30 oktober 2018 om 00:00
iBOOD

Devolo Home Control Starter Kit

Product expert aanwezig

Devolo Home Control Starter Kit

Met deze set van Devolo zet je apparaten aan en uit, merk je of er iemand binnenkomt, zet je een bakkie en nog veel meer. 

Specificaties

Merk: Devolo
Type: Home Control Starter Kit
Garantie: 3 jaar via Devolo; 2 jaar via iBOOD

• Overal je apparaten bedienen 
  • Toekomstbestendige technologie
  • Meer comfort, meer veiligheid, lager energieverbruik

ALGEMEEN

• Standaarden: IEEE 802.3, IEEE 802.3u, IEEE 802.3x, IEEE 1901
  • Auto MDI/X; ITU-T G.9959 (Z-Wave, 868,42 MHz)
  • Protocollen: CSMA/CA (Powerline) Z-Wave (Funk)
  • Transmissiesnelheid Ethernet: 10/100 (mbps); Powerline: 200/500 (mbps)
  • Modulatie + Carrier: Powerline OFDM – (4096)/1024/256/64-QAM, QPSK, BPSK; 2880 ZWave: 2-FSK
  • Bereik Powerline: 300 meter

• Bereik Z-Wave: 25 meter in huis, 100 meter buiten het huis
  • Beveiliging: 128 Bit AES (Powerline en Z-Wave)
  • Toetsen: 1 x PLC Pairing incl. LED (wit/rood) en 1 x Home Control incl. LED (wit/rood)
  • Stekker en Landen: Type C (CEEE 7/16) • EU
  • Toestelaansluiting: 1 x Ethernet RJ45 en 1 x USB 2.0 Type A (voor toekomstige uitbreidingen)
  • Spanningsvoorziening: internal 196-250, V AC, 50 Hz

• Opgenomen vermogen: Maximaal: 4,6 Watt; Typisch: 4 Watt
  • Gebruikstemparatuur: 0°C naar 40°C
  • Opslagtemperatuur: 25°C naar 70°C
  • Omgevingsvoorwaarden: 10-90% luchtvochtigheid (niet condenserend)
  • Besturingssystemen: Windows 7 (32 / 64 bit), Windows 8 (Pro) (32 / 64 bit), Windows 10, Ubuntu-Linux 14.04 (32 / 64 Bit), MAC OSX: vanaf versie 10.7, Android: vanaf 4.0 en iOS vanaf iOS 6
  • Certificaten: CE Klasse B (EU, CH, NO)
  • Extra Functies: interne luidspreker (voor toekomstige uitbreidingen)
  • Afmetingen (zonder stekker) 132 x 72 x 42 mm

STOPCONTACT

• Radiostandaard: Z-Wave
  • Frequentie: 868,42 MHz
  • Bereik: tot 25 m binnenshuis, tot 100 m buiten
  • Overdrachtsvermogen: max. +4 dBm / 2,5 mW (ERP)
  • Gebruik in huis

• Stopcontact, stekker en landen: Type F (CEE 7/3) • F (CEE 7/4) • (DE, NL, ES, PT, AT, SE, FI, NO, GR, HU)
  • Uitgangsvermogen op geïntegreerd stopcontact: 13 A, 3000 W
  • ± 3 W (error rate bij vermogensmeting 5 W tot 40 W)
  • ± 5% (error rate bij vermogensmeting 40 W tot 3000 W)

• Stroomverbruik en opgenomen vermogen: Typisch: 0,4W
  • Besturingssystemen: Windows 7 (32 / 64 bit), Windows 8.x (Pro) (32 / 64 bit),  Windows 10 (32 / 64 bit), Ubuntu-Linux 12.04 (32 Bit), MAC OS X 10.6, 10.7, 10.8, 10.9 en hoger
  • Vergunningen: CE klasse B (EU, CH, NO)
  • Temperatuur (gebruik): 0 – 35°C
  • Omgevingsvoorwaarden: 10–85% luchtvochtigheid (niet condenserend)
  • Toets: 1 incl. LED (wit / rood)
  • Spanningsvoorziening: 230 V / 50 Hz
  • Afmetingen zonder stekker 60 (B) x 60 (H) x 40 (D) mm

DEUR EN VENSTERCONTACT

• Radiostandaard: Z-Wave
  • Frequentie: 868,42 MHz
  • Bereik: tot 25 m binnenshuis, tot 100 m buiten
  • Zendvermogen: < 1mW
  • Gebruik: in Huis
  • LED's: 1
  • Toets: 1
  • Batterij: CR 123A 3V

