12 januari 2019 om 00:00
iBOOD

Patriot Burst SSD | 960 GB

Product expert aanwezig

Patriot Burst SSD met 960 GB

Maak van je oude laptop weer een racemonster met extra veel opslag! 

Specificaties

Merk: Patriot
Type: PBU960GS25SSDR
Garantie: 2 jaar

• Razendsnel opstarten
  • Bijna 1 Terabyte opslag 
  • 2,5” SATA III

SIZE

September 2018 stock
Deze Patriot Burst is in september 2018 van de band gerold.

Formfactor: 2,5” 6 gbps
Interface: SATA III
Certificaten: CE/FCC/RoHS

Phison S11 Series Controller
DRAM Cache: 32 MB SDR
4K Uitgelijnd Random Read: tot 80K IOPs
4K Uitgelijnd Random Write: tot 60K IOPs
Sequentieel lezen (ATTO): tot 560MB/s
Sequentieel schrijven (ATTO): tot 540MB/S
Schrijfbare terabytes (TBW): 835 TB
Bedrijfstemperatuur: 0 ~ 70°C

Gewicht: 78,6 gram
Afmetingen: 100 x 69,85 x 7 mm

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag - Stel je vragen in het Engels op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Patriot Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

12 januari 2019 om 00:00
Moderator Jim Moderator

Hi all!

Deze deal komt met 3 jaar garantie (het laatste jaar via Patriot zelf). Helaas staat in de deal zelf 2 jaar, echter is hieronder (http://electronics-nl-nl.forum.ibood.com/products/169989-190112/patriot-burst-ssd-met-960-gb/#comment-788590) door de Expert bevestigd dat het om 3 jaar gaat. Extra mooi dus!

Groetjes!

Jim

Beantwoorden

12 januari 2019 om 00:02
cafeinead Gebruiker

Hi Expert. Do I need anything else to install this SSD, except this SSD? Cables or anything like that?

Beantwoorden

12 januari 2019 om 00:04
Official Product Expert Patriot Expert Official Product Expert

Hello cafeinead,

Your motherboard and power supply should come with the appropriate SATA and power cables to run our SSD without issue.  If you’re looking to install it into a laptop, the Burst will fit right in without any additional cables.

Thank you for your question.

Patriot Memory

Beantwoorden

12 januari 2019 om 00:07

Hello all,

I’d like to welcome everyone and I will try to answer everyone’s questions within the next couple hours.  I am over here in sunny, though not so much right now, California and I’ve been working at Patriot Memory for about 6 years.

Patriot Memory

Beantwoorden

12 januari 2019 om 01:23
Moderator Jim Moderator

Good to have you here Patriot Expert! :-)The weather over here is not that perfect at the moment, so please don’t talk about the sun ;-)

Beantwoorden

12 januari 2019 om 00:15

Hello all,

Do you guys feel that 960 GB will be enough for all of your data needs or should Patriot look into releasing larger solutions?

Patriot Memory

Beantwoorden

12 januari 2019 om 07:03
Chadi Gebruiker

For desktop use 960 for my use case it is enough. But for someone who edits Videos or pictures or might be not.

Beantwoorden

12 januari 2019 om 08:54
wallagh Gebruiker

I would like to replace my 2 TB HD in my music server with a reasonable priced 2TB SSD. Speed (in this usecase) less important.

SO, to answer your question: I would be in the marketing for a reasonable priced 2 (or even 3) TB SSD.

Beantwoorden

12 januari 2019 om 19:53
TrendDance Gebruiker

For gaming 960 only is for sure not enough. All modern game platforms like steam requires that games are fully downloaded. Those games easily take up to tens of gigabytes per game.

Beantwoorden

12 januari 2019 om 00:22
midde036z Gebruiker

Tsja, dacht eerst wow, mooie aanbieding, maar als je elders kijkt is het verschil in prijs niet groot. Maar toch goedkoper hier op iBood.

https://maxict.nl/patriot-memory-pbu960gs25ssdr-internal-solid-state-drive-960-gb-sata-iii-25-p9594521.html?btwview=in&utm_medium=cpc&utm_source=tweakers

Beantwoorden

12 januari 2019 om 00:29

Hello midde036z,

If you are asking whether I would purchase a product at the lowest price available, then yes.  Yes I would.

