23 december 2018 om 00:01
iBOOD

Pine A64+ 4K Mini Computer Incl. Toetsenbord & microSD

Pina A64+ 4K Mini Computer + Acc.

Met deze unieke Pine A64+ bundel kijk jij probleemloos naar al je favoriete 4K content, blaas je retro games nieuw leven in en maak je van je huis een smart home!

Specificaties

Type: Pine A64+ Bundel
Garantie: 2 jaar

• Met Android 7.1 en Kodi
  • Quad-core chip & 2 GB RAM
  • Inclusief microSD, HDMI-kabel en meer

Verpakkingsinhoud

• Een Pine64 computer (Quad-core 64-bit chip & 2 GB RAM)
  • 16 GB Samsung microSD-kaart (met Android 7.1 & Kodi)
  • ABS behuizing
  • QWERTY of AZERTY toetsenbord met geïntegreerde muis
  • HDMI-kabel
  • Voedingsadapter
23 december 2018 om 00:05
HetGezegde Gebruiker

*Pine (geen Pina)

Beantwoorden

23 december 2018 om 00:07
Yamaha_ERG121 Gebruiker

Is het mogelijk om hier een (blu-ray) drive op aan te sluiten?

Beantwoorden

23 december 2018 om 00:08
Yamaha_ERG121 Gebruiker

Dmv USB bedoel ik dan.

Beantwoorden

23 december 2018 om 09:29
Official Product Expert Pine64 Expert Official Product Expert

Dit is mogelijk, echter afhankelijk van welke software je gebruikt kan je zaken afspelen van de aangeboden media. Dus je kan op een blu-ray media bestanden hebben staan die je dan als losse bestanden kan afspelen. Wil je bijvoorbeeld een Blu-ray inclusief menu etc afspelen zal je waarschijnlijk nog op software gebied wat moeten installeren. Uiteraard op eigen initiatief en rekening houdend met de regelgeving op het gebied van copyright.

Beantwoorden

23 december 2018 om 00:08
HetGezegde Gebruiker

Deze Pine A64+ kost op de Pine site minder, maar dan is hij zonder keyboard, HDMI kabel, SD kaart en behuizing. Wellicht dat sommifso dat namelijk niet modig hebben.

Beantwoorden

23 december 2018 om 00:53
Susantigoon Gebruiker

OK,

zonder die SD-kaart, maar hoe dan met Android 7.1 & Kodi?

Beantwoorden

23 december 2018 om 01:32
innotiv Gebruiker
23 december 2018 om 09:35

Die site is van buiten de EU. Op de EU site is het losse board 49 euro. Prijzen op de hier genoemde site zijn zonder btw en je zal inklaringskosten naast de btw en verzendkosten moeten betalen.

Ook zal je minstens een voedingsadapter nodig hebben en een behuizing en uiteraard een micro SD kaart. Bij deze set wordt een Samsung EVO 16gb geleverd met pre-installed software. Dus ook een kwaliteitsmerk geheugen. Deze set heeft dan ook nog een HDMI kabel, en een draadloos toetsenbord / muis combi. Deze deal is echt een koopje…

Beantwoorden

23 december 2018 om 09:55
HetGezegde Gebruiker

Voor 29 dollar ga je geen inklaringskosten moeten betalen. Enkel verzendkosten.

Goed: een goeie deal hier dus. Leuk voor een emulator  of Google Home systeem bijvoorbeeld.

Beantwoorden

23 december 2018 om 10:19

Ik heb het niet over invoer/douane rechten. Je zal de verzendkosten moeten betalen en het product zal moeten worden ingeklaard en hier zitten kosten aan verbonden. Dat het soms lukt om iets als gift of in een enveloppe Europa binnen te krijgen dat heet mazzel. Vaak worden de inklaringskosten opgenomen in de verzendkosten. De reden dat ik dit hier zo aangeef komt doordat ik al menig persoon heb gesproken die dacht ik bestel even electronica in China en achteraf er pas achter komen dat je gewoon de BTW moet aftikken en inklaringskosten, of deze nou 3 of 30 euro bedragen, naast de 21% BTW en de verzendkosten is het dan toch wel een heel ander bedrag. En als hij stuk is binnen 2 jaar, wat dan? Naar China sturen?

Emulator, Google Home inderdaad maar nog veel meer. Oneindige toepassingen eigenlijk.

Beantwoorden

23 december 2018 om 11:47
charliemhj Gebruiker

in België tot 22€ betaal je niets

Beantwoorden

23 december 2018 om 14:03

idd…. €22 per post en €450 als je met vliegtuig zelf wat meebrengt.

Beantwoorden

23 december 2018 om 14:14
bastian433 Gebruiker

Als men er $29 op zet en je pakketje wordt gecontroleerd, ga je gewoon 13 euro inklaringskosten(PostNL) en BTW betalen.

Als men niet de juiste waarde erop zet is er inderdaad maar een zeer kleine kans bij zoiets.

Beantwoorden

23 december 2018 om 00:12
Vr4nckuh Gebruiker

Even voor de duidelijkheid. Dit betreft de Pine A64+ en heeft de  End Of Life status bij de fabrikant.
Als je op de site van de fabrikant kijkt onder PineA64+ dan verwijzen zij zelf door naar de nieuwe revisie PineA64-LTS die Long Term Support heeft (tot 2022).
Het ligt er maar net aan waar je het boardje voor wilt aanschaffen en of je ermee kunt leven dat er geen support meer is vanuit fabrikant (wl vanuit community).
Wil je langdurige support laat deze deal dan voorbij gaan.

