12 februari 2019 om 00:02
iBOOD

Kitsound DAB+ Auto-Adapter | Bluetooth | Ingebouwde Microfoon

Kitsound DAB+ Auto-Adapter

Met deze DAB+auto-adapter geef je je autoradio een upgrade waardoor je genieten kunt van het loepzuivere geluid van digitale radio.

Specificaties

Merk: Kitsound
Type: DAB+Auto-Adapter | Bluetooth | Ingebouwde Microfoon
Garantie: 2 jaar

• Helder digitaal geluid
  • Streamen via Bluetooth
  • Handsfree bellen

• Verbindingsmogelijkheden: Bluetooth, Radio
  • Radio: DAB +, FM-tuner
  • Stations: 60 voorkeuzezenders, automatische scanfunctie
  • Dubbele USB-uitgang
  • Afmetingen: 62 × 86 × 35 mm
  • Gewicht: 78 gram
12 februari 2019 om 01:13
thethe2014 Gebruiker

Is de DAB+ antenne inbegrepen ? Of dient deze nog los aangeschaft te worden.

Beantwoorden

12 februari 2019 om 01:17
thethe2014 Gebruiker

Volgens een andere verkopende partij zie ik de volgende inhoud:

CAR DAB+ in-car radio adaptor, User manual, 3.5 mm AUX cable, Micro USB Charge Cable, Dual USB car charger, Suction mount, Active antenna

Beantwoorden

12 februari 2019 om 02:14
jg78nl Gebruiker

Een hele goede vraag. Ik heb er eentje besteld in de veronderstelling dat er een antenne bij zit zoals ook op de laatste 2 afbeeldingen te zien is, maat in de omschrijving staat er niets.over.

Misschien de omschrijving (verpakkingsinhoud) nog wat verduidelijken ibood?

Ik ga uit van een complete set, anders wil ik mijn bestelling annuleren

Beantwoorden

12 februari 2019 om 07:15
Moderator Jim Moderator

Goedemorgen all!

Voor zover ik kan zien, zit deze er inderdaad bij. Echter ga ik dit nog wel even dubbel checken bij iBOOD! Zodra ik antwoord heb, laat ik het weten!

Groet,

Jim

Edited by: Jim
Deze zit erbij!

Beantwoorden

12 februari 2019 om 12:30
jg78nl Gebruiker

???? top!

Beantwoorden

12 februari 2019 om 06:32
abra01 Gebruiker

Slechte omschrijving iBood. Uit https://www.kitsound.co.uk/product/accessories/bluetooth-adaptors/car-dab-adaptor haal ik:

Aansluiting op bestaande radio via aux. DAB Antenne op voorruit te plakken (moet in doos zitten, komt ook vast aan auto)

Dubbele usb uitgang=dual usb charger – waarvan 1 gebruikt als voeding.

Beantwoorden

12 februari 2019 om 07:33
Moderator Jim Moderator

Hi Abra!

Ik ga je feedback doorgeven richting iBOOD!

Groet,
Jim

Beantwoorden

12 februari 2019 om 07:29
stijnbloemen Gebruiker

Kan ik dit gebruiken voor op mijn motorfiets.  Heb een helm met Bluetooth.  Dus kan ik op deze wijze radio luisteren?

Beantwoorden

12 februari 2019 om 07:35
Moderator Jim Moderator

Hi Stijn!

In theorie is het mogelijk, maar let wel dat er ook een antenne is die je ergens op de motor kwijt moet kunnen om dit te laten werken. Het lijkt me dus wat lastig!

Groet!

Jim

Beantwoorden

12 februari 2019 om 09:10
OnnoJ Gebruiker

Ik denk het niet. De radio output komt uit aux of FM. BT is voor koppelen telefoon, niet voor uitvoer van radiogeluid.

Beantwoorden

12 februari 2019 om 07:32
LocutusNL Gebruiker

Zijn er nog andere montagemogelijkheden dan de zuignap die op de voorruit geplakt moet worden? Het lijkt mij namelijk niet zo handig op de voorruit.

Beantwoorden

12 februari 2019 om 07:35
Moderator Jim Moderator

Hi Locutus!

Out-of-the-box is de zuignap de enige mogelijkheid.

Groet!

Jim

Beantwoorden

12 februari 2019 om 10:57
apwissink Gebruiker

Doe er een stripje klittenband achter en op je dashbord en je plakt hem waar je wil! Heb zelf ook gedaan!

