15 april 2019 om 00:00
iBOOD

Nokia 7 Plus Dual SIM Smartphone | 64 GB

Nokia 7 Plus Dual SIM Smartphone | 64 GB

Sommige dingen veranderen niet. Na al die jaren is Nokia nog steeds een ‘household name’ en bouwen ze nog steeds degelijke mobiele telefoons.

Specificaties

Merk: Nokia
Type: 7 Plus Dual SIM Smartphone | 64 GB
Garantie: 2 jaar

• Android One: geen Bloatware!
  • Veelzijdige camera met Google Lens
  • Tot 2 dagen accuduur dankzij AI

Dit is een global edition, een verloopstekker wordt meegeleverd.

Design

• Kleur: zwart en koper
  • Fijne diamantgesneden randen van 2,75 mm
  • Keramische coating
  • Unibody van: 6000-serie aluminium

Netwerk en connectiviteit

• Netwerksnelheid: LTE Cat 6, 2CA, 300Mbps DL / 50Mbps UL
  • Wifi: 802.11 a / b / g / n / ac
  • Bluetooth 5.0
  • GPS / AGPS + GLONASS + BDS, NFC

Prestaties

• Besturingssysteem: Android 9 Pie
  • RAM: 4 GB LPDDR4
  • CPU: Qualcomm Snapdragon 660

Opslag

• Intern geheugen: 64 GB eMMC 5.1
  • MicroSD-kaartsleuf: ondersteuning voor maximaal 256 GB

Audio

• Aansluiting: 3,5 mm hoofdtelefoonaansluiting
  • Luidsprekers: Enkele luidspreker met slimme versterker
  • Microfoons: drie microfoons met Nokia OZO Audio

Scherm

• Formaat en type: 6" IPS LCD Full HD +
  • Resolutie: (2160 x 1080, 18: 9), contrastverhouding van 1500: 1
  • Materiaal: Corning Gorilla Glass 3, gelamineerd en gepolariseerd

Camera

• Primaire camera: 12 MP 1.4μm f / 1.75 2PD met ZEISS-optiek, 13 MP 1.0μm f / 2.6 met ZEISS-lens, dual-tone flits
  • Camera aan de voorzijde: 16 MP met ZEISS-lens

Connectiviteit

• Kabeltype: USB Type-C (USB 2.0)
  • Sensoren: omgevingslichtsensor, nabijheidssensor, accelerometer, e-kompas, gyroscoop, vingerafdruksensor, hall-sensor

Accu

• Batterijtype: geïntegreerde 3800 mAh-batterij

Afmetingen

• Afmetingen (exclusief camera): 158,38 x 75,64 x 7,99 mm
  • Afmetingen (inclusief camera): 158,38 x 75,64 x 9,55 mm

Dit ontvang je

• Nokia 7 Plus
  • Nokia USB-C-oplader
  • Oplaad- / datakabel
  • Snelstartgids
  • SIM-deursleutel
15 april 2019 om 00:14
vhibood Gebruiker

Bij die van mij, besteld toen ie een paar weken geleden in de aanbieding was, zat ook het transparante beschermhoesje, hoewel dat niet vermeld stond bij de specs. Was ook een ‘global edition’ (UK stekker). Dus de kans lijkt vrij groot dat het hoesje er deze keer ook bij zit.

Beantwoorden

15 april 2019 om 00:14
kantala Gebruiker

Dit is een prima toestel – vorige keer gekocht op iBood.

Vlot, geen bloatware, prima camera, kale android. Enkele nadeel is dat een Britse adapter wordt meegeleverd op iBood. Een soortgelijk prijs (~Eur 210) is te verkrijgen via een abonnementen op bijv. mobiel punt nl.

Beantwoorden

15 april 2019 om 02:21
Moderator Niek Moderator

Goedenavond kantala,

Leuk om te horen dat hij goed bevalt :-)

Beantwoorden

15 april 2019 om 07:14
eldeejee Gebruiker

Een beetje site van deze Nokia toestellen stuurt prove data naar Chins volgens de ombudsman in Noorwegen. Was onlangs in het nieuws. Hoe zit dat met deze modellen?

