7 november 2018 om 00:00
iBOOD

Bosch Sensixx 6 bar Stoomstrijksysteem

Bosch 6 bar Stoomstrijksysteem

Gebruik hem en je ziet er niet alleen tiptop uit in je gladgestreken kleding, zo voel je je ook! De stoom verwijdert namelijk 99,9% van de bacteriën. Ook ideaal voor babykleertjes!

Specificaties

Merk: Bosch
Type: TDS222510H | Sensixx DS22 ProHygienic Stoomgenerator
Garantie: 2 jaar

• Zelfreinigingssysteem
  • Klaar om te strijken in 2 min. en direct navulbaar
  • Verwijdert ook de hardnekkigste kreukels

Kenmerken

• Stoomdruk: 6 bar
  • Geïntegreerd veiligheidssysteem
  • Ultimate350: diepe stoom voor verhoogde weefselpenetratie met 3 intense stoomstoten tot 350 g
  • Aansluitwaarde: 2500 W max.
  • AdvancedSteam-systeem: verbeterde stoomverdeling door optimale formatie en plaatsing van de stoomuitlaatopeningen
  • CeraniumGlissée-zoolplaat met stoomkanalen en driefasig ontwerp: optimale stoomverdeling en glijding
  • Klaar om te strijken in ongeveer 2 minuten
  • Eco-knop: tot 25% energiebesparing en 40% waterbesparing

Comfort

• Hygiëneprogramma (een speciale combinatie van temperatuur, stoomdruk en intervalstoom): Verwijdert tot 99,9% van de bacteriën uit de stof
  • i-Temp Advanced: De ideale combinatie van temperatuur en stoom voor alle strijkbare stoffen
  • Calc'nClean Advanced: Een speciale kalkafscheider die eenvoudig kan worden verwijderd en gereinigd
  • Calc'nClean Timer: Herinnering voor het reinigen van de unit via de kalkaanslagopening
  • Verticale stoom: Voor het snel en eenvoudig verversen van kleding
  • Grote watertank: 1,3 liter vullen op elk gewenst moment
  • Comfort-indicator: Geeft aan wanneer de tank leeg is en de stoom gereed is
  • Compact strijkijzer met "AdvancedSteam-systeem": Voor comfortabel strijken
  • Strijkrek kan flexibel worden gebruikt
  • Plaatsbaar op basisstation of strijkplank
  • Kabelhaspel met lange verbindingskabel

Veiligheid

• SecureLock-systeem: Fixeert het strijkijzer op het stoomstation voor meer veiligheid tijdens transport en opslag
  • Veilige automatische uitschakeling: Meer veiligheid door automatische uitschakeling van het apparaat tijdens langere pauzes
  • Voetjes met anti-slip
  • Verlichte hoofdschakelaar

Afmetingen en gewicht

• Afmetingen: 250 x 225 x 375 mm
  • Gewicht: 4,5 kg
7 november 2018 om 00:03
crusader007 Gebruiker

Kan iemand mij uitleggen waarom dit systeem beter is dan een reguliere stoom strijkijzer?

Beantwoorden

7 november 2018 om 00:29
Moderator Paul Moderator

o.a. 
hogere stoomdruk (6 bar) waardoor het strijken sneller en makkelijker gaat
groter waterreservoir (1,3L) zodat je minder vaak hoeft bij te vullen
hygiëneprogramma
meer opties en mogelijkheden dan een regulier stoomstrijkijzer

Beantwoorden

7 november 2018 om 00:25
tuxdelux Gebruiker

Omdat er VEEL meer stoom uitkomt dan bij een gewoon stoomstrijkijzer. Meer druk, groter continu debiet en dus sneller strijken. Bosh/Siemens zijn trouwens top.

