10 augustus 2018 om 00:00
iBOOD

Lenovo 14" IdeaPad | i5 | 8 GB | 256 GB SSD | 720S-14IKBR

Lenovo 14" IdeaPad (i5, 8 GB)

Wij snappen wel waarom de Consumentenbond deze Lenovo in maart uitriep tot Beste Koop: typen, beeld bewerken, licht gamen of simpelweg een filmpje kijken, op deze IdeaPad komt dit alles tot zijn recht.

Specificaties

Merk: Lenovo
Type: 720S-14IKBR (81BD003YMH)
Garantie: 2 jaar

• 8 GB RAM, 256 GB SSD
  • 14" Full HD IPS-display
  • Met NVIDIA GeForce MX150

Prestaties

• Besturingssysteem: Windows 10 Home
  • Werkgeheugen: 8 GB DDR4 RAM (2133 MHz)
  • Max. ondersteund geheugen: 16 GB
  • Aantal slots: 2
  • RAM-configuratie: 1x 8 GB
  • Processor: Intel Core i5-8250U (1.6 GHz, max. 3.4 GHz)
  • Aantal processorkernen: 4
  • Cache grootte: 6 MB
  • Grafische kaart: NVIDIA GeForce MX150 (2 GB GDDR5)
  • Solid State Drive: 256 GB SSD (M.2)

Display

• Beeldschermdiagonaal:35.6 cm / 14 inch
  • Resolutie: Full HD (1920 x 1080)
  • Led-backlight: ja
  • Beeldverhouding: 16:9
  • Schermtype: IPS

Connectiviteit

• 2x USB 3.0 (Type-C)
  • 1x HDMI
  • 1x Hoofdtelefoon/microfoon combo
  • Wifi: ja, Wireless AC
  • Bluetooth: ja, 4.1

Randapparatuur

• Touchpad: ja
  • Geluidskaart: Dolby Audio
  • Kaartlezer: ja
  • Geïntegreerde microfoon: ja
  • Vermogen luidspreker(s): 2x 2 W
  • Aantal luidsprekers: 2
  • Geheugenkaartformaat: SD, SDHC
  • Vingerafdruksensor: ja
  • Type toetsenbord: QWERTY
  • Verlichte toetsen: ja
  • Geïntegreerd numeriek toetsenbord: nee
  • Geïntegreerde webcam: ja, 720p

Voeding

• Soort batterij: Li-Polymer
  • Aantal batterijen: 1
  • Aantal accucellen: 4

Fysieke eigenschappen

• Afmetingen:32 x 1.6 x 22.2 cm
  • Gewicht: 1.6 kg
  • Kleur: Grijs
  • Behuizing: Aluminium

Verpakkingsinhoud

• Lenovo IdeaPad
  • AC-adapter
10 augustus 2018 om 00:51
Reonu Gebruiker

Hi, kan iemand me uitleggen waarom ik nergens jullie adviesprijs van EUR 999 kan vinden?  Toevallig was ik op bezoek naar nieuwe laptop, en als ik dan aanneem dat ik iets minder directe back-up krijg (i.v.m. een ‘pure’ media winkel), wil ik daar als het ware wel voor gecompenseerd worden in de prijs.  Bvd

Beantwoorden

10 augustus 2018 om 01:00
Reonu Gebruiker
10 augustus 2018 om 07:56
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Reonu,

De adviesprijs die iBOOD hanteert is de prijs die het product kreeg toen het voor het eerst op de markt kwam. Ik zie dat je hem al gevonden hebt :-)

Beantwoorden

10 augustus 2018 om 07:04
samco123 Gebruiker

Deze laptop heb ik onlangs geselecteerd voor onze directeur op basis van scherm (prettig voor de ogen), gewicht (altijd onderweg) en prestaties (snelheid). De andere directeur wil hem nu ook.

Het scherm is overigens mat, heel fijn en hij voldoet volledig aan de verwachtingen. Alleen is er een probleem met de WiFi ontvangst (mis een streepje wat verder van de router vandaan daar waar andere machines vol bereik hebben) wat een bekend probleem is waarvan ik verwacht dat het het software binnenkort wordt opgelost.

Hij is daarnaast ook gewoon erg mooi! Metaal, geen plastic. Toetsenbord is ook prettig en ruimtelijk geluid.

Hij is absoluut goedkoop. En als je voor een beetje meer geld iets meer service wilt bij problemen, kijk dan verder (bijv Staples). IBood service heb ik alleen maar als ongekend belabberd en onpersoonlijk ervaren. Daar wil je eigenlijk niet mee van doen hebben.

Beantwoorden

10 augustus 2018 om 07:39
oinkoink12 Gebruiker

Met dit soort producten ga je, waar je het ook gekocht hebt, toch direct voor de service van de fabrikant ipv wachten tot voorschakels hetzelfde doen.

Beantwoorden

10 augustus 2018 om 10:03
Official Product Expert Lenovo Expert Official Product Expert

Beste Samco123 en Oinkoink12,

Er is toch een product expert aanwezig vandaag! :-)

Over de service hoef je je geen zorgen te maken. Je kunt inderdaad terecht bij de partij waar je je notebook hebt aangeschaft, maar wij vinden het ook geen probleem wanneer je rechtstreeks met Lenovo contact opneemt. We gaan er natuurlijk vanuit dat het niet nodig is, maar mocht het nodig zijn, dan hebben wij een service centre in Nederland (Panningen) van waaruit wij je kunnen helpen.

