5 oktober 2018 om 00:00
iBOOD

AEG L7FB84EW Wasmachine | 8 kg | 1400 TPM

AEG Wasmachine (8 kg, 1400 TPM)

Met deze wasmachine zijn zowel kleine als grote wasjes vooral makkelijke wasjes. Een maximaal vulgewicht van 8 kg, 1400 toeren per minuut en een energielabel van A+++, dit is het betere werk!

Specificaties

Merk: AEG
Type: L7FB84EW
Garantie: 2 jaar

• Minder kreukels door ProSteam
  • Sensorgeregelde waterdosering
  • Quick: 3 kg binnen 20 minuten schoon

Kenmerken

• Aantal wasprogramma's: 10
  • Onbalanscontrolesysteem
  • Spoelen Plus functie
  • Allergiewasprogramma
  • Centrifuge-droger klasse: B
  • Hand-/wolwasprogramma
  • Restvochtpercentage: 52 procent
  • Snel wasprogramma
  • Sportwasprogramma
  • Synthetisch wasprogramma
  • Verstelbare voeten
  • Doseringsassistent
  • Bescherming tegen overstromen
  • Duur cyclus (snelwas programma): 20 min
  • Sopschuimbewaking
  • Stoomwasprogramma
  • Wasprogramma intensief/buiten
  • Wasprogramma voor jeans

Technische specificaties

• Beeldscherm: LED
  • Ingebouwd display
  • Soort bediening: Knoppen, Draaiknop, Touch
  • Uitgestelde start timer
  • Capaciteit trommel: 8 kg
  • Maximale centrifugesnelheid: 1400 RPM
  • Type lader: Voorbelading
  • Geluidsniveau (wassen): 51 dB
  • Geluidsniveau bij centrifugeren: 75 dB
  • Uitgave lade type: 3-weg

Verbruik

• Energie-efficiëntieklasseA+++
  • Netbelasting: 2200 W
  • AC invoer voltage: 230-240
  • Stroom: 10 A
  • Stroomverbruik (in standby): 0,3 W
  • Stroomverbruik (indien uit): 0,3 W
  • Energieverbruik wassen: 0,68 kWu
  • Jaarlijkse energieverbruik wassen: 137 kWu
  • Waterconsumptie per cyclus: 54 L
  • Watertoevoer: Koud
  • Jaarlijks waterverbruik wassen: 10999 l

Afmetingen

• Diepte: 500 mm
  • Deurscharnieren: Links
  • Kastontwerp: Vrijstaand
  • Installatie compartiment breedte: 60 cm
  • Installatie compartiment diepte: 54,2 cm
  • Installatie compartiment hoogte: 85 cm
SIZE

Deze wasmachine wordt op de verwachte verzenddatum overgedragen aan de bezorgdienst. Vervolgens wordt er binnen uiterlijjk 14 dagen bezorgd. Check hier de bezorgvoorwaarden.

5 oktober 2018 om 00:12
elpaazj Gebruiker

Leuke deal, beetje jammer dat je de bezorg beloftes van xxlcare niet kunt vertrouwen.

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 00:15
spiderpig3 Gebruiker

verklaar je nader…

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 02:32
Jaime Gebruiker

Jammer dat het geen 1600 toeren is, meestal is het prijsverschil slechts 50 euro, suggestie voor een volgende keer?

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 08:09
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Jaime,

Je kunt altijd de inkopers tippen en wie weet komt die de volgende keer voorbij. Voor het tip iBOOD forum klik hier :-)

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 06:40
danidani Gebruiker

Nadeel van A+++: een wasje bij 40C kost 3,5 uur. Met mijn oude machine 2 uur.

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 08:25
chobinho Gebruiker

Ik heb ee AEG, en op 60 graden eco+ doe ik er 3 uur over. Dus 4 uur op 40 is niet waar.

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 08:56
danidani Gebruiker

Het staat keurig in de handleiding vermeld, maar die moeite hebt je niet genomen blijkbaar.

Beantwoorden

6 oktober 2018 om 00:05
Jaime Gebruiker

Dat ligt er aan hoe vol je een wasmachine van tegenwoordig propt.

De eco stand doet er inderdaad langer over, het toerental op het einde niet. Het is bewezen dat langer wassen op een lagere temperatuur meer schoon maakt dan kort en hoog. Bij een langere was, gaat de temperatuur langzamer omhoog, echter het aantal schommelingen doet in de meeste gevallen meer dan op een hoge temperatuur kort wassen.

Tip:

Bij veelvuldig op lagere temperaturen wassen moet je zo nu en dan een hoge temperatuur was draaien en ook zo af en toe de wasmachine schoon draaien i.v.m. vuilresten die onderin kunnen blijven liggen, daar heb je geen Calgon voor nodig. :p

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 07:07
tinybolus Gebruiker

Wassen doe je snachts. Maakt dus niets uit.