• Temperatuurmeting: -10 – 70°C
  • Magnetische Spacer: maximaal 30 mm
  • Besturingssystemen: Windows 7 (32 / 64 bit), Windows 8.x (Pro) (32 / 64 Bit), Windows 10, Ubuntu-Linux 12.04 (32 Bit), MAC OS X 10.6, 10.7, 10.8, 10.9 en hoger

• Certificaten: CE klasse B (EU, CH, NO)}
  • Temperatuur (gebruik): -10 – 40°C
  • Omgevingsvoorwaarden: 10–85% luchtvochtigheid (niet condenserend)
  • Afmetingen sensor: 28 (B) x 96 (H) x 23 (D) mm
  • Afmetingen magneet: 10 (B) x 50 (H) x 12 (D) mm

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Devolo Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

30 oktober 2018 om 00:34
SteffelMeister Gebruiker

Kan ik hiermee vanuit mijn appartement mijn garagebox beveiligen? Met de deur/raamsensor. Garage is zon tien meter van mijn appartement verwijderd. Heb daar echter geen stroom.

BVD

Beantwoorden

30 oktober 2018 om 08:21
Official Product Expert Devolo Expert Official Product Expert

Beste SteffelMeister,

Het ontbreken van een stroompunt is niet erg, omdat de communicatie tussen de sensor en de centrale draadloos verloopt via Z-Wave. De deur/raam sensor werkt zelf op een batterij. Het bereik via Z-wave is 25 meter binnenshuis en tot 100 meter buitenshuis.

Met vriendelijke groeten,

Beantwoorden

30 oktober 2018 om 06:45
RabanePaco Gebruiker

En dan moet je je Home Control nog uitbreiden. Kijk eens naar de prijzen!

Beantwoorden

30 oktober 2018 om 07:13
JohnnyDrama024 Gebruiker

Hoe zet dat stopcontact een bakkie koffie? Na het aanzetten van het apparaat moet er vaak nog een knop in gedrukt worden, dat doet hij volgens mij niet…

Beantwoorden

30 oktober 2018 om 08:16

Beste JohnnyDrama024,

Dit werkt inderdaad alleen in combinatie met een koffiezetapparaat waarbij een schakelaar wordt omgezet in plaats van een knop.

Beantwoorden

30 oktober 2018 om 09:07
henkieroe Gebruiker

@product expert: kun je hier ook andere z-wave modules mee aansturen of alleen Devolo?

Beantwoorden

30 oktober 2018 om 09:37

Beste henkieroe,

Z-wave is een open standaard dus het is mogelijk om andere Z-wave modules te kopelen aan de devolo Home Control starter kit.

Beantwoorden

30 oktober 2018 om 09:09
Ma023 Gebruiker

Kan je hier moderne smarthome componenten van bijvoorbeeld de Fibaro en Elgato aansturen?

Beantwoorden

30 oktober 2018 om 09:48

Beste Ma023,

devolo Home Control is compatible met alle op Z-wave gebaseerde systemen. Fibaro is compatibel, want die gebruiken Z-wave. Elgato gebruikt een ander systeem en is daarom niet compatibel.

Beantwoorden

30 oktober 2018 om 09:14
RDDR Gebruiker

Ik heb nu een Homewizard setup in huis. Was een leuk, goedkoop systeempje en draait nu enkele jaren.

Op zich redelijk tevreden, maar te vaak gaat het schakelen niet goed. Een combinatie van een beperkt bereik met een systeem zonder feedback van de schakelaar. Het bereik heeft er ook mee te maken dat we in een redelijk ruim vrijstaand huis wonen.

Is dit systeem wezenlijk anders / beter?

Beantwoorden

30 oktober 2018 om 10:21

Beste RDDR,

Het is moeilijk om hier antwoord op te geven, omdat ieder draadloos systeem (z-wave, wifi, bluetooth, infrarood) afhankelijk is van omgevingsfactoren. Ik weet bijvoorbeeld niet hoe uw huis is ingedeeld en hoe de indeling van invloed is/ kan zijn op het zendvermogen van een draadloos systeem.

Bij het Z-wave protocol is feedback van de schakelaar voorzien en is het mogelijk om het bereik door middel van Meshing (via de modules die gebruiik maken van het stroompunt zoals de devolo smart plug) te optimaliseren. Dit kan al een behoorlijk verschil in betrouwbaarheid geven. Het Z-wave protocol wordt ondersteund door devolo Home Control. Een online zoekopdracht leert me dat het Homewizard systeem voorheen dit protocol niet ondersteunde. Of dit op nieuwere generaties of door middel van een update inmiddels wel zo is weet ik niet.

