27 mei 2019 om 00:00
iBOOD

FeiyuTech Vimble 2 | 3-assige Gimbal

Product expert aanwezig

FeiyuTech Vimble 2 Gimbal

Maak kennis met FeiyuTech's Vimble 2, de ultieme kameraad voor filmen met je smartphone.

Specificaties

Merk: FeiyuTech
Type: Vimble 2 Gimbal
Garantie: 2 jaar

• 320° pannen & tilten
  • Tot 18 cm uitschuifbaar
  • Met intuïtieve Vicool app

Technisch

• Tilthoek: 320°
  • Rolhoek: 320°
  • Panhoek: 320°
  • Telescopische steel
  • Uitschuifbaar: 0-18 cm
  • Zowel verticaal als horizontaal filmen
  • Balansaanpassing
  • Bluetooth sluiterknop
  • Focus aanpassen
  • Handmatige vergrendeling

Modi

• Panmodus
  • Volgmodus
  • Vergrendelmodus
  • Reset
  • Motion controlmodus

Software

• Firmware updates
  • Vicool app

Voeding

• Batterijduur: 5 uur
  • Accu: 7.4 V, 9.62 Wh
  • Aansluiting: microUSB

Fysiek

• Compatibel met accessoires
  • 1/4" schroefdraadaansluiting
  • Afmetingen: 118 x 110.5 x 323 mm
  • Gewicht: 428 gr
  • Hoogte van bevestiging: 57~84 mm
  • Max. gewicht telefoon: 210 gr (horizontaal), 200 gr (verticaal)

Dit ontvang je

• Vimble 2
  • microUSB-kabel
  • Hand strap
  • Mini tripod
  • Draagetui

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @FeiyuTech Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

27 mei 2019 om 00:18
Bart1969 Gebruiker

Hoeveel kost de action Cam versie en hoe kan ik deze aanschaffen?

Beantwoorden

27 mei 2019 om 08:22
Binnenmars Gebruiker

Dit is niet de action Cam versie.

Je kunt wel op bijv. Ali een mounting plate kopen .

Beantwoorden

27 mei 2019 om 08:31
glenndebacker Gebruiker

Er staat echter ook verkrijgbaar in action cam versie dus vandaar de verwarring

Beantwoorden

27 mei 2019 om 09:46
Moderator Bas iBOOD Moderator

Sorry voor de verwarring. We bieden vandaag enkel de getoonde smartphone versie aan.

Beantwoorden

27 mei 2019 om 11:03
glenndebacker Gebruiker

Maar als ik het goed begrijp zou het met de mounting plate wel moeten lukken bvb een yii action cam bvb

Beantwoorden

27 mei 2019 om 00:47
LauraMidna Gebruiker

Zojuist besteld, maar ik zie nu pas dat er staat dat 210 gram het max. gewicht van de smartphone mag zijn. Zelf heb ik een Samsung Galaxy S9 Plus in een Otterbox Defender hoesje en dan weegt het totaal iets van 270 gram. Is dit dan echt veel te zwaar of moet het eigenlijk wel kunnen? Meeste smartphones zijn tegenwoordig toch wel zwaarder dan 210 gram zou je denken…

Beantwoorden

27 mei 2019 om 08:11
osado Gebruiker

Met een ander merk (DJI Osmo Mobile) zijn er mogelijkheden met een contragewicht. Of die voor de Feiyutech ook zijn zou je even moeten Google’n.

Beantwoorden

27 mei 2019 om 09:51
Official Product Expert FeiyuTech Expert Official Product Expert

Goedermorgen LauraMidna,

Bedankt voor je vraag. Zonder Otterbox-case gaat het mogelijk wel lukken, maar met case is de combinatie waarschijnlijk te zwaar en te groot (dik).

Beantwoorden

27 mei 2019 om 09:58

Correctie, zonder Otterbox-case gaat het uiteraard wel gewoon lukken, maar de Otterbox is zo’n 12mm dik, terwijl het bereik van de clip 7mm is. Hij klemt wel vast, maar door het grotere gewicht kan het zijn dat de Vimble 2 niet goed functioneert.

Beantwoorden

27 mei 2019 om 11:15
LauraMidna Gebruiker

Bedankt voor uw reactie. Fijn om even zeker te weten dat het in ieder geval werkt met mijn smartphone. Dan ga ik het gewoon proberen en anders gebruik ik het gewoon zonder mijn hoesje. Nogmaals bedankt!

Beantwoorden

27 mei 2019 om 06:17
Muriqui Gebruiker

Kan u me vertellen of een action camera ( GoPro Hero 3+ Silver) hierop past. Alvast bedankt

Beantwoorden

Sorry voor de verwarring. We bieden vandaag enkel de getoonde smartphone versie aan.

Beantwoorden

27 mei 2019 om 07:08
Richarddekker65 Gebruiker

Waar is de action cam versie dan?

Beantwoorden

Beantwoorden

27 mei 2019 om 08:14
blackadder91 Gebruiker

Wat is de maximale dikte van telefoon die er in past? In reviews lees ik dat wat dikkere telefoons er al snel niet in passen. Wat zijn dus de maximale afmetingen voor de telefoon?

