27 juli 2019 om 00:00
iBOOD

De'Longhi Luchtontvochtiger | DX10

De'Longhi Luchtontvochtiger

Met dit apparaat houd je ruimtes droog, vrij van schimmels en boven alles: gezond.

Specificaties

Merk: De'Longhi
Type: Luchtontvochtiger | DX10
Garantie: 2 jaar

• Verwijdert tot 10 liter / 24 uur
  • Droogfunctie, sneller was drogen
  • Te gebruiken bij temperaturen van: 2-30 °C

Dit product is afkomstig uit de UK, een verloopstekker wordt meegeleverd.

Technische kenmerken

• Nominale spanning/frequentie: 220-240 V / 50 Hz
  • Geabsorbeerde luchtvochtigheid (l/24u, 32°C/80%): 10
  • Compressor
  • Continu aftappend veiligheidssysteem
  • Elektronisch antivries apparaat: ja, te gebruiken bij temperaturen van: 2-30 °C
  • Koelgas: R134a

Gebruikskenmerken

• Voor kamers tot: 50 m³
  • Droogfunctie
  • Tankinhoud: 2 liter
  • Tankregelingssysteem
  • Zichtbaar waterniveau
  • Ventilatorsnelheid: 1
  • Handgreep

Afmetingen & gewicht

• Afmetingen: 31 (B) x 18,8 (D) x 49,3 cm
  • Gewicht: 8,3 kg
27 juli 2019 om 00:03
Fabon Gebruiker

Meer info over het verbruik?

Beantwoorden

27 juli 2019 om 00:36
Moderator Mark Moderator

Hoi Fabon,

Hierbij de specs:
Stroomverbruik: 170 Watt
Stroomvoorziening: AC
AC invoer frequentie: 50 – 60 Hz
AC invoer voltage: 220 – 240 V

Beantwoorden

27 juli 2019 om 11:08
cyberbug Gebruiker

volgens wat ik leest max 190 Watt

en kwa geluid zou hij op 45db zitten (andere sites geven dan weer 35db, en op en de site van de’longhi zelf is vrij karig met info…)

https://www.vandenborre.be/luchtontvochtiger/delonghi-dx10

verkoop prijzen in de benelux lijken rond den 180€ te zitten dus dit is best wel een goede deal.

Beantwoorden

27 juli 2019 om 11:27
Koos35 Gebruiker

170 Watt is érg veel en er is maar één ventilatiestand, bij 10 liter per 24 uur moet de waterbak dus elke 2,5 uur geleegd worden?

Beantwoorden

27 juli 2019 om 17:05
Fabon Gebruiker

Bedankt voor de informatie.

Beantwoorden

27 juli 2019 om 23:26
emailnummer Gebruiker

@Koos35: je moet dat lezen als MAXIMAAL 10 liter per uur. In de praktijk zal je dat nooit halen. Maar de inhoud van het reservoir is volgens de site van vandenborre slechts 2 liter. Ik vermoed dat je in de zomer om de dag moet legen. Of je maakt gebruik van de aansluiting voor een slang en je laat het water dan weglopen in een vloerputje.

Beantwoorden

27 juli 2019 om 23:59
emailnummer Gebruiker

foutje. Maximaal 10 liter per 24 uur.

Beantwoorden

27 juli 2019 om 01:43
Yvonne1968 Gebruiker

Voor een slaapkamer van plm. 20m2 wellicht geschikt, maar daar houdt het dan wel een beetje bij op.

Beantwoorden

27 juli 2019 om 09:25
MarSig Gebruiker

Waar baseer je dat op? In de omschrijving staat voor kamers tot: 50 m³.

Beantwoorden

27 juli 2019 om 09:38
Ma023 Gebruiker

Hij baseert dat nergens op want dit ding krijgt goede reviews op 50m3 meter. Sommige plaatsen graag vreemde opmerkingen.

Beantwoorden

27 juli 2019 om 11:31
sybje Gebruiker

Hij of zij baseert dat op 50m3 met nadruk op de 3 van kubieke en niet de 2 van vierkante meter.

Een kamer van 20 m2 met een hoogte van 2,5 meter heeft een inhoud van 50 m3. Inhoud bereken je door de lengte maal de breedte maal de hoogte te doen. Bijvoorbeeld 4 meter breed, 5 meter lang en 2,5 meter hoog. Dan krijg je 5×4x2,5 is 50m3.

