16 oktober 2018 om 00:01
iBOOD

Linksys WRT32X AC3200 Dual-Band Router

Linksys WRT32X Dual-Band Router

Browsen, streamen, downloaden en bovenal gamen: het is nog nooit zo soepel gegaan als met de Linksys WRT32X.

Specificaties

Merk: Linksys
Type: WRT32X AC3200 Dual-Band Router
Garantie: 2 jaar

• Krachtige dual-core processor
  • 2.4 en 5 GHz ondersteuning
  • Perfect voor gamers

Processor

• 1,8 GHz dual-core ARM-processor

Systeemvereisten

Voor routerinstallatie:
De nieuwste versies van Google Chrome, Firefox, Safari (voor Mac of iPad), Microsoft Edge, of Internet Explorer versie 8 of hoger

Voor gebruikersdocumentatie:
Pc: Wi-Fi-ondersteuning en een cd- of dvd-station, Windows XP SP3, Windows Vista SP1 of hoger, Windows 7, Windows 8/8.1 of Windows 10

Mac: Wi-Fi-ondersteuning en een cd- of dvd-station, Mac OS X Leopard v10.5.8 of hoger, Snow Leopard v10.6.1 of hoger, Lion v10.7, Mountain Lion v10.8, Mavericks v10.9 of Yosemite v10.10

Gebruikersdocumentatie is ook te vinden op www.linksys.com/support

Gegevenssnelheden

• 802.11a/g: tot 54 Mbps
  • 802.11n (2,4 GHz): tot 600 Mbps
  • 802.11ac (5 GHz): tot 2,6 Gbps

Frequentie

• Gelijktijdig gebruik van twee frequentiebanden (dual-band): 2,4 GHz en 5 GHz
  • Wireless-AC-technologie voor een krachtig netwerk

Draadloze versleuteling

• WPA2-Personal

VPN-ondersteuning

• PPTP
  • IPSec-doorvoer

Geheugen

• 256 MB Flash-geheugen
  • 512 MB DDR3 RAM

Statuslampjes

• Voeding, internet, 2,4 GHz, 5 GHz
  • eSATA, USB1 (USB 2.0), USB2 (USB 3.0)
  • LAN 1–4 (activiteit/10/100 Mbps),
  • LAN 1–4 (1 Gbps), WPS

Ondersteunde bestandssystemen voor opslag

• FAT, NTFS, HFS+ en ext4

Voedingsadapter

• Ingangswaarden: 100-240 V ~ 50-60 Hz
  • Uitgangswaarden: 12 V/3 A

Draadloze specificaties

• Standaarden voor draadloze technologie met bijbehorende verbindingssnelheid
  • IEEE 802.11ac: tot 2600 Mbps voor 5 GHz‡
  • IEEE 802.11n: tot 600 Mbps voor 2,4 GHz / tot 450 Mbps voor 5 GHz‡
  • IEEE 802.11g: tot 54 Mbps‡
  • IEEE 802.11a: tot 54 Mbps‡

Werkfrequenties

• 2412-2472 MHz,
  • 5180-5240, 5260-5320, 5500-5700 MHz

Zendvermogen

• 2412-2472 MHz: 19,97dBm
  • 5180-5240 MHz: 22,96 dBm
  • 5260-5320 MHz: 22,97 dBm
  • 5500-5700 MHz: 29,96 dBm

Antenneversterking

• 2,4 GHz: 2,52 dBi
  • 5 GHz: 3,81 dBi
  • Bluetooth: 3,6 dBi

Type antenne

• Wi-Fi: Dipool
  • Bluetooth: PIFA

Poorten

• 1x Gigabit WAN-poort
  • 4 Gigabit LAN-poorten
  • 1x combo USB 2.0/eSATA§
  • 1x USB3.0

Voedingsaansluiting

• USB/eSATA-poorten voor het delen van foto's, video's, muziek en bestanden op een aangesloten opslagapparaat via SAMBA of FTP, of voor het delen van een printer.

In de verpakking

• Linksys WRT32X Router
  • Snelstartgids
  • 4 antennes
  • Ethernet-kabel
  • Voedingsadapter
16 oktober 2018 om 00:22
dirkje01 Gebruiker

Raar, wat met de sd kaartjes niet kon, kan vandaag dan wel. Komaan BELGEN kopen, de kosten voor verzending zijn even hoog in Belgie als Nederland. Iemand hier een nuttige verklaring voor, of komen deze niet uit het depot in Nederland? Ik weet het dit doet niets terzake, maar gisteren ben ik er gewoon afgezwierd van jullie site terwijl ik aan het bestellen was, plots was mijn winkelmandje leeg als ik wou betalen.

