7 november 2019 om 00:01
iBOOD

Lenovo Smart Clock met Google Assistant

Product expert aanwezig

Lenovo Smart Clock

Hij maakt je wakker, serveert je muziek, toont je afspraken en je kunt hem zelfs vragen stellen. Deze smart clock van Lenovo is van alle markten thuis.

Specificaties

Merk: Lenovo
Type: Smart Clock met Google Assistant
Garantie: 2 jaar

• Toont een overzicht van je agenda
  • Multiroom compatibel
  • Google Assistant, bedien je smart home en meer

Processor

• Mediatek 8167S, 1.5 GHz

Geheugen

• RAM: 1 GB
  • Flash (eMCP): 8 GB

Draadloos

• WLAN: 2,4 GHz/5 GHz Dual Band, IEEE 802.11 a/b/g/n/ac
  • Bluetooth 5.0

Scherm

• Grootte: 4” (10 cm)
  • Type: IPS
  • Resolutie: 480 x 800
  • Scherm: touchscreen

Knoppen

• Microfoon aan/uit, volume +/-

Audio

• 1x 3W-luidspreker van 3,8 cm (6 W piekvermogen) - 2x passieve radiatoren

Software

• Google Assistent

Afmetingen & gewicht

• Afmetingen: 113,88 (B) x 75,0 (H) x 79,2 (D) mm
  • Gewicht: 328 gram

Dit ontvang je

• Lenovo Smart Clock
  • Netadapter
  • Snelstartgids
  • Garantiekaart

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de werkdag - Stel je vragen in het Engels op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Lenovo Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

7 november 2019 om 00:12
lucl Gebruiker

Is de bijgevoegde stekker gewoon ene die in België gebruikt kan worden of is het een Amerikaans product waar adapter voor nodig is?

Beantwoorden

7 november 2019 om 00:23
Moderator Paul Moderator

De netadapter heeft een Europese stekker.

Beantwoorden

7 november 2019 om 00:33
Marco73 Gebruiker

Waarom is de verzending pas over 3 weken?

Beantwoorden

7 november 2019 om 00:42
Moderator Tom Moderator

Hi marco73

iBOOD heeft zelf geen magazijn (zoals Bol en/of Amazon) om veel producten te stockeren. Men werkt dus intensief samen met de leverancier om dit op een goed moment te leveren – en op die manier kan iBOOD dus uitsparen maar jullie ook goede deals aanbieden!

Wellicht heeft de leverancier aangegeven dat hij het niet eerder kan leveren en daarom is deze datum dus iets later gezet.

Moesten er nog vragen zijn, laat het gerust weten!

Mvg

Tom

Beantwoorden

7 november 2019 om 00:35
michaelvanoycke Gebruiker

Yes, direct gekocht! Mooie aanvulling op mijn Google Home apparaten. Ik raad volgende video aan als je meer info wil: https://www.youtube.com/watch?v=PpidA-n6fLM

Beantwoorden

7 november 2019 om 02:00
Random_Name Gebruiker

Heeft deze Smart Clock een goede ondersteuning (Firmware, Google Assistant) in het Nederlands? Ik kan hier weinig info over vinden.

Beantwoorden

7 november 2019 om 06:01
MLief Gebruiker

Deze is gewoon in het Nederlands te gebruiken en in te stellen volgens een revieuw op androidplanet.nl

Beantwoorden

7 november 2019 om 10:49
Official Product Expert Lenovo Expert Official Product Expert

Dear Customer,

SW is supported by Google, it’s a Google Assistant product and will receive all the updates shared by Google.

Best regards.

Beantwoorden

7 november 2019 om 06:26
Johandebree Gebruiker

beste , als het internet uitvalt werkt de alarm dan nog ? mvg johan

Beantwoorden

7 november 2019 om 08:41
vaatwastabletje Gebruiker

Je alarm gaat dan alsnog, dit wordt intern geregeld en is niet afhankelijk van het internet.

Beantwoorden

7 november 2019 om 06:35
bprins Gebruiker

Heb ik hier een Google home of Google mini voor nodig?

