7 juni 2020 om 00:00
iBOOD

Samsung Warmtepompdroger DV70M5020KW | 7kg | A++

Samsung Warmtepompdroger | A++ | 7kg

Warmtepompen of verzuipen, da's de enige manier. 

Specificaties

Merk: Samsung
Type: Warmtepompdroger DV70M5020KW
Garantie: 2 jaar

• Milieubewuste warmtepomp
  • 2-in-1 filter
  • Energiezuinige droger A++

Kenmerken

• Droogcapaciteit (kg): 7.0 kg
  • Smart Check: Ja
  • Omkeerbare deur: Ja
  • Kinderslot: Ja
  • Eindtijd uitstellen: Ja
  • Type droogtrommel: Diamond Drum
  • Droogniveau: 3 Levels
  • Selectieknop droogtijd: Ja
  • Mixed Load Bell: Ja
  • Voortgangsindicator: Ja
  • Water Container Full Indicator: Ja
  • Antikreuk: Ja
  • OptimalDry System: Ja

Prestaties

• Type droger: Warmtepomp
  • Wasduur (minuten): 150 min
  • Energieklasse: A++
  • Energieverbruik per jaar: 211
  • Condensation Efficiency Class: B
  • Geluidsniveau (Droog): 65 dB
  • Koelmiddel (type): R134a(Fluorinated greenhouse gas, GWP=1,430)
  • Koelmiddel (Charging, kg): 0.32
  • Koelmiddel (Charging, t CO2e, het product is hermetisch afgesloten.): 0.4576

Wasmogelijkheden

• Cool Air: Ja
  • Strijkdroog: Ja
  • Buitenkleding: Ja
  • Time Dry: Ja
  • Handdoeken: Ja
  • Warm Air: Ja
  • Wol: Ja
  • Extra wasbeurt: Shirts, Cotton, Mixed Load, Synthetics
  • Optielijst: Delay End, Sound On/Off,Wrinkle Prevent,Dry Level, Time, Mixed Load Bell, Smart Check
  • Air Wash: Nee
  • Beddengoed: Ja
  • Quick Dry 35': Ja
  • Katoen: Ja
  • Fijne was: Ja
  • Mixed Load: Ja
  • Outdoor Care: Ja
  • Overhemden: Ja
  • Synthetisch: Ja

Fysieke kenmerken

• Netto afmetingen (BxHxD): 600x850x640 mm
  • Gewicht (netto): 50 kg
  • Materiaal trommel: RVS
7 juni 2020 om 00:08
homerno1 Gebruiker

Is deze droger aan te sluiten op een afvoer?

Beantwoorden

7 juni 2020 om 08:29
StevenNijhuis Gebruiker
7 juni 2020 om 08:52
SVBE71 Gebruiker
7 juni 2020 om 09:00
SVBE71 Gebruiker

ik lees net de handleiding (P18) en daar staat in dat er wel een afvoer mogelijkheid is. Zowel door een slang in bad of lavabo te hangen als ook rechtstreeks aan te sluiten op de waterafvoer

Beantwoorden

7 juni 2020 om 09:01
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen homerno1,

Ja je kunt hem ook aansluiten op een afvoer, maar hij heeft ook een ingebouwd reservoir. Klik hier voor de handleiding.

Beantwoorden

7 juni 2020 om 00:21
nkm Gebruiker

will the dryer be installed in attic? the sending information page says its threshold delivery however this page: https://www.ibood.com/nl/nl/pages/bezorgvoorwaarden-witgoed-xxlcare/ says for washing-machine and dryers there is Full delivery service.

Beantwoorden

7 juni 2020 om 00:48
vrowdy Gebruiker

Perhaps you’re having difficulties reading in Dutch; at the top of the page you mentioned, it says that because of the coronavirus, installation services are not available at this time.

Beantwoorden

7 juni 2020 om 05:49
Robert-2904 Gebruiker

Gaat het om een Nederlands model of import uit een ander Europees land?

Beantwoorden

7 juni 2020 om 09:01
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Robert-2904,

Dit is een Nederlands model.