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 00:33
Moderator Niek Moderator

Goedenacht dirkje01,

Er zit vaak alleen verschil in verzendkosten wanneer het om brievenbuspost gaat. De SD kaartjes kunnen in Nederland als brievenbuspost verstuurd worden. Helaas is dit bij zendingen naar België niet mogelijk. Voor gewone pakketten zijn de verzendkosten wel gelijk.

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 00:51
dirkje01 Gebruiker

Dit is nu een duidelijk antwoord. Is het normaal als je op het laatste van de aanbieding uw winkelmand gevuld hebt en je bent net bij het betalen hij plots een fout geeft van je winkelmand is leeg? Hier nog een antwoord op en dan stop ik hiermee. Dus niet te laat met het bestellen, enkel luttele seconden te laat om te betalen.

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 01:23
Moderator Paul Moderator

Je moet ervoor zorgen dat de bestelling afgerond is (ook de betaling) voor 23:59 uur anders is de deal voorbij en wordt de winkelmand weer leeggemaakt.

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 01:18
robin32 Gebruiker

ben opzoek naar een router heb er alleen weinig verstand van kan ik met deze het snelste en beste internet aan?

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 01:37
triman Gebruiker

Heb jij een ander internet dan de rest?

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 01:45
robin32 Gebruiker

nee heb het snelste van ziggo maar vind het internet thuis traag heb nu een Linksys Wireless-G Access Point WAP5

heb er echt weinig verstand van hem nodig voor iptv en gaming

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 07:40
Moderator Sietse Moderator

Hoewel de Wireless-G Access Points geweldig waren, ze lopen ondertussen enorm ver achter. Ze halen en theoretische maximale draadloze verbinding van 54Mb/s terwijl de meeste devices en stuk sneller aankunnen via bijvoorbeeld 802.11n en 802.11ac. Deze laatste is nieuwer, maar heeft een korter bereik dan via 802.11n mogelijk is. Maar goed, je kunt ze beide gebruiken dus dat moet geen probleem opleveren. Bereik waar jouw router wel om bekend stond.

Dus deze router gaat zeker een grote verbetering opleveren. Maar eerlijk gezegd is dat voor bijna alle routers op dit moment.

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 10:56
WinKhi Gebruiker
16 oktober 2018 om 10:57
WinKhi Gebruiker

Bovenstaande is aan Robin32

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 12:06

Bedankt voor je tip, maar de snelheid die je haalt kan niet als de repeater aan de Linksys van robin32 zou hangen omdat die het verkeer tussen de repeater en router alsnog niet sneller is. Dus je moet of een AP hebben en hem eraan hangen of een nieuwe router. En in dit geval zou ik kiezen voor de aanschaf van een nieuwe router.

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 02:29
danidani Gebruiker

Top router zeker voor deze prijs! Heb hem via iBood gekocht. Heb er zelf openWRT op gezet en de mogelijkheden zijn dan eindeloos (mocht je de opties op deze gaming router te beperkt vinden). Top ding, erg stabiel!

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 07:53
yoeri_w Gebruiker

Heb jij openWRT gezet op het X-model!? Dacht dat dit juist niet mogelijk was met deze. Net zoals het niet mogelijk is om deze in ‘bridge’ modus te gebruiken.

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 09:13
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen danidani,

Leuk om te horen dat hij goed bevalt en bedankt voor het delen van je ervaringen :-)

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 15:41
brietman Gebruiker

heeft deze router ook MU-MIMO? Zoals vermeldt staat op https://www.linksys.com/nl/p/P-WRT32X/. Hier wordt namelijk niet expliciet meer geadverteerd en is ook niet terug te vinden in de specificaties zowel op iBood als op Tweakers.net.

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 16:24
Moderator Bas iBOOD Moderator

Deze router heeft inderdaad MU-MIMO :-)

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 06:43
Petertje1962 Gebruiker

Even een vraag. Had de Armor Z1 maar die werd door een monteur van Telfort bij mij verwijderd omdat deze niet goed zou werken met glasvezel van Telfort. Zou wel geschikt zijn voor Ziggo en Axs4all.

Hoe zit het met deze? Wil niet weer zoveel geld uitgeven en hem dan niet kunnen gebruiken.

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 07:47

Dat klinkt mij een beetje vreemd… Had je problemen met het internet of hebben ze gewoon internet aangelegd, dus met een overstap? In dit laatste zijn providers nogal snel geneigd om alles via hun modem te laten verlopen aangezien ze daar controle over hebben, maar je zou hem er gewoon achter kunnen hangen en jouw router als Access Point of router voor een subnetwerk gebruiken. Ik geloof niet dat het uitmaakt of je daar de Z1 voor gebruikt of deze “al is deze natuurlijk veel beter”! Maar jokes aside, ik zou het toch proberen met die je nu hebt.

