16 maart 2019 om 00:00
iBOOD

Edifier S2000PRO Special Edition 2018 | Actieve Speakers

Edifier S2000PRO SE 2018 Actieve Speakers

Deze state of the art actieve 2.0 speakers zijn beeldschoon en hebben een bereik waar je bang van wordt. Als je eenmaal échte kwaliteit hebt gehoord, wil je niet meer terug!

Specificaties

Merk: Edifier
Type: S2000PRO Version 2018 Special Edition
Garantie: 2 jaar

• 124 W RMS vermogen
  • Bluetooth AptX, AUX, Optisch en Coax
  • Geschikt voor professionele geluidsstudio's

Algemene kenmerken:

• Actieve speakers
  • Bass drivers: 5,5” diafragma aluminium
  • Tweeters: Diafragma tweeters die zich aanpassen aan een groot scala aan akoestische omstandigheden
  • Klasse D Digitale versterker
  • Elektronische crossovers
  • Verschillende luistermodi: monitor, dynamic, classical en vocal
  • Met afstandsbediening
  • MDF-zijpanelen van de S1000
  • Balanced XLR-aansluiting voor toepassing in een professionele geluidsstudio
  • Ergonomische en handzame remote met o.a. een neutrale monitor stand
  • Planar diaphragm tweeters (vlakke membraan) voor extra gedetailleerde en loepzuivere hoge tonen
  • Een zeer gevoelige vlakke membraan tweeter heeft minder vermogen nodig, zo blijft er meer over (30%!) voor de woofer.
  • Ontwikkeld m.b.v. het Duitse Klippel precise analysesysteem.
  • Nieuwe elektronische-akoestische technologie - Texas Instruments TLV320AI DSP crossover en Dynamic management.
  • Presets / instellingen voor Vocaal, Klassiek en Dynamisch (met een meer 'punchy' bas) - Voor de liefhebber. 

Technische kenmerken:

• Signaal / ruisverhouding: 94dB (A)
  • Geluidsniveau: 25dB (A)

Uitgangsvermogen

• L / R (treble): 12 W + 12 W RMS
  • L / R (middenbereik en bas): 50W + 50W RMS

Ingangsgevoeligheid

• Balansingang: 700 ± 50mV
  • Hulpingang: 600 ± 50mV
  • Bluetooth-invoer: 350 ± 50 mFFs
  • Optische invoer: 350 ± 50mFFs
  • Coaxiale ingang: 350 ± 50 mFFs
  • Frequentiebereik: 48Hz ~ 20KHz
16 maart 2019 om 00:12
hepik Gebruiker

Als ik ervoor kies om de speakers middels aux aan te sluiten. Moeten dan beide speakers dat signaal van mijn versterker ontvangen of kan dat op 1 speaker worden aangeboden en wordt dat van speaker 1 naar speaker 2 via bleutooth door gezonden (synchroon)?

Beantwoorden

16 maart 2019 om 00:16
pcraenme Gebruiker

De verbinding via aux met je versterker is op één speaker en beide speakers worden door een kabel aan elkaar verbonden.

Beantwoorden

16 maart 2019 om 00:20
pcraenme Gebruiker

Prachtige speakers voor dit geld. Een uitgebreide review is hier te lezen: https://tweakers.net/productreview/156121/edifier-s2000pro.html

De special edition hier is wel met een ander materiaal behuizing (MDF-zijpanelen van de S1000).

Beantwoorden

16 maart 2019 om 00:27
nickko Gebruiker

Mooie aanbieding wederom. Derde of vierde keer dat ze voorbij komen.. hoe lang staan ze inmiddels in een (hopelijk slaapkamer temp) magazijn? I.v.m corodatie van de membraan.

Alvast bedankt voor de reactie.

Beantwoorden

17 maart 2019 om 22:32
Moderator Jim Moderator

Hi Nickko!

Goed dat je de vraag stelt! iBOOD heeft zelf geen echt magazijn en probeert middels inkopers de deals goedkoop te krijgen. Dit kan één keer in de zoveeltijd dubbele deals opleveren, maar betekent (vaak) niet dat ze in een magazijn stof aan het happen zijn!

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

16 maart 2019 om 01:46
thomas164 Gebruiker

Heb deze speakers nu al enkele maanden in mijn bezit! Spelen klank helder! Enige nadaal is dat “aangezien er geen subwoofer bijzit” de baas wat aan de zwakke kant is. Ik raad dan aan om toch een extra subwoofer aan te sluiten!