Beantwoorden

23 december 2018 om 01:41
belgium-47 Gebruiker

daar heb je gelijk in

Beantwoorden

23 december 2018 om 09:14

Goedemorgen, sorry maar dit klopt niet. De LTS versie is Long Term SUPPLY. Niet Support. Staat ook duidelijk op de site waar jij naar verwijst, dus beetje jammer dat het hier dan zo anders wordt neergezet.

Dit bordje wordt door veel installateurs gebruikt voor oa. Domotoca systemen en Nareowcasting oplossingen. Die installateurs eisen een lange levertijd in dezelfde hardware configuratie aangezien zij vaak eigen software laten maken. Het hier aangeboden bord in de set is een retail versie en ook als je op de site kijkt van Pine zie je dat ook deze gewoon nog wordt verkocht. Om dan EOL te zeggen in de post begrijjp ik ook niet.

Dus, het is SUPPLY…..

Beantwoorden

23 december 2018 om 18:24
adnanticus Gebruiker

Doe even goed onderzoek, of zeg anders gewoon helemaal niks!

Beantwoorden

23 december 2018 om 00:43
Neelix Gebruiker

Je kan beter gaan voor de

Orange Pi One Plus

Beantwoorden

23 december 2018 om 00:58
Susantigoon Gebruiker

Waarom dat? Welk voordeel van de ene boven de ander?

Niet onderbouwde opmerkingen schieten we niets mee op.

Beantwoorden

23 december 2018 om 01:35
innotiv Gebruiker

@Susantigoon    GIYF

Orange Pi One Plus vs Pine A64+ 4K

Beantwoorden

23 december 2018 om 09:43

Orange Pi one is een heel low cost product met erg lage specs. 512mb vs 2gb in de Pine64+ bijvoorbeeld. Ook kan hij niet hoger gaan dan Android 4.1 waar wij al nu op de Pune64+ Android 7.1 meeleveren. Vergelijk de specificaties maar.

Beantwoorden

23 december 2018 om 09:49

Excuses. Ik lees nu pas dat je de plus bedoelde. Deze is wel vergelijkbaar maar nog steeds maar de helft van het geheugen dan van deze Pine64+

Geheugen is erg duur, dus daar wordt veel ip bezuinigd. Maar je hebt echt wel 2GB nodig om 4K bestanden af te spelen met Android. Linux heeft vaak genoeg aan 1GB maar Android heeft hier echt niet genoeg aan.

Beantwoorden

23 december 2018 om 01:08
wj4ibood Gebruiker

@ibood: de beschrijving is een beetje krakkemikkig maar aangenomen mag worden dat deze versie inclusief de wifi/bluetooth opsteekmodule is aangezien deze duidelijk zichtbaar is het eerste plaatje met alle accessoires (zie ook de volledige beschrijving hier).

Beantwoorden

23 december 2018 om 02:30
Moderator Paul Moderator

Wat wordt er meegeleverd?

Nou, deze bundel bestaat uit:

Een Pine64 computer (Quad-core 64-bit chip & 2 GB RAM)
16 GB Samsung microSD-kaart (met Android 7.1 & Kodi)
ABS behuizing
QWERTY of AZERTY toetsenbord met geïntegreerde muis
HDMI-kabel
Voedingsadapter

Beantwoorden

23 december 2018 om 10:18
wj4ibood Gebruiker

@ibood: Kortom de wifi/bluetooth opsteekmodule wordt meegeleverd omdat deze:

- een wezenlijk onderdeel vormt van een computer maar hier niet met name hoeft te worden genoemd zoals ook in de specificaties ontbreken: HDMI, USB, LAN, etc

- Deze  wifi/bluetooth opsteekmodule zichtbaar op de eerste foto staat zoals ook niet de vermelde USB poorten, HDMI poort en LAN-poort.

- Dat een HDMI poort aanwezig is, is natuurlijk logisch vanwege de vermelding van een HDMI-kabel, USB vanwege het toetsenbord, een LAN-kabel wordt niet meegeleverd dus voor verbinding wordt wifi gebruikt.

Beantwoorden

23 december 2018 om 10:29

Nogmaals, De WiFi opsteek module zit er niet bij. Het bord heeft een vaste netwerk aansluiting en een vaste HDMI aansluiting. Deze set is bedacht voor voornamelijk media af te spelen en games. Met name video streamen kan je het beste middels een vast netwerk doen (heeft niet alleen met de pine te maken, maar met hoe je netwerk geconfigureerd is)

Dat een computer standaard met WiFi is, is echt niet zo. Het is geen mobiel apparaat.

Het is nu al meerdere malen aangegeven dat er geen WiFi bij zit. Dus als dit een vereiste is voor jou om voor deze 49,95 ook nog een WiFi module te willen dan moet je hem zeker niet kopen. Er is getracht om een zoveel Value for Money deal onder de 50 euro te realiseren en dit is de combinatie geworden.

