27 maart 2020 om 00:00
iBOOD

iRobot Roomba 896 Robotstofzuiger

Product expert aanwezig

iRobot Roomba 896 Robotstofzuiger

Deze robotstofzuiger reinigt op slimme en eenvoudige wijze jouw huis. Smart, Simple en Clean! Dat is iRobot.

Specificaties

Merk: iRobot
Type: Roomba 896 Robotstofzuiger
Garantie: 2 jaar

• Navigeert moeiteloos 
  • Druk op CLEAN, Roomba reinigt
  • 3-staps reiniging met draaiende zijborstel 

iAdapt & trappen 

• iAdapt navigatie: reinigt de hele kamer; ook onder meubilair, rond obstakels, in hoeken en langs randen 
  • Compacte behuizing 
  • Vermijdt trappen en andere afstapjes 
  • Concentreert de reiniging op de gebieden waar dit het meest nodig is

iRobot Home app & programmeren 

• Maak vanaf iedere locatie verbinding met de iRobot HOME App om hem te laten reinigen, tot wel zeven keer per dag
  • Programmeerbaar
  • Zie in hoe vaak hij al gereinigd heeft tijdens een cyclus 
  • Sommige opties zijn alleen beschikbaar via de iRobot HOME App
  • Vraag ondersteuning aan

Clean-knop & zuigkracht

• Druk op CLEAN en de rest gaat vanzelf
  • AeroForce 3-staps reinigingstechnologie: reinigt tot 5x beter dan voorgaande modellen uit de Roomba 600- en 700-serie met AeroVac systemen
  • Geniet van tot vijf keer meer zuigkracht
  • Vereist minder onderhoud dankzij anti-vastloop AeroForce extractors

Verpakkingsinhoud

• 1 iRobot Roomba 896
  • 1 oplaadbare lithium-ion accu
  • 1 Home Base-laadstation
  • 1 netsnoer
  • 1 Dual Mode Virtual Wall (2 AA-batterijen inbegrepen)
  • 1 extra filter
  • Gebruikersgids en documentatiepakket

Fysieke eigenschappen

• Afmetingen verpakking: 47,5 x 42 x 14 cm
  • Gewicht verpakking: 5,6 kg
  • Afmetingen robot: 33,5 x 9,3 cm
  • Gewicht robot: 3,8 kg

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de werkdag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @iRobot Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

27 maart 2020 om 05:08
slvans Gebruiker

Deze stofzuiger inmiddels ruim een jaar geleden bij Ibood aangeschaft en nooit spijt van gehad. Doet wat hij moet doen. Eet wel zo nu en dan de veters van mijn nette schoenen op als ik ben vergeten deze op te ruimen. Maar dat doen ze volgens mij allemaal. Een aanrader in ieder geval.

Beantwoorden

27 maart 2020 om 23:03
stefaanbolle Gebruiker

Wij hebben hem een maand in huis dankzij iBood. Prijs/kwaliteit is dit top. Je merkt zelfs niet meer dat er een hond in huis leeft.

Zeer tevreden!

Beantwoorden

27 maart 2020 om 07:04
Wes0181 Gebruiker

Ook hier doet Roomba (R2D2) dagelijks zijn ding. Zodra ik het laatste rondje met de hond loop sukkelt de Roomba door de woonkamer op zoek naar haren. Erg tevreden over, prima app en een meer dan keurig schoonmaakt resultaat.

Beantwoorden

27 maart 2020 om 07:26
Lente2020 Gebruiker

Is dit type echt beter dan de 7 serie ? Want die loopt hier bij mij vast op de grondroosters van de verwarming Niet allemaal maar met een drietal lukt het niet.

Indien dit 8 serie type niet vastloopt dan zou ik zeker de 7serie verbannen

Beantwoorden

27 maart 2020 om 08:58
Official Product Expert iRobot Expert Official Product Expert

Hallo Lente2020,

Ik kan vanaf hier moeilijk je situatie inschatten maar qua hoogte is de Roomba 896 niet anders dan jouw 700 serie. Mijn advies is (mocht je dit nog niet hebben gedaan) om één of meerdere virtual walls neer te zetten.. Deze kun je tegenwoordig op twee manieren gebruiken, naast een Halo functie (een rond gebied zoals een lamp) afzetten kun je ook een rechte lijn afzetten zoals een net te lage verwarming of een convectorput.

Beantwoorden

27 maart 2020 om 07:49
atomik83 Gebruiker

Hoe gaat deze om met convectorputten?

En met drempels tussen ruimtes?

