19 augustus 2019 om 00:01
iBOOD

TP-Link Deco Hybride Mesh Wifi Systeem | P7

Product expert aanwezig

TP-Link Deco Hybride Mesh Wifi Systeem

Dit wifisysteem biedt het beste van twee werelden met draadloze en powerlineverbindingen voor razendsnel toegang tot ‘the interwebz.’

Specificaties

Merk: TP-Link
Type: Deco Hybride Mesh Wifi Systeem | Wifi & Powerline | P7
Garantie: 2 jaar

• Bekabeld en draadloos
  • Anti-virus, firewall en encryptie
  • Totale dekking, tot 60% sneller dan alleen wifi

Hardware

• Poorten: 2 LAN/WAN Gigabit Ethernet-poorten, 1 USB-poort type-C, 1 USB-poort type-C
  • Knoppen: 1 Resetknop aan de onderkant
  • Led: 1 Led
  • Antennetype: 4 interne antennes per Deco-eenheid
  • Draadloze onboarding: Bluetooth 4.2
  • Flash: 32 MB
  • SDRAM: 256 MB
  • Externe voeding: 12 V/1,2 A
  • Afmetingen (Dia x H): 120 (Ø) x 38 (H) mm)

Software

• WAN Type: Dynamische IP/statische IP/PPPPoE
  • DHCP: Server, client
  • Kwaliteit van de dienstverlening: WMMM
  • Firewall Beveiliging: SPI-firewall
  • Protocollen: Ondersteunt IPv4 en IPv6
  • Gastennetwerk: 2,4 GHz gastnetwerk x 1, 5 GHz gastnetwerk x 1, 5 GHz gastnetwerk x 1
  • Eigenschappen: Ouderlijk toezicht, 3-jaar ingebouwd antivirus, QoS (Quality of Service), rapportage, assisted set-up, enz.
  • Management: Lokaal beheer, beheer op afstand

Draadloos

• Draadloze standaarden: IEEE 802.11 ac/n/a 5 GHz, IEEE 802.11 b/g/n 2,4 GHz.
  • Frequentie: 2,4 GHz en 5 GHz
  • Signaalsnelheid: 867 Mbps bij 5 GHz, 400 Mbps bij 2,4 GHz, 400 Mbps bij 2,4 GHz
  • Zendvermogen overbrengen: FCC: <30 dBm, CE: <20 dBm (2.4 GHz), <23 dBm (5 GHz), <23 dBm (5 GHz)
  • Draadloze beveiliging: WPA-PSK/WPA2-PSK

Powerline

• Powerline Rate: 600Mbps
  • Standaard: HomePlug AV
  • Bereik: 300 meter / 1000 voet over elektrisch circuit

Overig

Vereisten voor smartphone/tablet:

• iOS 8.0 of later
  • Android 4.3 of later
  • Bluetooth 4.0 of later

Milieu:

• Bedrijfstemperatuur: 0~40 (32~104)
  • Opslagtemperatuur: -40~70~70 (-40~158)
  • Vochtigheid in bedrijf: 10%~90% niet-condenserend
  • Vochtigheid in opslag: 5%~90% niet condenserend

Dit ontvang je

• 3 Deco units
  • 1 RJ45 Ethernetkabel
  • 3 Power adapters met Powerline

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de werkdag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @TP-Link Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

19 augustus 2019 om 00:14
Kuppen Gebruiker

Jeeeej hier was ik op aan het wachten. Mooie deal, meteen besteld!

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 07:13
HetGezegde Gebruiker

Ik heb na lang zoeken deze tweedehands gekocht een paar maanden terug. Moest en zou ze hebben voor een schappelijke prijs. Net zoals deze prijs.

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 00:19
Bjorn_BE Gebruiker

Deze heb ik, destijds in promo in andere webshop.

Op zich tevreden van, tablets en telefoons hebben een goeie verbinding.

Enkel de Nintendo switch heeft blijkbaar moeite met het switchen tussen de verschillende apparaten en verliest de verbinding wanneer het uit de range gaat van degene waar het op geconnecteerd was.

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 01:03
Raven22 Gebruiker

Heb je de optie ’snelle roaming’ aan staan? Zo ja probeer het eens zonder. Niet alle devices kunnen daarmee overweg.