Beantwoorden

7 juni 2020 om 07:19
Paul51 Gebruiker

Energie klasse A++ met een energieverbruik per jaar: 211.  Hoe kunnen ze dat meten ? Dat kan toch niet. Alleen te “meten” met een volle lading en op “extra drogen” instellen. Dan dit “verbruik” per beurt als “energieverbruik” te vermelden. Dan pas kan je vergelijken. Waarom mijn twijfels ? Mijn buur is voor zijn verwarming overgeschakeld naar een warmtepompsysteem met grondwater…..als je die zijn electriciteits rekening “inziet” val je achterover…

Beantwoorden

7 juni 2020 om 08:25
StevenNijhuis Gebruiker

Net als het gemiddelde verbruik van een auto. Het getal is alleen interesant als vergelijking, maar is veel te afhankelijk van andere factoren (standaard instelling als droogte, droogheid vooraf door centrifugecapaciteit van de wasmachine, hoeveelheid was per keer, verhouding katoen/overig, aantal leden van je huishouden etc.) Maar dat wist je vast wel. :-)

Beantwoorden

7 juni 2020 om 09:07
jutezak Gebruiker

Je kan beter A+++ nemen. Dat scheelt best veel bij drogers. (Bij wasmachines is het verschil zinloos).

Enfin, dat wordt gemeten volgens een vast protocol. Zoveel katoen, zo vochtig, zoveel restvocht, deze omgevingstemperatuur. En dan keer zoveel wasbeurten per jaar.

Beantwoorden

7 juni 2020 om 10:34
Saco Gebruiker

Het energieverbruik van een wasdroger staat vermeld op het energielabel. Dit gebruik is als ik het goed begrepen heb gebaseerd op 160 droogbeurten van het standaard katoenprogramma. Ca. 3x per week dus.

Of hierbij – net zoals in de autoindustrie gebruikelijk is – gebruik gemaakt wordt van sjoemelsoftware, is mij niet bekend.

Beantwoorden

7 juni 2020 om 10:35
Saco Gebruiker

Het verschil tussen A++ en A+++ is bij gemiddeld gebruik nog geen €10 per jaar. Uitgaande van een levensduur van zo’n 10 jaar bespaar je dus ± €100.

Wanneer je ergens een midrange warmtepompdroger weet te vinden voor onder de €500 ben je op lange termijn goedkoper uit … gaat niet meevallen

Beantwoorden

7 juni 2020 om 08:16
Sanphadres Gebruiker

De vraag is al gesteld maar ik zou graag het antwoord weten :Kan de droogkast aan gesloten worden op de afvoer???

Beantwoorden

7 juni 2020 om 08:30
StevenNijhuis Gebruiker
7 juni 2020 om 08:46
Saco Gebruiker

Ja, zie gebruikershandleiding blz 18

Beantwoorden

RPDC Gebruiker

Volgens deze site wordt dit meegeleverd:

https://www.wassen.nl/wasdrogers/samsung/dv70m5020kw/

Beantwoorden

7 juni 2020 om 09:20
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Sanphadres,

Zoals al wordt aangegeven is het inderdaad mogelijk hem aan een afvoer aan te sluiten. Ik heb hierboven een linkje geplaatst naar de handleiding.

Beantwoorden

7 juni 2020 om 09:42
SFIgrouptb Gebruiker

deze kan WEL aangesloten worden op een afvoer. Zoek de gebruikshandleiding maar op. Pagina 17 en 18.

Beantwoorden

bpsmits Gebruiker

De droger wordt geleverd met een ingebouwde watertank. Als u de watertank echter niet wilt gebruiken, kunt u de afvoerslang installeren. De verstrekte accessoireslang (lange afvoerslang) kunt u gebruiken als verlenging van de afvoerslang.

Beantwoorden

7 juni 2020 om 09:15
SVBE71 Gebruiker

Grmbl… ik kan weer niks bestellen…. in de app krijg ik dit:

“Oops! Het lijkt er op er iets fout is gegaan…”

in de Safari browser krijg ik een wit scherm als ik eerst inlog en druk op “ik neem er een”. Zonder in te loggen komt hij wel in mijn mandje, maar als ik dan inlog om te betalen krijg ik wederom een wit scherm.

Dat is al de 3e keer dat ik dit mee maak en deals mis loop! Ik krijg ook nooit antwoord op mijn vragen

Beantwoorden

7 juni 2020 om 09:21
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen SVBE71,

Wat vervelend dat het bestellen niet lukt. Zou je eens je winkelwagen leeg kunnen maken, uit kunnen loggen, cookies verwijderen weer inloggen en het nog eens kunnen proberen? Of kun je het eens in een andere browser proberen of op een ander apparaat?

Beantwoorden

7 juni 2020 om 09:30
SVBE71 Gebruiker

Ik heb dat allemaal geprobeerd. Ibood-app, Safari, Google Chrome,… op iphone, op ipad.

