werkt dat gewoon. Als je wil dat de Braava 390t automatische van de ene naar de andere ruimte gaat heb je een tweede Cube nodig op kanaal 2…

Beantwoorden

4 juli 2020 om 19:16
JRH_ Gebruiker

Hij loopt hier nu al een aantal maanden, zeker tevreden mee! Verwacht geen wonderen bij hardnekkige vlekken, maar voor het opfrissen van de vloer is dit een prima aankoop voor dit bedrag!

Hij maakt zo 120 minuten schoon, accu gaat dus langer mee dan een robotstofzuiger. Hij komt meerdere keren op dezelfde plekken voordat de cyclus klaar is. Hanteert alleen niet altijd de meest logische routes, maar wat super fijn is, hij is niet te horen!

Beantwoorden

4 juli 2020 om 21:10

Hallo JRH_

Bedankt voor het delen van je ervaringen..

Beantwoorden

22 september 2020 om 15:18
festoni Gebruiker

Is het ook zo dat de dweilrobot je huis zelf mapt door gebruik van AI of moet je dit zelf instellen?

Ik zie het nergens staan in de beschrijving maar het wordt wel zo beschreven op de dweilrobot vergelijking van doorgelicht.

Beantwoorden

15 juli 2020 om 17:39
kimberly1993 Gebruiker

Heeft iemand zijn product al ontvangen? Dit duurt wel heel lang bij mij.

Beantwoorden

16 juli 2020 om 13:10
taede Gebruiker

Hier reeds ontvangen

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.