12 augustus 2019 om 00:00
iBOOD

FeiyuTech Vimble 2 | 3-assige Gimbal

FeiyuTech Vimble 2 Gimbal

Maak kennis met FeiyuTech's Vimble 2, de ultieme kameraad voor filmen met je smartphone.

Specificaties

Merk: FeiyuTech
Type: Vimble 2 Gimbal
Garantie: 2 jaar

• 320° pannen & tilten
  • Tot 18 cm uitschuifbaar
  • Met intuïtieve Vicool app

Technisch

• Tilthoek: 320°
  • Rolhoek: 320°
  • Panhoek: 320°
  • Telescopische steel
  • Uitschuifbaar: 0-18 cm
  • Zowel verticaal als horizontaal filmen
  • Balansaanpassing
  • Bluetooth sluiterknop
  • Focus aanpassen
  • Handmatige vergrendeling

Modi

• Panmodus
  • Volgmodus
  • Vergrendelmodus
  • Reset
  • Motion controlmodus

Software

• Firmware updates
  • Vicool app

Voeding

• Batterijduur: 5 uur
  • Accu: 7.4 V, 9.62 Wh
  • Aansluiting: microUSB

Fysiek

• Compatibel met accessoires
  • 1/4" schroefdraadaansluiting
  • Afmetingen: 118 x 110.5 x 323 mm
  • Gewicht: 428 gr
  • Hoogte van bevestiging: 57~84 mm
  • Max. gewicht telefoon: 210 gr (horizontaal), 200 gr (verticaal)

Verpakkingsinhoud

• Vimble 2
  • microUSB-kabel
  • Hand strap
  • Mini tripod
  • Draagetui
12 augustus 2019 om 06:49
wbree Gebruiker

Is deze geschikt voor iOS én Android?

Beantwoorden

12 augustus 2019 om 07:59
Moderator Jim Moderator

Hi wbree!

Yes, zie ook hier voor meer informatie m.b.t. de versies:
http://www.feiyu-tech.com/vimble2/down.html

Groetjes!

Jim

Beantwoorden

12 augustus 2019 om 07:36
naamforum Gebruiker

Beste ibood,

bij het plaatje content zit er ook een flits/licht klem bij.

Bedankt hiervoor.bestelling geplaatst.

Beantwoorden

12 augustus 2019 om 08:00
Moderator Jim Moderator

Hi Naamforum,

Heb je nog een specifieke vraag?

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

12 augustus 2019 om 08:52
FamSpan Gebruiker

Ik wel :P

Zit de flits led lamp er nou wel of niet bij?

De totaalafbeelding suggereert namelijk van wel.

groetjes

Beantwoorden

12 augustus 2019 om 09:06
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen FamSpan,

Dit ga ik voor je navragen.

#wordtvervolgd

Beantwoorden

12 augustus 2019 om 11:34
FamSpan Gebruiker

En? We zijn inmiddels 2 uur verder.

Beantwoorden

12 augustus 2019 om 12:43
Moderator Bas iBOOD Moderator

Deze lamp wordt niet meegeleverd, we gaan hem uit de afbeeldingen verwijderen.

Beantwoorden

12 augustus 2019 om 07:37
Pecot Gebruiker

Wij hebben hem meer dan een half jaar van een eerdere keer dat hij hier langs kwam. Het is een leuk ding maar vergt wel even gewenning. Het is allemaal niet echt intuïtief waardoor je na een paar weken alweer vergeten bent hoe het werkt. Het werkt ook niet mee dat de BT verbinding niet wordt onthouden na uit een aanzetten waardoor ik eigenlijk nooit met de knoppen kan werken die op de vimble zitten. Dit is met meerdere telefoons en merken. Hij is op meerdere vakanties mee geweest maar daar bijna niet gebruikt vanwege de lange opsteltijden. De keren dat je hem pakt én nog kan herinneren hoe het allemaal werkt is het wel een leuk ding en maakt het echt mooie filmpjes. Je moet er echter de tijd voor nemen waar ik niet altijd het geduld voor heb. Het blijft wel een erg leuk speeltje voor de kinderen. Ze vloggen en filmen er wat op los in de buurt;)

Beantwoorden

12 augustus 2019 om 15:44
Kamiklase Gebruiker

@Pecot:
Omdat ik deze gimbal zelf ook ongeveer een half jaar terug heb gekocht heb ik speciaal even gekeken naar de reacties. Het probleem is dat ik nooit eerder een gimbal heb gehad en geen vergelijkingsmateriaal is. Mijn ervaring is ook dat het geen apparaat is dat je snel even aanzet en gebruikt. Daarnaast zag ik zeker wel trillingen op films als ik de selfiestick uitschuif en dan ga lopen. Dat kan de gimbal (blijkbaar) niet aan. Als ik met beide handen voor mijn buik een smartphone klem en ga lopen en filmen, dan zie ik niet meer trilling bij een film. Dat is voor geen motivatie om dit apparaat mee te nemen in de koffer op vakantie, want het best nog wel een gewicht. Ik merk uit je reactie dat je wel betere resultaten hebt geboekt, maar de lange tijd die het kost om op te stellen herken je dus ook. Maar wat mag je nu verwachten voor 50,- Euro?

