4 januari 2019 om 00:00
iBOOD

XYZ Printing Da Vinci Nano 3D Printer

XYZ Printing Da Vinci Nano 3D Printer

Er huist een Leonardo da Vinci in ons allen, en die komt volop ten bloei zodra je deze 3D printer in huis haalt.

Specificaties

Merk: XYZ Printing
Type: Da Vinci Nano 3D Printer
Garantie: 2 jaar

• Perfecte prints, ook de eerste keer
  • Zeer veilig, geschikt voor kinderen
  • Weegt slechts 4,7 kg

Afdrukeigenschappen

• Afdruktechnologie: FFF (Fused Filament Fabrication)
  • XY positioneringsprecisie: X / Y 12,5 micron
  • Ondersteunde bestandsindelingen: .stl, XYZ-indeling (.3w), .3mf, .obj
  • Max. Bouwoppervlakte: 120 (B) x 120 (D) x 120 (H) mm
  • Z Positioneringsprecisie: Z: 0,001 mm
  • Ondersteuning voor 3D Builder
  • Laagresolutie: 100 - 300 micron (oranje) 100 - 400 micron (wit)
  • Afdruksoftware: XYZmaker Suite

Materiaal

• Materiaalcompatibiliteit: PLA / PETG / Sterk PLA
  • Filamentdiameter: 1,75 mm

Extruder

• Nozzle-diameter: 0,3 mm (oranje) 0,4 mm (wit)
  • Aantal sproeiers: 1
  • Max. Bewegingssnelheid: Max. 70 mm / s

Printbed

• Printbed: uitneembaar glas
  • Nivellering: AUTO

Hardware

• Filament voedingssysteem
  • Stepper motoren: 1.8 ° HB stepper motoren
  • Gebruikersinterface: software interfcae
  • Taal: meertalig
  • Verbindingsmogelijkheden: USB 2.0-kabel

Systeemvereisten

• Besturingssysteem: Windows 7, 8, 8.1, 10 (64 bits); MAC OS X 10.10, 10.11, 10.12, 10.13; Linux 14.04

Minimale hardware vereisten

• Voor PC: CPU 4e generatie Intel Core i5-processor of meer / RAM: 8 GB / vrije schijfruimte: 20 GB of meer
  • Voor MAC: RAM: 8 GB / ruimte op de harde schijf: 20 GB of meer

Bedrijfsvereisten

• Voedingsvereisten: 100V ~ 240V 12V / 60W
  • Bedrijfstemperatuur: 15 ~ 32 ° C
  • Vochtigheid in bedrijf: 30 ~ 60% RH (geen condensatie)
  • Opslagtemperatuur-Gloeidraad: 10 ~ 40 ° C

Afmetingen en gewicht

• Afmetingen: 378 (B) x 280 (D) x 355 (H) mm
  • Gewicht: 4,7 kg
4 januari 2019 om 00:29
hansibo Gebruiker

Iemand ervaring met dit toestel? Ik ben een leek wat 3d printing betreft maar heb wel interesse. Is dit een goede instap? Alvast bedankt.

Hans

Beantwoorden

4 januari 2019 om 00:53
npc Gebruiker

Pruts ding in de filament zit een nfc chip zodat je alleen de filament van davinci kan kopen wat duurder is.

Beantwoorden

4 januari 2019 om 02:02
JelleMasson Gebruiker

Ik zou deze niet aanraden als je de 3D printer effectief wilt houden op lange termijn – maar er zijn zeker instapmodellen verkrijgbaar voor 150 à 200 EUR, die gewoon werken met elke software en filament van elke fabrikant.

Beantwoorden

4 januari 2019 om 17:29
Johannes1210 Gebruiker

Hans, ik heb zelf een creality ender 3 gekocht werkt als een trein en je kunt alle merken pla/abs/petg etc, je kunt ook veel verbeteringen zelf uitprinten.

Kost ook zo rond 175-200 euro. Ik zou voor de ender3 gaan als instap.

Beantwoorden

4 januari 2019 om 01:55
JelleMasson Gebruiker

Mensen, wees gewaarschuwd: dit is een uiterste uiterste basis 3D printer van één van de slechtst mogelijke keuzes qua fabrikant!