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 06:47
Bjorn_BE Gebruiker

Thx voor de tip, maar dit stond blijkbaar niet op

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 00:59
Raven22 Gebruiker

Ik heb de deco 9,supergoed spul

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 01:53
thesteef Gebruiker

Hoe verhoud deze zich met de linksys velop van een week geleden?

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 05:52
rhpritzen Gebruiker

Dat zou ik ook willen weten.

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 07:19
Moderator Jim Moderator

Hi TheSteef,

Mocht je nog op zoek zijn (buiten de handige links van Nimic) naar specifieke verschillen, dan horen we het graag. De Product-Expert is namelijk ook aanwezig om je verder te helpen!

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 09:11
Official Product Expert TP-Link Expert Official Product Expert

Goedemorgen thesteef,

Dit is een lastige vraag om te beantwoorden zonder in een subjectieve discussie te belanden. Ik kan namelijk moeilijk bepalen waar je behoefte ligt en daarnaast werk ik voor TP-Link.

De Linksys heeft meer opties voor specifiek gebruik (o.a. OpenVPN) en zal (als ik de tests goed gelezen heb) ongeveer 20%-30% sneller zijn in een open ruimte. Ook is het een tri-band systeem dus zal het bij meer dan 30/40 clients beter in staat zijn om een goed signal te leveren.

De P7 is beter geschikt voor nieuwere huizen dankzij de powerline connectie (waardoor dikke muren relatief weinig snelheidsverlies opleveren), en levert een snelheid die meer dan voldoende is voor gemiddelde huizen en huishoudens. Ook wordt dit systeem over het algemeen beter gewaardeerd door zijn gebruikers op het gebied van gebruiksgemak, installatiegemak, snelheid en bereik.

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 07:23
FrankHageman Gebruiker

@TP Link-expert. Ik ben al langere tijd geïnteresseerd in de TP link M9 en wacht op een mooie aanbieding. Hoe verhoudt deze P7 zich tot de M9 triple pack? Mijn huidige router komt niet zo ver en de door Ziggo geleverde power adapter voegt ook niet zo veel toe. Is de P7 voldoende of toch wachten op een M9 aanbieding? Alvast dank voor de reactie!

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 07:43
ixl85 Gebruiker

De P7 is een M5 met Powerline. Vandaar de P ipv M aanduiding.
De M9 is beter qua doorvoer door de dedicated channel tussen de units en heeft zigbee (voor bijv. Hue etc).

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 08:53

Hallo Frank,

wat ixl85 zegt klopt. Uiteraard presteert de M9+ beter maar daarom is dit product veel duurder. De P7 3-pack is voor de meeste mensen voldoende en kan later ook uitgebreid worden met meer units of andere Deco producten.

Groeten, TP-Link

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 15:03
FrankHageman Gebruiker

Dank voor je reactie!

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 16:12
Htromp67 Gebruiker

Ik heb Hue, wat nu functioneert met mijn KPN router. Werkt Hue niet met sit product?

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 07:29
catovito Gebruiker

Ook ik ben tevreden over dit systeem, alleen krijg ik hem niet gekoppeld met onze nieuwe sonos one. De goeie helpdesk van sonos kon ons ook niet verder helpen.

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 07:55
Bjorn_BE Gebruiker

Ik had ook problemen met het verbinden van oudere tablet, toen had dit te maken met de gebruikte encryptie die standaard op de tablet niet hetzelfde stond als op de TPlink. Bekijk dit anders eens?

Ik ben wel niet thuis, dus kan momenteel wel niet kijken welke de juiste is.

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 08:48

Hallo catovito,

dit zou in principe geen probleem hoeven te zijn.

- heb je meerdere Sonos apparaten?

- waar staat je Sonos One t.o.v. de TP-Link unit?

- herkent de app de Sonos One unit?

- Heb je al een system diagnostic gedraaid en deze met de Sonos helpdesk besproken? (instellingen–>geavanceerde instellingen –> diagnose verzenden)

Ik ben helaas geen Sonos Expert, maar het lijkt me een heel specifiek probleem wat alleen voor jouw Sonos One geldt.