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 10:32
kaand Gebruiker

Ik was overdag. Mensen die anderen overlast willen bezorgen doen dat snachts .!!

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 14:21
Mano77 Gebruiker

Ik was niet in de nacht… denk niet dat mijn buren er blij mee zullen zijn.

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 19:03
Bonzaikris Gebruiker

Mensen die in een vrijstaand huis wonen doen het snachts want dan zijn het dal uren.

Niet iedereen woont in een appartement, en blijkbaar niet zoon goed appartement ook niet als de buren er zoveel last van hebben?

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 19:09
Moderator Jelle Moderator

Of de wasmachine staat verkeerd en maakt daardoor veel herrie.

Of hij staat precies tegen de muur van hun slaapkamer.

Ik kan nog wel 100 redenen opnoemen maar dat doe ik niet.

Als Mano77 besluit niet s’nachts te wassen is dat zijn/haar eigen keuze.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

6 oktober 2018 om 00:07
Jaime Gebruiker

In de nacht wassen doe ik wel vaker, niemand die daar last van heeft, het ligt ook aan de bouw en waar de slaapkamers zitten. Ik woon in een portiekflat, heb in 20 jaar nog niemand horen klagen.

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 08:32
nicolaym Gebruiker

Wat zijn de kosten om de wasmaxhine op de 2e verdieping neer te laten zetten? Ik zie het nergens bij de bezorging.

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 08:54
Globetrotter1 Gebruiker

Dat kost 19,95 maar er zijn wel voorwaarden aan verbonden, onder de specs. staat vet gedrukt, check hier de bezorgvoorwaarden. FF aanklikken dus.

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 09:26
Moderator Bas iBOOD Moderator

De bezorgdienst brengt hem, zonder meerprijs (los van de € 19,95 standaard bezorgkosten), naar de tweede verdieping.

Zoals Globetrotter1 terecht aangeeft zijn hier wel enkele voorwaarden aan verbonden, zo betreden de bezorgers geen vlizotrappen. Voor meer informatie klik hier.

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 13:11
puurpindakaas Gebruiker

Begrijp niet zo goed waarom bedrijven geen wasmachines willen meenemen die niet achter de voordeur staan. Net als de meerderheid van de Nederlanders, heb ik mijn wasmachine ook op de tweede verdieping staan. Die krijg ik in mijn eentje echt niet naar beneden aangezien het ding ergens tussen de 70 en 80 kilo weegt.

Je zou verwachten dat een bezorgdienst een bepaald tarief rekent om de wasmachine mee te nemen zelfs al staat hij op de tweede verdieping. Heel gek dat dit niet zo is. Om die reden laat ik deze aanbieding aan mij voorbij gaan.

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 13:15
miccer Gebruiker

Een wasmachine naar beneden tillen is een extra risico op schade. En die bedrijven hebben geen zin om dergelijke schade te moeten vergoeden.

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 13:16
sjoefke Gebruiker

Precies, beetje achterhaalde ’service’. En die droger die er bovenop staat en aangesloten is door de bezorgdienst, die krijg je er in je eentje ook niet zomaar af. Daarom laat ik deze ook voorbij gaan.

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 13:19
puurpindakaas Gebruiker

Dat is zeker waar. Maar we hebben het hier over mensen met veel ervaring en middelen om een wasmachine te verplaatsen. Daarnaast kun je als bedrijf ook nog een verzekering afsluiten voor dit soort zaken en een tarief afspreken dat gunstig is. Vervolgens is het ook nog eens een extra verkoopargument. Vooral dat laatste is des te belangrijker omdat je witgoed bij elke handelaar kan kopen. Het is eigenlijk niet mogelijk om je concurrent af te troeven anders dan een lagere prijs te vragen. Dit is nu echt zo’n service die zorgt dat je meer gaat verkopen.

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 13:52
miccer Gebruiker

Dat is precies wat Ibood doet toch? Een lagere prijs vragen.

Die service (met verzekering enz.) die je noemt kost weer extra geld, waardoor de prijs weer omhoog zou gaan.

Het is een kwestie van keuzes maken. Als je betere prijs/kwaliteit wasmachine wilt ga je voor Ibood, als je een geweldige service wilt zijn er andere opties, maar daar hangt een serieus prijskaartje aan.

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 23:57
Jaime Gebruiker

De oudijzerboer haalt de oude zo weg, er is er vast wel eentje in je woonplaats.

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 23:58
Jaime Gebruiker

Een oproep in een plaatselijke Facebook groep voor de oudijzerboer doet wonderen.

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 19:23
sas001 Gebruiker

Leuke ibood maar jammer ja van de 1400 tpm. Ik wacht wel op de 1600tpm. Had al getipt ;)

Beantwoorden

5 oktober 2018 om 20:24
Moderator Jelle Moderator

Je kan altijd een bericht achter laten in ons tip… oh wacht ;-)

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.