Bij deze 3D printers kan je enkel filament gebruiken van XYZ zelf, dus geen mogelijkheid om naar een betere fabrikant over te stappen als de kwaliteit van het geleverde materiaal niet aanstaat – om van de prijs nog maar te zwijgen! Een rol van 1 kg PLA van een betrouwbare fabrikant kost doorgaans tussen de 20 en 25 EUR, misschien tot aan 30 voor speciale kleuren of dergelijke factoren. XYZ rollen van 600 gram kosten al gemakkelijk 30 EUR.

Bovenop de constante extra kost voor materiaal, is dit ook nog eens een gesloten ontwerp – en daarmee bedoel ik niet het plastic omhulsel. Als er iets aan kapot gaat zal je deze terug mogen sturen, omdat er geen informatie is over het zelf herstellen hiervan.

En dan hang je ook nog eens vast en enkel de software van XYZ zelf om de bestanden voor te bereiden voor printen door de 3D printer, welke gegarandeerd niet eens alles kan wat een gratis alternatief zoals Cura (door het Nederlandse Ultimaker ontwikkeld!) kan, en Cura kan men gebruiken om prints voor te bereiden voor zo goed als elke printer die standaard GCODE begrijpt en geen eigen alternatief verzint puur om een gesloten economie op te kunnen bouwen.

Dus, koop deze printer alleen maar als je het niet erg vind om te veel te betalen voor je bronmateriaal, en de 3D printer-wereld de richting van de peperdure inktcartridges in de sturen.

Beantwoorden

4 januari 2019 om 01:59
JelleMasson Gebruiker

Kwestie van niet enkel af te breken: de situatie waar ik deze 3D printer dan misschien wel op zijn plaats zou zien staan is om een kind een eerste kennismaking te laten maken met 3D printen (omdat alles mooi weggewerkt zit, zover mogelijk), of misschien op een lagere school ofzo.

Beantwoorden

4 januari 2019 om 08:15
phoenixzzz Gebruiker

Goed verhaal! (Y) dankjewel!

Beantwoorden

4 januari 2019 om 10:54
guus46a Gebruiker

Ik heb zelf al jaren een 3d printer staan, en heb deze vorige maand gekocht. Ik moet eerlijk zeggen dat hij niet tegenvalt kwa gebruikers gemak. Voor iemand die nog nooit met 3d printers in aanraking is geweest is dit een ideaal instapmodel en zal je binnen een half uur al aan het printen zijn. Zelf repareren is uitgesloten maar ga je zelf een tv repareren?

Beantwoorden

4 januari 2019 om 11:18
guus46a Gebruiker

Wil je verder gaan met deze printer dan is er een mogelijkheid om ander filament te gebruiken door andere nfc chips te programmeren (dit is op internet te vinden) en is het dan nog niet naar je zin dan kan je nog het besturingsbord vervangen met bijvoorbeeld een arduino, en dan kan je alle software gebruiken maar dit is meer iets voor de hobbyist.

Beantwoorden

4 januari 2019 om 10:54
fvandenreek Gebruiker

Wat niemand hier verteld is dat een xyz printer idd niet aan te raden is als je veel print, maar indien je kennis wilt maken met 3d printen, deze apparaten zonder gepruts, met de constante kwaliteit van het filament, out of the box werken. Idd zijn er printers vanaf deze prijsklasse waarbij je grote objecten met goedkoop filament kan printen, maar dat werkt in deze prijsklasse maar zelden out of the box.

Beantwoorden

4 januari 2019 om 11:19
ebiegel Gebruiker

Ik heb zelf vorig jaar de miniMaker bij ibood gekocht van dezelfde fabrikant. En ik ben er maar wat blij mee. 1 van de betere aankopen van de afgelopen jaren. Alles lukt, geen gedoe, geen gedonder.  En print zien er uitstekend uit. Filament is wat duurder, maar omdat je maar een klein oppervlak hebt kun je ook niet veel verbruiken. :) Dit oppervlak 12 bij 12 is nog wat kleiner. Dus houdt daar rekening mee. Alleen voor kleinere modellen. Mooi is dat thingivers vol staat met kleinere modellen.

Af en toe is er een aanbieding met filament van Xyzprinting voor 24 euro. Als je genoegen neemt met kleinere modellen krijg je zeker geen spijt van deze aankoop

Beantwoorden

4 januari 2019 om 11:37
fgeer Gebruiker

Zelf zou ik nooit een xyz printer kopen vanwege het filament zoals hier al is beschreven! Niettemin als je eens wilt kennismaken en niet teveel zal gaan printen is dit een goede keuze!

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.