24 september 2018 om 00:00
iBOOD

iRobot Braava 390T Dweilrobot

Product expert aanwezig

iRobot Braava 390T Dweilrobot

Dweilen is nooit leuk. Maar met de iRobot Braava 390T hoef jij je over deze huishoudelijke taak géén zorgen te maken.

Extra dweildoekjes? NL | BE

Specificaties

Merk: iRobot
Type: Braava 390T Dweilrobot
Garantie: 2 jaar

• Tot 4 uur actief op een volle accu
  • Geschikt voor alle harde vloeren
  • Werkt zowel nat als droog

Voeding

• Voltage: 240 V
  • Accu: 2,000 mAh
  • Opladen: 2 uur
  • Accuduur droog: 4 uur
  • Accuduur nat: 2,5 uur

Fysieke eigenschappen

• Afmetingen: 24.4 x 21.6 x 7.9 cm (LxBxH)
  • Gewicht: 1.8 kg

Verpakkingsinhoud

• NorthStar Navigation Cube en “C” batterijen
  • Multi-Purpose schoonmaakpad
  • 2 microvezeldoekjes voor droog afnemen
  • 2 microvezeldoekjes voor vochtig afnemen 
  • Pro-Clean Reservoir pad
  • NiMH accu, 2000 mAh
  • EU adapter
  • Turbo Charge laadstation

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @iRobot Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

24 september 2018 om 01:49
techno2004 Gebruiker

Wat gebeurd er wanneer de robot een tapijt tegenkomt? Gaat die er gewoon los over met de dweil?

Beantwoorden

24 september 2018 om 08:48
Official Product Expert iRobot Expert Official Product Expert

Nee de iRobot Braava 390T zal het tapijt registreren en het niet reinigen. Daarnaast is de Braava 390T in te stellen zodat hij bepaalde ruimten of delen daarvan niet komt mocht u dat niet willen.

Beantwoorden

24 september 2018 om 09:27
gino-s Gebruiker

@expert Hoe kun je dan voorkomen dat de robot bepaalde ruimtes meepakt?

Beantwoorden

24 september 2018 om 15:34

Dit is iets wat je kan instellen op de Brava 390T zelf en werkt i.c.m. de NorthStar Navigatie Syteem waardoor de Braava 390T precies weet waar hij is in een ruimte en als zodanig weet waar het niet gewenst is waar hij komt.

Beantwoorden

24 september 2018 om 16:54
skateflip Gebruiker

Beste,

Waar kan dit? Ik ben dit precies niet tegen gekomen… Ik heb de vorige keer deze aanbieding gekocht :-) Voor de rest zeer tevreden van!

Beantwoorden

24 september 2018 om 01:52
techno2004 Gebruiker

Want het fascineert me wel maar het wordt toch zo mooi voorgesteld in grote living met houten plinten mooie vloer alsof er nergens meubels staan en er vooral NIET geleefd wordt… 1 tapijt… salon tafel…. wat doet hij? De hamvraag

Beantwoorden

24 september 2018 om 19:10
Moderator Jelle Moderator

Natuurlijk ziet een afbeelding of video er altijd goed uit vanwege de reclame Techno2004,

maar als ik zo de rest van de verhalen en reactie lees op dit forum doet dit ding ook zijn werk in een kamer die wat voller staat.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

24 september 2018 om 01:57
techno2004 Gebruiker

Aangezien ook je alles aan de kant moet zetten aangezien dit model toch niet in de hoekjes kan… op die tijd ben ik er zelf met de dweil ook langs… en dat is nu net waarom ik niet hou van robot stofzuigers en dit soort… Dit komt alleen tot zijn recht als grasmaaier dat doet zijn werk.. maar in huis met kantjes onbereikbare plaatse… mocht ik fout zijn… shoot maar denk het niet… ik wacht op het rubber model dat zich overal tussen wringt ooit hihi

Beantwoorden

24 september 2018 om 13:39
O3kie Gebruiker

Ik zelf heb inmiddels al 2 maanden een irobot stofzuiger. Elke nacht wordt de benedenverdieping gestofzuigd. We hebben 2 katten rondlopen en hij zuigt flink wat haren op. Zelf stofzuigde ik nooit zo frequent, dus ik zou niet anders meer willen. Iedereen ochtend een stof- en haarvrije woning.