Groeten Bob

Beantwoorden

7 november 2019 om 06:52
Timm015 Gebruiker

Nee, dit is een stand alone apparaat

Beantwoorden

7 november 2019 om 06:59
Bai Gebruiker

@Lenovo Expert

Can you lock the clock from being reset by any user having access to the device? Eg with a pin code.

Reason I ask is that I would like to buy this for our B&B but of course limit the functions within the app. I don’t want someone to hijack the device and link it to their own app or even get access to the other devices.

Beantwoorden

7 november 2019 om 10:09

Dear Customer,

the Device is linked to a Gmail account, so if the customer reset the device (that can be done through the internal menu) can only be linked to his account, and will not get access to the devices linked to the previous Gmail account.

Best regards

Beantwoorden

7 november 2019 om 07:00
Theycare2 Gebruiker

geen seconde over nagedacht, perfecte aanvulling voor mijn smarthome in de slaapkamer. Klein maar volledig, kijk er al een tijdje naar uit. top!

Beantwoorden

7 november 2019 om 07:48
LOUD Gebruiker

Never nooit iets met google assistent in de slaapkamer. Wel handig als je nog ergens kan zijn dat je weet dat je 100% privacy hebt.

Beantwoorden

7 november 2019 om 08:23
badjas2000 Gebruiker

Nou inderdaad, ik merk vaak dat de ‘assistent luisterlampjes’ zomaar gaan knipperen ook als je niks hebt gezegd of in gesprek bent.

Beantwoorden

7 november 2019 om 09:17
wj4ibood Gebruiker

Google kan meeluisteren om de kwaliteit van hun services te verbeteren, de slogan is dan ook niet voor niets “Altijd en overal klaar om je te helpen”.

Ook mag je verwachten dat in de toekomst meer speeltjes op de markt komen die je met de vibratie van je stem bedient.

Beantwoorden

7 november 2019 om 09:47
Moderator Tom Moderator

Hi LOUD!

Goed dat je aangeeft dat dit inderdaad bij Google producten gebeurd.
Echter , zoals WJ4ibood aangeeft , doen ze dit om hun services te verbeteren. Hoe meer ze ons gepraat analyseren , hoe beter & vlugger ze kunnen innoveren voor de volgende producten. Dit gebeurt echter ook met android & iphone GSM’s hoor :).

We begrijpen echter dat je dit niet wil, dat is een keuze die je maakt.

Mvg

Tom

Beantwoorden

7 november 2019 om 09:58
FreJo Gebruiker

Daarom zit hier (nest als op de Google / Nest Home) een knop op om de microfoon uit te zetten. Mis je natuurlijk wel de functies waar je zo’n ding voor aanschaft… :-)

Beantwoorden

7 november 2019 om 10:34
wj4ibood Gebruiker

Helaas zit deze knop aan de achterkant, maar de klok is kleiner dan je denkt op basis van de foto’s (nauwelijks 12 bij 8 cm) en past makkelijk in je handpalm.

Beantwoorden

7 november 2019 om 13:20
LOUD Gebruiker

Daarom zeg ik ook, in je woonkamer of keuken prima. Maar zoiets ga je toch niet in je slaapkamer zetten. Mensen moeten het allemaal zelf weten. Maar google heeft maar 1 verdienmodel, en dat is met heeeel veeel data geld verdienen.

Beantwoorden

7 november 2019 om 22:31
Schredder Gebruiker

Je telefoon ligt zeker niet in je slpkmr als je slaapt? Man, hou toch op

Beantwoorden

7 november 2019 om 08:08
stefleurs Gebruiker

Blijft dit scherm altijd aan tijdens de nacht of heeft dit iets van functionaliteit als in tik erop en de tijd wordt weergegeven? Het is namelijk geen OLED dus ook het zwart zal altijd licht afgeven.

Beantwoorden

7 november 2019 om 10:23

Dear customer,

The device include a sensor to change the brightness according to the light in the room. And during the night the brightness goes to the minimum. close to fully black.