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 22:28
Petertje1962 Gebruiker

Tja vond het ook vreemd. Ja we hebben steeds problemen met zowel de WiFi als ook met de vaste verbindingen. Al diverse malen de apparatuur vernieuwd. Steeds geen verbetering.

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 07:10
Silvestersheila Gebruiker

Is deze router ook in  duitsland te gebruiken ????

Dank

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 07:43

Ja hoor, deze is ook in Duitsland te gebruiken.

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 09:08
Silvestersheila Gebruiker

Ik bedoel natuurlijk op het duitse net / en door aanbieders van internet binnen duitsl

Dank

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 09:15
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Silvestersheila,

Zoals collega Sietse al aangaf is hij daar ook te gebruiken.

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 09:40

Wel even een aanvulling als je het over het net hebt, deze router kan zowel in Nederland als in Duitsland niet zonder modem geplaatst worden. Dus je zal alsnog een modem nodig hebben. Deze krijg je in Nederland via je provider en ik durf niet te zeggen hoe het precies zit in Duitsland. Zo’n twee jaar geleden hadden ze wel zo’n ophef dat je vanaf toen je eigen modem zou moeten kunnen kiezen, iets waar ze in Nederland ook mee bezig zijn. Maar je hebt dus altijd nog een modem nodig en deze router kan je dus achter je modem plaatsen.

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 11:03
bugsfunny Gebruiker

Plaats 11 uit de CB routertest van 7/10 j.l. Vermeld met een gemiddelde winkelprijs van 199 euro

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 11:08
bugsfunny Gebruiker

Toch nog even over de van voor prijzen van Ibood. De consumentenbond neemt duidrlijk stelling tegen Ibood door het volgende te stellen: Het staat niet met zoveel woorden in de wet dat de werkwijze van (in dit geval) iBood niet mag maar je kunt het wel zo interpreteren. De wet verbiedt namelijk prijsmisleiding en de ACM heeft hierover richtlijnen opgesteld waaraan winkels zich dienen te houden. Eén van de richtlijnen is dat het in één oogopslag duidelijk moet zijn dat een doorgestreepte prijs bijvoorbeeld een adviesprijs is als een product de afgelopen drie maanden niet voor de doorgestreepte prijs is verkocht. Hier gaat iBood al over de schreef omdat ze de doorgestreepte prijzen nooit hebben gevraagd. Daarnaast geeft iBood in het geval van refurbished producten ook geen toelichting dat de doorgestreepte prijs van toepassing is op een nieuw product. iBood gaat hier dus voor een tweede keer over de schreef en misleidt hiermee de consument dubbel.

Veel (en dan met name web) winkels gaan over de schreef met doorgestreepte prijzen of anders gezegd nepaanbiedingen. Onlangs hebben wij daar ook een publicatie over gehad waarna veel winkels hun website hebben aangepast. Naar aanleiding van deze publicatie zijn er ook kamervragen gesteld omdat de misleiding online eerder regel lijkt dan uitzondering. Antwoorden zijn er nog niet gegeven. Wij volgen het op de voet en blijven dit soort onderzoeken herhalen totdat de ACM actie onderneemt en/of winkels hun leven hebben verbeterd. Deze vorm van misleiding moet stoppen.

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 11:23
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen bugsfunny,

Dit is de afgelopen weken al vaker besproken op het forum. iBOOD moet volgens die wettelijke regels waar je naar verwijst, de originele adviesprijs aanhouden. iBOOD heeft geen vast assortiment, dus er kan niet uitgegaan worden van drie voorafgaande maanden. Mocht je hier nog vragen of opmerkingen over hebben dan mag je altijd een mail sturen naar community@ibood.com.

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 11:34
ilpdefreitas Gebruiker

Morgen allen. Kan ik deze router “achter” mijn KPN router aansluiten?

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 11:37
ilpdefreitas Gebruiker

Ik bedoel KPN modem

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 12:12

Ja, je kunt hem niet vervangen, maar je kunt hem er wel achter hangen en dat deze router een soort subnetwerk bij je maakt. Kijk voor meer informatie even op https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-achter-de-experia-box-164983.

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 11:41
mdrongelen Gebruiker

Mogen er geen reacties onder de Chromecast?