Succes! TP-Link

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 10:10
Toniii Gebruiker

Het systeem werkt super alleen niet icm Sonos. Wij hebben het daarom trg gestuurd. Jammer dat de Sonos hier niet mee over weg kan, Sonos geeft aan dat tp link zich maar moet aanpassen;

Bedankt voor het contact opnemen met Sonos support. Het is meer de technologie achter zo’n soort netwerk dat niet overeen komt met wat Sonos nodig heeft om te kunnen functioneren. De meest ideale installatie is zowel de controller als Sonos-speakers op één centraal draadloos toegangspunt.Laten we hopen dat dergelijke netwerk partijen in de toekomst rekening houden met een Sonos-netwerk bij het uitbrengen van de systemen ;)

Helaas want het werkte perfect..

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 10:46
erikhui Gebruiker

Werkt bij ons perfect icm Sonos (Beam + play3 + 2 x play1)…

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 10:49

Dat is inderdaad een (nogal makkelijk) antwoord van Sonos en doet geen recht aan de situatie. Het moet namelijk gewoon werken.

Sterker nog, we hebben geprobeerd om dit probleem te reproduceren en het is niet gelukt. Ik ga even kijken of ik jullie beiden een privebericht kan sturen om wat meer details te vragen, dan gaan we hiermee aan het werk.

Groeten, TP-Link

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 10:57

zoals gezegd lijkt het hier om een specifiek probleem te gaan. We komen er graag achter wat dit probleem is.

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 07:53
jaywheel Gebruiker

Ik heb deze set hier ook al weer een aantal maanden in gebruik. Het werkt perfect. WiFi is snel en stabiel.

Overal in huis + tuin heb ik nu goede dekking.

Het enige wat ik mis is de OpenVPN server. Die gebruik ik voor als ik op openbare WiFi zit. Ik heb dus nog altijd mijn oudere Asus router nodig (draadloos uitgezet). De deco’s zijn als accesspoint ingesteld.

Aanrader!

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 07:57
Kuppen Gebruiker

@TP-Link Expert

Kun je ook een schoteltje via de powerline en 2  via utp kabel aansluiten of werkt dat niet gecombineerd?

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 08:38

Beste Kuppen,

dit werkt gewoon. de eerste unit gaat sowieso met UTP aan de modem/router van je provider, de tweede en derde unit kan je aansluiten op de manier die jou het best uitkomt. En heb je de luxe dat je UTP door je huis hebt liggen is dit inderdaad de snelste en meest stabiele verbinding.

Groeten, TP-Link

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 08:20
LoaLoa Gebruiker

Twijfel l, twijfel. Het was mijn bedoeling om de M9 te komen omdat die een triple signaal heeft. Deze heeft dan weer die powerline, maar ja hoe goed werkt dat in de praktijk? En het is nu de helft goedkoper…

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 08:28
Win2k_be Gebruiker

Ik heb hem een maand geleden gekocht via andere webwinkel, jammergenoeg aan hogere prijs.

Ik ben er heel tevreden van. Mijn up en downloadsnelheden zijn echt top nu. Waar ik vroeger met mojn centrale wifi router maar 30 down en 8 up haalde. Heb ik nu ongeveer 120 down en 16 up. Zelfs tot op de zolder en op de verdiepingen.

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 08:33

Goedemorgen LoaLoa!

Of je de M9+ of de P7 aanschaft hangt vooral af van je thuissituatie (en je portemonnee ;)). De P7 3-pack geeft meer dan voldoende dekking om een gemiddeld huis + huishouden van stabile Wi-Fi te voorzien.

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 08:21
stebe Gebruiker

Ik heb reeds een M5 systeem. Kan ik deze P7 koppelen aan mijn M5?

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 08:26

Goedemorgen @stebe!

De P7 kan inderdaad gekoppeld worden aan de M5, let echter wel op het volgende:

De unit die aan de modem/router van je provider vastzit dmv kabel zal dan 1 van de P7 units moeten zijn. Dit in verband met de powerlineconnectie.

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 08:25

Goedemorgen allemaal, vanaf nu tot en met in ieder geval 17:00 ben ik hier om jullie vragen te beantwoorden!

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 08:57
ajee Gebruiker

Goedemorgen,

IK begrijp dat de P7 Powerline als backhaul gebruikt. Is het ook mogelijk de backhaul via ethernet bekabeld te gebruiken? Zo ja, wat is dan nog het verschil met de M5 serie.

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 10:00

Goedemorgen ajee,

Als de P7 via ethernet wordt aangesloten dan vervalt inderdaad de PLC functie en wordt de functionaliteit vergelijkbaar met een M5 die per ethernet is aangesloten.

