30 december 2018 om 00:02
iBOOD

Linksys Max-Stream AC MU-MIMO Gigabit Triband Router

Linksys Max-Stream AC MU-MIMO Triband Router

Door de MU-MIMO-technologie lijkt het, met deze nieuwste generatie AC-router, alsof al je apparaten een eigen router hebben!

Specificaties

Merk: Linksys
Type: Max-Stream AC5400 MU-MIMO Gigabit Router (EA9500)
Garantie: 2 jaar via iBOOD, 3 jaar via Linksys

• Drie aparte wifibanden
  • Snelheden tot wel 5,3 Gbps!
  • Veilig en makkelijk in gebruik

• Wi-Fi-technologie: AC5400 MU-MIMO tri-band Gigabit, 1000+2167+2167 Mbps 
  • Belangrijkste kenmerken: Tri-band (2,4 GHz + 5 GHz + 5GHz), 4x4 AC, MU-MIMO, USB 3.0-poort, Dual-core processor, Beamforming-technologie, 8 verstelbare antennes en Smart Wi-Fi
  • Netwerkstandaarden: 802.11b, 802.11a/g, 802.11n, 802.11ac
  • Wi-Fi-snelheden: AC5400 (N1000 + AC2167 + AC2167) 
  • Wi-Fi-banden: 2,4 en 5 GHz (2x) (gelijktijdig gebruik van drie frequentiebanden (tri-band)) 
  • Wi-Fi-bereik: Zeer groot bereik 

• Aantal Ethernet-poorten: 1x Gigabit WAN-poort en 8x Gigabit LAN-poorten
  • Andere poorten: 1x USB 3.0-poort, 1x USB 2.0-poort en Voeding
  • Antennes: 8 externe verstelbare antennes 
  • Processor: 1,4 GHz dual-core 
  • Statuslampjes: Statuslampje, MU-MIMO-lampjes, verlicht Linksys-logo, Wi-Fi, Wi-Fi Protected Setup, Voeding, Internet, LAN 1-8, USB 3.0, USB 2.0 

• Draadloze encryptie: 64/128-bits WEP, WPA2 Personal, WPA2 Enterprise 
  • Werkingsmodi: Draadloze router, Accesspoint 
  • Ondersteunde bestandssystemen voor opslag: FAT, NTFS, HSF+
  • Eenvoudige installatie: installatie via de browser en installatie via Linksys Smart Wi-Fi
  • Ondersteunde besturingssystemen: MacOS (10.X of hoger), Windows 7, Windows 8.1 of Windows 10
  • Minimale systeemvereisten: Internet Explorer 8, Safari 5 (voor Mac), Firefox 8 of Google Chrome
  • Beveiligingsfuncties: WPA/WPA2 en 128-bits AES Link-versleuteling en FCC klasse B
  • Conform regelgeving: FCC class B 
  • Voeding: In: 100-240 V ~ 50-60 Hz; Uit: 12 V, 5A

In de doos

• Linksys AC5400 tri-band Wi-Fi-router
  • EA9500
  • Snelstartgids
  • 8 antennes
  • Ethernet-kabel
  • Voedingsadapter
  • Cd-rom met documentatie

Afmetingen en gewicht

• Afmetingen: 264,52 (L) x 318,15 (B) x 66,66 (H) mm zonder antennes 
  • Gewicht: 1727,7 g
30 december 2018 om 07:51
kbokbo Gebruiker

Kan deze ook tegen de muur gehangen worden?

Beantwoorden

30 december 2018 om 08:23
yuripustjens Gebruiker

Nee, helaas niet.

Beantwoorden

30 december 2018 om 14:19
Moderator Jim Moderator

Hi Kbokbo,

Out-of-the-box kan dit helaas niet inderdaad!

Groet,

Jim

Beantwoorden

30 december 2018 om 09:04
caliber1337 Gebruiker

Ik heb deze onlangs gekocht en t.o.v. een klassieke router is er een pak meer snelheid te rapen. Bij mij was dit een verdubbeling op wifi snelheid ( klassieke wifi router zonder antennes). De instelling voor bridge modus was niet eenvoudig gezien hij dan zijn config pagina verliest. Je moet dan gaan klooien bij de isp settings om te weten welk ip adres er toegewezen is. Dan is de pagina in beperkte vorm weer bereikbaar. Een vast ip-adres toewijzen is mij niet gelukt omdat er 5 lijnen verplicht in te vullen zijn (ip, subnetmask, dns, ene enz) die je als leek niet zo makkelijk vindt…De 5Ghz band kon ik niet veranderen van paswoord…Dit bleek een bug in de software volgens Linksys forum. Het goede nieuws is eenmaal ‘up & running’ is dit een uitstekende router met rotsvaste verbinding.

Beantwoorden

30 december 2018 om 09:33
pelecter Gebruiker

Voeding uit: 12V , 5 A. = 60 W

Kan dus aardig warm worden…..

( = auto halogeen kop lamp)

Beantwoorden

30 december 2018 om 11:11
Ron72 Gebruiker

“8 verstelbare antennes”

Wat voor nut heeft het om 8 van die antennes te gaan verstellen? Of sterker nog, wat is het nut van zoveel van die dingen op zo’n 20 vierkante centimeter?

Beantwoorden

30 december 2018 om 12:30
woutertju Gebruiker

dat is nodig voor 4×4  MU-MIMO en voor meerdere streams naar een client te sturen.

voor het bereik zelf heeft het maar minimaal nut

Beantwoorden

30 december 2018 om 14:20
Moderator Jim Moderator

Dank voor het antwoorden Wouter!

