31 december 2018 om 00:00
iBOOD

Zolo Liberty+ Bluetooth In-Ears

Zolo Liberty+ Bluetooth In-Ears

De Liberty+ in-ears zijn nog niet zo lang op de markt en zitten vol met de laatste technologie. Maak kennis met een nieuwe generatie aan Bluetooth oordopjes.

Specificaties

Merk: Zolo by Anker
Type: Liberty+ In-Ears
Garantie: 2 jaar

• Batterijduur max. 48 uur
  • Stijlvol en comfortabel design
  • IPX5 waterbestendig

Technisch

• Drivers: 2x 6 mm Graphene Dynamic
  • Frequentierespons: 20 Hz - 20 KHz
  • Audio codecs: AAC, SBC
  • Geluidsisolatie: Ja
  • Bluetooth: v5.0
  • Microfoon: MEMS met EC/NR-technologie
  • IP-certificatie: IPX5 + nano coating

Voeding

• Opladen via microUSB (5 V/1.5 A)
  • Eén lading: tot 3.5 uur aan muziek
  • I.c.m. charging case: 48 uur aan muziek
31 december 2018 om 06:56
jacovb Gebruiker

Heeft iemand ervaring met het gebruik van  deze oortjes op de fiets? Zijn ze stil of lawaaierig door de wind? Is er op de fiets een telefoongesprek mee te voeren?

Alvast bedankt voor de informatie.

Beantwoorden

31 december 2018 om 07:12
ErwinHeukels Gebruiker

Ik heb zo’n setje nu een maand of 6 en ben er prima tevreden mee. Geluidkskwaliteit is naar mijn maatstaf prima en ze zitten goed stevig zonder vervelend te worden.

Op de fiets gebruik ik ze best regelmatig. Windgeruis valt reuze mee, want ze dichten best goed af. Er zitten ook verschillende maten dopjes bij zodat je de beste maat voor jouw oor / gehoorgang kunt vinden.

Er zit een ‘transparancy’ modus op waarmee omgevingsgeluid toegevoegd wordt aan de muziek die je afspeelt, waardoor je jezelf niet helemaal 100% afzondert van de mensen om je heen, maar als je die op de fiets aanzet om het verkeer beter te kunnen horen, dan wordt het windgeruis juist versterkt weergegeven door de koptelefoon dwars door je muziek heen, dus die functie werkt niet handig op de fiets.

Bellen op de fiets heb ik 2x geprobeerd en dat was geen succes. Zowel ikzelf als degene aan de andere kant van de lijn kon er niets van verstaan. Ook hierbij het issue met windgeruis voor de ontvanger. Ook hoor je de ‘beller’ enkel door het rechter oordopje en niet door allebei, dus om handsfree te bellen vind ik dit persoonlijk geen plezierige oplossing. Voor mensen die gewend zijn met 1 enkel oordopje te bellen is dit waarschijnlijk wel vergelijkbaar, maar voor conference calls was ik al ‘verwend’ mer zo’n oldskool bluetooth duo headset met microfoon, dus ik gebruik deze oordoppen daar niet voor.

Beantwoorden

31 december 2018 om 14:42
jacovb Gebruiker

Dank woord dit heldere antwoord!

Beantwoorden

31 december 2018 om 08:51
DutchD Gebruiker

IIk heb dezelfde ervaring als Erwin. Goede, praktische oordoppen. Geweldig dat ze opgeladen worden in het doosje. Dan hoef je alleen het doosje af en toe op te laden en heb je altijd opgeladen oordoppen. De geluidskwaliteit is goed voor oordopjes. Bellen heb ik niet geprobeerd, maar de Google assistent werkt prima. De commando’s werden goed opgepikt door de dopjes. De mijne zijn al een keer kapot geweest, maar na een mailtje naar de fabrikant kreeg ik meteen nieuwe. Goede service dus!

Beantwoorden

31 december 2018 om 09:57
2fast4u Gebruiker

Ik heb ze ook gehad, mijn ervaring was vrijwel hetzelfde: het zijn goede dopjes tot ze stuk gaan. Google er maar eens op, het geluid van een of beide dopjes wordt minder tot ze er helemaal mee op houden. Ik heb uiteindelijk mijn geld terug gekregen en iets meer geld uitgegeven voor een concurrent.

Beantwoorden

31 december 2018 om 10:49
rohar Gebruiker

TREBLAB X5 bij amazon.de

Beantwoorden

31 december 2018 om 18:58
Countjah Gebruiker

Ook idd veel gelezen dat ze niet zo kwalitatief zijn en heel snel het begeven…

Beantwoorden

31 december 2018 om 19:38
Leonch Gebruiker

Ik heb dat probleem ook ervaren, maar ik heb het zelf opgelost door de filter die achter het mesh zit schoon te maken. Hierdoor klinken mijn oortjes zo goed als nieuw. Ik heb met een naaldje de mesh losgekregen, is eventjes prutsen. Volgens zolo hebben nieuwere productie-eenheden geen last meer van een olieprobleem die plakt aan de filter

Beantwoorden

31 december 2018 om 10:13
mvanderpot Gebruiker

Prima dopjes, gebruik ze zelf veel voor sporten. Blijven daarbij goed zitten, wel oppassen met afdrogen of bukken, de kans dat daarbij een oortje uit je oor floept is aanwezig.

De geluidskwalieit is prima en bij mij nog nooit stuk gegaan

Beantwoorden

31 december 2018 om 10:16
Coenraadd Gebruiker

De originele prijs voor Kickstarter was ook €69

Beantwoorden

31 december 2018 om 18:11
Moderator Paul Moderator

Volgens Kickstarter was de MRSP $149. Bovendien komen er nog verzendkosten, btw en invoerrechten bovenop het bedrag als je het product naar Nederland haalt.

Daarnaast is de huidige verkoopprijs bij andere aanbieders al gauw €100 of meer, dus dan heb je hier een mooi voordeel. :)

Beantwoorden

31 december 2018 om 14:21
Countjah Gebruiker

Op Amazon UK/DE redelijk veel problemen ivm AAC codec(Android). En redelijk wat defecte modellen. Iemand ervaring ermee op android?

Beantwoorden

31 december 2018 om 14:57
koensoontiens Gebruiker

Jammer dat ze net nu te koop zijn. Een week geleden andere bluetooth oordopjes gekocht van B&O moest ik toch een stuk meer voor neertellen.

Beantwoorden

17 januari 2019 om 16:27
Math. Gebruiker

Heb echt spijt van mijn aankoop.

Ze leken in eerste instantie prima te werken, maar merkte al snel dat er +/- 1 sec. delay in zat. Als je bijv. een YouTube filmpje bekeek waarin iemand sprak, dan liep het geluid niet synchroon. Op m’n pc kon ik met geen mogelijkheid zowel geluid als microfoon tegelijk gebruiken. Het was of het één, of het ander. En sinds gisteren hoor ik bijna geen geluid meer uit het rechter oortje… Het klink ineens heel erg dof.

Ik zie dat er 2 jaar garantie op zit, en zal ze dan ook terugsturen, maar ik wil er eigenlijk gewoon van af.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.