Thank you for letting us know that this is the lowest price in the region.

Hallo midde036z,

Als je vraagt of ik een product tegen de laagste prijs zou kopen, dan ja. Ja, dat zou ik doen.

Bedankt dat je ons laat weten dat dit de laagste prijs in de regio is.

Patriot Memory

Beantwoorden

12 januari 2019 om 00:41
pontje1 Gebruiker

Opmerking fout in specificaties: “Schrijfbare terabytes (TBW): 835 TB”.

Ik denk dat hier gigabytes (GB) wordt bedoeld?

Beantwoorden

12 januari 2019 om 00:47

Hello pontje1,

Terabytes is correct here.  TBW is a method of estimating the lifespan of SSDs and other flash products and presenting it in a tangible way.  In this case, a user can expect to write 835 terabytes of data to the drive before the cells of the NAND begin to deteriorate.  If it were gigabytes, the drive would fail before it was filled up once.

Thank you for your question.

Patriot Memory

Beantwoorden

12 januari 2019 om 01:01
Scooby_Doo Gebruiker

Lol, dan noem je ook wel een “bedrijf” zeg…. Ik zou daar iets bij willem zeggen maar laat ik liev doen vandaag…. (ibood, jullie hebben mail… Al een week of tig!)

Zonder gekheid verder, andere shop levert hem voor €127. Nuet wereldschokkend.

https://www.centralpoint.nl/solid-state-drives/patriot-memory/ssd-2-5-960gb-patriot-burst-sata3-560-r-540-wr-art-pbu960gs25ssdr-num-10074549/?ref=1&utm_source=tweakersnet&utm_medium=cpc&utm_campaign=tweakersclick

Beantwoorden

12 januari 2019 om 01:44
Moderator Jim Moderator

Hi Scooby_Doo!

Kan ik helpen om iBOOD ergens op te attenderen? (Gaat de mail over een serviceverzoek oid?)

Groetjes!

Jim

Beantwoorden

12 januari 2019 om 12:40
Scooby_Doo Gebruiker

@ Jim…. SO2656972

1e berichtgeving is van 05-12….

Ik heb inmiddels tussen de onzin en leugens door, zo’n 4 mails gehad met dat het helaas te druk is om te antwoorden t/m totale stilte.

Beantwoorden

12 januari 2019 om 20:32
Scooby_Doo Gebruiker

Niet?

Beantwoorden

12 januari 2019 om 20:34
Scooby_Doo Gebruiker

En nu?

Beantwoorden

12 januari 2019 om 21:36
Moderator Paul Moderator

hi Scooby Doo,

Bedankt voor het bestelnummer. Ik heb de klantenservice geattendeerd op jouw melding. Zij zullen na het weekend bij je terugkomen.

Beantwoorden

12 januari 2019 om 00:45
RindertSlagter Gebruiker

https://www.info.patriotmemory.com/burst-ssd

It seems Patriot offers 3 Year garantee, how come Ibood only 2 Years?

How would I know whether this SSD would fit my laptop could age of the laptop hold a limit for this one?

Beantwoorden

12 januari 2019 om 00:56

Hello RindertSlagter,

The Burst SSD does have a 3-year warranty and Patriot Memory’s warranty policy will honor the 3-year warranty.  Let me see if I can track a moderator down to change that.

The Burst should fit any any laptop.  It is 7mm tall so older laptops designed around 9mm 2.5 inch drives, will accept it without issue.  If your laptop is older and has SATA2, the Burst is backwards compatible but you will be limited to SATA2 speeds.

Thank you for pointing that out and your question.

Patriot Memory

Beantwoorden

12 januari 2019 om 20:00
Moderator Paul Moderator

De garantie die bij de deal vermeld staat is de verkopersgarantie via iBOOD. Naast de 3 jaar garantie via Patriot, kun je de eerste 2 jaar ook bij iBOOD terecht voor garantie, mocht dat nodig zijn. 