Beantwoorden

23 december 2018 om 10:52
wj4ibood Gebruiker

@Pine64 Expert: Sorry ik heb je eerste duidelijk antwoord over de wifi van 23 december 2018 om 09:55 gemist, was nog niet aanwezig toen ik checkte en met mijn antwoord begon  (en ja ik type vrij langzaam).

Overigens ben ik niet met je eens dat wifi alleen bij een mobiel apparaat hoort; mijn TV en versterker kan ik nauwelijks mobiel noemen maar hebben beide wifi; wifi wordt soms, heel soms gebruikt als LAN bekabeling afwezig is (je hoeft geen antwoord te geven of dit icm met 4K streaming kan/wenselijk is.

Maar dit staat los van een compleet verkeerde eerste foto die wel een wifi module toont (ok hij toont ook een R18 maar in de specificaties staat wel duidelijk PINE64+). Maar iets tonen op een foto en pas na aandringen zeggen dat dat stukje toch ontbreekt klopt niet. Je moet weten dat ibood notoir is met onduidelijke specificaties en gebruikers moeten aandringen tot een duidelijk antwoord is gegeven en het herhalen van wat wel wordt meegeleverd schepte hier niet meer duidelijkheid.

PS op zich vindt ik dit een leuke aanbieding ondanks de (toekomstige?) EOL; tot wanneer vindt support plaats of heeft de laatste al plaatsgevonden?

Als extra vraag wat zijn de specificaties van de Voedingsadapter ik zie alleen een stekker;)

Beantwoorden

23 december 2018 om 11:01
wj4ibood Gebruiker

@Pine64 Expert: excuses voor de gedeeltelijke papegaai-talk over de vermeende EOL

Beantwoorden

23 december 2018 om 11:26
tuxdelux Gebruiker

De foto maakt wettelijk deel uit van de reclamemededeling en is dus bindend. De hoofdoto toont zeer duidelijk een wifi module en de hoofdpagina vermeld NIET dat er GEEN wifi bij is. Als die wifi er dan toch niet bij zit dan valt dit gewoon onder misleidende reclame ook al wordt er ergens verder op het forum toch nog iets “recht gezet”. Ibood gebruikt deze truck spijtig genoeg wel vaker want dit werkt goed bij impulsaankopen. Mensen die kopen zonder het forum te lezen zijn de klos.

Beantwoorden

23 december 2018 om 11:56

@wj4ibood Hoe jij zaken interpreteert en welke aannames jij neemt is jouw goed recht, echter ik kan alleen maar vanuit mijn kant aangeven dat ik antwoord naar eer en geweten en hedenochtend vanaf een mobiele telefoon aan het antwoorden was geslagen en zag dat de iBood Expert al antwoord had gegeven aan gaande de WiFi dus had ik mij geconcentreerd op zaken welke nog geen antwoord hadden ontvangen. Toen ik daar klaar mee was zag ik dat er nog steeds vragen over werden gesteld en heb ik deze beantwoord, niet met een standaard ja / nee maar met uitleg.

Dat er vanuit jouw kant een heel relaas komt waar er naar mijn mening echt de confrontatie gezocht wordt, waar je best ook wel valide punten maakt tracht ik hier ook weer uitleg te geven en duidelijk te stellen dat als het om een wifi module erbij gaat als besluit om iets wel of niet te kopen je hem dan niet moet kopen. Ik hoop dat je dit niet als agressief ervaart want zo is het zeker niet bedoeld ik ben namelijk niet een commercieel persoon en dit is hoe ik er over denk vanuit een gebruikers en technische kant.

Nu ook jouw opmerking over de voedingskabel, die is zeker ook niet geheel duidelijk. Er zit een AC/DC adapter bij (EU Grade 6, dus niet de Chinese grade 4 welke in de EU niet meer mag)

Aangaande support, dit model is niet EOL. De fabrikant wil de LTS variant verkopen aangezien zij daar voorraad van hebben.Zo staat het ook op de website van hen, nu is hij out of stock en wordt geadviseerd om dan de LTS te kopen (uiteraard logisch)

Wij bestellen voor Europa dit model in grote aantallen, dus speciaal voor ons gefabriceerd. Daar de LTS (Long time Supply) variant in de basis dezelfde is als dit retail modelloopt de ondersteuning parallel met de LTS waar dus de Supply tot minstens 2022 gegarandeerd is zal de support nog jaren voortduren.

En ik zie nu tijdens het afronden je opmerking over EOL, no offence :)

Beantwoorden

23 december 2018 om 12:00

@ tuxdelux Als jij denkt dat er opzettelijk een plaatje is gebruikt om een Wifi module te impliceren waarvan 99% van de mensen niet eens weet dat dit een wifi module zou betreffen dan weet ik niet wat ik hier op moet zeggen. Alleen dat als je de moeite neemt om uit te zoeken op het internet wat dat ding is, dan lijkt het mij ook dat je dit forum leest toch?

Uiteraard kan ik niet voor iBood spreken maar de foto zal echt niet willens en wetens zo geplaatst zijn. Het set is echt een super aanbieding en dan ga je niet voor een onderdeel welke ik denk €15 los kost zoveel ophef riskeren lijkt mij, maar ieder zo zijn mening en gedachtes.