Beantwoorden

27 maart 2020 om 09:05

Hallo atomik83,

Bedankt voor je vragen. Alle Roomba modellen hebben afgrond detectie. Op het moment dat er genoeg hoogte verschil is ziet de Roomba 896 dit als afgrond en zal omkeren. (zoals trappen) Maar een convectorput (rooster) heeft vaak net niet genoeg hoogte verschil waardoor de Roomba hier toch kan oprijden en het soms gebeurd dat de wielen tussen het rooster vast komen te zitten.. Dit beschadigd de robot of rooster niet maar als je dan thuiskomt is er helaas niet schoongemaakt.. Een oplossing is de meegeleverde Dual Virtual wall (ook nog extra los te koop op internet bij iRobot of verkooppartners) welke je neer kan zetten in lijn met de convectorput waardoor de Roomba 896 via Infrarood hier elke keer word tegengehouden en dus niet op het rooster rijdt.. De huidige Virtual Wall werkt op 2x AA batterijen (meegeleverd in de doos) en de Virtual Wall staat stand-by en gaat pas aan als de Roomba in de buurt komt waardoor batterijen langer meegaan.

Wat betreft drempels, de meest voorkomende drempels kan de Roomba 896 overbruggen maar we houden ongeveer 1,8 cm aan.

Beantwoorden

27 maart 2020 om 07:53
Theemonster Gebruiker

Hoe gaat deze om met een kleed/tapijt? En geschikt voor parketvloer? (Ivm krassen maken)

Hebben een half/hoogpolig tapijt liggen.

Beantwoorden

27 maart 2020 om 09:12

Beste Theemonster,

Vanaf hier kan ik je situatie moeilijker inschatten maar wat betreft kleden/tapijten houden we aan dat deze maximaal 2 cm hoogpolig mag zijn.. Anders loop je de kans dat de slierten van het tapijt om de borstels heen draaien en de robot ze of eruit trekt of tot stilstand komt. De Roomba 896 zal wanneer hij iets tussen de borstels voelt wat niet naar binnen kan eerst de borstels de tegenovergestelde richting in laten draaien om het “uit te spugen” (bijvoorbeeld franjes aan de zijkant van een tapijt of sokken die nog ergens liggen) maar een te hoog polig tapijt lukt dit niet..

De Roomba 896 kan dus op bijna elke vloer zijn werk doen maar hoe lager/gladder hij is des te beter het resultaat.. Dus een parketvloer is uitermate geschikt net als laminaat maar ook vloerbedekking. De Roomba 896 heeft rubberen wielen en borstels dus er zullen geen krassen gemaakt worden.

Beantwoorden

27 maart 2020 om 07:57
Joyce.. Gebruiker

Wat is het verschil tussen dit type robot stofzuiger en het type iRobot Roomba E5? Welke heeft meer zuigkracht en wat is het verschil in navigatie tussen beide modellen?

Beantwoorden

27 maart 2020 om 09:22

Hallo Joyce,

Er is qua zuigkracht en navigatie (tussen de Roomba 896 en de Roomba e5) geen verschil. Smaken verschillen natuurlijk maar qua uiterlijk heeft de 896 mijn voorkeur

Beantwoorden

27 maart 2020 om 09:50
Joyce.. Gebruiker

Zit het verschil enkel in uiterlijk of zijn er nog andere benoemenswaardige verschillen?

Beantwoorden

27 maart 2020 om 10:02

Hallo Joyce..,

De Roomba e5 heeft een uitwasbaar bakje maar is wel iets kleiner dan het opvangbakje van de 800 serie. Verder zijn ze wel vergelijkbaar..

Beantwoorden

27 maart 2020 om 08:04
Roald1987 Gebruiker

Maakt deze een map van je huis in de eerste paar keer? Doet die aan mapping?

Beantwoorden

27 maart 2020 om 09:26

Beste Roald1987,

De Roomba 896 heeft iAdapt Navigatie en is constant aan het meten en berekenen waar hij is, wat hij nog moet doen en wat hij al heeft schoongemaakt. Een plattegrond maken de Roomba’s vanaf de 900 serie en hoger.

Beantwoorden

27 maart 2020 om 08:34
mrombout Gebruiker

hij is niet zo slim… https://www.youtube.com/watch?v=qMBEts8Rl6Y maar dit is dan het 890 model.