Beantwoorden

27 mei 2019 om 09:56

Goedemorgen Blackadder91,

Zojuist nagemeten, het breedtebereik van de clip is 7mm.

Beantwoorden

27 mei 2019 om 11:24
Binnenmars Gebruiker

Ik heb een Samsun S8 met hoesje, 9 mm dik.

Die zit prima vast in de Vimble houder, vrijwel alle telefoon/hoesjes hebben een afgeronde de buitenkant, het midden daarvan is dan maatgevend voor het klemmen, een houder die ronde zijkanten heeft en een cm dik is blijft goed zitten.

Beantwoorden

27 mei 2019 om 08:36
mobi666 Gebruiker

Hallo,

Voor de mensen die niet begrijpen wat dit precies is: Dit is een gimball voor smartphone, dus niet voor action cam! Er bestaan wel adapter stukjes om een gopro te kunnen monteren in een gimball, maar dat zit niet bij deze geleverd.

Dan nog iets: Er is idd een maximal gewicht voor je telefoon, maar dit geldt voor elke gimball. Ik heb bv een DJI Osmo mobile2, en een iPhone plus lukt nog maar enkel zonder hoesje. dus als je een gsm hebt die zwaarder is dan de specs dan zou je die gimball beter niet bestellen. He kan zijn dat het werkt maar je bent niet zeker. Best even opzoeken via youtube of jouw model telefoon werkt met deze gimball dan weet je het zeker. Voor de rest is dit zeker een goede prijs, want de meeste smartphone gimballs kosten rond de 120€

Beantwoorden

27 mei 2019 om 09:03
glenndebacker Gebruiker

Echter ze hebben ook een variant voor de action cam en op de product pagina (zeker al in de mobile iBOOD app) staat er “ook in action cam versie beschikbaar”

Beantwoorden

Beantwoorden

27 mei 2019 om 08:51
kenkoibood Gebruiker

Mijn Iphone Xr met hoes komt op 240gr… zou de gimbal dan niet meer goed werken? Zit er nog een marge in? Zo ja ben ik wel bereid uit te proberen.

Beantwoorden

27 mei 2019 om 09:17
dennisb1 Gebruiker

Doe je de hoes er toch vanaf om het zeker te weten?

Beantwoorden

27 mei 2019 om 10:00

Goedemorgen Kenoibood, het scheelt 30 gram met de specs. We gaan er vanuit dat dit wel moet werken.

Beantwoorden

27 mei 2019 om 10:02
Woeper71 Gebruiker

De iPhone Xr weegt volgens Apple 194gr, dus zonder hoes zou het geen probleem moeten zijn.

Beantwoorden

27 mei 2019 om 11:06
kenkoibood Gebruiker

Bedankt voor de reactie. Zojuist besteld :)

Beantwoorden

27 mei 2019 om 09:57
stevenp008 Gebruiker

Beste mijn Iphone XS weegt 217 gr.

Is 210gr echt de max of is dit doenbaar?
Ik zou denk dat deze voor de high end smartphones zijn die rond ddit gewicht liggen.

Beantwoorden

27 mei 2019 om 10:01

Goedemorgen Stevenp008, lijkt me geen probleem. Moet werken.

Beantwoorden

27 mei 2019 om 10:05
Woeper71 Gebruiker

Lees op de officiële Apple site dat de Xs 177gr en de Xs max 209gr weegt, dus zonder hoes zou het geen probleem moeten zijn.

Beantwoorden

27 mei 2019 om 10:27
Kamiklase Gebruiker

Beste mensen,
Ik heb een 360 graden camera van Xiaomi en dit is heel compact en bijna niet stil te houden. Bewegend beeld is vervelend bij het afspelen in een virtual reality bril. Ik heb vorig jaar deze gimbal gekocht voor de 360 camera om hiermee te kunnen rondlopen. Een klein plastic plaatje gemaakt met statiefschroef erop waar ik de camera inschroef. Het plastic plaatje klem je dan in deze gimbal. Het resultaat is echter teleurstellend. De gimbal is gemaakt voor een langwerpig vlak voorwerp en met een kleiner voorwerp (het plastic plaajte) met de 360 camera als uitsteeksel kan hij niet overweg. Het is dus alleen voor een smartphone, niet voor een action camera of 360 graden camera!

Beantwoorden

27 mei 2019 om 10:42

Dat klopt, de Vimble 2 is alleen voor smartphones. Wie een Feiyu Tech gimbal wil voor zijn actioncam kiest beter voor de G6, die is specifiek voor actioncams. De G6 Plus kan wél meerdere devices dragen: smartphone, systeemcamera, video camera, actioncam, compact camera.

Hier is een totaaloverzicht van alle Feiyu Tech gimbals:

https://www.degreef-partner.nl/nl/feiyutech-stabilizers/gimbals.html

Beantwoorden

27 mei 2019 om 11:17
Binnenmars Gebruiker

Hoi Kamiklase

een plastic plaatje en de 360 grdaden Mi-camera zijn te licht om stabiel te houden.