Beantwoorden

7 november 2018 om 00:27
311marcel Gebruiker

Had dit product niet onder de rubriek Slaapkamer gemoeten, gelet op één van de vermelde specificaties ;-)

Ultimate350: diepe stoom voor verhoogde weefselpenetratie met 3 intense stoomstoten tot 350 g

Beantwoorden

7 november 2018 om 00:32
Moderator Paul Moderator

Er is geen stoomstrijksysteem voor nodig om stoom af te blazen in de slaapkamer. :)

Beantwoorden

7 november 2018 om 00:32
TheBartman Gebruiker

Heb je hier een speciale strijkplank voor nodig?

Beantwoorden

7 november 2018 om 00:37
Moderator Tom Moderator

Dag TheBartMan

ik heb zojuist de handleiding over doorgenomen. Hier staat niets in van een speciale strijkplank, dus dit lijkt me ook niet nodig.

Met vriendelijke groeten

Tom

Beantwoorden

7 november 2018 om 07:08
Ahvisser Gebruiker

Om het basisstation te kunnen plaatsen, moet het rek waarop je dat neerzet groot genoeg zijn. Oude strijkplanken hebben meestel n klein rekje waarop t basisstation niet past.

Verder Kan dit apparaat veel stoom produceren. Die stoom koelt bij t strijken af en wordt water. Er zijn soeciale planken en strijkplsnkhoezen die dat water gemakkelijk vasthouden, tot t verdampt. Heb je die niet, dan is de kans groot dat je na t strijken een plasje water op de vloer hebt….

Maar t strijken is prima, met zo’n ding!!! En voor deze prijs…..

Beantwoorden

7 november 2018 om 08:36
tuxdelux Gebruiker

De oude houten strijkplanken uit grootmoeders tijd zijn af te raden i.v.m. vocht absorptie van de plank. Best een versie met een geperforeerd blad waar het vocht door kan.

Beantwoorden

7 november 2018 om 09:26
Globetrotter1 Gebruiker

@TheBartman. Nee hier heb je geen speciale strijkplank voor nodig, wat je nodig hebt is een vrouw die met het stoomstrijksysteem overweg kan. Heb je die vrouw niet dan kan je deze aanbieding beter overslaan, en je geld aan een andere aanbieding besteden.

Beantwoorden

7 november 2018 om 07:26
mcgyver_28 Gebruiker

Ik heb de Siemens versie enkele jaren geleden hier gekocht. Had daarvoor enkele Calor met stoomgroep versleten. Dit is het beste strijkijzer dat je je kan dromen. Eens je gestreken hebt met een aparte stoomgroep wil je nooit meer terug. Stoomopbrengst is enorm en continue. Zorg ervoor dat het waterreservoir steeds gevuld is, dan kan gewoon tijdens het strijken, niet nodig om het toestel af te zetten. Ontkalken doe je gewoon door het te spoelen via de grote knop opzij.

Het strijkijzer zelf is ook perfect, een zeer gladde zool, niet te zwaar. Je hebt geen speciale strijkplank nodig.

Ik kruip niet vaak in de pen, maar hiervoor vond ik het toch de moeite.

Beantwoorden

7 november 2018 om 09:29
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen mcgyver_28,

Bedankt voor het delen van je ervaringen en leuk om te horen dat je aankoop goed bevalt :-)

Beantwoorden

7 november 2018 om 08:01
gorgon Gebruiker

alleen maar te verkrijgen in Nederland?

Beantwoorden

7 november 2018 om 08:04
Moderator Jelle Moderator
7 november 2018 om 08:09
gorgon Gebruiker

oeps. :)

thx

Beantwoorden

7 november 2018 om 08:13
Keavin83 Gebruiker

Geeft dit strijkijzer continue stoom? Of heeft die een knop voor stoom en een andere knop voor de blast? Obv plaatjes lijkt het wel zo, maar wil dat zeker weten :) thanks alvast

Beantwoorden

7 november 2018 om 08:32
tuxdelux Gebruiker

Normaal heeft zo’n strijkijzer 2 knopjes op het handvat. Eéntje aan de onderkant welke je zonder moeite activeert tijdens de strijkbewegingen en één aan de bovenkant voor de extra stroomstoot. Als je geen van beide indrukt strijk je  zonder stoom.