Beantwoorden

23 december 2018 om 13:32
pelecter Gebruiker

Als je beter kijkt naar de andere dingen op de printplaat kom je er achter dat er andere chips in zitten

r18 ipv 64 dus, maak je niet zo druk en koop ‘m lekker elders of niet

tis een mooi doosie waar het in zit, als je nu eens over de afmetingen gaat zeuren…

sowieso vind ik het knap dat jij aan één kant van een printplaatje kan zien wat het doet.

Beantwoorden

23 december 2018 om 14:39
tuxdelux Gebruiker

Zelfs niet alle egelmatige ibood volgers doen de moeite of hoeven de moeite te doen om eerst het ganse forum erop na te lezen. Hun rechten als consument blijven echter dezelfde. De verduidelijking op dit forum was trouwens ook niet onmiddellijk beschikbaar.

Dat dit een super aanbieding is of niet doet niets ter zake. Het gaat om de misleiding die uit de foto kan ontstaan.
De wet spreekt van ‘misleidende mededelingen’waarbij het begrip mededeling ruim dient te worden uitgelegd. Zo kunnen afbeeldingen ook als mededelingen worden uitgelegd.

Uit andere topics (lees het forum er maar op na) blijkt dat dit toch de eerste keer niet meer is. Meermaals werd zo al de oorspronkelijke tekst op aandringen van enkele aandachtige forum gebruikers verbeterd.

Door een eenvoudige verwijzing “afgebeelde wifi module niet inbegrepen”, zoals je die wel vaker tegenkomt op andere verkoopsites, had deze hele discutie kunnen vermeden worden.

Beantwoorden

23 december 2018 om 15:17

@tuxdelux dat klopt en daar gaat het dus om. Als iBood het had geweten dan hadden zij dit wel vermeldt (sterker nog, ik denk zelfs voor een ander plaatje  gezorgd) 10.000 den consumenten zien meer dan iBood. En ook ik volg iBood al jaren en ook het forum en ik zie ook dat er vaak direct op gesprongen wordt met consumentenrecht, misleiding etc. Als mensen nog steeds denken dat iBood er voordeel uit haalt door misleidende info te verstrekken… sorry hoor. Reputatie en gedoe is stukken vervelender dan dat je wat verkoop extra zou hebben van mensen die achteraf niet zeuren. Ik geloof niet dat iBood dit bewust zou doen bij welke aanbieding dan ook.

Het gaat om een set zonder WiFi maar met veel meer. Het is niet aannemelijk dat er voor dit geld ook nog meer bij zit dan wat er wordt aangegeven in de tekst. Dus als we het over wettelijke context hebben dan is die er ook nog. Iets moet aannemelijk zijn. Voordat er daar weer een discussie over zal ontstaan, ja goed gezien, goed opgezocht, excuses voor het plaatsen van een iets ander plaatje waaruit door kenners en uitzoekers op te maken is dat er iets is geplaats wat die een wifi module is maar conform tekst en meerdere malen aangegeven dat dit per abuis is en nogmaals Mea Culpa (ik spreek nu voor iBood, wat ik niet mag doen, dus doe ik op persoonlijke titel) en ja wettelijk dit, recht etc maar ga je voor €49 set de rechtbank opzoeken om je gelijk te krijgen? Niemand maar ook niemand die niet al zo een set heeft zal denken dat er een wifi module bij zit want dat staat er niet bij en is ook niet zonder kennis duidelijk. Ik begrijp dat mensen graag het laatste woord willen hebben hierover, jullie hebben gelijk.. Punt.. Fout, excuses, uitleg, verder….

Wat ik nog wel wil meegeven, het is ook wel eens gebeurd dat wij een artikel verkopen en er per ongeluk iets bij hadden gedaan in de verpakking wat niet erbij hoorde volgens de opgave. Het gong om een product van €99 waar per ongeluk iets van €35 bij was gestopt. 250 stuks verkocht, hoeveel mensen denk je dat er hebben medegedeeld dat er iets bij zat wat er niet bij hoorde? Niet 1.

Afijn, ik denk dat ik al weer teveel heb gezegd maar en dan eigenlijk de aandacht van deze mooie aanbieding verkeerd gaan richten… Dus ik hoop dat we nu klaar zijn hiermee.

Beantwoorden

23 december 2018 om 16:03
wj4ibood Gebruiker

@Pine64 Expert dank voor jouw uitvoerig antwoord. Misschien was deze confrontatie noodzakelijk, niet zo zeer om er een extra wifi module eruit te slepen bij deze vrij goede aanbieding maar om meer duidelijkheid te scheppen of wat vaker gebeurt de advertentie te aanpassen naar aanleiding van deze opmerkingen.  Overigens alhier hetzelfde product en probleem.

Beantwoorden

23 december 2018 om 23:39
Moderator Paul Moderator

@tuxdelux

Je bent niet verplicht om het forum te lezen, maar het is wel sterk aan te raden om de Specificaties bij een deal te raadplegen. Ze staan er om de klant te informeren. Alleen plaatjes kijken is onvoldoende om jezelf over een product te informeren.

Ik ben het met je eens dat de afbeelding waarop de wifi module wordt afgebeeld, voor verwarring kan zorgen. Daarom heb ik dit doorgegeven aan iBOOD, zodat dit een volgende keer niet opnieuw voor verwarring kan zorgen.

