13 juni 2019 om 00:00
iBOOD

Edifier Studio Actieve Speakerset | R1280T

Edifier Studio Actieve Speakerset

Met deze actieve speakerset van Edifier haal je een top-of-the-line geluid in huis. De R1280T is niet voor niks één van hun populaire modellen. :)

Specificaties

Merk: Edifier
Type: R1280T
Garantie: 2 jaar

• 42 W RMS-output
  • Incl. afstandsbediening
  • 13 mm silk dome tweeter + 4" bas driver met basreflex

Technische kenmerken

• Uitgaand vermogen: 2x 21 W RMS (THD + N = 10%)
  • Signaal/ruisverhouding: > 85 dBA
  • Oversturing: > 0.05%
  • Frequentierespons: 75 Hz - 18 KHz
  • Input PC: 750 mV + 50 mV
  • Input AUX: 550 mV + 50 mV

Drivers

• Bas: 4", magnetisch beschermd, 6 Ω, met basreflectie
  • Treble: 13 mm silk dome tweeter, magnetisch beschermd, 4 Ω

Afmetingen & gewicht

• Afmetingen: 146 mm x 234 mm x 196 mm
  • Gewicht: 4.9 kg
13 juni 2019 om 00:04
frolow Gebruiker

Verdorie, zit op de R1850DB te wachten. (Ja, ik weet dat jullie daar een forumtopic voor hebben, al een tijd geleden het verzoekje aldaar geplaatst)

Beantwoorden

13 juni 2019 om 02:13
eddieke1 Gebruiker

Zijn het witte speakers?

Beantwoorden

13 juni 2019 om 02:18
Moderator Paul Moderator

Ja, het gaat om de kleur zoals afgebeeld.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 05:52
sybje Gebruiker

Dan is het misschien handig om deze zin uit de omschrijving te verwijderen of aan te passen:

Klassiek houten ontwerp

Hierdoor lijkt het alsof de boxen een houten look hebben.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 09:47
Moderator Bas iBOOD Moderator

Scherp gezien sybje, passen we aan!

Beantwoorden

13 juni 2019 om 17:41
flofri Gebruiker

Niet dus, 10 uur later :D

Beantwoorden

13 juni 2019 om 19:46
Moderator Niek Moderator

Goedenavond flofri,

Bij mij is de tekst al aangepast, bij jou nog niet?

Beantwoorden

13 juni 2019 om 06:24
Erikkie7 Gebruiker

“Ook zijn ze meer dan geschikt als uitbreiding van je surround set.”

Ik ben echt heel hard aan het nadenken, maar heb geen idee hoe dit aan te sluiten is als rear (of front) speakerset in een surround opstelling.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 08:14
Slaoliemachine Gebruiker

Het is nogal een onhandig iets om te beweren inderdaad, maar het kan wel degelijk. Hoewel Edifier het je niet graag ziet doen, kun je gewoon je rca kabel (2×2 tulp) strippen een een kant. Dan heb je 2×2 setjes draad die op de + en – van je reciever zijn aan te sluiten. Ik heb dit zelf toegepast en de Edifier Studio 980t op die manier als frontspeakers op mijn Denon reciever aangesloten. De speakerdraad connector die op de Ediefier set zelf aanwezig is werkt echter alléén als speaker connector tussen de linker en rechter. Hiermee is ‘ie niet van een audiosignaal te voorzien vanaf je reciever.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 08:55
Erikkie7 Gebruiker

Bedankt voor de toelichting. Het klinkt (is) een zeer omslachtige manier naar mijn idee om dit als vervanging van mijn huidige speakers te gebruiken. Ben trouwens benieuwd of je ze dan ook nog steeds op de voeding moet aansluiten als actieve speakers (want dan heb je toch een versterking op een reeds versterkt signaal, en om het nou als naversterker te zien lijkt me ook niet echt de manier)

Ik wacht nog wel even op een andere aanbieding om mijn huidige rear luidsprekers te vervangen.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 09:04
Janoz Gebruiker

Ik zou het absoluut niet op deze manier doen. Deze speakers verwachten een niet versterkt signaal en nu ga je een versterkt signaal aanbieden. Het zal misschien werken, maar als je je versterker te hard zet kun je zo de interne versterker van de spealers opblazen.

Aansluiten op je surround receiver is zeker mogelijk, maar je moet ze dan aansluiten op de niet versterkte uitgang, de zogenaamde pre-out. Deze aansluitingen zijn echter niet altijd beschikbaar

Beantwoorden

13 juni 2019 om 09:33
Erikkie7 Gebruiker

Dat klinkt logisch en in mijn geval mogelijk (Marantz SR6007). Toch heeft dit meer nadelen dan voordelen volgens mij:

- Versterkt signaal Edifier zal van mindere kwaliteit zijn dan die van de Marantz

- Geklooi met vervangen huidige kabels voor tulp kabels naar de achterkant van de bank

- Altijd een stekker er in om het geluid van achteren te kunnen gebruiken

- Lijkt mij lastig te kalibreren voor een surround setup(?). Ook omdat de edifier een eigen volume regeling heeft en dat daar geen by-pass op zit als deze als eindversterking worden gebruikt.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 06:31
Corleone1275 Gebruiker

Hi.