Best regards.

Beantwoorden

7 november 2019 om 10:40
ToineHendriks Gebruiker

Hi

Can it show photo’s like on a digital photo frame ?

Cheers

Toine

Beantwoorden

7 november 2019 om 10:47

Dear Customer,

Yes, the device works with Google Photos, and can show your pictures at Google Photos and hour at the same time like photo frame.

Best regards.

Beantwoorden

7 november 2019 om 08:18
dara.uasg Gebruiker

Mooie deal!

Zojuist besteld omdat het een mooie aanvulling is in ons Smart Home als wekker, bedienaar van de verlichting op de slaapkamer.

Beantwoorden

7 november 2019 om 08:26
Verth Gebruiker

Begrijp ik het goed dat hier een volwaardige Google Home is ingebouwd ? Ik kocht er laatst eentje via Ibood maar deze lijkt me nog interessanter. Kan het scherm ook filmpjes afspelen zoals de Google Nest screen? Wat met de kwaliteit van de speakers (die echt goed is bij de Google Home)? bedankt voor het antwoord

Beantwoorden

7 november 2019 om 09:48
Moderator Tom Moderator

Dag Verth

dit vraag ik voor de zekerheid even na.
Misschien dat in tussentijd een mede-ibood’er alvast kan helpen.

Mvg

Tom

Beantwoorden

7 november 2019 om 10:08
FreJo Gebruiker

De Lenovo smart clock kan geen filmpjes afspelen. Mocht je een tv op je slaapkamer hebben, kun je natuurlijk wel via de ingebouwde Google assitant je Youtube, Netflix of wat dan ook via de smart clock streamen naar je Chromecast of smart tv. Je kunt op de display van de smart clock zelf overigens wel beelden van Nest camera’s en deurbel (let op: dus niet van de Ring!) zien.

Beantwoorden

7 november 2019 om 08:27
Kris077 Gebruiker

Wat is het verschil met de Google (Nest) Hub die ik in België momenteel aan een scherpe prijs kan krijgen. Heeft deze Lenovo voordelen?

Beantwoorden

7 november 2019 om 21:49

Dear Customer,

Booth are Google Assistant products, and from our point of view with different specs. Our Lenovo Smart Clock is being designed for the bedroom with unique feature to start your day and go to sleep. We include USB port to charge your phone and reduce the number of gadgets needed. compact design and adjust the brightness of the screen to avoid disturb you during the night.

Best regards

Beantwoorden

7 november 2019 om 08:32
ADDR Gebruiker

Wij hebben reeds een Google Home Mini in huis, binnenkort komt daar een tweede bij. Is het dan mogelijk om met deze er nog eens bij een multiroomspeaker netwerk op te zetten? Nog een vraag, zal het mogelijk zijn op alle drie de apparaten te broadcasten? (Bv. vanuit de Mini in de keuken broadcasten naar Lenovo in de slaapkamer?)

Beantwoorden

7 november 2019 om 08:43
vaatwastabletje Gebruiker

Ja multiroom is hiermee (groeperen via google home app op telefoon) mogelijk, broadcast ook maar gaat momenteel naar alle speakers, je kunt dus niet enkel naar de slaapkamer broadcasten.

Beantwoorden

7 november 2019 om 08:52
Kris077 Gebruiker

Mijn Mini zijn niet verbonden in multi room en dus speelt er maar ééntje iets af, geen idee of ze beiden onafhankelijk van elkaar eigenlijk iets anders kunnen afspelen, nooit geprobeerd.

Beantwoorden

7 november 2019 om 13:24
s.alenteyns Gebruiker

Ze zijn aan elkaar te koppelen op op beide tegelijk muziek op af te spelen.