Groeten, TP-Link

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 10:01
roean Gebruiker

Dit had ik ook graag geweten. Heb op meerdere plaatsen utp aansluitingen.

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 10:58

Hallo roean,

zoals gezegd, dit gaat gewoon werken.

Groeten, TP-Link

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 09:33
JohanMijs Gebruiker

Werken deze ook met PoE?

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 09:42

Goedemorgen JohanMijs,

De Deco-systemen werken niet met PoE.

Groeten, TP-Link

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 09:53

Ik zal mijn antwoord even wat uitbreiden want ik vind het een beetje kort door de bocht :), je kan het namelijk wel werkend maken. Dan zet je een PoE switch tussen je PoE device en de P7 unit.

Dus de opstelling wordt dan 1 van onderstaande:

- Modem/Router –> P7 –> UTP naar PoE Switch –> UTP naar PoE device

- Modem/Router –> P7 –> UTP of PLC naar 2e P7 unit –> UTP naar PoE Switch –> UTP naar PoE device

Wat niet gaat werken is onderstaand:

- Modem/Router –> P7 –> UTP naar PoE switch –> UTP naar P7 –>UTP naar PoE device

Ik hoop dat dit een wat betere uitleg is dan mijn eerste antwoord

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 13:06
JohanMijs Gebruiker

OK, ik bedoelde:

- Modem/router -> UTP naar PoE switch -> PoE naar P7 (dus Deco unit wordt gevoed via PoE)

Ik heb al netwerkkabels liggen, alleen bij de punten waar ze uitkomen heb ik geen stopcontact. Is de Deco unit dus een PoE device?

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 13:35

Hallo Johan, bedankt voor je extra informatie.

Nee, de P7 is geen PoE device. Wil je Wifi via PoE hebben dan zou je wellicht een kijken kunnen nemen bij de EAP245 (dit is een business accespoint van TP-Link met PoE ondersteuning en o.a. seamless roaming).

Groeten, TP-Link

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 09:45
r2d3 Gebruiker

Ik lees net dat bij een al bestaande m5 installatie je naar de modem de p7 moet aansluiten ipv de m5 voor de powerline. Ik hen een m9 setup die ik wil uitbreiden, als ik de powerline wil gebruiken moet ik dan ook de de p7 aan de modem hangen ipv de betere m9?

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 09:57
boy666 Gebruiker

@ TP link Expert. Her bovenstaande wil ik ook graag weten. Ik heb nu 2x m9 aangesloten via utp en 1 draadloos maar mis toch nog een beetje aan snelheid bij de deco m9 zonder utp. Alle als accespoint ivm KPN experia.

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 10:20

goedemorgen beiden,

er is een theoretische mogelijkheid om dit werkend te maken zonder de M9 als hoofdunit te hoeven vervangen, maar ik ben bang dat dit jullie situatie niet ten goede komt. Mocht de M9+ wireless niet de snelheid geven die gewenst is dan zou ik als ik jullie was eerder kijken of de wireless situatie verbeterd kan worden dmv alternatieve plaatsing (of een extra unit).

Tip van mijn kant: probeer de units in een “driehoek” te plaatsen met de punt naar boven indien mogelijk, en niet in een rechte lijn achter/boven elkaar. Hierdoor zal waar mogelijk een directe verbinding met de centrale unit plaatsvinden.

Groeten, TP-Link

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 09:54
dunjam Gebruiker

Kan dit in combinatie/ uitbreiding met een apple airport systeem, of moet je die vervangen door dit systeem?

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 10:41

Goedemorgen dunjam,

dit kan inderdaad! Zorg er wel voor dat je de Airport aansluit op de eerste P7 unit en dan via UTP kabel voor het beste resultaat.

Groeten, TP-Link

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 13:24
dunjam Gebruiker

En dan behoud je 1 netwerk met 1 naam?

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 13:32

hallo dunjam,

dit is inderdaad mogelijk. Het kan wel zijn dat je hiervoor de instellingen van je Airport moet veranderen.

Groeten, TP-Link

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 09:57
Foxfire Gebruiker

Twijfel ook over de powerline.

Over een half jaar wordt mijn nieuwbouwwoning opgeleverd en daar krijg ik een 3-fase aansluiting.

Ofwel, de powerline gaat alleen werken als de nodes op dezelfde fase worden aangesloten….

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 10:23

Hallo Foxfire, dit gaat wel werken maar gaat een behoorlijke knauw geven aan de prestaties.