Beantwoorden

12 augustus 2019 om 07:41
nicole.manders Gebruiker

Past de GoPro er ook op (eventueel met hulpstuk)?

Beantwoorden

12 augustus 2019 om 07:56
Moderator Jim Moderator

Hi Nicole,

Ik zie niet direct dat dit met dit model kan. Ik ga even kijken of ik meer informatie kan vinden!

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

12 augustus 2019 om 07:57
Woeper71 Gebruiker

Heb zelf een hulpstuk/ plaatje gekocht via AliExpres, die heeft meerdere hulpstukken, vaak zijn ze voor andere merken zoals die van mij, maar passen doet het wel. 

Beantwoorden

12 augustus 2019 om 15:53
Kamiklase Gebruiker

Ik heb een eenvoudig kunststof plaatje gemaakt waar ik een dop met statiefschroefdraad op heb gelijmd. Dat plaatje klem je tussen het plaatje en in mijn geval heb ik daar een 360 graden camera op geschroefd. Het grote probleem is dat je de smartphone er normaal in schuine stand tussen klemt en dat nu het plaatje een kwart slag moet draaien, zodat de camera rechtuit kan kijken. Die gimbal houdt niet van een kwart slag draaien en bij het uit en aanzetten is het erg lastig om het plaatje precies een kwartslag te draaien. Ik heb een tijdje hiermee geëxperimenteerd en daarna niet meer gebruikt.
Als je een plaatje maakt, dan moet je de camera hier zo opschroeven dat je bij het aanzetten van de gimbal het plaatje NIET een kwartslag hoef te draaien. Als je dat kan vinden bij AliExpress, zoals Woeper71 aangeeft, dan kan het werken. Een breed plaatje met een schroefdraad erop zoals ik heb gemaakt werkt niet.

Beantwoorden

12 augustus 2019 om 09:42
jjorissen Gebruiker

Ik ben op zoek naar een selfiestick voor op vakantie & gimbal stabilisatie is zeker een pluspunt.
Dus ik overweeg dit wel aan te kopen.

Als ik het goed begrijp, moet je de Vicool app gebruiken om foto’s te maken en te filmen met de FeiyuTech Vimble 2? (dus niet je eigen smartphone camera software?)
Zijn er ook nog andere compatibele apps ?

Iemand aanbevelingen (of specifieke minpunten/details) voor de FeiyuTech Vimble 2 & app(s) ?

Beantwoorden

12 augustus 2019 om 09:55
justgopown Gebruiker

Ik zou je al aanbevelen hem niet te kopen, dit kun je niet eens een gimbal noemen. Ik verwacht dat jij je telefoon met je hand nog stabieler kan houden.

Ik zou even een kijkje nemen op youtube

Beantwoorden

12 augustus 2019 om 11:10
Moderator Bas iBOOD Moderator

Bij een vorige deal van deze gimbal schreef één van de bezitters de volgende review:

Hier gebruiker van deze gimbal. Ik kan wel zeggen dat het goedwerkende gimbal is.

Alleen de app Vicool is beetje waardeloos. Ik gebruik app daarom niet. Ik doe het vooral stand alone mee, en dat doet ie gelukkig goed.Bediening met Google camera deel is mogelijk maar wel heel beperkt.

Het is 1 van de weinige gimbals met uitschuifbare arm zodat het ook als selfie camera dienst doet. Niet elke gimbal heeft dat.Het kent 3 stabilisatie en volg modes voor elke scene te doen.

Er zijn reviews op youtube en op gimbal zélf is gelukkig wel positief, maar niet op hun app. Die werkt niet lekker en schijnt buggy te zijn. De app schijnt zelfs niet meer bijgewerkt te zijn.

Het wordt geleverd in nette opbergdoos, dus dat is al mooi.

Werkt goed op Samsung S7, moet nog even kijken op S10, je kan het balanceren door bovendeel iets uit te trekken of induwen zodat zwaartepunt in midden staat.

Voor deze prijs kan ik wel aanraden, het doet zijn werk best goed met rustige opnames.

De Product Expert schreef daar overigens ook de volgende twee comments:

Dat klopt, de Feiyu On app is het betere alternatief voor de ViCool-app.

Je hebt de app niet persé nodig voor een goed werkende gimbal.

Beantwoorden

12 augustus 2019 om 15:57
justgopown Gebruiker

Hier kun je ook zien hoe instabiel deze gimbal is, ik heb er een van een ander merk was ook wel wat duurder maar ik heb totaal geen onstabiele filmpjes of wat dan ook, met deze gimbal zie je kijk hard schokken en vibraties… zie: https://youtu.be/pn-UrIQZq68?t=195

Beantwoorden

12 augustus 2019 om 20:15
Maximizer Gebruiker

Je hebt een gimbal van een ander merk en een video bekeken met een iPhone SE welke geen image stabilization heeft?

De Vimble 2 kan overigens 210 gram in horizontale stand stabiliseren (een S10+ Ceramic is 198 gram). Als hij strilt, dan is er iets mis met de motor (garantie) of is hij niet goed gestabiliseerd (menselijke fout).

Mijn centjes zijn overgemaakt iBood. Ik kijk ernaar uit en anders gaat hij voor die €4,- weer terug. Top aanbieding!

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.