Beantwoorden

23 december 2018 om 01:30
belgium-47 Gebruiker

ZOEK ALLEMAAL MAAR EENS OP DE ORIGINELE SITE HOEVEEL HET TOESTEL KOST  : 32 DOLLAR VOOR HET BOARD + 10 VOOR WIFI EN BLUETHOOTH MODULE

dit is zonder de micro sd en het toetsenbordje. Dus de IBOODPRIJS is verantwoord.

MAAR ANDROID 7.1 en KODI met de ondersteuning van die Mali grafische chip… VRAAGT zeker om extra koeling.

DE PRO en CONTRA vind je op UTUB..

KIJK EENS NAAR DE ROCKPro64 -2Gb of 4gb versie, op de originele site en wat deze kan

Beantwoorden

23 december 2018 om 08:41
Zork14 Gebruiker

Zeg, waarom dat geschreeuw hier. Is toch helemaal nergens voor noidg!

Beantwoorden

23 december 2018 om 10:00

Al die prijzen zijn exclusief BTW en inklaring/verzendkosten. De RockPro64 is al inclusief btw 100 dollar en dan heb je alleen maar het bord. In Europa kost deze 119 euro zo dat al deze extras

Als je veel films achtet elkaar afspeelt kan hij erg warm worden maar dan kan je de behuizing openlaten (op het plaatje staat hij open, er zit nog een deksel bij) of een fan plaatsen. Maar te heet hebben wij hem nog niet zien worden. Ik zou hem alleen niet helemaal wegstoppen in een kast.

Deze iBood deal is een super deal voor deze prijs.

Beantwoorden

23 december 2018 om 08:18
roeleman Gebruiker

Het is inderdaad niet duidelijk of de wifi adapter erbij zit.  Ik ga er vanuit van niet.  Het zou wel interessant worden indien de POE splitter erbij zou zitten https://www.pine64.org/?product=pine64-poe-splitter

Beantwoorden

23 december 2018 om 10:50

Deze zitten er niet bij, net zoals de optionele zaken zoals touchscreen, accupack, audiodac etc etc. er ook niet bij zitten. Is deze set voor 49,95 dan niet interessant zonder de POE splitter? ik denk voor deze prijs zit het set vol met zaken welke de meeste gebruikers ook daadwerkelijk zullen gebruiken. Een POE splitter is best een ding wat niet veel mensen zullen gebruiken, maar daarom kunnen dit soort zaken altijd los worden gekocht, van ieder willekeurig merk.

Beantwoorden

23 december 2018 om 08:32
Skullbreaker Gebruiker

Ik ben voor de xiaomi mi box S gegaan, gisteren gekocht voor 55 euro https://m.banggood.com/Xiaomi-Mibox-S-2GB-DDR3-RAM-8GB-ROM-Android-8_1-1000M-LAN-5G-WIFI-Bluetooth-4_2-TV-Box-p-1363164.html?rmmds=search

Beantwoorden

23 december 2018 om 09:21

Hallo, ik begrijp even uw post niet? Dit is een heell ander product, namelijk een mediaboxje. Deze Pine64+ is nu als set maar je kan er veel meer en andere dingen mee doen. Je kan allemaal uitbreidingen hier op aansluiten en wat u heeft gekocht is een Android boc. Op deze set staat dan wel Android voorgeïnstalleerd echter je kan ook Wonwos iot, Ubuntu, Linux etc etc  installeren. Ook als 4K media speler dus te gebruiken en dan ook nog eens geleverd met een toetsenbord / muis combi maar dat is maar een van de vele toepassingen.

Beantwoorden

23 december 2018 om 09:15
henkieroe Gebruiker

Is dit te vergelijken met Raspberry Pi? Daar heb ik wat over gehoord als goede optie voor mediaspeler / thuis automatisering.

Beantwoorden

23 december 2018 om 09:26

Goedemorgen!

Dit is een zelfde soort oplossing, ook als media speler inderdaad. De Raspberry PI heeft alleen geen 4K ondersteuning en de Pine64+ wel. Ook voor thuisautomatisering wordt de Pine64+ veel gebruikt. Met bijvoorbeeld Domoticz kan je een heel huis aansturen. Ook kan je met een p1 kabel je slimme meter uitlezen en met een Z-wave uitbreiding module of USB dongle bijvoorbeeld Fibaro modules aansturen.

Beantwoorden

23 december 2018 om 09:55
amink Gebruiker

is de aanbieding nu met of zonder Wifi / bleutooth?

Beantwoorden

23 december 2018 om 10:02

Zoals aangegeven:

Een Pine64 computer (Quad-core 64-bit chip & 2 GB RAM)16 GB Samsung microSD-kaart (met Android 7.1 & Kodi)ABS behuizingQWERTY of AZERTY toetsenbord met geïntegreerde muisHDMI-kabelVoedingsadapter

Deze set is niet draadloos. De toetsenbord / muis combi heeft een eigen USB receiver/transmitter tbv de draadloze communicatie.

Beantwoorden

23 december 2018 om 10:40
amink Gebruiker

Zonder wifi dus. Communiceren is niet zo moeilijk, en helemaal niet als de vraag gewoon met ja of nee te beantwoorden is.