Beantwoorden

7 november 2019 om 17:12
j.janssen Gebruiker

Om verschillende Spotify-muziek af te spelen op verschillende Google Homes moet:

- iedere persoon die iets wil afspelen een Google-account hebben
- iedere persoon zijn eigen Spotify-account hebben (kan met Family-abo)
- voor iedere persoon zijn Spotify account gelinkt zijn aan zijn Google Account
- de personen via stemherkenning (voice match) te herkennen zijn door ieder van de Google Homes

Ik ben er dagen mee bezig geweest om dat voor elkaar te krijgen…

Beantwoorden

7 november 2019 om 21:51

Dear Customer,

Yes of course, multiroom service is available for the Google Assistant family, so you can send music from your Google mini to your Lenovo Smart Clock or play same music in both devices at the same time.

Best regards

Beantwoorden

7 november 2019 om 08:55
Cande Gebruiker

Geeft de klok veel licht af in donker? Kwestie van toch te kunnen slapen…

Beantwoorden

7 november 2019 om 09:49
Moderator Tom Moderator

Dag cande

dit vraag ik voor de zekerheid even na.
Misschien dat in tussentijd een mede-ibood’er alvast kan helpen.

Mvg

Tom

Beantwoorden

7 november 2019 om 10:18
Timm015 Gebruiker

Als het goed is dimt hij vanzelf tot het punt dat het in de avond bijna niet meer leesbaar is

Beantwoorden

7 november 2019 om 21:53

Dear Customer,

during the night the brightness will be decreased till less than 1 nit. Close to fully off.

Best regards

Beantwoorden

7 november 2019 om 08:58
Pieterjan22 Gebruiker

Is de wekkerfunctie enkel een alarm? 
Of kan je ook perfect een radiozender laten spelen? 
Dit zou voor mij een dealbreker kunnen zijn.

Beantwoorden

7 november 2019 om 10:03

Dear Customer,

You can choose to play alarm sound our music using streaming music services. Even listen radiostation using TuneIn. you can setup this at your Google routines.

Best regards.

Beantwoorden

7 november 2019 om 11:18
whizzy Gebruiker

Werken routines wel in het Nederlands?

Beantwoorden

7 november 2019 om 09:03
Yanggie Gebruiker

Moet je de tijd zelf handmatig instellen of wordt dat automatisch gedaan aan de hand van internet connecties? En wordt de tijd bijvoorbeeld automatisch aangepast aan zomer- en wintertijd?
Reden omdat ik dit vraag is dat ik merk dat als je de tijd zelf moet instellen bij een wekkerradio die niet is verbonden met het internet, de tijd na een tijdje niet meer correct is. Hij loopt dan of voor of achter.

Beantwoorden

7 november 2019 om 10:25

Dear Customer,

Hour will be adjusted automatically based on the location of the Smart Clock and adjusted based on summer or winter time without any action. The device is connected to Wifi so no interaction will be needed.

Best regards.

Beantwoorden

7 november 2019 om 10:48
Yanggie Gebruiker

Thank you for the answer.

Beantwoorden

7 november 2019 om 09:06
rbisschops Gebruiker

Does anyone know how much light the wake up light function is going give? Can this alarm clock be compared to like a Philips Wake Up light in terms of the amount of light it produces?

Beantwoorden

7 november 2019 om 10:46

Dear Customer,

Maximum is 400 nits.

Minimum is 0.3 nits, so close to fully black.

Best regards.

Beantwoorden

7 november 2019 om 09:19
Digin Gebruiker

Ik weet dat je uit diverse tonen kan kiezen bij het afgaan van de wekker, maar kan deze wekker ook muziek afspelen als de wekker afgaat? Of een playlist? Of een radiostation?

Beantwoorden

7 november 2019 om 09:59

Dear customer,

Yes of course, you can select any music to be used for your alarm from your music streaming services selected. And it’s compatible with TuneIn for radiostation.

Beantwoorden

7 november 2019 om 10:01
mathizze Gebruiker

So how can you use TuneIn to play your alarm? Can’t find the setting

Beantwoorden

7 november 2019 om 10:32

Dear Customer,

you can setup at your Good morning routines.

Best regards.