Blijkbaar is een probleem met mijn account, want heb een andere account aangemaakt en daar is het wel mee gelukt.

Beantwoorden

7 juni 2020 om 09:35
Moderator Niek Moderator

Ik ga het even doorgeven aan de klantenservice dat dit account niet werk en dan zullen zij dit voor je uitzoeken. Goed om te horen dat het met een nieuw account wel gelukt is, dan loop je de deal in ieder geval niet mis.

Beantwoorden

7 juni 2020 om 09:50
away1 Gebruiker

Maart 2018 getest door Consumentenbond en komt er niet erg best uit. Op droogresultaat scoort deze een 6,4 op droogtijd een 4,2 en op geluid een 4

Beantwoorden

7 juni 2020 om 10:17
Nickyvv Gebruiker

Ik lees op internet anders alleen maar lovende recensies.

Beantwoorden

7 juni 2020 om 16:50
away1 Gebruiker

Recensies zeggen vaak niet zoveel. Klanten beoordelen in reviews meestal zonder vergelijkingsmateriaal, of ze vergelijken met het oude product dat ze vervangen. Testen zijn daarom veel betrouwbaarder ;-)

Beantwoorden

7 juni 2020 om 10:20
Nickyvv Gebruiker

@Ibood Normaal kun je er altijd voor kiezen om je oude product mee retour te laten nemen is dat nu ook het geval?

Beantwoorden

7 juni 2020 om 10:33
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Nickyvv,

Ja dat kan nog steeds!

Voorwaarden retour nemen oud apparaat
• Het apparaat is leeg, schoon en ontkoppeld (indien in- of onderbouw is uitgebouwd) en staat gereed voor transport voor je deur (buiten).
• Schade door transport van jouw oude apparaat aan jouw woning is voor eigen risico.
• Het apparaat is soortgelijk aan het afgeleverde nieuwe apparaat (bijvoorbeeld een koelkast voor een koelkast). Er wordt per geleverd apparaat maximaal één apparaat retour genomen.
• Het meenemen van het oude apparaat gebeurt alleen op het afleveradres van het nieuwe apparaat. Het apparaat wordt niet op een ander adres opgehaald.
• Het oude apparaat wordt meegenomen ter milieuvriendelijke verwerking. Het meenemen van het apparaat kan niet worden herroepen.

Klik hier voor alle levervoorwaarden.

Beantwoorden

7 juni 2020 om 16:04
Tijl81 Gebruiker

Pas op als je iets bestelt met de leveringsvoorwaarden die ibood opstelt. Je dient zelf de hele dag thuis zijn (van 8 uur tot 23 uur) en aan het tijdsvak dat ibood stuurt, houdt men zich absoluut niet. En komen niet terug voor tweede levering. Is anders dan bij andere online retailers zoals bvb Coolblue. Ik wou dit toch even meegeven. :-)

Beantwoorden

7 juni 2020 om 20:24
Moderator Paul Moderator

Hallo Tijl,

In de informatie die je krijgt bij het maken van een bezorgafspraak wordt duidelijk aangegeven dat het tijdsvak een indicatie is en dat je daarom de gehele dag thuis zult moeten zijn om de bezorger niet mis te lopen. 
Sommige klanten denken nog wel even naar de supermarkt te kunnen (wat misschien ook nog langer duurt dan verwacht) en als de bezorger dan toevallig eerder op het adres aankomt is er niemand thuis en moet men onverrichterzake weer weggaan. 
Moet de retailer dan opdraaien voor een 2e levering, met alle extra kosten van dien, omdat de klant de afspraken niet opvolgt?

Uiteraard is het vervelend wanneer een bezorgpoging mislukt. Maar dat is dus niet alleen vervelend voor de klant. Misschien dat een bedrijf zoals Coolblue wel een 2e poging doet, maar daar betaal je ook meer voor product en service.

Beantwoorden

7 juni 2020 om 20:39
gervandencamp Gebruiker

Ik neem aan wel zelf dan een dag kunt aangeven dat bezorgt kan worden??

Beantwoorden

7 juni 2020 om 21:14
Moderator Niek Moderator

Goedenavond gervandencamp,

Ja je kunt zelf een afleverdag afspreken.