Beantwoorden

12 februari 2019 om 07:53
hdh85 Gebruiker

Verbindingsmogelijkheden: Bluetooth, Radio –> Hoe moet ik me dat voorstellen? Mijn autoradio heeft geen bluetooth of AUX, kan ik dit apparaat dan toch verbinden met mijn autoradio?

Beantwoorden

12 februari 2019 om 08:05
nepdance Gebruiker

Nee dat gaat niet lukken. Er moet een aux uitgang op je radio aanwezig zijn.

Beantwoorden

12 februari 2019 om 08:17
philipverstraeten Gebruiker

Hoezo ?   Hij is toch koppelbaar via FM (zie beschrijving)… je stelt je radio af op de FM-golflengte van de adapter en klaar is kees … ? of niet ?

Beantwoorden

12 februari 2019 om 08:19
Melliw Gebruiker

Maar behalve aux kan hij toch ook verbinding maken met de radio via FM:

“Aansluiting van dit apparaat geschiedt via je autoradio via FM of de ingebouwde aux-in.”

Beantwoorden

12 februari 2019 om 08:28
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen hdh85,

Je kunt inderdaad ook verbinden via FM.

Beantwoorden

12 februari 2019 om 14:24
Santi410 Gebruiker

Dus voor de duidelijkheid de kitsound verbind je via FM of Aux met je radio om digitale zenders te kunnen beluisteren. Dus Bluetooth is alleen met je telefoon te koppelen om m als carkit te gebruiken.

Dus geen DAB+ via Bluetooth naar je bestaande radio, ookal heeft die ingebouwde Bluetooth. Begrijp ik het dan goed?

Mvg Erwin

Beantwoorden

12 februari 2019 om 08:15
telpa Gebruiker

Leuk apparaat! Echt!

Wel bijzonder dat je DAB+ digitale radio met een goot dynamisch bereik, met de ingebouwde FM modulator) gaat omzetten naar FM traditionele radio met een veel minder breed dynamisch bereik. (als je geen AUX gebruikt)

Dat is bijna hetzelfde als een super lekkere maaltijd koken met veel zout en kruiden, het vervolgens in de vriezer stoppen, na twee weken weer opwarmen in de magnetron en dan pas op eten.

Dan kun je bijna net zo goed gewoon je FM radio gebruiken.

Je zou eigenlijk de DAB+ naar je autoradio moeten kunnen streamen via bluetooth.

Wie weet is dat iets voor de volgende versie.

Beantwoorden

12 februari 2019 om 08:56
robertbrink Gebruiker

Klopt van dat kwaliteitsverlies, alleen als je naar landen als Noorwegen reist, daar is bijna geen FM radio meer:

https://nos.nl/artikel/2151599-noorwegen-stopt-als-eerste-land-met-fm-radio.html

en dan is het een keuze tussen DAB+ in FM-kwaliteit of überhaupt geen radio meer. Steeds meer landen volgen die trend. Daarnaast is alleen voor liefhebbers van klassiek en jazz een groot dynamisch- en frequentiebereik interessant, popmuziek heeft nauwelijks dynamisch bereik en de tonen boven de 15 kHz verzuipen in de brei.

Beantwoorden

12 februari 2019 om 08:57
Grote_Smurf Gebruiker

Inderdaad dat is ook mijn gedachten! Ik heb geen aux op mijn radio. Dus de FM stream is de enige optie. Echter is De Standaard ontvangst van mijn radio k***e en de bediening om zender te wisselen ook crap (standaard radio in een Renault traffic). Voor 30 euro is dit een leuk alternatief voor het vervangen van de complete radio.

Beantwoorden

12 februari 2019 om 10:28
Janneman99 Gebruiker

Streamen via bluetooth geeft ook veel kwaliteitsverlies. DAB+ is al digitaal in en uitpakken en dat ga je dan met bleutooth nog eens overdoen.

Een goede FM ontvangst is kwalitatief beter dan DAB+.  DAB+ en bleutooth vlakt de tonen af.

Beantwoorden

12 februari 2019 om 09:09
dstalman Gebruiker

Fantastisch dit… Ik wil er graag 1 bestellen. ik vul mijn kortingscode in die ik heb gekregen vanwege een andere order waar ik nu niet op in ga.

prima korting verekend, betalen met paypal en de site loopt vast…. nee hoor die kortingscode geld niet meer  GRR#$#@$ #@DSDVDSVEWt@aargh

ZUCHT, dan maar ff de klantenservice bellen voordat dit is uitverkocht. goedemorgen (hoezo) wij zijn om 10:00 open…

@JIM of NIEK… beetje hulp ?