Beantwoorden

15 april 2019 om 08:04
wegmetselbaas Gebruiker

Schijnt al gefixt te zijn: “De boosdoener bleek een service van chipmaker Qualcomm die draait op de achtergrond… Eind februari heeft het bedrijf een software-update uitgebracht om de fout te herstellen.”

https://tweakers.net/nieuws/150576/nokia-7-plus-stuurde-persoonlijke-data-naar-chinees-staatsbedrijf.html

Beantwoorden

15 april 2019 om 04:49
stefh Gebruiker

Goede telefoon, maar technisch gezien bouwt Nokia natuurlijk al jaren geen telefoons meer beste tekstschrijver ;)

Beantwoorden

15 april 2019 om 06:23
sigpro Gebruiker

Idd, het is HMD Global. Ze hebben licentie op de naam Nokia. Maar HMD bestaat voornamelijk uit oud Nokia en Microsoft werknemers. Heb zelf de Nokia 9.

Beantwoorden

15 april 2019 om 06:26
RabanePaco Gebruiker

Is het niet e.o.a. Chinese telefoon met Nokia er op?

Beantwoorden

15 april 2019 om 06:41
gmdehaas Gebruiker

Nee, Nokia is van HDM, een Fins bedrijf met oud Nokia medewerkers.

Unique selling point: value for money en voorzien van Android One, dus nog heel lang updates en nieuwe Android versies.

Beantwoorden

15 april 2019 om 07:54
lhrramakers Gebruiker

Zelfde als de iPhone, wordt nog steeds in het Westen ontworpen, maar wel in China gebouwd.
Ik heb inmiddels al van af de introductie de Nokia 8, heel erg tevreden er mee. Buiten de enige highend telefoon met dual SIM, heeft die bij mij inmiddels ook een paar keer een smak gemaakt, en is nog steeds helemaal in orde. (wel een simpele case er om heen, geen otterbox ofzo)

Beantwoorden

15 april 2019 om 10:14
rechtsback Gebruiker

OnePlus toch ook?!

Beantwoorden

15 april 2019 om 13:23
sanook.nl Gebruiker

enige high-end telefoon met dual sim ?

Beantwoorden

15 april 2019 om 07:54
nemelex Gebruiker

Iemand ervaring met de batterij? Lees er gemengde verhalen over.

En ik zie het hier niet staan: maar deze kan draadloos laden, toch?

Beantwoorden

15 april 2019 om 08:14
eBeaver Gebruiker

Ik heb deze gsm in de winter gekocht, voor 100€ meer dan hier geprijsd. Heel goed ding, en goeie batterij. Als je niet gamed gaat hij minstens 2-3 dagen mee. Draadloos opladen gaat niet volgens mij.

Beantwoorden

15 april 2019 om 09:56
lk2000 Gebruiker

Gaat bij intensief gebruik ongeveer anderhalve dag mee. Prima accuduur!

Beantwoorden

15 april 2019 om 10:03
nemelex Gebruiker

Ondersteunt deze ook een flip cover? Maw:als je hoesje open klapt dat de gsm automatisch aan gaat?(auto wake / sleep functie)?

Heel belangrijk voor mij, maar spijtig genoeg staat het zelden bij de specificaties.

Beantwoorden

15 april 2019 om 10:22
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen nemelex,

We hebben niet kunnen achterhalen of deze functie op de telefoon zit. In de handleiding staat er niets over vermeld. Wel zit er aan de achterkant een vingerafdrukscanner en zodra je daar je vinger op legt, dan zal de telefoon automatisch ontgrendelen.

Misschien zijn er forummers die deze telefoon al hebben en meer kunnen vertellen over de auto-wake functie.

Beantwoorden

15 april 2019 om 13:04
lk2000 Gebruiker

Ondersteund geen flipcover, maar dat is heel makkelijk op te lossen met een app. Bv. ‘Proximity Service’. Gratis app zonder reclame. Zorgt voor het aan en uitzetten van je scherm bij het openen en sluiten van het hoesje.

Beantwoorden

15 april 2019 om 08:03
gmdehaas Gebruiker

Levertijd 2 weken! Belachelijk anno 2019

Beantwoorden

15 april 2019 om 08:17
zynth Gebruiker

Je hoeft hem niet te kopen toch?….