Beantwoorden

16 maart 2019 om 18:19
aklasse Gebruiker

Dan heb je ze ws niet goed staan deze speakers hebben een zeer goede bass

Beantwoorden

16 maart 2019 om 22:32
Barky Gebruiker

Heb ze al 2,5 jaar staan maar een subwoofer erbij zal ik sterk afraden. Dit zal de kwaliteit van deze set niet tot zijn recht laten komen.

Beantwoorden

16 maart 2019 om 08:04
deschaker Gebruiker

Ah daar zijn ze weer!

Beantwoorden

16 maart 2019 om 08:26
gvg Gebruiker

Kan hier een chromecast audio op aangesloten worden?

Beantwoorden

16 maart 2019 om 08:51
zespak Gebruiker

Ja, via de aux ingang. Je hebt hooguit een standaard tulp naar 3.5mm jack kabeltje nodig, maar dat zit er waarschijnlijk bij en kost anders 2eur.

Beantwoorden

16 maart 2019 om 09:03
sjoerdvangurp Gebruiker

Dat kabeltje moet je er nog even voor een paar euro bijkopen, standaard levert Google jack–>jack mee.

Beantwoorden

16 maart 2019 om 09:07
sjoerdvangurp Gebruiker

Ik lees net in de tweakers review dat je zo’n kabeltje bij de boxen krijgt :)

Beantwoorden

16 maart 2019 om 10:23
Ejorne Gebruiker

Je kunt het op 2 manieren aansluiten;
1 – Met het meegeleverde kabeltje. maar dat geeft denk ik een minder goede geluidskwaliteit dan de tweede optie.
2 – Met een toslink kabeltje.

Toslink is de optische digitale uitgang, ik ga er vanuit dat er een vrij deftige DAC in deze Edifier speakers zit.
Samen met de juiste afspeel-software (zoals Roon of Hi-Fi Cast) zal dit een zeer goed resultaat opleveren, verwacht ik.

Zie bijvoorbeeld:
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/review-and-measurements-of-chromecast-audio-digital-output.4544/

Beantwoorden

16 maart 2019 om 11:31
gvg Gebruiker

Dankje.

Beantwoorden

16 maart 2019 om 19:34
marcv Gebruiker

Inderdaad de mooiste oplossing is Chromecast Audio met optische kabel (mini toslink naar toslink kabel).

Draait bij mij zo al een tijdje op de S200Pro (met houten panels, tijdens Hunt juni vorig jaar gekocht). Vanwege meer dan tevreden de SE versie afgelopen hunt aangeschaft (net ontvangen, nog niet uitgepakt).

Deze is trouwens goedkoper dan de zeker goed maar toch iets minder klinkende S1000DB, ook hier aangeschaft :-) ong. anderhalf jaar geleden.

Let op:

Google is helaas gestopt met de Chromecast Audio. Nu nog wel her en der voorraad te vinden, aan te raden snel aan te schaffen, want tot nu toe veruit de goedkoopste oplossing om (via wifi) te casten naar versterkers/versterkte luidsprekers (zoals deze fraaie set).

Klinkt toch nog een stukje mooier dan via Aptx bluetooth streamen (klonk ook al best goed) en als extra voordeel geen verbinding verlies als ik naar een andere verdieping ga met mijn telefoon en minder batterijverbruik bij de telefoon bij casten i.p.v. streamen.

Heb zelf onlangs nog snel even een paar extra Chromecast Audio’s aangeschaft om te kunnen multicasten met alledrie Edifiers (+ nog een audioset met optisch in) verspreid door mijn huis.

Beantwoorden

16 maart 2019 om 09:34
Wim2600 Gebruiker

Heerlijke speakerset… ik heb ‘m een tijd geleden gekocht in combinatie met een AudioTechnica platenspeler, omdat je bij deze speakers geen extra versterker nodig hebt.

Robuuste bouw, prima geluidskwaliteit (de bassen zijn meer dan voldoende voor mij, ook zonder extra subwoofer), en de bluetoothfunctie maakt ze ook heel geschikt om muziek van je telefoon of iPad te streamen.

Beantwoorden

16 maart 2019 om 10:42
vinnixsx Gebruiker

Welke bluetooth versie en codecs worden ondersteund door dit setje? Bijvoorbeeld of het ook atpX(HD), LDAC en of AAC ondersteunt.

Beantwoorden

16 maart 2019 om 10:43
vinnixsx Gebruiker

Oh…  ik zie dus alleen atpX

Beantwoorden

17 maart 2019 om 22:56
Moderator Jim Moderator

Hi Vinnixsx!