Beantwoorden

8 juni 2020 om 09:29
Tijl81 Gebruiker

Beste Paul, als er in de mail die gestuurd wordt vanuit de afleveringservice van Ibood duidelijk vermeld staat dat men 15 a 30 min voor aankomst een sms stuurt dan vind ik persoonlijk ook dat men zich daar ook aan moet houden. Dit vind ik persoonlijk niet echt een professionele afleverservice. Wat voor zin heeft het om de klant een tijdsvak mee te geven en bovendien ook nog aan te geven dat men een sms stuurt 15 min voor aankomst van de chauffeur zodat de klant nog snel even naar de winkel of zijn/haar kind op te halen uit de kinderopvang of van school, als men zich daar toch niet aan kan of wil houden. Door die manier van werken zorg je ervoor dat de klant tussen 8 uur en 23 uur voor zijn deur op een stoeltje moet staan wachten tot de bel gaat. En ook dan is men nog niet zeker dat men die dag überhaupt zal aanbellen. Coolblue houdt zich mooi aan het opgegeven tijdsvak (ik denk dat 4 uur ruim genoeg is om een goede inplanning te kunenn maken bij de bezorgpartner bvb via google maps routes uit te stippelen) en 15 a 30 min voor aankomst wordt de klant persoonlijk opgebeld om te zeggen dat ze eraan komen. Das pas echt een goede en professionele afleverservice. En bovendien levert Coolblue gratis. :-) Bij Ibood betaal je dan nog 20 euro verzendingskosten voor niet dezelfde service.

Beantwoorden

9 juni 2020 om 23:24
Moderator Paul Moderator

Het versturen van een sms is een extra indicatie, maar kan mislukken. Hetzij omdat het vergeten wordt, hetzij omdat er een onjuist telefoonnummer werd doorgegeven. Het is een handige geheugensteun, maar je kunt er niet blind op vertrouwen. Anders had er ook niet aangegeven hoeven te worden dat je de hele dag thuis zou moeten zijn. Natuurlijk snap ik jouw punt, maar nu schuif je alles af op een smsje dat je blijkbaar niet gekregen hebt.

Als je denkt dat Coolblue gratis levert dan laat jij je voor de gek houden. Ja, er wordt geen apart bedrag in rekening gebracht. Maar die kosten worden wel degelijk aan jou als klant doorberekend. Alleen zie je het niet. Daardoor kan Coolblue wel veel meer dan 20 euro verzendkosten hebben gerekend. Wie zal het zeggen?

Beantwoorden

8 juni 2020 om 10:28
BjornvdHam Gebruiker

Hoi,

Is deze wasdroger nog te bestellen?

bvd

Bjorn

Beantwoorden

8 juni 2020 om 10:32
Moderator Mark Moderator

Hoi BjornvdHam,

Helaas is dat niet meer mogelijk, dit was namelijk een deal van gisteren. Je kan altijd nog de inkopers van iBOOD tippen via dit forum als je deze deal graag nog een keer terug wil zien:

Link

Beantwoorden

9 juni 2020 om 10:51
Nickyvv Gebruiker

Ik denk dat nog makkelijk mogelijk moet zijn gezien de mensen net weer een mail hebben gehad dat de verwachtte leverdatum een week is opgeschoten. Helemaal top IBOOD!

Beantwoorden

9 juni 2020 om 13:22
Roland-Edith Gebruiker

GVD, ding afgekoppeld en naar beneden gesleept want vandaag 09-06 zou de nieuwe verzonden worden. Oude droger hebben we vandaag niet nodig en ik wil wel graag dat de oude meegenomen wordt. iBood levert ook wel eens sneller dan verwacht dus de oude alvast in de hal (droog) klaar staan. Zie ik zojuist dat e.e.a. aangepast is.
Hij wordt helemaal niet verzonden vandaag maar uiterlijk de 14e geleverd. Kan de oude weer naar boven want we kunnen wel 1 dag zonder maar niet meer dan dat.

Beantwoorden

9 juni 2020 om 13:34
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi Roland-Edith,

Ik kan me voorstellen dat je hier van baalt, na alle extra moeite.

Wellicht goed om mee te geven dat de bezorgdienst altijd een bezorgafspraak communiceert, zodat ze niet ‘opeens’ op de stoep staan. Alle informatie over de bezorging vind je hierrr terug.

Beantwoorden

9 juni 2020 om 13:37
Roland-Edith Gebruiker

oeps, en niet goed gelezen, hij wordt niet uiterlijk de 14e geleverd maar “bezorging vindt uiterlijk 14 dagen later plaats.”, jammerrr.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.