Beantwoorden

30 oktober 2018 om 15:24
RDDR Gebruiker

Bedankt voor het uitgebreide antwoord

Homewizard ondersteund inderdaad geen mesh. Goed om te weten dat Devolo dat wel doet. Zou mijn probleem grotendeels op moeten lossen.

Beantwoorden

30 oktober 2018 om 09:56
Bas van Santen Gebruiker

Word het energievebruik realtime gelogged en ik grafieken gezet in de app? De Energiemeters die ik nu heb loggen alleen het totaal verbruik per dag/week/maand.

Zou graag per minuut willen zien wat mijn warmtepompen verbruiken om de prestatie in de gaten te kunnen houden.

Beantwoorden

30 oktober 2018 om 10:32

Beste Bas van Santen,

Het energieverbuik wordt realtime getoond in de app en het verloop wordt realtime weergegeven in een grafiek. De grafiek toont alleen het verbruik van de laatste drie dagen.

Beantwoorden

30 oktober 2018 om 10:28

Beste Bas van Santen,

Het energieverbuik wordt realtime getoond in de app en het verloop wordt realtime weergegeven in een grafiek. De grafiek toont alleen het verbruik van de laatste drie dagen.

Beantwoorden

30 oktober 2018 om 12:33
Bas van Santen Gebruiker

Met welke tijd interval gebeurt dit? Per minuut?

Beantwoorden

30 oktober 2018 om 13:11

Veranderingen in het energieverbruik zijn direct waarneembaar in de app. In de getoonde grafieken zit een kleine vertraging. Wanneer je bijvoorbeeld een apparaat inschakelt dan zie je in de app direct wat het energieverbruik is. Vervolgens duurt het enkele minuten voordat dit in de grafiek wordt getoond. De getoonde tijdsinterval in een grafiek is vijf minuten. Hierdoor moet ik mijn eerdere antwoord een beetje herzien: Het verloop van het energieverbruik wordt niet helemaal realtime getoond in de grafiek, maar met een tijdsinterval van 5 minuten.

Beantwoorden

30 oktober 2018 om 10:30
boemstein Gebruiker

Heb 3 vragen:
1) Hoe is de integratie met andere Devolo producten? Zoals bijvoorbeeld de Magic 2 WiFi Multiroom Kit?
2) En werkt Z Wave en dus deze setup ook met Google Home?
3) Ik heb laatst ILFA Smart Plugs gekocht, en die werken op het TUYA protocol. Werkt deze set daarmee samen?

Beantwoorden

30 oktober 2018 om 12:10

Beste boemstein,

Dit zijn goede vragen:

1) devolo Home control kan op basis van dLAN powerline geintegreerd worden met andere devolo dLAN producten in een powerline netwerk. De devolo Magic producten gebruiken een andere standaard en zullen daarom niet direct kunnen communiceren met de devolo home control centrale. Wel kunnen beiden technologieen naast elkaar worden gebruikt.

2) Ja onderteuning voor Google Home en Alexa zijn geintegreerd in devolo Home Control

3) devolo Home Control kan niet direct samenwerken met ILFA plugs, omdat dit geen Z-wave systeem is.

Ik hoop dat je hiermee voldoende informatie hebt.

Beantwoorden

30 oktober 2018 om 13:09
boemstein Gebruiker

Wat betreft 1) : Dus de “Devolo dLAN 1200+ Multiroom wifi 3 adapters” werkt wel met de Home Control set?

Beantwoorden

30 oktober 2018 om 13:20

Ja dat is correct.

Het voordeel van integreren in een powerline netwerk is dat de centrale dan niet door middel van een kabel hoeft te worden aangesloten op een router, maar via het stroomnet verbinding maakt met het internet. Hierdoor kun je hem in een vrij stopcontact in de woning plaatsen.

Beantwoorden

30 oktober 2018 om 11:46
srovers11 Gebruiker

Zit in het deur / venstercontact ook een bewegingsmelder geïntegreerd?

Beantwoorden

30 oktober 2018 om 12:15

Beste srovers11,

Het deur / venstercontact registreert of een deur of venster open of dicht is. Hij registreert geen beweging in een ruimte. Voor deze toepassing is een aparte bewegingsmelder verkrijgbaar in het Home Control assortiment.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.