Beantwoorden

23 december 2018 om 10:45

Hoi, dat is het hem juist. Het antwoord was al gegeven maar mensen lezen blijkbaar niet allemaal terug en het is nu al 4 keer beantwoord. Juist met uitleg erbij in plaats van ja / nee zou juist op een forum moeten worden geapprecieerd lijkt mij. Met name deze uitleg over het toetsenbord is van belang voordat mensen zich gaan afvragen hoe het toetsenbord dan verbinding maakt.

Beantwoorden

23 december 2018 om 10:03
HetGezegde Gebruiker

@Expert kan ik hier een camera module op plaatsen (zo ja, welke? Link?) en als indoor security camera gebruiken?

Ik ben er voorstander van om Android te laten staan. Heeft u ook weet van apps in (of buiten) de Play Store die hier voor kunnen dienen?

- melding op telefoon wanneer er beweging gesignaleerd is

- opname (lokaal op SD kaart) bij beweging

- aanpassen van focus veld/ instellen van gevoeligheid

- live stream naar telefoon

Beantwoorden

23 december 2018 om 10:12

Er is een 5 megapixel camera module, maar je kan ook een USB webcam aansluiten. Op het community forum van de Pine64+ zijn o.a.dit soort zaken te vinden. Software in en buiten de Playstore zijn er legio te vinden. Dit product is ook bedoeld voor mensen welke niet alleen plug en play willen werken maar ook zaken uitzoeken, installeren en bijplaatsen. Maar als je dat (nog) niet wilt is juist de door ons samengestelde set ook voor de wat minder tweakers zeg maar.

Beantwoorden

23 december 2018 om 10:25
HetGezegde Gebruiker

Ik ga eens zoeken naar zo’n module en open source (dus aanpasbare) tools om hetgeen dat ik wil te optimaliseren.

En ik check het forum. Thanks!

Beantwoorden

23 december 2018 om 10:04

Excuses voor de vele typos, zit op een mobiele telefoon te typen. Ik ga zo een PC opzoeken.

Beantwoorden

23 december 2018 om 10:26
HetGezegde Gebruiker

Wat is het formaat van de behuizing?

Beantwoorden

23 december 2018 om 10:41

Ik heb deze info en de behuizing niet bij de hand maar een hand is eigenlijk wel de grote van de behuizing. Qua hoogte denk ik zo een 4 cm.

Beantwoorden

23 december 2018 om 10:32
Ixat Gebruiker

Specs are very limited.

Does this box decode H.265 HEVC protocol?

Regards

Beantwoorden

23 december 2018 om 10:37

Yes, the chipset is capable of it and display at 4K.

We can put many specs but it is such a big list also depending on which software you install so if we list some we need to list all and that is impossible.

Beantwoorden

23 december 2018 om 11:17
jackthegroove Gebruiker

Does it decode 8 bit and 10bit h265/x265? And does it do it on the chip or through software?

Beantwoorden

23 december 2018 om 13:11

The hardware supports it. So depending on what software you use lit will depend. But, for all supporting formats goes the hardware showed the limitations and the used software needs to use the recourses correct and also needs to support the codecs were sometimes licenses are needed to be paid or need to work around it, but this is up to the user and his responsibilities of course to obey the law.

Beantwoorden

23 december 2018 om 10:39
Ixat Gebruiker

Thanks, ordering….

Merry Xmas

Beantwoorden

23 december 2018 om 11:50
stigske Gebruiker

@Pine64 Expert:

1. Hoeveel usb poorten zijn er? Hopelijk meer dan 2 want als je het toetsenbord en draadloze dongle moet aansluiten, kan je er geen harde schijf meer aanhangen.

2. Zijn het usb 3 poorten?

3. Tot hoeveel Gb ondersteunt het sd slot?

Beantwoorden

23 december 2018 om 12:03

2x 2.0 USBhost, maar je kan gewoon een USB Hub aansluiten en dus uitbreiden naar meer. Hiernaast zitten er ook i/o poorten op en uitbreidingsslots. JE kan tot 256 GB kaartjes invoeren in het SD slot.

Beantwoorden

23 december 2018 om 12:13
stigske Gebruiker

Nog vergeten: Hoeveel bedraagt het stroomverbruik? Waarom zit er geen usb 3 op?

Beantwoorden

23 december 2018 om 13:08

Zeer laag, minder dan een TV op stand-by als hij niets hoeft te doen. Uiteraard afhankelijk van wat je hem laat doen en aansluit. Maar we hebben hier over een DC 5volt gevoed product, dus we hebben het hier niet over een dikke verbruiker.

Beantwoorden

23 december 2018 om 13:39

Oja, neen, geen USB 3

Beantwoorden

23 december 2018 om 12:04

De expert zou ieder uur een kijkje komen nemen. Dus na het beantwoorden van al de vragen hierboven zal ik omstreeks 13:00 weer even komen kijken, en dan vervolgens weer omstreeks 14:00, 15:00 etc etc.. tot zo!

Beantwoorden

23 december 2018 om 12:09
Ixat Gebruiker

I think jackthegroove question still  needs an answer.

Beantwoorden

23 december 2018 om 13:01

I missed that one indeed. Thx

Beantwoorden

23 december 2018 om 12:16
jr5 Gebruiker

@ Pine64 Expert

Als ik het goed gelezen heb x265 worden afgespeeld. De vraag die ik nog heb, kan dit in combinatie met Thrue HD geluid (of een variant ervan, atmos, ..)
Zelf gebruik ik Kodi.