Misschien zelf even nadenken of iets vragen zoals marsig doet, voordat je iemand afvalt.

Een foutje maken is snel gedaan, maar het gaat er volgens mij om in gesprek te blijven en dingen te vragen. Dan kom je er achter hoe iemand denkt/dacht. Dan kan of jij of de ander inzien waar de eventuele fout zat en er iets van leren.

Beantwoorden

27 juli 2019 om 14:07
willyb Gebruiker

De getallen in de specs zijn wel bijzonder:

Te gebruiken bij temperaturen van: 2-30 °C

En dan staat er vervolgens:

Geabsorbeerde luchtvochtigheid (l/24u, 32°C/80%): 10

Maar 32°C mag hij dus niet gebruikt worden….. dus hoeveel l/24u of nog beter %RV doet ‘ie bij bv. 27°C?

Beantwoorden

28 juli 2019 om 14:15
Moderator Jim Moderator

Hi Willyb,

Helaas hebben we het antwoord niet voor het einde van de deal voor je kunnen plaatsen. Als je de deal gekocht hebt in afwachting van het antwoord, dan hoor ik het graag en gaan we maandag voor je op zoek!

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

27 juli 2019 om 16:25
Koos35 Gebruiker

Het is blijkbaar erg lastig om een goed product te maken, laat staan om daarvan een beschrijving te maken die duidelijk en volledig is. Voor mij zegt dit genoeg!

Beantwoorden

27 juli 2019 om 18:03
jutezak Gebruiker

Dit lijkt me een prima apparaat voor een prima prijs. Ik heb er een van de Lidl, die was wat duurder en 250 watt.

Dat soort vermogens is normaal, en ze kunnen dan ook behoorlijk wat vocht opnemen, Die grootte van de ruimte moet je niet als harde grens zien – bij nat vochtig weer is zo’n ding fijn, en in mijn kleine badkamer is het ook fijn de boel droog te houden tijdens het douchen. Verkort het stookseizoen, want de badkamer is de eerste ruimte waar ik de verwarming voor aanzet anders.

Beantwoorden

27 juli 2019 om 18:46
MSC111 Gebruiker

Ik heb deze een vorige keer gekocht. Gebruik hem op de bovenetage. Zeer simpel design maar effectief. Je slaapt niet met zo’n apparaat, maar zet hem een paar uur aan als de vochtigheid boven de 70% komt. Meestal in de winter. Ook bij drogende was te gebruiken. Ik heb er ook nog een groter apparaat van het merk Qlima. Deze is beduidend beter en stiller maar ook 3x duurder. Kortom: als je schimmel wilt voorkomen is dit een bruikbaar mobiel apparaat. Ramen openzetten werkt vaak ook.

Beantwoorden

27 juli 2019 om 23:20
AgaB Gebruiker

Is deze apart geschikt voor de kelder?

Beantwoorden

28 juli 2019 om 14:14
Moderator Jim Moderator

Hi AgaB,

Helaas hebben we het antwoord niet voor het einde van de deal voor je kunnen plaatsen. Als je de deal gekocht hebt in afwachting van het antwoord, dan hoor ik het graag en gaan we maandag voor je op zoek!

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

27 juli 2019 om 23:23
AgaB Gebruiker

Ik heb geen stopcontact in de kelder. Is dan handig om zo apparaten te kopen?

Beantwoorden

27 juli 2019 om 23:31
emailnummer Gebruiker

Nee dus. Zonder stroom doet hij het niet. En vergeet die vochtvreet dingen die zonder stroom werken, dat schiet echt niet op. Op mijn werk staat een soortgelijk apparaat als in deze aanbieding in een kelder. Dat apparaat heeft een reservoir van 5 liter. In de zomer moet je dat eens in de vier dagen legen. In de winter zit er veel minder vocht in de lucht en is eens in de twee weken meestal genoeg.

Ik raad je echt aan een wandcontactdoos in de kelder aan te laten leggen. En heb je echt geen stroom in de kelder, zelfs geen verlichting op 230V? Als er verlichting in de kelder zit heb je er ook stroom. Zijn zelfs soort adapters voor verkrijgbaar die je in plaats van je lamp gebruikt en waar een wandcontactdoos in zit.

Beantwoorden

28 juli 2019 om 14:14
Moderator Jim Moderator

Dank voor het antwoord emailnummer!

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.