Handleiding is te vinden op:  https://www.manualscat.com/en/bosch-tds222510h-sensixx-ds22-prohygienic-manual

Beantwoorden

7 november 2018 om 08:59
Keavin83 Gebruiker

Beantwoorden

7 november 2018 om 11:09
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen,

Bedankt voor de aanvullende informatie tuxdelux :-)

Beantwoorden

7 november 2018 om 08:43
LemonCrush Gebruiker

Iemand enig idee hoe lang de verbindingskabel is die het strijkijzer met het stoomapparaat verbindt? Het zou handig zijn als het stoomapparaat op de grond kan staan terwijl er gestreken wordt.

Beantwoorden

7 november 2018 om 09:31
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen LemonCrush,

Dit vraag ik even voor je na.

Beantwoorden

7 november 2018 om 10:49
Moderator Niek Moderator

De lengte van de verbindingskabel hebben we helaas niet kunnen achterhalen.

Beantwoorden

7 november 2018 om 12:47
Vladimirke Gebruiker

Die is 150 cm, we hebben dit toestel al meer dan een jaar in gebruik.

Beantwoorden

7 november 2018 om 13:43
LemonCrush Gebruiker

Bedankt voor de info, Vladimirke!

Beantwoorden

7 november 2018 om 11:32
thuhoan Gebruiker

Er staat DS22, maar heeft hetzelfde plaatje als de B22L: https://www.bosch-home.co.uk/product-list/TDS2280GB. Ondanks heeft de link een ander type dan de genoemde TDS222510H. Graag opheldering. Alvast bedankt.

Beantwoorden

8 november 2018 om 08:25

Helaas is hier geen antwoord op gekomen.

Excuses.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

7 november 2018 om 14:50
woc38 Gebruiker

Kan iemand zeggen hoe dit apparaat zich verhoudt tot een van de betere/duurdere Philips PerfectCare strijkijzers? Ik wil graag zo’n stoomgenerator aanschaffen voor het strijken van overhemden, maar ik koop liever in 1x ‘de goede’…

Beantwoorden

8 november 2018 om 08:24

Helaas is hier geen antwoord op gekomen en is de aanbieding nu voorbij.

Excuses.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

7 november 2018 om 21:39
DGY Gebruiker

Maar onmiddelijk 1 besteld. Huidig traditioneel strijkmarteltuig van merk Philips loopt na 1j al op zijn einde en kostte meer dan dit toestel. Geen behoefte om uit te vissen of deze prijs scherp is. Mijn gedacht zegt van wel. Bedankt ibood en moge de strijkkrachten opnieuw bij mij komen.

Beantwoorden

7 november 2018 om 21:51
mattiaswijnen Gebruiker

Dan wil ik mij strijk wel bij u binnen brengen. Dat je strijk krachten kunt opdoen.

Beantwoorden

8 november 2018 om 08:25

Veel plezier met je aankoop DGY.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

8 november 2018 om 10:59
DGY Gebruiker

zeer vriendelijk maar 3 tieners zorgen voor meer dan voldoende strijkforce.

Beantwoorden

15 november 2018 om 15:24
Stefanus Gebruiker

Wij hebben de stoomgenerator inmiddels binnengekregen en er valt mij meteen iets op.

In het reservoir zaten nog wat resten water, tevens ook in de filter die was zelfs helemaal nat. Aan de zijkant ook wat vieze vlekjes en kleine krasjes. Het zijn overduidelijke gebruikssporen, dus het gaat hier om een gebruikt apparaat!

Heb ik bij deze aanbieding iets over het hoofd gezien? Gaat het hier om refurbished modellen?

Ik vind dit niet echt kunnen. Heeft iemand anders dit ook ervaren?

Beantwoorden

15 november 2018 om 16:16
Moderator Bas iBOOD Moderator

Goed dat je dit direct hebt opgemerkt, Stefanus!

Zou je via “Mijn iBOOD” op onze website een serviceverzoek “Verkeerde levering” willen aanmaken? Dan hebben mijn collega’s direct alle gegevens bij de hand om dit z.s.m. voor je op te pakken.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.