Als dit soepel loopt in Kodi, (en daar  mag ik vanuit gaan??) is dit een mooie vervanger van mijn HT PC,

Beantwoorden

23 december 2018 om 13:16

Of Kodi dit goed ondersteund weet ik niet, wat het met digitaal geluid is, is dat het wordt doorgegen aan je versterker en hij er iets mee moet doen. Of als je bedoeld of hij het om kan zetten naar stereo, dat is ook weer afhankelijk van de gebruikte software. Uiteraard weet ik niet wat voor configuratie jouw HTPC heeft maar het zou zo maar kunnen.

Beantwoorden

23 december 2018 om 14:09
bastian433 Gebruiker

In jouw geval zou ik doorsparen voor een nvidia shield tv.

Beantwoorden

23 december 2018 om 12:41
Sire333 Gebruiker

Is er een optische uitgang voor het geluid?

Beantwoorden

23 december 2018 om 13:19

Neen, je kan wel de HDMI gebruiken voor doorgifte van digtal audio en er is een Sabre DAC module welke je op het bord kan plaatsen met een optische uitgang.

Beantwoorden

23 december 2018 om 13:05
Cath22 Gebruiker

Is een update naar Android 8 misschien ook nog in de nabije toekomst in de planning?

Ik begrijp dat je ook andere os erop kan zetten, dat is denk ik wissen en nieuww erop. Kan je ook weer terug naar bijvoorbeeld android met een installatie?

Beantwoorden

23 december 2018 om 13:21

Dat zou kunnen, afhankelijk van de voorwaarden uit Android 8. Ja, je kan vele verschillende besturingssystemen plaatsen, je kan ook de sd kaart wisselen voor een ander dus makkelijk schakelen. Het is een image kopiëren ip een micro sd en klaar.

Beantwoorden

23 december 2018 om 13:21

De expert zal er rond 14:00 weer zijn.

Beantwoorden

23 december 2018 om 14:05

Mooi, blijkbaar voor iedereen duidelijk.. ;) I kom omstreeks 15:00 weer een kijkje nemen.

Beantwoorden

23 december 2018 om 14:08
bastian433 Gebruiker

Als je hoge eisen hebt kun je denk ik beter voor een nvidia shield of iets gaan, maar die kost dan ook wel 4-5x zoveel.
Ik zou dit niet als mediaspeler gebruiken, als je eisen hoog liggen

Dit ding is leuk als: Lichtkrant voor op het werk, Domotica aansturing met b.v. een Z-Wave stick, Slimme meter uitlezen met een P1 kabel, mini-webserver, internetradio.

Beantwoorden

23 december 2018 om 15:23

@bastian433 Het is een kwestie van prijs/kwaliteit. Hoge eisen stellen geeft niet, maar wel realistisch. Als media speler voor gewoon afspelen van content is deze prima. De reguliere MKVtjes zal hij probleemloos afspelen. Maar ik ben het helemaal met je eens dat als je niet zit te wachten om af en toe je te verdiepen in waarom een bestand niet werkt en door het instaleren van andere software met codecs het wel werkt kan je beter voor een echte media speler zoals Dune HD of een Shield oid gaan. Maar dan betaal je inderdaad ook wel een factor 5-6 meer. De overige zaken welke jij noemt is deze uitermate geschikt voor idd.

Beantwoorden

23 december 2018 om 14:28
Cath22 Gebruiker

Tja,  streamen naar een tv is wel beter met een kabel, maar als je ook connectie wil met een slimme meter is daar ook een speciale kabel voor nodig .Tv en meter zitten nogal uit elkaar, dat wordt dus lange kabels….

Ik heb verder geen ervaring met domotica maar gaat dat ook niet met wifi? Dus een module daarvoor nodig?

Wat zijn trouwens de eventuele uitbreidingen modules voor deze kaart?

Beantwoorden

23 december 2018 om 15:26

Afhankelijk waar je meter zit, en of je er een ethernet verbinding hebt is het inderdaad mogelijk nodig om een wifi module te plaatsen. Let wel, in een meterkast zit veel koper dus het kan zo zijn dat WiFi daar niet goed of helemaal niet zal werken. Voor de slimme meter is een P1 kabel nodig, deze is los te verkrijgen voor €19,95.

Er zijn diverse uitbreidingen mogelijk, touch screen, Wifi BT module, accu pack, DAC, camera etc etc. Niet alleen van Pine maar ook van vele andewre fabrikanten.

Beantwoorden

23 december 2018 om 16:49
wj4ibood Gebruiker

@Cath22 Hoe lang je een P1 kabel kan verlengen met een 4 aderige (telefoon)kabel is onduidelijk. Als alternatief kan je natuurlijk ook gebruik maken van bijvoorbeeld het MQTT-protocol; je slimme meter uitlezen met een Arduino, Wemos D1 R2, ESP-12, oid, en dan via MQTT de gegevens overpompen naar de PINE64. Voor dit heb je weer wel een MQTT-broker nodig die op de PINE draait naast Kodi en je Domestica product. Of dit mogelijk is en Kodi nog steeds vloeiend werkt heb ik geen ervaring. PS het nadeel van de Arduino, Wemos is dat beide de slimme meter uitlezen via softserial vanwege het ontbreken van een (2de) USB poort en eerlijk gezegd werkt dit weer niet optimaal. Maar er zijn dus legio mogelijkheden.