Beantwoorden

15 april 2019 om 08:44
elrolo Gebruiker

Leuk toestel ! Ik vind Android one interessant, maar dit toestel is er al even. Hoeveel major updates komen er nog na pie? (ik dacht dat de Nokia was gestart met android 8.0)

Beantwoorden

15 april 2019 om 12:09
robin33 Gebruiker

volgegen my heeft one recht op 2 major updates   in ditgeval van 8 naar 9 en dan naar  Q geloof ik

en dan heb ik bijna iedere maand security update s

Beantwoorden

15 april 2019 om 17:30
Cortezz Gebruiker

Dat is goed in de veronderstelling dat updates altijd goed zijn voor je hardware

Beantwoorden

15 april 2019 om 08:52
dr_max Gebruiker

Bij de vorige actie gekocht, goed toestel, maar… Hetgene waarvoor het toestel primair gemaakt is: telefoneren, valt me tegen. De geluidskwaliteit vind ik niet goed, het geluidsvolume is wel hard genoeg, maar het geluid is niet helder en klinkt gekleurd als een goedkoop radiootje. Mijn oude Moto X Play klinkt stukken beter. Ik had dit niet verwacht van een Nokia.

Beantwoorden

15 april 2019 om 16:46
Profumo Gebruiker

Dat moet ik helaas onderschrijven. Ik heb met een en dezelfde beller op verschillende momenten al meegemaakt dat de verbinding verbroken wordt. Hoeft niet aan dit toestel te liggen maar is wel opmerkelijk. Met vorige foon geen probleem. Verder valt de geluidskwaliteit mij ook tegen. Goedkope microfoon mijns inziens en klinkt vaak blikkerig en vervormd snel. Je verwacht van dit oude kwaliteitsmerk idd anders.

Beantwoorden

15 april 2019 om 20:49
Thijsjeurissen Gebruiker

Smartphones worden echt allang niet meer primair gemaakt om te bellen.  Voor mij is minder geluid bij bellen echt een irrelevant detail.

Beantwoorden

16 april 2019 om 01:40
Bossewinkel Gebruiker

Da’s gek!

Beantwoorden

15 april 2019 om 09:07
symbiotic88 Gebruiker

Kan iemand wat vertellen over de camera van dit toestel?

Beantwoorden

15 april 2019 om 10:01
lk2000 Gebruiker

Prima camera, zeker als je de prijs van het toestel in aanmerking neemt. Fractie minder dan die van mijn Huawei Mate 10 Pro (veel duurder toestel), maar gewoonweg goed. Fijne camera app met veel mogelijkheden.

Beantwoorden

15 april 2019 om 09:37
GerardvK Gebruiker

Prima toestel. Goede foto’s. Batterij is voldoende voor 2 dagen. Vanaf het begin gekocht bij Amazon.de bij een aanbieding voor een paar tientjes meer dan deze iBood prijs. Toestel is daar nu ongeveer €280. Deze aanbieding van iBood is dus prima. Ik heb er een microSD kaartje ingestopt van 128 Gb en ik kan ook in Azië volop bellen en foto’s maken. Bellen en teksten wel via een plaatselijke provider (Smart) en dan heb je daar unlicall en unlitext voor 150 PHP (€ 2,50) per maand.

Beantwoorden

15 april 2019 om 20:52
Thijsjeurissen Gebruiker

Ik heb nog geen enkel toestel gehad met een accu die langer dan een dag meeging. Ofwel:  hel goed bedoelde informatie, maar dit soort opgaves zeggen weinig als je niet weet welk gebruik er bij hoort. Beter even een site zoeken met een benchmark.

Beantwoorden

15 april 2019 om 10:35
Royvv Gebruiker

Ik hoor heel veel goede verhalen over dit toestel, maar wil er de mijne toch aan toevoegen. Ik heb zelf deze gekocht in aug ‘18. Vrij snel al waterschade (nooit bij water in de buurt geweest). Liep continu vast. Ook de USB connector van slechte kwaliteit, vaak hing ik hem ’s nachts aan de lader, waarbij ik er achter kwam ’s ochtends dat de telefoon maar 5% had geladen. Dit laatste is een gekend probleem van deze telefoon. Voor €200 een leuke aanbieding, maar wil toch mensen waarschuwen dat ik er persoonlijk slechte ervaringen mee heb, en heb meerdere slechte ervaringen gezien. Bouwkwaliteit schijnt nogal te variëren tussen toestellen.