Mocht dit het geval zijn dan zal het systeem switchen naar een wireless backhaul en qua functionaliteit en performance dezelfde prestaties leveren als een Deco M5.

Groeten, TP-Link

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 10:05
vriendje100 Gebruiker

Besteld!

Ook omdat deze met Ifttt kan werken vind ik het reuze interessant. Vorige deal van tp-link Smart plug, werkt fantastisch en ik denk dit straks mooi te kunnen combineren met de Somfy box.

Die 3 fase was ik even vergeten, maar volgens mij kan ik bij mij op de groepen die nu bestaan alles doen..

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 10:59

Goed om te horen, en veel plezier met je P7!

Groeten, TP-Link

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 10:09
Foxfire Gebruiker

Hoeveel energie verbruiken de units eigenlijk?

Is daar iets over te zeggen?

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 11:04

Hallo Foxfire, ik ga even spitten in de documentatie….

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 11:15

Gevonden!

power consumption is 11W maximaal per unit. maar in IDLE mode (als er geen clients verbonden zijn of dataverkeer plaatsvindt, is dit minder)

Groeten, TP-Link

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 11:28
Foxfire Gebruiker

Dat is dan nog wel een verbeterpuntje voor de opvolger…. Dat moet zuiniger kunnen in deze tijd lijkt mij.

Als ik er van uit ga dat gemiddeld 5W opgenomen wordt per unit, is dat totaal 15W. Klinkt niet als veel maar 365dagenx24uurx15W komt neer op 131kWh per jaar…. Toch zo’n 30euro aan stroomverbruik dus per jaar voor deze units alleen.

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 12:09

Beste Foxfire.

Ik kan niet inschatten of deze berekening correct is. Je kan pas iets over het verbruik zeggen als de units daadwerkelijk in jouw specifieke situatie opgesteld staan. Wat ik wel kan zeggen is dat een unit alleen aan de 11W komt als deze maximaal belast wordt, en dat een unit gemiddeld gesproken meer dan 70% van de tijd niet actief gebruikt wordt (als in het gezin mensen aan het werk zijn / naar school en ’s nachts b.v.)

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 10:10
jannus57 Gebruiker

@TP Link Expert, ik zal deze set aansluiten op mijn ziggo modem, zoals waarschijnlijk heel veel mensen dit doen. Dit zal dus geen probleem zijn. Ik kan geen gebruik maken van utp kabels en het zal allemaal via powerline moeten. Ook dit zal geen probleem zijn neem ik aan? Ik heb op al mijn op internet aangesloten apparatuur Bitdefender incl VPN geinstalleerd. Kan ik hier problemen verwachten met VPN?? Op deze set zit open VPN. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Hoe werkt dit en is dit vergelijkbaar met de VPN van Bitdefender? Bij voorbaat dank voor uw antwoord. Mvg, Jan

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 10:40

Hallo jannus57,

- De P7 heeft geen OpenVPN

- als je al VPN software gebruikt (bijvoorbeeld de door jou genoemde Bitdefender of een ander programma zoals TOR) dan is dit geen probleem.

In jouw geval is het dus gewoon een kwestie van aansluiten en gaan!

Groeten, TP-Link

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 10:11
fgeer Gebruiker

Laten we maar wachten op een M9 aanbieding dan!

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 10:51
LoaLoa Gebruiker

Ik heb nu mijn Ziggo kastje met eraan verbonden een AC1900 router. Aan de router heb ik meerdere kabels (Apple tv, NAS, tv, …).

Kan ik dan het beste de router vervangen door een switch (en de router verkopen via mp)?  Volgorde: Ziggo kastje – switch – TP-link mesh??

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 11:07

Hoi LoaLoa,

het is aan te raden om in dit geval de volgende opstelling te gaan gebruiken:

Ziggo kastje –> Deco unit –> switch –> NAS,etc.

De router wordt in dit geval inderdaad overbodig.

Groeten, TP-Link

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 10:57
Eriq Gebruiker

kan je ook wired backhaul doen door de 3 deco’s alle 3 direct bekabeld aan te sluiten op je modem/router? Of moet het perse daisy-chained van de ene naar de andere deco?