Beantwoorden

7 november 2019 om 10:43
avotar Gebruiker

Hi,

You realise that for the Dutch language, the basic Google Home Routines are not available?
Or does the device has it’s own interface for this?

Beantwoorden

7 november 2019 om 14:07
MDBK Gebruiker

That’s something I would like to learn as well. Currently, the Dutch Google Assistant only has the “Mijn Dag” (My Day) routine, and nothing else. How does the alarm clock work with that?

Beantwoorden

7 november 2019 om 17:53
Digin Gebruiker

Is it possible or not to use music (playlist, TuneIn) for the alarm function?

Beantwoorden

7 november 2019 om 10:00
mathizze Gebruiker

Ik heb reeds een half jaar eentje (laten meebrengen uit USA) en ben er wel content mee. De lichtsterkte is in te stellen en op stand 2 stoort het ’s nachts zeker niet. Je kan ingebouwde tunes laten afspelen of een playlist van spotify, enkel een radiostation heb ik nog niet gevonden hoe dit moet. In Amerika lijkt dit wel mogelijk maar hier zegt het apparaat dat de functie niet beschikbaar is (zegt idd, want je kan het enkel via stemcommando instellen). De functies in het menu zijn beperkt en via voice commands krijg je meer uit het apparaat.

Ik vraag me enkel af of het een Amerikaans of Europees product is en of er verschil in firmware kan opzitten. Heb nog niet gevonden hoe ik de firmware kan updaten

Beantwoorden

7 november 2019 om 10:06

Dear Customer,

The SW will be updated once you setup the product at your country, the Google services are not the same in all the countries. by Voice you can ask Google to play Radiostation available at TuneIn.

Best regards.

Beantwoorden

7 november 2019 om 10:14
FreJo Gebruiker

Deze stond al sinds de introductie in januari op mijn verlanglijstje! In Nederland redelijk slecht verkrijgbaar en dan voor bijna het dubbele als nu met deze deal! Gelijk besteld dus. Ben benieuwd!

Beantwoorden

7 november 2019 om 10:22
noshit Gebruiker

Ik heb een paar maanden geleden eentje meegenomen uit de VS. Geniaal apparaat. Beste wekker die ik ooit gehad heb. Lichtsterke is prima in te stellen. Overdag fotolijstje en in de nacht een gedimd scherm met alleen een klok. Is geheel instelbaar. Er zit een lichtsensor in die dat regelt. Hij is een stuk kleiner dan een Nest Home Hub wat voor een wekker prima is. Functionaliteit is zeer vergelijkbaar met dit verschil dat er geen video (Youtube) op afgespeeld kan worden, hetgeen in mijn optiek ook niet erg noodzakelijk is. De microfoon is hardwarematig uit te schakelen. Je moet het echt zien als een wekker met wat extra functionaliteit. Er zit overigens ook een wake-up-light functie in die een half uur voordat de wekker gaat langzaam de verlichting op de display aan zet. Werkt niet zo mooi als een echte wake-up light vanwege de beperkte lichtintensiteit van het scherm maar is wel een leuke extra optie.

Beantwoorden

7 november 2019 om 10:24
noshit Gebruiker

Kleine toevoeging: Ik heb er in de VS ongeveer hetzelfde voor betaald in de aanbieding bij Best Buy. Inmiddels is hij weer duurder geloof ik, dus de prijs hier is prima

Beantwoorden

7 november 2019 om 10:25
Kris077 Gebruiker

ok bedankt voor de duidelijke uitleg. Dan is de Hub voor een lagere prijs meer wat ik zoek.

Neemt niet weg dat dit ook een mooie prijs is voor dit product. Veel plezier aan degenen die het kopen!

Beantwoorden

7 november 2019 om 14:48
Jean-Jean Gebruiker

Nest hub voor een lagere prijs? Normaal is die 129€ en nog nergens goedkoper gezien (bij losse aankoop).

Beantwoorden

7 november 2019 om 11:20
Zplus Gebruiker

Is er een probleem want kan niet bestellen via Visa of Ideal en als ik eruit ga ben ik couponcode kwijt. Help?