Bluetooth? Of kabels l? Op de foto zie ik geen kabels dus vandaar dat ik twijfel.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 08:53
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Corleone1275,

Deze speakers verbind je doormiddel van kabels. Er zit geen bluetooth op.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 06:32
BertusP Gebruiker

Dus hier zit geen bleutooth op?

Beantwoorden

13 juni 2019 om 08:54
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen BertusP,

Deze speakers hebben inderdaad geen bluetooth

Beantwoorden

13 juni 2019 om 08:33
muppets4 Gebruiker

De informatie over hoe je de speakers aansluit ontbreekt geheel.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 08:54
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen muppets4,

Je sluit ze aan middels een kabel. Voor de handleiding klik hier.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 09:06
bannus1967 Gebruiker

Heeft iemand ervaring met deze aan te sluiten op een keyboard?

Beantwoorden

13 juni 2019 om 09:34
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen bannus1967,

Zelf heb ik hier helaas geen ervaring mee, maar in een aantal reviews wordt wel aangegeven dat dit mogelijk is en dat er een mooi geluid in zit. In een van de reviews werd het volgende gezegd:

Great sound for my needs , keyboards studio , incredible bass , clear sounds

Misschien zijn er ook forummers die hier ervaring mee hebben en dit willen delen.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 09:36
mmulder76 Gebruiker

Hebben deze speakers een standby stand of schakel je deze naast de aan uit knop met de volume knop? Elke keer achter se speaker de knop aan/uit zetten lijkt een beetje omslachtig,.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 10:26
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen mmulder76,

Je kunt hem inderdaad enkel aan/uit-schakelen met de knop achterop. Als de speakers aan staan maar je speelt geen muziek af, dan verbruiken ze zo’n 4-5 Watt.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 19:48
mmulder76 Gebruiker

Dank je wel voor het antwoord. Dan wacht ik liever op een ander model welke en Bluetooth en standby hebben. Dacht dat de 1850 serie dit wel heeft.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 09:48
Erikkie7 Gebruiker

@iBood:

Zoals hierboven al besproken is de product omschrijving niet helemaal kloppen:

- “Ook zijn ze meer dan geschikt als uitbreiding van je surround set.” is meer “via een omslachtige (en onlogische) weg” kan je ze ook op je surround versterker aansluiten

- Het “Klassiek houten ontwerp” zoals Sybje aangaf is niet echt te bekennen

Beantwoorden

13 juni 2019 om 10:35
JochieV Gebruiker

Had ze graag gehad als ze in het zwart waren. Wanneer komt de R1280DB in de aanbieding?

Beantwoorden

13 juni 2019 om 10:58
Moderator Jim Moderator

Hi JochieV!

Op dit moment bieden we de R1280DB niet aan, maar je kan ons uiteraard altijd tippen via de link hieronder! Wie weet komt hij dan een volgende keer langs!

http://nl-nl.forum.ibood.com/tip-ibood/tip-ibood-2019-2/

Groetjes!
Jim

Beantwoorden

13 juni 2019 om 13:06
tomscrayen Gebruiker

Ik heb zelf de versie met Bluetooth thuis. Ik kan je 1 ding zeggen : beter koop je niet voor dit geld. Klinken héél zuiver, niet teveel bass (ook niet te weinig). Ik heb gebruik ze momenteel als computerspeakers, maar ze hebben ook gediend als tv-speakers. Ik kan ze écht aanraden!

Beantwoorden

13 juni 2019 om 13:11
richardleonard Gebruiker

begrijp ik het goed, dat de boxen geen versterker nodig hebben? Als ik een goedwerkende cd speler heb, kan ik de boxen via stekkers aansluiten. En dan wordt de muziek weergegeven vanuit de boxen? En dan is de kwaliteit echt aan te raden?

Beantwoorden

13 juni 2019 om 13:32
Moderator Jim Moderator

Hi RichardLeonard!

Klopt helemaal! Dit zijn actieve speakers, dus je hebt naast een bron geen andere devices nodig :-)

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

13 juni 2019 om 13:28
richardleonard Gebruiker

heeft iemand de juiste antwoorden op mijn vragen van hierboven? Jim de Moderater misschien?

Beantwoorden

13 juni 2019 om 13:32
Moderator Jim Moderator
13 juni 2019 om 18:33
ihsanus Gebruiker

ik heb deze speakers in hout look. prachtig geluid zeker voor deze prijs

afstandbediening bedient volume plus , min, en mute .

aan en af gaat via de rechterspeaker knop achteraan

Beantwoorden

13 juni 2019 om 23:02
Moderator Mark Moderator

Hoi ihsanus, 

Dankjewel voor het delen van jouw ervaring met deze speaker :)
Dit wordt zeer op prijs gesteld!

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.