Dit klopt inderdaad. Mocht je nog verdere vragen hebben, dan horen we het graag!

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

16 maart 2019 om 10:58
Essienova Gebruiker

Voor dit geld erg tevreden.

De Burr Brown chipset doet zijn ding,maar ik zelf heb de speakers iets meer leven gegeven met een knappe interlink en dac.

De HK set met subwoofer is verbannen naar zijn verpakking en heb absoluut niet het idee dat ik laag mis.

Jero

Beantwoorden

16 maart 2019 om 10:59
GSXF Gebruiker

Wat zijn de afmetingen? Met name de hoogte.

En geeft dit een verbetering bij aansluiten op de tv? Hoe sluit je dit dan aan?

Groet & dank.

Beantwoorden

16 maart 2019 om 11:02
GSXF Gebruiker

Sorry, hoogte nog kunnen vinden;

505(L)  – 350(W) – 412(H) mm

Beantwoorden

16 maart 2019 om 11:56
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen GSXF,

Je kunt ze ook aansluiten aan je tv. Daar zijn verschillende mogelijkheden voor zoals optisch of via bluetooth.

Beantwoorden

16 maart 2019 om 13:22
Ejorne Gebruiker

Een verbetering ten opzichte van interne speakertjes van een doorsnee tv?
Er zijn zelfs tv’s met vrij goed geluid maar dan nog zal het bij lange na niet de geluidskwaliteit benaderen van deze Edifier speakers!
Dus, een dikke JA!

Beantwoorden

16 maart 2019 om 13:43
gharbharan Gebruiker

Als ik deze via optical aan mijn tv aansluit, kan ik het volume dan regelen via de afstandsbediening van de tv?

Beantwoorden

16 maart 2019 om 15:50
nickko Gebruiker

Zodra je de speakers op een bepaald volume hebt staan, kun je via de tv instellen dat je speakers een Ext. Source zijn. Dan kun je met je normale tv afstandsbediening ook het volume aanpassen.

Beantwoorden

17 maart 2019 om 23:05
Moderator Jim Moderator

Dank voor het antwoord Nicko!

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

16 maart 2019 om 17:20
sjoerdvangurp Gebruiker

Ik heb nu een instap versterker van Denon met teufel Ultima 20 speakers. Is er een kenner op dit forum die kan inschatten hoe deze speakers zich, qua geluid (mn muziek) verhouden tot mijn set? Ik zou het best wat waard vinden om ruimte van een aparte versterker te besparen, maar wil geen stap terug doen op kwaliteit.

Beantwoorden

16 maart 2019 om 18:23
aklasse Gebruiker

Ik had een marantz s7010 met dure quadral speakers meer dan 2000.00 deze speakerset klinkt vele malen beter.

Beantwoorden

17 maart 2019 om 23:06
Moderator Jim Moderator

Dank voor het delen van je ervaringen AKlasse!

Groet,

Jim

Beantwoorden

16 maart 2019 om 17:46
Musch Gebruiker

Beste IBOOD,

Ik zou graag boxen aansluiten op een oudere audioversterker en ik vroeg me af of dit mogelijk zou zijn met deze bovengenoemde speakers. Het type versterker dat ik heb is een Sony TA-343. De methode van aansluiting is zichtbaar in de bijgevoegde foto. Dank!

Groetjes,

Jasper

Beantwoorden

16 maart 2019 om 17:47
Musch Gebruiker
16 maart 2019 om 18:24
aklasse Gebruiker

Kan helaas niet maar je hebt geen versterker meer nodig dit is vele malen beter dan de Sony

Beantwoorden

16 maart 2019 om 19:30
Musch Gebruiker

Hoe bedoel je dit precies?

Beantwoorden

16 maart 2019 om 19:35
sjoerdvangurp Gebruiker

De versterker zit bij deze boxen ingebouwd. Je hebt dus geen los apparaat meer nodig en je kunt bijvoorbeeld je tv rechtstreeks aansluiten.

Beantwoorden

16 maart 2019 om 19:38
Musch Gebruiker

Bedankt voor de reacties allemaal!

Beantwoorden

16 maart 2019 om 19:45
marcv Gebruiker

Dat kan niet.

Daarvoor kan je beter even hier kijken, bijv. de Warfedale Diamond 320

Beantwoorden

17 maart 2019 om 00:13
marcv Gebruiker

Dat kan niet.

Daarvoor kan je beter even hier kijken, bijv. de Warfedale Diamond 320

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.