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 11:45

Dit betreft een app-only-deal. Daarvoor wordt geen forum aangemaakt, reacties plaatsen is daardoor op dit moment (nog) niet mogelijk.

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 12:13
BoomTjak Gebruiker

Mijn Netgear WNDR3700 is zo goed als deaud. Deze router wordt overal aangeprezen als gaming router. Is deze router ook interessant als je totaal niet gamet? Of kun je dan beter naar een andere router uitkijken, omdat deze onnodige features bevat waarvoor wél betaald wordt? Dank voor reactie.

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 13:07

Hij is speciaal voor gaming ontwikkeld. Hij werkt natuurlijk heel goed voor andere toepassingen zoals Video Streamen, web surfen, Skype enzovoort, maar daarnaast weet je dat spelletjes altijd de hoogste prioriteit krijgen zodat het spel niet negatief wordt beinvloed door de andere verkeer in het netwerk.

De WRT32X heeft dezelfde hardware als de WRT3200ACM. De firmware is echter compleet anders, en is gericht op de behoeften van gamers. Welke de beste keus voor jou zou zijn, is afhankelijk van hoeveel je spellen speelt en hoe serieus je dat neemt. Als je niet zo geïnteresseerd bent in gamen dan is de WRT3200ACM mogelijk een betere keuze omdat je de Linksys app daarmee kunt gebruiken. Daar staat tegenover dat die router op dit moment qua prijs niet in de buurt komt van onze huidige prijs voor de (normaal gesproken duurdere) WRTX32X!

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 14:00
reaalcestmoi Gebruiker

Als je content middels USB via deze router op een smart tv wilt afspelen dan gaat dat met deze router helaas niet lukken daar het DLNA protocol niet is ondersteund in deze “smart”router.

Ik had deze aangeschaft en heb deze om die reden van de hand gedaan.

Misschien dat  danidani kan bevestigen dat dit met de openWRT firmware wel werkt?

Optie om het DNLA protocol werkend te krijgen is een crossflash naar de wrt3200acm https://forum.openwrt.org/t/linksys-wrt32x-openwrt-based-firmware-wrt3200acm-crossflash/6730

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 14:15
niels86 Gebruiker

ik gebruik nu de modem/router van ziggo. plaatsting in de meterkast.

echter, heb ik regelmatig dat me wifi wegvalt, traag is e.d.

helpt het om deze router te gebruiken om, n stabiele wifi op te zetten?zoja kan ik deze dan in de meterkast plaatsen of raad je n andere locatie aanbreak?

daarnaast game ik niet veel, maar is het vooral streamen naar de tv e.d.

alvast bedankt

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 14:24

Deze router zou inderdaad jouw internet stabiliteit kunnen verbeteren.

Ik zou je willen aanraden om de router in het midden van jouw huis te plaatsen, ook qua verdiepingen. Als je huis uit 3 verdiepingen bestaat, kun je hem het beste op een niet afgesloten plank in het midden van de middelste verdieping plaatsen.

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 14:26
niels86 Gebruiker

ok dus danniet zou ik eigenlijk eerst n kabel moeten leggen.

daarnaast wat is het verschil met de eerder genoemde 3200acm?

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 18:42
ivoduijkerd Gebruiker

Niet de juiste plek. Maar probeer net een appdeal te kopen. Betaling gaat niet goed. Had een kortingscode (tot 18-11-2018 te gebruiken)gebruikt. Nu wil ik de bestelling nogmaals  doen en werkt de code niet. Wordt die ander nog vrijgegeven?

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 18:54
ivoduijkerd Gebruiker

Geregeld. Vanzelf gereset blijkbaat

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 19:19
Moderator Jelle Moderator

Goedenavond Ivo,

Dit kan soms wel een paar minuten duren.

Blij dat het gelukt is.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

16 oktober 2018 om 20:09
niels86 Gebruiker

daarnaast wat is het verschil met de eerder genoemde 3200acm?

klopt het dat deze geen dlna heeft en parental control?

Beantwoorden

17 oktober 2018 om 01:50
reaalcestmoi Gebruiker

DLNA protocol is niet geïmplementeerd in de firmware van de WRTX32 de WRT ACM 3200 heeft dit wel https://www.linksys.com/us/p/P-WRT3200ACM/

Parental control is ook niet geïmplementeerd in de WRT32X firmaware.

De 3200ACM heeft wel parental control mar is nog erg buggy: https://community.linksys.com/t5/Wireless-Routers/WRT3200ACM-Parental-Controls-not-working/td-p/1077034

Beantwoorden

17 oktober 2018 om 08:27
Moderator Jelle Moderator

Dank voor het antwoord reaalcestmoi.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.