Oke, hij stofzuigt niet onder/op de bank, maar eens in de zoveel tijd zelf doen kan geen kwaad. Het is geen vervanger, maar wel een fantastische hulp. Omde dweil zal ongeveer hetzelfde betekenen, maar dat hoeft sowieso minder frequent, dus ik weet niet of het dat waard is.

Beantwoorden

24 september 2018 om 15:35

Dank voor uw bijdrage.

Beantwoorden

24 september 2018 om 16:55
skateflip Gebruiker

Zet jij bij het dweilen niet alles in de kant, dan? :-) Ik wel alleszins! Deze is perfect voor tussendoor, zodat je je manuele dweilbeurten kan verminderen. In de plaats daarvan zet je alles aan de kant en dan deze even aan. Gaat goed, zo, hoor! :-)

Beantwoorden

24 september 2018 om 02:01
techno2004 Gebruiker

Dus een kale ruimte met 1 tafel ok… zet er 6 stoelen rond… en je mag met je dweil zelf na je werk ertussen… en daar draait het dus om….

Beantwoorden

24 september 2018 om 16:59
skateflip Gebruiker

Zet jij dan nooit je stoelen op tafel als je dweilt? :-)

Beantwoorden

24 september 2018 om 03:22
dkoets Gebruiker

Maakt een plattegrond aan, zodat hij precies op de goede plek doorgaat na het vervangen van een doekje.
Komt zonder problemen onder al je meubels.
Vermijdt trappen, vloerkleden en verhoogde overgangen

Gewoon even de beschrijving lezen..

Beantwoorden

24 september 2018 om 08:52

Dank u dkoets, zo is het.

Beantwoorden

24 september 2018 om 12:30
Susantigoon Gebruiker

Gewoon even lezen, dat is het juiste, maar voor sommigen al teveel moeite, helaas. Die kakelen er, niet gehinderd door enige kennis, liever meteen op los…

Beantwoorden

24 september 2018 om 06:31
jeffvest89 Gebruiker

Op de website geven jullie aan nieuw 2018 model, er zijn al product review filmpjes uit 2016 over dit model, klopt dat wel?Ook kieskeurig heeft al reviews uit 2016 over dit model.

Gaat t om een nieuw of geresiveerd product?

Beantwoorden

24 september 2018 om 07:28
Oraan Gebruiker

Precies.. ik heb deze veel eerder gezien dan in 2018. Hoeveel m2 kan het schoonmaken bij een volle batterij?

Beantwoorden

24 september 2018 om 08:55

Klopt, de iRobot Braava 390T is al even in de handel en geïntroduceerd als de vervanger van de  Braava 380. Het gaat in deze iBood aanbieding uiteraard om een gloednieuw product.

Beantwoorden

24 september 2018 om 07:35
Petertje1962 Gebruiker

Dus als ik het goed begrijp doet hij maar 1 ruimte. Woon in een appartement met alles gelijkvloers. Lijkt me niet echt handig. Heb een Botvac staan die wel alle ruimtes doet en zag dit als een aanvulling.

Beantwoorden

24 september 2018 om 09:04

De iRobot Braava 390T kan in de “droge” modus ca. 93 vierkante meter haar, stof en vuil afnemen, in de “vochtige” modus ca. 33 vierkante meter. Het verschil in vierkante meter zit hem in het water reservoir niet zozeer in de accu. De Braava kan derhalve meerder kamers reinigen en zorg middels het NorthStar Navigatie Systeem bij waar hij is geweest en waar hij nog naar toe moet waarbij de gehele vloer en ook de hoekjes in een ruimte worden afgedekt.

Beantwoorden

24 september 2018 om 09:18
KeesT2018 Gebruiker

Wauw zou mooie aanvulling zijn op me iRobot die ik hier ook aangeschaft hebt. Ga er is even over nadenken. Hij is zeker niet te duur maar wel een uitgave die voor deze maand nog niet was gepland. Twijfel … ga is even huishoudboekje na ????

Beantwoorden

24 september 2018 om 09:20

De aanbieding is scherp en alleen vandaag, succes.

Beantwoorden

24 september 2018 om 09:24
jeffvest89 Gebruiker

Mag er in het waterreservoir alleen water of ook vloereiniger?