Je zult zien dat het met mounting plate prima gaat

Beantwoorden

27 mei 2019 om 11:38
mrdummy Gebruiker

Hier gebruiker van deze gimbal. Ik kan wel zeggen dat het goedwerkende gimbal is.

Alleen de app Vicool is beetje waardeloos. Ik gebruik app daarom niet. Ik doe het vooral stand alone mee, en dat doet ie gelukkig goed.
Bediening met Google camera deel is mogelijk maar wel heel beperkt.

Het is 1 van de weinige gimbals met uitschuifbare arm zodat het ook als selfie camera dienst doet. Niet elke gimbal heeft dat.
Het kent 3 stabilisatie en volg modes voor elke scene te doen.

Er zijn reviews op youtube en op gimbal zélf is gelukkig wel positief, maar niet op hun app. Die werkt niet lekker en schijnt buggy te zijn.
De app schijnt zelfs niet meer bijgewerkt te zijn.

Het wordt geleverd in nette opbergdoos, dus dat is al mooi.

Werkt goed op Samsung S7, moet nog even kijken op S10, je kan het balanceren door bovendeel iets uit te trekken of induwen zodat zwaartepunt in midden staat.

Voor deze prijs kan ik wel aanraden, het doet zijn werk best goed met rustige opnames.

Beantwoorden

27 mei 2019 om 11:57
lundegaard Gebruiker

ja ja mensen er is een nieuwe app in de store , zoek op ‘Feiyu on’ Deze is onder handen genomen en schijnt iig beter te werken

Beantwoorden

27 mei 2019 om 12:48

Dat klopt, de Feiyu On app is het betere alternatief voor de ViCool-app.

Beantwoorden

27 mei 2019 om 12:10
fleur153 Gebruiker

Kun je ook gewoon fotos maken of is dit alleen om te filmen?

Beantwoorden

27 mei 2019 om 12:49

Je kunt uiteraard gewoon foto’s maken, maar de stabilisatie is natuurlijk bedoeld om bewegend beeld zonder schokken op te nemen.

Beantwoorden

27 mei 2019 om 12:28
Tidus35 Gebruiker

Weet iemand of het ook met de Iphone XS Max werkt? Bedankt.

Beantwoorden

27 mei 2019 om 12:49

Ja, het werkt ook met een iPhone XS Max.

Beantwoorden

27 mei 2019 om 12:53
Binnenmars Gebruiker

Ik weet het niet meer zeker maar volgens mij zit er ook nog een lightning kabeltje bij, evenals een usb-micro en een usb-c kabeltje.

De expert kan dat waarsch. wel bevestigen.

Beantwoorden

27 mei 2019 om 13:03

Er is alleen een micro-usb-kabeltje bij in de doos. De andere kabeltjes zijn optioneel.

Beantwoorden

27 mei 2019 om 13:34
dennisb1 Gebruiker

Heb je de Lighting kabel nodig? Waar dient die voor?

Beantwoorden

27 mei 2019 om 14:32
foxathome Gebruiker

Als die er niet bij zit gebruik je toch gewoon de kabel die je al hebt…

Beantwoorden

27 mei 2019 om 16:17

niet persé nodig, je kunt er evt je iPhone mee opladen tijdens het gebruik van de gimbal.

Beantwoorden

27 mei 2019 om 13:35
dennisb1 Gebruiker

Heb je hier een app persee voor nodig of werkt deze met de standaard camera app van de iPhone?

Heb wat slechte ervaring met foto apps. Kwaliteit lager en veelal snel al niet meer ondersteund of werkend.

Beantwoorden

27 mei 2019 om 16:18

Je hebt de app niet persé nodig voor een goed werkende gimbal.

Beantwoorden

27 mei 2019 om 13:47
ballonplooien.net Gebruiker

Heb een Iphone Xr met een otterbox er rond (de compaxte versie. (dus zal tussen de 5 en 10mm (max) dikker zijn).
gewicht = 194 gr standaard en met otterbo 215 gr.

Wil weten of deze GSM er in past? 
en of het bruikbaar is.

(ter info, ben niet tevreden over de maat, hij is te groot, dus op termijn schakel ik wel over naar een kleinere smartphone!)

Beantwoorden

27 mei 2019 om 16:19

Beste ballonplooien.net. Het past met case, alhoewel hij dan iets uitsteekt aan de voorkant, maar dat maakt gezien het toereikende gewicht niet uit.

Beantwoorden

27 mei 2019 om 20:38
ballonplooien.net Gebruiker

ok, heb er eentje besteld zoals je zien kan.

(en wat andere extra’s)

thanks voor advies.

Beantwoorden

27 mei 2019 om 15:48
rosays Gebruiker

Is dit plug en play?

Beantwoorden

27 mei 2019 om 16:19

Yes, plug & play!

Beantwoorden

27 mei 2019 om 21:57
Woeper71 Gebruiker

Zojuist 1 besteld, ben benieuwd :-)

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.