Beantwoorden

27 maart 2020 om 09:07
01swiffer Gebruiker

Hier hebben we een iRobot gekocht via Ibood voor onze bovenverdieping . We zijn er tevreden van, maar loopt regelmatig vast aan de trap. Misschien ook owv zwarte tegels. Voor onder (daar liggen dezelfde zwarte tegels) hebben we een Eufy robovac 11s robotstofzuiger en deze werkt stiller, kost maar zo’n 200 euro, is volgens de vergelijking wel “dommer”, maar is voor ons veel beter. Wij hebben de robotstofzuigers aangeschaft omdat we de kattenharen dagelijks willen verwijderen. Ze doen dat beiden voortreffelijk.

Beantwoorden

27 maart 2020 om 09:40

Hallo 01swiffer,

Bedankt voor het delen van je ervaringen. Het is voor mij vanaf hier moeilijk in te schatten waarom de Roomba vastloopt bij de trap.. Wat ik me kan voorstellen is dat de valdetectie werkt en voorkomt dat hij naar beneden valt. Wat betreft de zwarte tegels, door de valdetectie sensoren aan de onderkant komt het idd voor dat de Robot op een hele zwarte matte vloer (zonder reflectie) denkt dat hij valt (hij krijgt dan geen signaal terug) en stopt met stofzuigen. Maar dit komt maar heel soms voor. Maar dit is beter dan dat hij van de trap af zou vallen.

Beantwoorden

27 maart 2020 om 09:14
ingridbonnema Gebruiker

Gaat deze automatisch naar het laadstation

Beantwoorden

27 maart 2020 om 09:19
01swiffer Gebruiker

Dat doen ze allemaal denk ik (die van ons toch)

Beantwoorden

27 maart 2020 om 09:35

Hallo ingridbonnema,

Wanneer de Roomba 896 klaar is met stofzuigen zal hij het laadstation zoeken via Infrarood. Het beste is dus om het “dock” niet ergens smal tussen te zetten omdat hij het dan moeilijker of niet kan vinden. Mocht je de Roomba een keer boven willen gebruiken (terwijl het Dock beneden staat) dan zal de Roomba 896 nadat hij klaar is, het Dock dus niet kunnen vinden en stoppen met zuigen. Wanneer je dan thuiskomt kun je de Roomba 896 handmatig op het Laadstation zetten om hem zo weer op een ander moment (bijvoorbeeld ’s nachts) beneden weer te laten stofzuigen…

Beantwoorden

27 maart 2020 om 10:47
koenabrahams Gebruiker

@ productexpert, welke roomba raadt u aan ? De 675 of de 896 ?

Gisteren toevallig de 675 aangeschaft maar dit kan nog geannulleerd worden.

Beantwoorden

27 maart 2020 om 11:22

Hallo koenabrahams,

Ik kan je alleen advies geven, de keuze maak je zelf.. De Roomba 896 heeft onderhoud vriendelijke borstels waar geen tot bijna geen haar omheen kan draaien.. de Roomba 675 heeft één rubberen en één harige borstel waardoor je elke week een keer de borstel moet schoonmaken maar dit is max 5 minuten.. De 896 kan via de app bediend worden maar niet via Google Home bijv. terwijl de 675 dit weer wel kan.. Succes met de keuze!

Beantwoorden

27 maart 2020 om 11:29
koenabrahams Gebruiker

Is de 896 krachtiger dan de 675 ?

Beantwoorden

27 maart 2020 om 12:29
Pandorian Gebruiker

De 896 kan wel gelijk via google home bediend worden.

Dat van de borstels klopt zeker. Hier elke dag kattenharen opruimen, en bijna geen haren om de borstels. Handig.

Beantwoorden

27 maart 2020 om 13:06

Beste koenabrahams,

Klopt idd, de Roomba 896 kan wel met o.a. Google Home bediend worden, waarvoor excuses.

De Roomba 896 is wel wat krachtiger dan de 675 maar net zo belangrijk is dat de rubberen borstels meer grip hebben dan de borstels van de 675.

Beantwoorden

27 maart 2020 om 10:56
Smurf23 Gebruiker

@productexpert, ik kan op de site van iRobot niets vinden over de 800-serie. Ik zou graag willen weten wat de verschillen zijn met de 600- en 900-serie. Ook is de 800-serie vrijwel nergens (meer?) te koop. Hoe zit het met reserve-onderdelen en evt accessoires? Zijn die wel en goed verkrijgbaar of kan ik beter voor de 600- of 900-serie gaan?