Beantwoorden

15 april 2019 om 10:52
jup.deneddy Gebruiker

hier lopen 3 gezinsleden met deze Nokia rond ,en wij kunnen er werkelijks NIETS verkeerd over zeggen , of toch soms iets te groot om in een broekzak te steken ,een 2 punt hier hebben wij toen hij uit kwam 389€ neergelegd ,dus voor 199€ is het zeker geen miskoop

ikzelf had een van de eerst een oneplus one (daar had ik niet anders dan problemen mee van batterij tot 10 reboot per dag tot 2 maal terug gestuurd, na een week terug zelfde problemen) maar om te zeggen dat ik nooit nog een oneplus zou kopen is te veel gezegd ik had gewoon dikke pech

Samsungs, en al de rest hebben goede smartphone soms kan je echt een maandag product krijgen MAAR DAT hebben bij alle merken denk ik

Beantwoorden

15 april 2019 om 11:00
Royvv Gebruiker

Ik wil ook absoluut niet zeggen dat het geen goede koop is (zeker niet voor €200!). Je kan inderdaad pech hebben met je toestel, gebeurt bij elk merk en elk model.

Zeker een deel van mijn problemen waren gewoon pech. Maar de problemen met de USB-connector is door meerdere eigenaars van dit toestel opgemerkt, daar zit wel degelijk een probleem.

Maar voor het geld zeker een net toestel

Beantwoorden

15 april 2019 om 12:26
arjandemik Gebruiker

Het probleem met de USB-connector kan ik hierbij als eigenaar van een Nokia 7 Plus bevestigen. Ook bij mij is dit nog steeds een probleem. Vaak komt de connector los te zitten waardoor deze niet of onvoldoende oplaadt. “Snel opladen” is voor mij al een tijdje niet meer mogelijk. Ik kan je vertellen; non-stop ’s avonds checken of je oplader goed genoeg bevestigd is, gaat je behoorlijk irriteren.

Beantwoorden

15 april 2019 om 15:53
Klvrnls Gebruiker

Ik heb de mijne net weer terug van reparatie. Binnen een week was ie weer terug en nu laadt hij goed op. Is een genot om de stekker erin te steken en te zien dat hij daadwerkelijk oplaadt!

Beantwoorden

23 mei 2019 om 10:09
oonzinn Gebruiker

Ik heb het toestel gekocht. De eerste weken geen probleem. Maar sinds gisteren een probleem met de USB connector. De telefoon laat niet of slecht op.

Beantwoorden

23 mei 2019 om 10:19
Moderator Bas iBOOD Moderator

Dat is natuurlijk niet zo fijn, oonzinn.

Zou je via Mijn iBOOD op onze website een “Er is iets mis”-melding willen aanmaken? Je kunt daar kiezen voor “Defect”. Dan hebben mijn collega’s direct alle gegevens bij de hand om dit z.s.m. voor je op te pakken.

Beantwoorden

15 april 2019 om 10:55
aph Gebruiker

Wie kan mij vertellen of dit toestel Voice over WIFI (VoWIFI) ondersteund?

Graag uw reactie.

Beantwoorden

15 april 2019 om 11:05
jup.deneddy Gebruiker
15 april 2019 om 13:01
Moderator Jim Moderator

Dank voor het delen all!

Groet,

Jim

Beantwoorden

15 april 2019 om 11:10
robin33 Gebruiker

net bij uitkomst al gekocht voor net iets boven de 200 .

Goed toestel hoor maar nu geen 200 meer waard..

// Maar de problemen met de USB-connector is door meerdere eigenaars van dit toestel opgemerkt, daar zit wel degelijk een probleem.// hier heb ik ook last van

Beantwoorden

15 april 2019 om 11:31
robin33 Gebruiker

er was in het begin een cashback,

Beantwoorden

15 april 2019 om 11:46
robin33 Gebruiker

sorry  , was niet helemaal eerlijk zie ik nu,, was idd met cashback en met cashback op een wissel.nl en dan daarna weer met cashback bij mediamarkt  om over de aanschaf bij nokia cashback te krijgen

Beantwoorden

15 april 2019 om 12:34
enswan Gebruiker

Goeie scherpe actie, maar USB verbinding problemen zijn bekend met dit model. Enige dat je kunt doen heel voorzichtig mee zijn en hopen dat zolang mogelijk goed vast blijft zitten, als je twijfelt kun je het beste even “Nokia 7 Plus charger issues” of iets dergelijks googlen staan wat tips bij.

Beantwoorden

15 april 2019 om 12:50
Jonah911 Gebruiker

Wat met de WiFi en bluetooth connectie, iemand ervaring mee?