Beantwoorden

12 februari 2019 om 09:19
Moderator Jelle Moderator

Goedemorgen dstalman,

De voucher is meestal na een paar minuten weer te gebruiken. Je zou het nu ongeveer nog een keer kunnen proberen.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

12 februari 2019 om 09:39
dstalman Gebruiker

Dag Jelle,

Dit is niet het geval, ik bel om 10:00 wel….

Beantwoorden

12 februari 2019 om 11:01
apwissink Gebruiker

Ik heb het zelfde probleem gehad! Geven ze wat weg en het werkt gewoon niet erg jammer!

Beantwoorden

12 februari 2019 om 11:06
dstalman Gebruiker

via de klantenservice opgelost en is inmiddels besteld

Beantwoorden

12 februari 2019 om 09:35
RuudG66 Gebruiker

Goedemorgen,

Is deze nu met of zonder DAB+ antenne? Zie nl nog geen eenduidig antwoord op de eerder gestelde vraag.

Is deze antenne na gebruik nog te verwijderen en opnieuw te gebruiken of dient deze na gemonteerd te zijn geweest, als verloren beschouwd te worden?

Beantwoorden

12 februari 2019 om 09:41
meule46 Gebruiker

Box Contents

+ CAR DAB+ in-car radio adaptor+ User manual+ 3.5 mm AUX cable+ Micro USB Charge Cable+ Dual USB car charger+ Suction mount+ Active antenna

Beantwoorden

12 februari 2019 om 09:42
Moderator Jim Moderator

Hi Ruud!

Hij is met antenne!

Groet!

Jim

Beantwoorden

12 februari 2019 om 09:39
spijkersspijkers Gebruiker

Ingebouwde microfoon, zodat je je mobiel telefoon via bleutooth telefoongesprekken kunt voeren. Is het mogelijk om een externe microfoon Peiker Zwanenhalsmicrofoon aktief ME-251 erop aan te sluiten?

Beantwoorden

12 februari 2019 om 11:27
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Spijkersspijkers,

We hebben dit helaas niet kunnen achterhalen. Misschien zijn er forummers die hier ervaring mee hebben en dit willen delen.

Beantwoorden

12 februari 2019 om 10:14
Theus3 Gebruiker

waarmee wordt deze adaptor gevoed? (12volt of batterijen)

Beantwoorden

12 februari 2019 om 11:12
meule46 Gebruiker

Lezen mensen!

+ micro usb charge cable + dual usb car charger

Beantwoorden

12 februari 2019 om 12:47
Moderator Jim Moderator

Hi Theus!

Zoals Meule aangeeft staat dit in de specificaties :-)

Groetjes!

Jim

Beantwoorden

12 februari 2019 om 11:43
Franckie_vdW Gebruiker

Wat zijn jullie ervaringen met de DAB+ dekking, in België en in Nederland ?

Ik heb sinds kort een DAB+ radio. De ontvangst buiten is goed, binnen echter is de ontvangst wisselvallig. Valt toch tegen voor de zo aangeprezen ‘ opvolger van FM’.

Bedankt

Beantwoorden

12 februari 2019 om 12:36
Moderator Jim Moderator

Hi Franckie!

Zelf heb ik alleen DAB+ in de auto, niet thuis. Echter heb ik in de auto bijna altijd DAB+ signaal. Zelfs een stukje tot over de grens in Duitsland hou ik het signaal.

Groetjes!

Jim

Beantwoorden

12 februari 2019 om 11:59
poddeh Gebruiker

Goedemorgen, kan iemand mij in jip en janneke taal uitleggen hoe je verbinding moet maken via FM? Ik heb ook geen AUX aansluiting in de auto, en ik heb geen flauw idee hoe je iets via FM met elkaar verbind.. alvast bedankt!

Beantwoorden

12 februari 2019 om 12:15
jg78nl Gebruiker

Het apparaat zendt op een vaste FM freqientie uit, dus op je autoradio zoek je die ‘zender’ op.