Beantwoorden

24 september 2018 om 09:37

Zou wel kunnen.

Beantwoorden

24 september 2018 om 10:03
jortjp Gebruiker

1. Zijn de afmetingen incl. wieltjes en/of andere uitstekende onderdelen? Mn voor hoogte van belang omdat mijn bank precies 8cm nodig heeft en het anders vastloopt net als de 605.

2. Kan de robot op zelfde oplader gebruikt worden als de rumba 605?

Beantwoorden

24 september 2018 om 13:18

De iRobot Braava 390T is volgens de specificaties 7,9 cm. hoog dus dat wordt krap aan. De Roomba 605 heeft een andere oplader en is dus niet compatibel.

Beantwoorden

24 september 2018 om 10:06
pippe31 Gebruiker

Als ik de reviews lees, kom ik vooral klachten tegen over de breedte van de dweilstrook bij vochtig reinigen, kennelijk wordt er alleen in het midden van de doek vocht toegediend. Klopt dit Expert, wordt er geen water verdeeld over de volle breedte van de dweil??

Andere klacht die ik veel zie terugkomen is dat hij al dweilend geen enkele druk uitoefent en vuile strepen dus gewoon laat zitten, dat hij meer een soort verbeterde stofcollector is, dan een echte dweiler??

Beantwoorden

24 september 2018 om 11:00
caliber1337 Gebruiker

Geloof de klachten maar, dit soort speelgoed mist de punch, intellect en hygiëne van betere alternatieven. Persoonlijk gebruik ik een stoomreiniger met kabel en daarbij weet je echt dat vlekken en bacteriën van de vloer gehaald worden. Heb je een hardnekkige vlek laat je deze gewoon ter plaatse erop rusten tot het weg is. Je blijft m.a.w. de controle zelf behouden.
Dit soort robots blijven nog steeds zeer dure en domme entiteiten. Maar uiteraard ieder maakt er het zijne van :-).

Beantwoorden

24 september 2018 om 13:23

Alltijd een beetje lastig van afstand te beoordelen, ik kan niet zien wat men precies gedaan heeft en hoe ernstig de verontreiniging was. De iRobot Braava 390T kan zowel droog als vochtig reinigen en zou de hele breedte van de mop vochtig moeten zijn. Dit zeggende iRobot Braava 390T is in tegenstelling tot de iRobot Scooba 450 geen schrobmachine met ronddraaiende borstels wat de Braava 390T mogelijk minder effectief zou kunnen zijn voor hard aangekoekt vuil.

Beantwoorden

24 september 2018 om 11:46
freddy.bolt Gebruiker

@iRobot Expert

Wij hebben een hond en 2 katten. Vooral de hond laat veel haren achter. Is dit product daar geschikt voor?

Wil graag dit product proberen, als deze niet bevalt (dus doet wat ik er van verwacht) mag deze dan binnen 14 dagen (gebruikt) retour ?

Beantwoorden

24 september 2018 om 12:43
Susantigoon Gebruiker

Bij koop op afstand, dus via internet, heb je een gegarandeerd en onvoorwaardelijk recht van ontbinding tot 14 dagen na ontvangst van de goederen. De verkoper is verplicht om dit retour te accepteren en het volledige aankoopbedrag terug te storten, ongeacht de reden die je als klant opgeeft.

Uitzonderingen hierop kun je overal op het web vinden, maar daar valt dit apparaat, mits je ‘m niet moert, niet onder.

Beantwoorden

24 september 2018 om 13:24

Zie ook de iBood voorwaarden,

Beantwoorden

24 september 2018 om 14:51
freddy.bolt Gebruiker

En mijn 1ste vraag?

Honden en kattehaar?

Beantwoorden

24 september 2018 om 15:37

Jazeker ook Honden en kattenhaar zal hij meenemen echter is een iRobot Roomba Robotstofzuiger daarvoor veel effectiever en heb ik het gevoel voor u een heel belangrijk argument.

Beantwoorden

24 september 2018 om 21:10
Moderator Paul Moderator

Tijdens de zichttermijn mag je de dweilrobot testen op een goede werking. Maar dat betekent niet dat je het apparaat gedurende 13 dagen continu mag laten dweilen en op de 14e dag alsnog terugsturen, want dat valt onder normale ingebruikname.