Beantwoorden

12 januari 2019 om 07:23
PeterVanSteen Gebruiker

Ooit een paar Patriot USB 2.0-sticks van het hogere segment gekocht bij Ibood.  Die bleken uitzonderlijk traag te zijn.  Na wat communicatie met Patriot en enkele opgelegde testen die mijn bevindingen bevestigden, werden de twee memory-sticks volledig kosteloos vervangen door twee USB 3.0-sticks.  Van het lagere segment in zijn reeks, dus trager dan de snelste 3.0 maar sneller dan de snelste 2.0 (als je nog kunt volgen)  Vond ik toch een mooie commerciële oplossing.  Ik wil maar zeggen : qua service heb ik de indruk dat je goed zit bij Patriot  Het moet niet altijd negatief zijn !

Beantwoorden

12 januari 2019 om 07:53
danidani Gebruiker

Dat men een ervaren kracht inzet om vragen te beantwoorden zegt ook wel iets.

Bestaan er eigenlijk nog slechte SSD’s (dus SSD’s die snel kapot gaan, of die erg traag zijn bij kleine bestanden)?

Beantwoorden

12 januari 2019 om 08:29
pfa.teunissen Gebruiker

Is this SSD compatible with my MacBook Pro (Retina, 13-inch, Late 2013)?

Beantwoorden

12 januari 2019 om 10:50

Dear Teunissen,

Apple MacBook Retina has specify requirements. Our advise is to buy directly in a Apple Certified Shop.

Patriot Memory

Beantwoorden

12 januari 2019 om 09:21
Michael. Gebruiker

Hallo hier even een vraagje van een computer leek,

Heb een dell 7020 optiplex, zit een ssd samsung evo in deze word te klein,maar de sata 3 aansluiting is dat bij alle ssd gelijk?

Weet niet als mijn dell 7020 optiplex desktop zo’n sata 3 heeft.

Groetjes Michael.

Beantwoorden

12 januari 2019 om 09:31
Zyberbood Gebruiker

Er zijn ook de kleinere m2 sata ssd’s  die hebben een andere aansluiting dan 2,5 inch sata. Mijn eigen laptop heeft beide  ik heb er dan ook 2 ssd’s in zitten. Maar als er plek is in je laptop voor een 2,5inch sata schijf dan zou het moeten lukken..

Beantwoorden

12 januari 2019 om 09:37
Zyberbood Gebruiker

Sata 1 2 of 3 hebben dezelfde aansluiting. Dus deze patriot zou je ook pp Sata 1 of 2 kunnen aansluiten  alleen haalje dan niet de maximale snelheid.Maar zeker de moeite waard van het upgrade.

Beantwoorden

12 januari 2019 om 09:43
Natrox Gebruiker

Hi Michael,

Dit moet prima werken. Jouw computer heeft 4 SATA poorten, waarvan een aantal (of alle) SATA3. Het kan wel zijn dat een of meer van de poorten SATA2 zijn. Dit werkt ook, maar trager. Check even de handleiding, daar zal in staan welke poort je moet hebben.

Als je de SSD er bij wilt plaatsen is het vrij gemakkelijk, als je echter de EVO wilt vervangen en Windows staat hier op, dan zal je de EVO moeten klonen naar de Patriot. In dat geval adviseer ik toch om er even een expert bij te trekken. ;)

Indien je meer hulp nodig hebt, laat maar even een berichtje achter en dan zal ik mijn best doen.

- Sam

Beantwoorden

12 januari 2019 om 09:51
Michael. Gebruiker

Sam,bedankt voor je reactie .

Het probleem is dat de ssd schijf vol is. Hij is nu in 2en gedeeld c en d  . Nu is alles vol. Dus wil nu de samsung c maken en de nieuwe d maken.

Ga hem bestellen en kopieer alles naar externe schijf en zet later de boel weer terug.het zal wel niet zo makkelijk zijn maar het zal wel goed komen..

Bedankt voor je uitleg.