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 11:18

Hoi Eriq,

De eerste unit heeft 2 UTP aansluitingen waarvan 1 gebruikt wordt om de unit aan te sluiten om je modem/router. Dit betekent echter niet dat je geforceerd wordt om daisy-chained te gaan werken. Je kan gewoon een simpele switch aansluiten op de 2e poort van de eerste unit en daar op elke poort een unit aan te sluiten.

Ik hoop dat bovenstaand duidelijk is, ik lees het net en het lijkt een stuk moeilijker dan het IRL is ;)

Groeten, TP-Link

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 11:19
AM8 Gebruiker

Kan je alle drie de Deco’s als accesspoint instellen en je eigen Ziggo modem/router gebruiken?

Heb je dan nog alle functionaliteit zoals gastnetwerk? Zo niet, moet je je ziggo modem/router in bridgemodus laten zetten manneer er één Deco als router fungeert?

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 12:13
AM8 Gebruiker

Toevoeging,

Ik lees op het ziggo forum dat je niet zelfgekozen statische ip adressen kan toewijzen? Dan valt de tplink als router voor mij af.

Quote:

De Deco P7 herkent nieuwe apparaten die je met het netwerk verbindt automatisch en je krijgt daar melding van in je app. Daar kun je ook erg makkelijk een vast ip adres aan apparaten geven (althans melden dat een apparaat een vast ip adres moet krijgen, want het ip nummer wijst hij zelf toe en kun je niet handmatig instellen).

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 12:17

Goedemiddag AM8,

dit kan beide. In AP-modus functioneert het gastnetwerk nog steeds maar andere instellingen (port forwarding en andere routerfunctionaliteiten) zijn dan niet beschikbaar.

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 11:28
leonard Gebruiker

Is er ook een manier om te zien van welke backbone het systeem gebruik maakt? Ik heb thuis zo’n pack maar vindt ze niet optimaal presteren. Een is er via ethernet verbonden. Zou graag willen zien via welke manier de units met elkaar “praten”

Moet ze ook ongeveer een x per maand resetten (stroom erop en er af). Omdat ze elkaar dan niet meer zien.

Verder wel erg tevreden. Zit wel te denken om de set uit te breiden omdat het bereik me wel een beetje tegen valt. Heb nog steeds niet overal in mijn huis en tuin optimaal bereik.

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 14:04

hoi leonard,

op dit moment kan je nog niet zien via welke weg de units met elkaar communiceren, dit wordt echter wel binnenkort uitgerold dmv een nieuwe firmware (de M4 en M5 kunnen dit al). hoe gekozen wordt welke backhaul gebruikt wordt gaat volgens onderstaande regel:

UTP>PLC>Wi-Fi

De units meten de kwaliteit van het signaal en passen de backhaul daarop aan. Mocht de PLC performance minder zijn dan de Wi-Fi performance dan zal het systeem gaan omschakelen naar een Wi-Fi backhaul.

Groeten, TP-Link

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 11:30
Bleats Gebruiker

Ziet er uit als iets wat ik zeker kan gebruiken aangezien ik op de eerste verdieping waardeloos netwerk heb. Maar mijn vragen:

1) Als ik andere powerline adapters heb (uit mijn hoofd de TL-PA4022P), hoef ik dan ook niet meer degene bij mijn router te gebruiken? Dus de situatie zou dan worden:
Meterkast: Modem -> Deco -> WiFi + extra Router op zolder
Eerste verdieping: Deco -> WiFi
Netwerk zolder: Powerline -> UTP

2) Pakt hij automatisch de beste oplossing van de WiFi en de powerline of moet je dat handmatig instellen?

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 12:24

Beste Bleats,

met deze set hoef je je powerlineadapters niet meer te gebruiken.

In jouw specifieke geval zou ik het volgende aanraden:

meterkast (ik ga er vanuit dat deze bij de voordeur zit): modem –> UTP naar Deco

Woonkamer: 1x Deco

Zolder: 1x Deco zo dicht mogelijk boven het gedeelte waar je nu slechte wifi hebt op de eerste verdieping.

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 12:33
Bleats Gebruiker

Bedankt voor het antwoord.

Ik zit helaas vast aan de powerline adapter voor de zonnepanelen. Kan eventueel ook een Deco worden, maar de powerline zit al weggewerkt in de soort stoppenkast die er neergehangen is. De extra router op zolder zal ook moeten blijven vanwege een netwerk waar ik vanaf andere locaties bij moet kunnen, maar vanaf m’n ander netwerk thuis niet bij mag kunnen. Hier hoef ik ook geen WiFi verder te hebben. Vandaar de vraag of de powerlines samen zouden werken. Dan kan ik alleen degene bij de meterkast weglaten, handig vanwege de beperkte aantal poorten op de P7.