Beantwoorden

15 april 2019 om 13:00
Moderator Jim Moderator

Hi Jonah,

Bedoel je daarmee het bereik / de kwaliteit van de verbinding of iets anders?

Groetjes!

Jim

Beantwoorden

15 april 2019 om 13:34
Jonah911 Gebruiker

Beide. Ook eventueel problemen van bestaan.

Moto G5 plus is wifi zeer traag als bluetooth actief staat. Connectie is soms ook moeizaam.

Grtz

Beantwoorden

15 april 2019 om 17:00
lk2000 Gebruiker

Wifi op 5ghz is snel en stabiel. Geen probleem ervaren met gelijktijdig bluetooth op een externe bt speaker.

Beantwoorden

15 april 2019 om 17:17
Jonah911 Gebruiker

Bedankt voor reply.

En op 2.4ghz?

Problemen met USB connector of zijn deze van de baan bij nieuwere toestellen?

Beantwoorden

15 april 2019 om 17:22
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag Jonah911,

Ik lees nergens problemen met WiFi op 2,4ghz. Wat betreft de USB connector dit lijkt heel erg te wisselen per toestel, maar mocht je er problemen mee krijgen dan kun je dit onder garantie laten verhelpen.

Beantwoorden

15 april 2019 om 19:56
clemensvanos Gebruiker

Bij de laatste update begin april 2019 zijn de WiFi issues opgelost. Draait prima  Bluetooth was een is gewoon goed

Beantwoorden

15 april 2019 om 14:25
dominion1 Gebruiker

*snap*

Edited by: Bas iBOOD
Prijsvergelijkingen mogen enkel met een directe link naar een identiek product.

Beantwoorden

15 april 2019 om 14:36
jup.deneddy Gebruiker
15 april 2019 om 15:13

Bij mij kost hij daar los meer dan € 70 meer via deze link. Dan hebben wij, volgens mij, een prima deal :-)

Beantwoorden

15 april 2019 om 18:03
jup.deneddy Gebruiker

tuurlijk kost hij daar meer,maar iemand beweerde dat hij daar juist 10 goedkoper was

Beantwoorden

15 april 2019 om 16:16
avdv2807 Gebruiker

Wordt de microsd kaart in hetzelfde slot gezet als de tweede simkaart of zitten er (totaal) drie slots in? Sim 1, sim 2 en microsd.

Beantwoorden

15 april 2019 om 16:33
Profumo Gebruiker

Eerste optie dus. Je moet kiezen tussen tweede sim of micro SD. Ik wilde /moest  een tweede sim plaatsen maar vind 64 GB intern dan ook voldoende.

Beantwoorden

15 april 2019 om 16:46
avdv2807 Gebruiker

Dank je voor je antwoord. Helaas valt die dan voor mij af.

Beantwoorden

15 april 2019 om 17:03
lk2000 Gebruiker

Ander nadeel is dat uitsluitend FAT32 wordt ondersteund op de sdcard. Max bestandsgrootte is dus 4gb. Niet dat je vaak zulke grote bestanden op je telefoon nodig hebt…

Beantwoorden

15 april 2019 om 17:45
Moderator Jim Moderator

Dank all!

Beantwoorden

15 april 2019 om 18:01
jup.deneddy Gebruiker

expat gebruiken en probleem opgelost word door win 10 en mac ondersteund

Beantwoorden

15 april 2019 om 18:02
jup.deneddy Gebruiker

ik bedoel exfat

Beantwoorden

16 april 2019 om 11:45
lk2000 Gebruiker

ExFAT werkt niet op de Nokia 7 Plus. Heeft met licentierechten te maken. Microsoft wil daar geld voor hebben.

Beantwoorden

15 april 2019 om 16:33
jorenders Gebruiker

Kan je ook een ander toestel opladen met deze gsm zoals de asus zoom 3 dus ook te gebruiken als powerbank?

Beantwoorden

15 april 2019 om 16:41

Deze telefoon werkt niet als powerbank.

Beantwoorden

15 april 2019 om 16:39
Profumo Gebruiker

WiFi tot nu geen probleem. BT wel. Is in eerste instantie kennelijk algemeen probleem geweest en met een update gefixt. Met mijn autoradio direct verbinding en werkt prima. Met mijn Chromebook weigert ie te verbinden. Ziet hem wel maar constant foutmelding. Kan natuurlijk ook aan Chromebook liggen maar vorige foon ( Sony) was geen probleem.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.