Beantwoorden

24 september 2018 om 12:35
radek Gebruiker

Is het ook gebruikte spoel (tweede hands – tweede kans) net als Roomba wat hebben jullie twee – drie weken geleden verkocht?

Beantwoorden

24 september 2018 om 12:47
Susantigoon Gebruiker

Als je de moeite neemt om eerst even te lezen, kun je zien dat het om een gloednieuw product gaat.

Beantwoorden

24 september 2018 om 12:56
radek Gebruiker

Die Roomba wat heb ik gekocht volgens Ibood ook nieuw was. Ik hen wel kapotte ontvangen die was voor verkoop schoongemaakt.

Beantwoorden

24 september 2018 om 12:59
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag radek,

Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Heb je hierover al contact gehad met iBOOD? Wanneer het om een gebruikt of refurbished product gaat, dan wordt dit er duidelijk bij vermeld.

Beantwoorden

24 september 2018 om 13:01
Susantigoon Gebruiker

Dan is niet geleverd conform aanbieding en afspraak, ontbind je de overeenkomst éénzijdig en stuur je ‘m terug.

Beantwoorden

24 september 2018 om 13:08
radek Gebruiker

Alles is geregeld, eerst proberen ze nog reparatie verzoek beginnen maar ik geen gebruikte apparaat wou. Geld heb ik ook vandaag terug gekregen. Netjes toch? Blijft allen een vraag was er een fout per ongeluk of niet en hoe is het mogelijk?

Beantwoorden

24 september 2018 om 21:13
Moderator Paul Moderator

Het zou per ongeluk een keer niet goed kunnen gaan, ondanks de controle op geretourneerde producten. Fijn om te lezen dat het netjes opgelost is.

Beantwoorden

24 september 2018 om 15:53
Imora Gebruiker

Beste, ik heb een vraag over het verschil tussen droge en natte doekjes en het wel of niet extra doekjes bijbestellen. Is het noodzakelijk extra doekjes bij te bestellen? Ik vind schoonmaken echt heel stom en verdiep me er dan ook nauwelijks in. Droog dweilen is dus ook een nieuw fenomeen voor mij. Wanneer laat je de robot dan droog dweilen en wanneer nat?

Wij hebben al een iRobot stofzuiger, waar we heel blij mee zijn. Dit lijkt een prima aanvulling.

Beantwoorden

24 september 2018 om 19:32

Het verschil tussen droog en nat dweilen is een beetje te vergelijken met stoffen. Als iets stoffigs is kan je er met een plumeau over heen gaan of met een natte doek Imora. Dat is dus ook zo met dweilen.

Of je extra doekjes bij moet bestellen durf ik niet te zeggen. Ik weet ook niet of de productexpert hier nog antwoord op gaat geven.

Anders zou je ze tegen de tijd dat ze vies zijn hier: https://winkel.irobot.nl/nl/pakket-met-3-microvezeldweilen/4409706.html?cgid=nl&lang=nl_NL bij kunnen bestellen.

Of anders gelijk hier: http://www.ibood.com/electronics-nl/nl/flash-sales/41514/4532/irobot-accessoires/ dan heb je maar vast in huis.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

24 september 2018 om 20:54
hugob123 Gebruiker

Vraagje: tussen mijn gang, badkamer, toilet zit een rond drempeltje van pakweg 1 cm hoog. Kan de dweilrobot daaroverheen?

Beantwoorden

25 september 2018 om 07:53

Helaas wist niemand hier het antwoord op.

Sorry,

Groet,

Jelle

Beantwoorden

29 september 2018 om 23:27
bastian433 Gebruiker

opladen 2 uur, ik ben geloof ik nu 9 uur verder, maar vol is die nog steeds niet.

Beantwoorden

30 september 2018 om 12:11
bastian433 Gebruiker

op de accu staat 16 uur laden…. hoezo 2 uur?

Beantwoorden

30 september 2018 om 12:49
bastian433 Gebruiker

Zucht, als je de lader rechtstreeks in de bravaa doet wordt die blauw en dat duurt een nacht, op de lader gaat die blauw knipperen…. en als die blauw knippert is die vol.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.