Heeft u ook nog antwoord op de tweede vraag? Zou fijn zijn als hij zelf kan beslissen wat het beste manier is van netwerk.

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 13:30

Goedemiddag Bleats,

de units werken helaas niet met andere powerlinesets samen. Als je de router op zolder, de powerline van je zonnepanelen en het Deco systeem wil gebruiken dan zul je deze dus alledrie op de router/modem van je provider moeten aansluiten en is het aanbevolen om de P7 dan in accesspoint modus te gebruiken (dit kan heel makkelijk in de app veranderd worden)

Groeten, TP-Link

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 11:48
fransbr Gebruiker

Beste Tp link expert en mede IBOOD gebruikers,

Ik heb in een vrij nieuw huis een ziggo aansluiting in de meterkast. Het huis heeft UPT bekabeling naar de meeste kamers. Verder heb ik een Sonos systeem bij de TV en een Sonos one in de garage. Het huis heeft een drie fase aansluiting. Zijn de Sonos en de drie fase-aansluiting opstakels die het in mijn geval verstandiger maken om naar een M9 TP-link Deco om te zien? Ik snap wel wat van Wifi, routers en modems maar ben zeker geen expert in dit soort zaken. Dank.

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 12:31

Goedemiddag fransbr,

In dit geval zou de P7 via UTP aansluiten genoeg moeten zijn voor probleemloos gebruik. Echter, voor optimale prestaties+bereik zal een M9+ het altijd winnen van een P7, ik kan alleen niet voor u beslissen of het de meerprijs waard is.

Groeten, TP-Link

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 12:10
ajee Gebruiker

Heeft de P7 enkel een app voor bediening of kan dit ook web-based?

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 12:36

Goedemiddag ajee, de Deco kan alleen met de app bediend worden. Ik kan op dit moment niet zien of een webUI d.m.v. een firmwareupdate gaat komen.

Groeten, TP-Link

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 12:37

Mensen, ik ga even een broodje eten, ben over een halfuurtje weer terug (13:15).

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 12:42
Moderator Jim Moderator

Eet smakelijk! Dank voor alle hulp tot dusver :-)

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 13:20
misterbennie Gebruiker

@TP Link Expert

Ik heb een pand/bungalow van 540m2 rechthoekig ~20×30 meter.
Hoeveel sets zou ik moeten hebben om deze oppervlakte te bestrijken?

Alvast bedankt

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 13:43

Goedemiddag misterbennie,

als het om een open ruimte gaat met 1 verdieping zonder andere (wifi)signalen in de buurt moet dit mogelijk zijn met 1 set. Is dit niet zo, dan kan je uitbreiden al naar gelang de situatie vereist. Met 2 sets zul je, in normale situatie, sowieso in je behoefte kunnen voorzien. Dit blijft een kwestie van uitproberen.

Groeten, TP-Link

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 13:50
misterbennie Gebruiker

Bedankt voor de info

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 13:44
Thompe Gebruiker

Hallo, 

Ik heb thuis draadloos internet via de modem van Proximus (2.4 en 5 GHz.
Ook al staat deze centraal in de woning dan nog ondervind ik slechte wifi in de veranda en in de tuin.

Is dit systeem dan datgene wat ik nodig heb om betere wifi dekking te hebben?  Mijn huis is voorzien van een 3-fase aansluiting.

Heb ik het dan goed voor dat één bakje rechtstreeks op de modem aangesloten wordt en de 2 andere ergens anders in een stopcontact geplugd worden om het systeem aan de praat te krijgen?

Beantwoorden

19 augustus 2019 om 13:52

Hallo Thompe,

dat klopt. De dekking zal hierdoor zeker verbeteren. De kwaliteit van het signaal in de tuin zal niet optimaal zijn indien er over een fase heen gecommuniceerd dient te worden. Hoe dit in de praktijk ervaren wordt ligt aan de situatie ter plekke en het type gebruik.

Ho diep is uw tuin? Wellicht kan een unit op het stopcontact bij de achterdeur al de oplossing zijn, dit geeft in de regel dekking tot een meter of 20 diep.

Groeten, TP-Link

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.