Groetjes Michael

Beantwoorden

12 januari 2019 om 10:19
Rustyb Gebruiker

Hoi Michael.

Deze schijf er bij hangen windows er op.

met de nieuwe schijf opstarten en je kan je bestanden zo over kopiëren.

zoek ook eens op verborgen bestanden, staan vaak dingen van jaren terug.

ook net een besteld.

Fijne zaterdag :-)

Beantwoorden

12 januari 2019 om 10:23
Michael. Gebruiker

Da’s inderdaad in goed idee.

Bedankt

Beantwoorden

12 januari 2019 om 12:48
Michael. Gebruiker

Kan ik mijn d schijf niet leeghalen en dan c vergroten? Lees wel iets op internet daarover..

Beantwoorden

12 januari 2019 om 21:51
JazzySOB Gebruiker

Meest makkelijke is gewoon de nieuwe SSD er bij plaatsen, je Windows lekker op de C partitie van je EVO laten staan en dan alles van D afhalen, de D partitie verwijderen en je C partitie uitbreiden. Ik dacht dat dat gewoon kan via Beheer (rechtsklik op deze pc en dan beheer of manage. Anders een tool gebruiken zoals partition magic, Acronis True Image o.i.d. En als de D partitie van je eerste SSD af is deze aanmaken op de nieuwe SSD en daar alles heen zetten wat je eerder van je oude D partitie had afgehaald. Succes!

Beantwoorden

12 januari 2019 om 10:30
chdouma Gebruiker

Hi @Patriot Expert

Do you know if it would fit in my laptop lenovo W520?

Thanks in advance from a cloudy and rainy meppel, netherlands.

Beantwoorden

12 januari 2019 om 10:53

Dear Douma,

The Burst is compatible with your Lenovo W520.

Thank you for your question, have a sunny day

Patriot Memory

Beantwoorden

12 januari 2019 om 10:59
Bleats Gebruiker

@Patriot Expert what is the NAND type? Price would suggest it could only be TLC, but the TBW are equal to MLC variants this size.

Beantwoorden

12 januari 2019 om 11:39

Dear Bleats,

It is the last genearation 3D Nand Flash

Thank you for your question,

Patriot Memory

Beantwoorden

12 januari 2019 om 11:21
j.janssen Gebruiker

Is er nog steeds gratis verzenden als je met Paypal betaalt?

Beantwoorden

12 januari 2019 om 11:32
Moderator Jelle Moderator

Goedemorgen J.Janssen,

Helaas is deze actie al een tijdje afgelopen.

Blijf iBOOD in de gaten houden, misschien komt hij nog wel een keer voorbij.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

12 januari 2019 om 11:54
tjerkhobma Gebruiker

Hi , is it working/fit in A IMac 27” Inc from 2015?

Beantwoorden

12 januari 2019 om 12:27

Hi Tjerkhobma,

IMac has specify requirements. Our advise is to buy directly in a Apple Certified Shop.

Patriot Memory

Beantwoorden

12 januari 2019 om 12:39
gvg Gebruiker

Geachte iBood. Per email ik kreeg ik een voucher voor gratis verzenden. Het blauw omgeven vak was blanco. Hoe kan ik deze voucher krijgen?

Beantwoorden

12 januari 2019 om 13:22

We zijn bekend met het feit dat er mails verstuurd zijn zonder code, helaas kunnen ze er pas maandag naar kijken en zal je dus nu geen gebruik kunnen maken van de gratis verzendcode.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

12 januari 2019 om 13:49
HeeMerijn Gebruiker

Kan ik deze in mijn PS4 inbouwen?

Beantwoorden

12 januari 2019 om 14:35

Goedemiddag HeeMerijn,

Ja, het kan maar of het veel voordeel geeft zijn de meningen over verdeeld:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1597998

Groet,

Jelle

Beantwoorden

12 januari 2019 om 14:05
bloetoet Gebruiker

@ibood,

Misschien een klein handigheidje voor de Ibood-app. Denk dat wij als klanten het erg op prijs zouden stellen als ook de vezendkosten getoond wordt bij het artikel, zoals het op de website ook direct te zien is. Handig…toch?

