9 oktober 2018 om 00:00
iBOOD

Linksys Max-Stream AC MU-MIMO Gigabit Triband Router

Linksys Max-Stream AC MU-MIMO Triband Router

Door de MU-MIMO-technologie lijkt het, met deze nieuwste generatie AC-router, alsof al je apparaten een eigen router hebben!

Specificaties

Merk: Linksys
Type: Max-Stream AC5400 MU-MIMO Gigabit Router (EA9500)
Garantie: 2 jaar via iBOOD, 3 jaar via Linksys

• Drie aparte wifibanden
  • Snelheden tot wel 5,3 Gbps!
  • Veilig en makkelijk in gebruik

• Wi-Fi-technologie: AC5400 MU-MIMO tri-band Gigabit, 1000+2167+2167 Mbps 
  • Belangrijkste kenmerken: Tri-band (2,4 GHz + 5 GHz + 5GHz), 4x4 AC, MU-MIMO, USB 3.0-poort, Dual-core processor, Beamforming-technologie, 8 verstelbare antennes en Smart Wi-Fi
  • Netwerkstandaarden: 802.11b, 802.11a/g, 802.11n, 802.11ac
  • Wi-Fi-snelheden: AC5400 (N1000 + AC2167 + AC2167) 
  • Wi-Fi-banden: 2,4 en 5 GHz (2x) (gelijktijdig gebruik van drie frequentiebanden (tri-band)) 
  • Wi-Fi-bereik: Zeer groot bereik 

• Aantal Ethernet-poorten: 1x Gigabit WAN-poort en 8x Gigabit LAN-poorten
  • Andere poorten: 1x USB 3.0-poort, 1x USB 2.0-poort en Voeding
  • Antennes: 8 externe verstelbare antennes 
  • Processor: 1,4 GHz dual-core 
  • Statuslampjes: Statuslampje, MU-MIMO-lampjes, verlicht Linksys-logo, Wi-Fi, Wi-Fi Protected Setup, Voeding, Internet, LAN 1-8, USB 3.0, USB 2.0 

• Draadloze encryptie: 64/128-bits WEP, WPA2 Personal, WPA2 Enterprise 
  • Werkingsmodi: Draadloze router, Accesspoint 
  • Ondersteunde bestandssystemen voor opslag: FAT, NTFS, HSF+
  • Eenvoudige installatie: installatie via de browser en installatie via Linksys Smart Wi-Fi
  • Ondersteunde besturingssystemen: MacOS (10.X of hoger), Windows 7, Windows 8.1 of Windows 10
  • Minimale systeemvereisten: Internet Explorer 8, Safari 5 (voor Mac), Firefox 8 of Google Chrome
  • Beveiligingsfuncties: WPA/WPA2 en 128-bits AES Link-versleuteling en FCC klasse B
  • Conform regelgeving: FCC class B 
  • Voeding: In: 100-240 V ~ 50-60 Hz; Uit: 12 V, 5A

• Afmetingen: 264,52 (L) x 318,15 (B) x 66,66 (H) mm zonder antennes 
  • Gewicht: 1727,7 g
  • In de doos: Linksys AC5400 tri-band Wi-Fi-router, EA9500, Snelstartgids, 8 antennes, Ethernet-kabel, Voedingsadapter en een Cd-rom met documentatie
9 oktober 2018 om 00:09
ScottCaan Gebruiker

Heeft ie ook VPN pass-through?

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 00:50
Moderator Tom Moderator

Dag ScottCaan

Dit vraag ik even voor je na.

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 09:14
Moderator Bas iBOOD Moderator

Deze router heeft inderdaad VPN pass-through!

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 00:22
Barettank Gebruiker

*SNAP*- te koop. @Ibood; stop eens met het tonen van de belachelijke afprijzingen en toon gewoon de realistische marktprijzen. Jullie misleiden de boel… #iederedagweeropnieuw

Edited by: Tom

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 00:46
Moderator Tom Moderator

Dag Barretank

jammer om te horen dat we dan ook iederedagweeropnieuw deze uitleg moeten geven.
In de volgende blog verklaren we wat de adviesprijs is , waarom we die gebruiken en wat het verschil is met de marktprijs.