Bikvoorbeeld: 106.7 op je fm

Dan hoor je via die frequentie wat er uit je adapter komt. Opletten dus voor de gebruikers die hem ook al carkit gebruiken! Je buurman in de file kan in theorie op zijn fm radio je gesprek opzoeken en meeluisteren

Beantwoorden

12 februari 2019 om 12:48
Moderator Jim Moderator

Dank voor de uitleg jg78nl!

Beantwoorden

12 februari 2019 om 13:23
poddeh Gebruiker

Bedankt voor de heldere uitleg!

Beantwoorden

12 februari 2019 om 17:30
evarisli Gebruiker

Denk dat het gros van de kopers via de BT verbinding de carkit functie zullen gebruiken. Dan is er geen risico dat file buurman/vrouw mee kan luisteren.

Beantwoorden

12 februari 2019 om 20:05
wbree Gebruiker

Als je het goed leest kun je Bluetooth niet gebruiken om te streamen naar de carkit. Alleen via FM of beter een analoog signaal via een audiokabeltje.

Beantwoorden

12 februari 2019 om 12:39
gertjanlenaerts Gebruiker

Het lijkt me logisch dat de antenne op de voorruit plakken het beste ontvangst zal garanderen. Ik vraag me echter af wat de verwachtingen mogen zijn wanneer je het geheel in je handschoenkastje zwiert (waar mijn AUX en USB aansluiting zijn) en zo minder moet beginnen “prullen” door kabels te trekken etc?

Beantwoorden

12 februari 2019 om 12:58
Moderator Jim Moderator

Hi Gertjan!

Zelf ervaar ik DAB+ als wel of geen ontvangst (geen idee of dat bij anderen ook het geval is). Normaal gezien is het ontvangst zelfs in tunnels redelijk goed, echter durf ik niet te zeggen hoe dat is als de antenne in je dashboardkastje ligt :-)

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

12 februari 2019 om 12:53
jos.elders Gebruiker

Mensen bekend met de kwaliteit geluid (ook voor ontvangende kant) van het carkit gedeelte?

Beantwoorden

12 februari 2019 om 13:36
arinkajin Gebruiker

Beste mensen, Kan via de USB poorten van het apparat ook mp3 music uitvoeren. of alleen radio?

Beantwoorden

12 februari 2019 om 14:35
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag arinkajin,

Via de USB poorten kun je geen muziek afspelen.

Beantwoorden

12 februari 2019 om 13:40
SBoorsma Gebruiker

Hallo, is er iemand die weet waarvoor de Micro SD kaart gebruikt kan worden? Op de site van de fabrikant is hier niks over te vinden.

Beantwoorden

12 februari 2019 om 14:36
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag SBoorsma,

Waar heb je gezien dat er een Micro SD kaart gebruikt kan worden?

Beantwoorden

12 februari 2019 om 15:03
Boekel1975 Gebruiker

Op foto 1 en 3.

Beantwoorden

12 februari 2019 om 16:00
dvdk1 Gebruiker

Ik vermoed dat je op de sd kaart mp3’s kan zetten en dan afspelen

Beantwoorden

12 februari 2019 om 16:03
Moderator Niek Moderator

De vraag staat uit, maar ik verwacht vandaag geen antwoord meer. De eerste gedachte is inderdaad om MP3 mee af te spelen, maar we kunnen dit dus niet garanderen. Mocht er morgen antwoord komen, dan plaats ik het hier meteen.

#wordtvervolgd

Beantwoorden

12 februari 2019 om 15:05
JMID Gebruiker

Heeft de DAB+ auto-adapter ook een ingebouwde speaker?

Beantwoorden

12 februari 2019 om 20:01
Moderator Niek Moderator

Goedenavond JMID,

Dit wordt nergens aangegeven op de website van de fabrikant, dus ga er maar niet van uit.

Beantwoorden

12 februari 2019 om 18:38
martinudo Gebruiker

Hoeveel telefoons zijn er via bluetooth te koppelen aan de unit? Voor als de auto meerdere gebruikers heeft?

Gaat tijdens een telefoongesprek het geluid van de beller ook over de speakers van de autoradio?

bedankt

Beantwoorden

12 februari 2019 om 20:10
Moderator Niek Moderator

Goedenavond martinudo,

Je kunt de adapter met meerdere telefoons gebruiken, ze kunnen alleen niet allemaal tegelijkertijd gekoppeld zijn. Ik heb niet kunnen vinden of het gesprek ook over de speakers van de auto gaat, maar ik vermoed van wel. Ik kan dit morgen voor de zekerheid nog wel even voor je navragen.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.