Beantwoorden

23 december 2018 om 18:52
Cath22 Gebruiker

Thx voor de info

Beantwoorden

23 december 2018 om 14:32
vjren Gebruiker

Ik heb deze al een tijdje, op zich werkt het wel maar nieuwe androids komen niet, 4k is me alleen gelukt met hevc main 5.1 profile 30p max en veel downloads gebruiken net weer een 10bit profiel of zo, ik moest re-encoden.

Al vanaf het begin heb ik met meerdere distributies 5.1 6.1 en 7.1 en TV dat als ik een film opzet ik opeens een kleurinversie krijg, alsof de HDMI encryptie faalt, dan na enige tijd komt ie weer in de goede kleur en dan weer eens de foute, ik heb er nooit de vinger achter gekregen.

Net uit de kast getrokken en nu op een andere display als mijn classic 47pfl8xxx philips zie ik dat fenomeen nog niet na een half uur.

Trouwens ook hier vandaan, ik mis nog steeds de IR afstandbediening, is die ook nu wel te krijgen in NED. (en dan niet voor >20 euro) De IR sensor zit er wel op.

Met een K400 logipech gaat het best ok, maar IR zou fijner zijn.

In alle realiteit gebruik ik nog mijn good old mediaspeler, ook omdat die wel native framerate eruit gooit en niet alles naar op 60 of 50fpd omzet.

Oh ja een batterij heeft ie wel nodig anders vind android het niet leuk met elke keer geen “tijd”

Beantwoorden

23 december 2018 om 15:33

Dank voor het delen van je ervaringen. Kleurinversie (omdraaien van Zwart/wit bijvoorbeeld) is software en/of instelling op de TV. Sedert de release zijn er al meerdere builds uitgebracht, Android 5, 6 7…  De IR zit er inderdaad op. In principe is iedere afstandsbediening te gebruiken maar dan zal de table wel moeten worden geprogrammeerd in een app oid. Ik zal morgen eens navragen of er al voorbeelden zijn van werkende afstandsbedieningen. Vandaar dat wij deze media toetsenbord / muis combi er bij hebben gedaan. Dat werkt ook als remote. ALs je de voeding er regelmatig uit haalt, dan kan je inderdaad een klein batterijtjeplaatsen op de Rel Time Battery Port als de klok o.a. belangrijk is. Kan gewoon een knoopcelletje zijn met een plus en min draadje

Beantwoorden

23 december 2018 om 16:43
bastian433 Gebruiker

Die Philips dingen hebben nog wel eens wat HDMI ellende.

Vooral uit dat tijdperk….

Kijk eens of er een firmware is voor de TV.

Beantwoorden

13 januari 2019 om 20:42
vjren Gebruiker

Heey expert, nog wat gehord over afstandbedieningen?

Beantwoorden

23 december 2018 om 15:34

Ok, ben er weer een half uurtje geweest. Ik skip dan ook even 16:00 en zal er omstreeks 17:00 weer zijn.

Beantwoorden

23 december 2018 om 17:03

De rust is wedergekeerd zo te zien. Ik ben er om 18:00 weer…

Beantwoorden

23 december 2018 om 18:00

Tot 19:00!

Beantwoorden

23 december 2018 om 18:24
RaymondLippeBiesterveld79 Gebruiker

Haha, wat een forum jongens, mensen lopen maar te zeuren en betweterig te doen over van alles en nog wat zonder eerst zelf eens wat uit te zoeken. Google is your friend. Respect voor de expert dat je er zo rustig onder blijft.

Beantwoorden

23 december 2018 om 18:51
bmvlaskamp Gebruiker

@Pine64 Expert

Draait Netflix en NLziet ook op deze versie?

Beantwoorden

23 december 2018 om 19:02

Apps zijn thirth party zaken waar wij nimmer beloftes over kunnen doen maar de APK van NLZIET werkt op Android en Netflix ook tot 1080p wat ik heb gezien, maar ik heb ook gehoord dat er 4K apks zijn maar dat deze  ket altijd werken.

Beantwoorden

23 december 2018 om 19:18
bmvlaskamp Gebruiker

Deze moeten dan buiten de Playstore (als deze dan aanwezig is?)  om worden geïnstalleerd?

Beantwoorden

23 december 2018 om 19:35
bastian433 Gebruiker

Netflix moet Widevine L1 zijn en ik denk zelfs gecertificeerd zijn voor HD en/of 4K, misschien is die wel L3 maar L1 geloof ik niks van. (L1 is meer beveiligt dan L3)

NLziet geen idee of die DRM vereist en welk type.

99% kans dat er geen L1 is. Zelfs veel redelijk high end telefoons ondersteunen het soms niet eens.

Fijn dat DRM.
Er zijn nepapps die neplogo’s tonen maar in werkelijkheid heb je gewoon je Widevine L3 als dat er al is, en is het geen UltraHD of zelfs HD.

Uiteraard zijn alleen betalende mensen de dupe want de piraten hebben allang alles al gejat. Het is gewoon een typisch geval van consumentje pesten.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.