Bovendien mogen wij geen winkelprijs noemen omdat we moeten uitgaan van onze eigen winkelprijs van de afgelopen 3 maanden. Aangezien wij veel nieuwe producten hebben en dus geen geschiedenis hebben van 3 maanden hanteren wij bij alle prijzen de prijs waarvoor het product op de markt gekomen is. Zo werken wij conform op heel de website. 
Jullie mogen natuurlijk een prijsvergelijking doen en dit hier posten mits een correct werkende URL over identiek hetzelfde product.

Met vriendelijke groeten

Tom

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 07:26
sandhaas Gebruiker

Kopje azijn al leeg??
Man man man. Je kunt ook ergens anders gaan winkelen. Je kent de werkwijze van iBood.

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 10:52
Christiaanzwll Gebruiker

@barretank appelazijn is nog gezond ook. Ik zou overstappen als ik jou was.

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 13:41
bugsfunny Gebruiker

Consumentenbond noemt in de test een vanaf prijs van 240. Ook ik word moe van het op deze wijze aanprijzen van artikelen. De ACM hanteert de volgende regels: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/verkopen-aan-consumenten/prijzen-vermelden/prijzen-vermelden

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 21:42
Moderator Paul Moderator

De uitleg van Tom is volledig in lijn met de ACM regels.

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 00:23
JasonStatman Gebruiker

Schakelen apparaten automatisch over naar de snelste van de drie banden op dat moment? Bijv. omdat die andere op dat moment door minder devices gebruikt wordt oid ?

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 09:14

Ja, hij schakelt automatisch over naar de op dat moment snelste band.

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 00:28
only7left Gebruiker

Begrjp ik goed dat door die MU-MIMO dat je met meerdere apparaten tegelijk snel kunt internetten, naturlijk afhankelijk van je provider ook? Dus snel gamen terwijl mn vriendin zit te Netflixen en te appen tegelijk?

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 00:30
woutertju Gebruiker

soort van ja. maar je kan  beter 1 radio voor je vriendin doen en 1 voor jouw games.

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 09:15

Dat klopt inderdaad, only7left. Hij kan door de MU-MIMO meerdere apparaten tegelijk op hoge internetsnelheid bedienen.

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 20:17
EDWernars Gebruiker

Gamen verbruikt niet zoveel hoor xd

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 01:03
giels Gebruiker

Grappig, zat even te zoeken en kwam dit tegen: https://www.linksys.com/nl/support-article?articleNum=226132

Leuke extra feature met deze router voor de Alexa liefhebberss

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 09:15

Bedankt voor het delen, giels! Zeker een leuke gimmick :-)

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 01:09
edwinhendriks Gebruiker

Waarom 8,95 verzendkosten? Voor een TV kan ik me dat nog voorstellen, maar om hier nou meer dan 5,95 voor te rekenen is wel een beetje overdreven!

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 09:36

Scherp gezien, Edwin. We hebben dit zojuist aangepast naar € 5,95.

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 11:07
dudeje Gebruiker

Hey Bas,

Toevallig had ik voor die tijd al een bestelling gedaan van 2 routers.
Ik heb ook het contact formulier ingestuurd, maar ik krijg geen bevestiging of die is aangekomen.

Zou ik die paar euro nog terug kunnen krijgen, zodat ik nog wat euro burgers kan halen bij de mcdonalds. mijn Bestelnummer SO2568397

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 11:16

Hoi dudeje,

Uiteraard nemen we contact op met de klanten die hierdoor te veel verzendkosten betaald hebben.

Ook nu betaal je € 8,95 verzendkosten voor twee routers. Dus voor jou zou er in de nieuwe situatie niks anders zijn. Met jou zal dus normaliter geen contact opgenomen worden.

Hopelijk smaken de euroknallers bij de McDonalds er niet minder door ;-)

Groeten,
Bas

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 01:23
geert1969_21 Gebruiker

Zit in deze router mac-adres filtering ingebouwd? Mijn vorige linksys router had dit. Maar mijn huidige linksys wrt32x gaming router niet. Mac-adres filtering is best wel handig om ongewenste draadloze toestellen te weren.

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 09:52

In Linksys Smart Wi-Fi is dit inderdaad in te stellen.

Draadloos

Hier kunt u het draadloze netwerk van uw router configureren. U kunt netwerknamen, de beveiligingsmodus, het wachtwoord en MAC-filtering wijzigen en apparaten aansluiten met Wi-Fi Protected Setup.

Zie ook de handleiding (pagina 400).

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 11:00
geert1969_21 Gebruiker

Hartelijk dank voor de duidelijke uitleg.