Groet,

Jim

Beantwoorden

30 december 2018 om 12:47
mapsie Gebruiker

Zag er mij interessant uit, maar dat je van alles moet instellen is voor mij een brug te ver. Ik ben wel wat technisch aan gelegd, maar bij mij zou dat toch weer niet in orde komen! Als daar eventueel geen goede, verstaanbare, Nederlandse uitleg bij zou zitten, blijf ik klooien!

Beantwoorden

30 december 2018 om 13:07
ANTONINO.SCIARRINO Gebruiker

Ik heb deze ook via iBood gekocht, maar hij is helemaal niet stabiel. Volgens support van Linksys moet ik heropstarten, …. Maar dat helpt niet.
De 2.4 Ghz heeft even gewerkt, nu niet meer. Sommige apparaten werken niet op de 2.4 en kan ik deze dus niet meer gebruiken (oven, WEMO, iRobot).
Ik denk dat ik nog eens heel boos moet worden op Linksys, hopelijk helpt het dan.

Beantwoorden

30 december 2018 om 14:26
Moderator Jim Moderator

Hi Antonino!

Boos worden kan af en toe natuurlijk helpen! Weet je zeker dat de apparaten niet werken op 2.4? Meestal werken ze juist op 2,4 en niet op 5 Ghz, aangezien dat een wat nieuwe frequentie is. Die werkt dan weer wel krachtiger maar komt minder ver.

Als we hier iets voor je kunnen doen, hoor ik het graag!

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

30 december 2018 om 16:34
reaalcestmoi Gebruiker

Zie dat deze geen VPN verbindingen ondersteunt ondanks de zeer hoge adviesprijs, feitelijk dus een gemiste kans voor Linksys om een volwaardig product op de markt te zetten.

Beantwoorden

30 december 2018 om 13:24
rvanderkruk Gebruiker

128 bits encryptie kan dat niet een tandje beter voor zoveel geld?!

Beantwoorden

30 december 2018 om 14:25
Moderator Jim Moderator

Hi Rvanderkruk!

Online zie ik dat WEP256 nog niet heel veel wordt toegepast (ondanks dat het toch al even op de markt is). Volgens mij zit je dan ook in een iets hogere prijsklasse. Echter, correct me if I’m wrong, want ik ben geen security expert ;-)

https://en.wikipedia.org/wiki/Wired_Equivalent_Privacy
https://www.howtogeek.com/167783/htg-explains-the-difference-between-wep-wpa-and-wpa2-wireless-encryption-and-why-it-matters/

Groet!

Jim

Beantwoorden

30 december 2018 om 13:58
siskadejaegher Gebruiker

Zojuist besteld en nog geen halfuurtje later krijg ik een email met een couponcode voor gratis verzending. Dat is al de 2de keer dat ik dit tegen kom en vindt dat niet bepaald klantvriendelijk.

Beantwoorden

30 december 2018 om 14:21
Moderator Jim Moderator

Hi Siska!

Helaas zitten de aankoop processen nog niet zodanig in elkaar dat je voorafgaand een voucher ontvangt. Soms kan het dus voorkomen dat je een voucher ontvangt net nadat je een aankoop hebt gedaan. Dat is in dat geval toeval :-(. Tip: Als je de bestelling nogmaals plaatst met de couponcode en dan de eerstgeplaatste bestelling annuleert, kan je alsnog gebruik maken van de voucher! :-)

Groet,

Jim

Beantwoorden

30 december 2018 om 16:26
henk.stuitje.be Gebruiker

Hmmm. Quote, Snelheden tot wel 5,3 Gbps ! unquote.

Welke provider biedt die snelheid aan. Als jou provider een  echte (niet marketing) snelheid van 200 Mbps haalt mag je beide handjes dicht knijpen.

Vriendelijke groet Habes

Beantwoorden

30 december 2018 om 16:28
Moderator Jim Moderator

Hi Henk!

Zeker waar! De echte snelheden van providers liggen vaak een stuk lager dan de afgebeelde snelheden. In ieder geval is deze router daarin geen beperkende factor :-)

Groetjes & Fijne jaarwisseling!

Jim

Beantwoorden

30 december 2018 om 16:52
pelecter Gebruiker

altijd fijn dat apparaten onderling op jouw netwerk niet via de provider gaan…

Beantwoorden

1 januari 2019 om 13:52
reaalcestmoi Gebruiker

Want je gebruikt een VPN?

Beantwoorden

30 december 2018 om 16:42
ploppp Gebruiker

Heeft deze router ook parent control en de mogelijkheid om van afstand apparaten te blokkeren?

Beantwoorden

30 december 2018 om 16:51
ploppp Gebruiker

Daarnaast heb ik vorige week de Linksys WRT 32X gekocht via Ibood echter hier valt de  wifi (volgens mij defect omdat installatie ook pas na 3 harde resets goed ging) steeds uit en is het bereik echt hopeloos. Is dat bij deze router net zo?

Beantwoorden

31 december 2018 om 08:05
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen ploppp,

Excuus voor de late reactie. Wanneer je het idee hebt dat je router een defect vertoont, dan kun je het beste even een serviceverzoek indienen via je account. De WiFi hoort niet steeds weg te vallen natuurlijk.

Beantwoorden

1 januari 2019 om 16:38
sebastianbraem Gebruiker

Beste,

Wanneer komt deze nog eens in de aanbieding ?

Beantwoorden

1 januari 2019 om 16:58
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag sebastianbraem,

Wij hebben geen zicht op wanneer deals weer voorbij zullen komen. Je kunt wel altijd de inkopers tippen om de kans te vergroten. Voor het tip iBOOD forum klik hier.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.