Beantwoorden

7 november 2019 om 11:27
Zplus Gebruiker

werkt alleen als ik coupon code niet invoer. Sorry IBood maar los dat nu een keer op met die couponcodes want werkt zo vaak niet. Nu maar zonder couponcode besteld grrrr.

Beantwoorden

7 november 2019 om 13:31
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag Zplus,

Wat vervelend dat het niet werkt met de couponcode. Ik ga dit even voor je doorgeven zodat dit nagekeken kan worden.

Beantwoorden

7 november 2019 om 11:45
henrid Gebruiker

How many alarms does it have? Can I specify different alarm times for different days (weekdays/weekend)

Hoeveel alarmen heeft dit apparaat? Kan ik verschillende tijden instellen voor bijvoorbeeld werkdagen en weekend?

Beantwoorden

7 november 2019 om 11:49

Dear Customer,

Yes of course, you can define the alarm for each day of the week or even different ones in the same day. At the same time select the sound for each one.

Best regards.

Beantwoorden

7 november 2019 om 12:44
henrid Gebruiker

Thanks!

Besteld. Couponcode werkt bij mij trouwens wel.

Beantwoorden

7 november 2019 om 14:12
Marco73 Gebruiker

Waar zijn die codes vandaan te halen?

Beantwoorden

7 november 2019 om 22:19
Moderator Paul Moderator

Codes worden niet zomaar uitgedeeld. Het zal gaan om codes die door de klantenservice zijn verstrekt.

Beantwoorden

7 november 2019 om 13:18
GPMvdB Gebruiker

@ Lenovo Expert: how does the programming work exactly? How many times can be programmed in advance (I work as a bus driver and each shift has an other time). Can I program it with a PC or via Google Agenda?

Beantwoorden

7 november 2019 om 13:59

Dear Customer,

this device works with Google Assistant, so is compatible with Google calendar. any appointment at your agenda will can be revised in the Clock.

If what you need is to define each day different alarm, you can do it. by voice or using the touch screen. Just say “Ok Google, set alarm Monday at 9 a.m” and the alarm will be defined, same for other days.

Best regards.

Beantwoorden

7 november 2019 om 14:15
MDBK Gebruiker

I am considering to buy this, but I am worried about the health effects. This is a device that is Wi-Fi connected at all times and (probably) sending and receiving data on a frequent basis. Now I do have a lot of Wi-Fi connected devices in my home -who doesn’t- but none of them on my bedside table, so close to my head for many hours. Is there anything known about the long term health effects of the long exposure to its Wi-Fi radiation? Sure this must have been something that was considered during the product design phase.

Beantwoorden

7 november 2019 om 15:41
Rannon Gebruiker

I have a similar question: is there a way to put the clock in some sort of flight mode so it doesn’t make any connection and therefore makes nog radiation?

Beantwoorden

7 november 2019 om 14:46
rakejake Gebruiker

Kan men een andere wekker via Play store downloaden  en deze naar de Lenovo Smart Clock uploaden en deze  dan gebruiken?

Beantwoorden

7 november 2019 om 15:15

Dear customer,

if you are asking about the clock faces, included can find several different design. Even use Google Photos as small frame.

Best regards.

Beantwoorden

7 november 2019 om 14:55
vighell Gebruiker

Hoeveel verschillende wekkers kan je instellen?

Beantwoorden

7 november 2019 om 15:09
Pvdvenis Gebruiker

ONtelbaar. elke dag zo veel als je wilt en dat elke dag van het jaar.

Beantwoorden

7 november 2019 om 15:07
tenne Gebruiker

Tot 13 nov is er een actie bij Mediamarkt, koop je een Motorola G8 Plus smartphone voor 269 euro – op zich al een hele goede gsm voor z’n geld- dan krijg je er dit klokje gratis bij!!

Beantwoorden

7 november 2019 om 19:54
Luuk-star Gebruiker

Dat slaat toch netgens op waarom zou je een telefoon moeten kopen voor dit klokkie?

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.