Beantwoorden

12 januari 2019 om 14:34

Goeie tip bloetoet, ik ga het doorgeven.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

12 januari 2019 om 14:46
galatasaray1980 Gebruiker

Ik heb toshiba satallite L50-B-1hk is deze ssd geschikt ?

Beantwoorden

12 januari 2019 om 14:54

Goedemiddag galatasaray,

Ja, dit moet kunnen. Op een site van crucial.com kan je checken wat er voor jouw laptop of pc geschikt is en daar staan vergelijkbare ssd’s ook bij.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

12 januari 2019 om 15:10

kan iemand mij helpen is mijn 1tb sata 5400rpm stuk ?

Beantwoorden

12 januari 2019 om 15:36
RMKoch Gebruiker

Ziet er kei-dood uit idd…

Wat probeer je hier werkelijk te vragen? (plaatje komt niet door ;-)

Beantwoorden

12 januari 2019 om 15:36

Dat is een beetje lastig beoordelen vanaf hier…

Groet,

Jelle

Beantwoorden

12 januari 2019 om 17:09

30mb lees 25mb schrijfsnelheid is dat normaal ?

Beantwoorden

12 januari 2019 om 17:12

en percentage springt op 96%

Beantwoorden

12 januari 2019 om 21:57
Natrox Gebruiker

Wat je omschrijft klinkt als fragmentatie. Draai eens een defragmentatie op je harddisk en wellicht werkt hij daarna weer beter.

Beantwoorden

12 januari 2019 om 15:34

ik wilde net gaan kopen, toen las ik dit op amazon.

*KNIP* hoe mooi je post ook was heb ik hem toch weggehaald omdat het om een ander product ging. Wij bieden de Burst aan en de reviews gaan over de Blast *KNIP*

Edited by: Jelle

Beantwoorden

12 januari 2019 om 15:42

klopt mijn excuses hiervoor.Ik ga hem bestellen.

Beantwoorden

12 januari 2019 om 19:40
pieter154 Gebruiker

Waarom kost exact deze aanbieding op de duitse ibood slechts 99,95 en dan ook nog gratis verzenden die in de nieuwsbrief van afgelopen nacht zit.
Wilt de NL ibood afdeling een paar euro meer marge maken???

Beantwoorden

13 januari 2019 om 10:02

Goedemorgen Pieter,

Er zijn gisterochtend ook Nederlandse mails verstuurd met gratis verzendcodes alleen is daar iets mis mee gegaan waardoor er geen code in stond. We willen echt niet op een paar euro’s winst of marge gaan maken maar was gewoon een systeemfout waar we maandag verder naar gaan kijken.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

12 januari 2019 om 21:21
PJOTRNU1950 Gebruiker

Moet deze ssd ingebouwd worden in mijn laptop of kan ik m net als mijn portable externe schijf  aan n usb3 laten zitten?

Beantwoorden

12 januari 2019 om 22:12

Hi.

If you buy/have an external 2.5″ case USB 3.0 you can use also as external storage.

Beantwoorden

12 januari 2019 om 22:25
Raaf666 Gebruiker

Is there TIM if the ssd is external with Windows10?

Beantwoorden

12 januari 2019 om 22:30
Raaf666 Gebruiker
12 januari 2019 om 22:30
npatrickn Gebruiker

Kan ik deze inbouwen in een macbook pro 15 inch van 2014 ter vervanging van de bestaande ssd256g ?

Beantwoorden

12 januari 2019 om 22:36

Hi npatrickn

MacBook pro has specific requirements. Our advise is to buy directly in a Apple Certified Shop.

Patriot Memory

Beantwoorden

12 januari 2019 om 22:41
Raaf666 Gebruiker

Is er TRIM als de ssd als externe usb schijf wordt gebruikt onder Windows 10

Beantwoorden

12 januari 2019 om 23:21
Raaf666 Gebruiker

Is there TRIM if the ssd is external USB drive with Windows10?

Beantwoorden

12 januari 2019 om 23:57
Raaf666 Gebruiker

To late [:-]

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.