Beantwoorden

27 maart 2020 om 11:28

Beste Smurf23,

De Roomba 800 serie heeft net als de 900 serie twee rubberen borstels terwijl de 600 serie één rubber borstel en één harige borstel heeft.. de 600 serie en 800 serie zijn vergelijkbaar qua schoonmaken en accuduur/grote ruimte die hij kan schoonmaken terwijl de 900 serie (en hoger) voor grotere ruimtes te gebruiken is en tussendoor gaan laden en weer verder gaan waar ze waren gebleven. Je ontvangt twee jaar garantie maar wat betreft onderdelen en accessoires hoef je je geen zorgen te maken.. De Roomba modellen zijn modulair opgebouwd en onderdelen zijn gemakkelijk te vervangen.. Zelfs van de Roomba 500 (introductie rond 2011) zijn hier nog onderdelen en accessoires te krijgen..

Beantwoorden

27 maart 2020 om 12:32
Junior59 Gebruiker

Jammer;  geen dweilen op deze van iRobot

Beantwoorden

27 maart 2020 om 14:30

Hallo Junior59,

Dat klopt, iRobot kiest ervoor om naast de Roomba stofzuigrobots ook de Braava serie in het assortiment te voeren. Zo kan elke robot optimaal zijn werk doen waar hij goed in is..

Beantwoorden

27 maart 2020 om 15:44
Junior59 Gebruiker

Dan maar een ander merk nemen die het wel doet, en zonder lawaai want deze hier is luidruchtig, dank u voor uw antwoord

Beantwoorden

27 maart 2020 om 19:58
sybje Gebruiker

Doe het niet. Zelf heb ik een bluepunk (?) gekocht. Hij maakt goed schoon, maar het dweilen is waardeloos. Dat ding is veel te licht om druk uit te oefenen. Voor mijn woonkamer van 30m2, moet ik twee keer het reservoir vullen. Geloof me het zelf doen is sneller en beter.

Beantwoorden

29 maart 2020 om 20:26
Moderator Paul Moderator

Bij een combinatie van meerdere functies zullen er altijd concessies gedaan worden. Dat geldt voor een robot die zowel kan stofzuigen als dweilen, maar bijvoorbeeld ook bij een was-droogcombinatie (wasmachine + droger in 1 apparaat).

Het beste resultaat bereik je uiteindelijk met 2 aparte apparaten die optimaal zijn ingesteld voor die specifieke taak.

Beantwoorden

27 maart 2020 om 13:51
tom107 Gebruiker

*snap*
Edited by: Bas iBOOD
Ik heb zojuist één van mijn collega’s op de hoogte gebracht van jouw berichtje. Mijn collega gaat dit voor je uitzoeken en komt hierover bij je terug.
Om hier on-topic te blijven heb ik je berichtje hier even weggehaald.

Beantwoorden

27 maart 2020 om 16:08
tom107 Gebruiker

oke, alvast bedankt

Beantwoorden

27 maart 2020 om 19:56
tigeratbel Gebruiker

Toppertje, heb deze nu bijne 2j, de voorganger draait nog steeds op het kot v d zoon…

Beantwoorden

27 maart 2020 om 21:27
stevie221272 Gebruiker

kan je die virtual wall ook gebruiken op het model 675 aub (ik gebruik reeds dit toestel op andere verdieping)? en deze gebruiken zonder de virtual wall.  Hoeveel virtual walls kan je aansluiten op deze toestellen?

mvg, steven

Beantwoorden

28 maart 2020 om 08:32
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen steven,

Helaas hebben we je vraag niet op tijd kunnen beantwoorden. Mocht je nog een antwoord willen op je vraag, dan horen we het graag en gaan we dit voor je uitzoeken.

Beantwoorden

29 maart 2020 om 14:55

Hallo stevie221272,

Ja de Virtual wall is te gebruiken met de 675. (series 500, 600, 700, 800 en 900) (https://winkel.irobot.nl/nl/virtual-wall-met-twee-modi-set-van-2/4473043.html?lang=nl_NL&cgid=nl#lang=nl_NL&start=2) Hoeveel er per robot gebruikt kunnen worden heb ik niet getest maar ze werken op infrarood en zodra de robot in de buurt komt kan hij niet verder.. Dus je kan er heel veel gebruiken tenzij je een klein huis hebt omdat er dan geen ruimte meer is om te rijden.. :-)

Beantwoorden

29 maart 2020 om 11:18
chrisleire Gebruiker

Beste is er nog een mogelijkheid om er een te bestellen????

Mvg Chris Leire

Beantwoorden

29 maart 2020 om 11:37
Moderator Thom Moderator

Goedemorgen,

Op dit moment bieden we deze deal niet meer aan, maar je kan ons uiteraard altijd tippen via de link hieronder! Wie weet komt hij dan een volgende keer langs!

http://nl-nl.forum.ibood.com/tip-ibood/tip-ibood-2020-1/

Fijne zondag!

Gr. Thom

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.