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 06:00
dhstork Gebruiker

Mooie router, MAAR:

- laatste officiële firmware dateert van augustus 2017

- Geen DD-WRT of Open-WRT

Helaas moet ik hem dus laten gaan.

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 09:54

Een gebruiker op een vorig forum gaf het volgende aan:

Open WRT kan er wel op via een andere weg zag ik hieronder:

https://forum.openwrt.org/t/build-for-linksys-ea9500/1817

Wellicht heb je hier iets aan?

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 06:42
ToWi1989 Gebruiker

Ondanks  een gemiddelde verkoopprijs van 280 euro nog altijd een prima aanbieding.

Niet de best presterende router, maar de alternatieven kosten 300+ euro. Toch laat ik hem liggen.

https://nl.hardware.info/reviews/8673/10/high-end-routers-review-volmaakte-standaard-linksys-ea9500

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 07:32
paarts811b Gebruiker

Heeft derd router ook een gast netwerk?

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 09:19

Zeker, paarts811b:

Gasttoegang: Creëer een gescheiden, met een wachtwoord beveiligd, Wi-Fi-netwerk voor maximaal 50 gasten. Het wachtwoord kan heel eenvoudig gedeeld worden.

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 07:50
rob.gloudi Gebruiker

Voor firmware updates en normale werking moet je niet bij Linksys zijn. Ondanks vele klachten is door linksys nooit een firmware update uitgebracht voor de nvr linksys lnr0208c die verkocht werd door ibood. We zitten met zijn allen met een halfwerkend apparaat firmware 2014 versie 1.00.

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 09:59

Ik kan me voorstellen dat je ervan baalt dat er voor jouw Linksys destijds nooit een firmware update is gekomen.

De meest recente firmware van de router die wij nu aanbieden is van vorig jaar.

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 08:55
tredelijkheid Gebruiker

Iemand ervaring met de Parental controls van Linksys? Dat top model van ASUS gebruikt Trend daarvoor en dat ziet er uitgebreider uit?

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 09:26

Voor meer informatie over de ouderlijk toezicht functie op deze router verwijs ik je graag door naar deze pagina en deze pagina van Linksys.

Wellicht dat ervaringsdeskundigen ook hun ervaringen kunnen delen :-)

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 09:00
AvB007 Gebruiker

Ondersteund deze router ook bridgmodes.

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 09:57

Yes. Meer informatie over het instellen van de bridgemodus van de EA9500 vind je hierrr.

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 10:22
barchstein Gebruiker

Hello, welke versie van de toestel is dit voor?

thanks voor het antwoord.

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 10:27

Linksys produceert momenteel de versie 2.0. Echter zijn nog niet alle versies 1.0 en 1.1 verkocht, deze worden niet als verschillende versies verkocht en dus ook niet op die wijze opgeslagen in het magazijn. De batch die wij ontvangen kan dus een combinatie zijn van verschillende versies. Ik zou er dus (to be sure) op rekenen dat je versie 1.0 ontvangt, maar de kans dat het een 1.1 of vooral 2.0 is, is vrij groot.

De vorige keer dat wij deze router aanboden gaven veel klanten aan versie 2.0 ontvangen te hebben.

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 10:34
barchstein Gebruiker

thanks

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 10:34
caliber1337 Gebruiker

Zou deze ook beschikken over p.o.e. ? (power over ethernet). Dit is een functie die vaak ontbreekt op deze dingen om een cam of andere accessories rechtstreeks aan te sluiten zou dit wel handig zijn.

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 11:01

Deze router ondersteunt inderdaad geen PoE.

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 13:32
bugsfunny Gebruiker

Nummer 3 in de test van de Consumentenbond van 7/10 jl. eindcijfer 7,8. Scoort wel een 3,3 op energieverbruik!

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 15:48
caliber1337 Gebruiker

Wilt u misschien nog zo vriendelijk zijn om te vermelden welke nummer 2 en vooral nummer 1 zijn geworden :-) is mss interessant voor vergelijk.

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 16:58
tonneke87 Gebruiker

Beste bugsfunny,

Ik weet niet hoe jij er bij komt dat deze router op de derde plaats staat. Als ik naar de lijst kijk (op de site van de consumentenbond), dan zie ik deze router op de 22e plaats staan.

Op de derde plaats staat de tp-link (de afgelopen week hier op ibood werd aangeboden), en die heeft voor het energieverbruik inderdaad een score van 3,3.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.