Beantwoorden

10 augustus 2018 om 07:54
elrolo Gebruiker

Ik heb mijn vorige bestelling geannuleerd ( was toen ook 100 euro meer) en heb direct op de Lenovo site besteld. Deze had een ander type nummer en had 2×2 wifi en geen 1×1 . Ik heb wel een glanzend scherm. Dat is mooi, maar reflecteert sterk (anti glare? huh). Alle andere zaken zoals throttling kan ik niet testen. Wanneer de laptop op accu draait hoor ik deze nauwelijks. Ook met voeding is mij de wispelturige ventilator nog niet opgevallen (zie reviews tweakers)

Prima laptop en zeker voor dit bedrag

Beantwoorden

10 augustus 2018 om 11:14
Moderator Bas iBOOD Moderator

Goed om te horen dat je zulke goede ervaringen hebt, elrolo! Bedankt voor het delen :-)

Beantwoorden

10 augustus 2018 om 08:31
WPOR Gebruiker

Op het Lenovo forum las ik over het fan en CPU probleem. Iemand zei het volgende. Is deze versie op iBood de oude of de nieuwe versie?

“Lenovo already released a refreshed version of these laptops {3,5,7}30 and is yet to post a single response to these fan issue threads.I’d say there’s little to no chance of they fixing this at this point.”

Beantwoorden

10 augustus 2018 om 08:32
WPOR Gebruiker

Ok met dat ik het post begrijp ik pas dat die persoon o.a. de 730 bedoelt. Excuus.

Beantwoorden

10 augustus 2018 om 10:07

Hi WPOR,

Omdat notebooks steeds platter én krachtiger worden, is het steeds belangrijker om ze goed te kunnen koelen. Er zijn bij enkele dunnere series van Lenovo inderdaad wat uitdagingen geweest met de fan. Dit is inimiddels opgelost met een BIOS update. Dus ook al koop je een ouder model, waar dit eerst het geval mee was, dan kun je met een BIOS update dit fan probleem verhelpen.

Beantwoorden

10 augustus 2018 om 10:32
WPOR Gebruiker

Bedankt voor je snelle reactie. Ik kwam deze post tegen bij een eerdere sale van deze laptop:

“Het probleem met de CPU is inmiddels opgelost door middel van een firmware update.

Onderstaande updates moeten het verhelpen:

· BIOS Update for Windows 10 (64-bit) – 720S-14IKB (Type 81BD)6LCN20WW(V…2018-03-294 KB

· Intel Management Engine 11.8 Firmware for Windows 10 (64-bit) – 720S-14IKB (Type 81BD)v1.02018-05-044 KB”

Hiermee is zowel het CPU als het fan probleem verholpen?

Beantwoorden

10 augustus 2018 om 14:22

Klopt, beiden zijn hiermee verholpen.

Beantwoorden

10 augustus 2018 om 10:51
Marion1970 Gebruiker

is dit nu een tablet die je als laptop kan gebruiken of een echte laptop? gezien de naam ‘IdeaPad’

Beantwoorden

10 augustus 2018 om 13:08
Moderator Bas iBOOD Moderator

Dit is een echte laptop, het toetsenbord is niet los te koppelen zodat je hem als tablet kunt gebruiken.

Beantwoorden

10 augustus 2018 om 14:23

Klopt Bas. En je kunt hem ook niet 360 graden draaien zoals onze Yoga line-up. Dit is een reguliere laptop, wel een thin&light variant, dat kun je afleiden aan de S in de benaming.

Beantwoorden

10 augustus 2018 om 12:19
cubezs Gebruiker

Kunt u bevestigen wat voor wifi kaart er in de laptop zit? Gaat het om de 1 x 1 9f 2 x 2 antennes versie?

Beantwoorden

10 augustus 2018 om 13:47
Marion1970 Gebruiker

wat is het verschil in de antenne versie? Bij mij dochter nieuws studie in Antwerpen schrijven ze het volgende voor: Draadloze wifi verbinding: performante draadloze netwerkkaart met Dualband en 2×2 antennes.

Beantwoorden

10 augustus 2018 om 14:27

Hi Cubezs en Marion,

Dit model beschikt over 1 x 1 AC WiFi, dit is dus geen dual band.

Beantwoorden

10 augustus 2018 om 15:53
woutertju Gebruiker

1×1 zegt niks over of die dual band is of niet

Beantwoorden

10 augustus 2018 om 15:32
mardan Gebruiker

@Lenovo Product Expert: is het scherm glanzend of mat (anti-glare)?

Beantwoorden

10 augustus 2018 om 16:35
eswiljata Gebruiker
10 augustus 2018 om 16:36
eswiljata Gebruiker
10 augustus 2018 om 20:52
TdeWinter Gebruiker

Met een processor snelheid van 1.6 GHz is dat toch langzaam of mis ik nu wat? Er zijn goedkopere modellen te vinden met een 2.4.

Beantwoorden

10 augustus 2018 om 21:25
TdeWinter Gebruiker

Op de productspecificatie van de mediamarkt hebben ze het over processorsnelheid met turbo (3.4 GHz). Iemand enig idee wat hier mee word bedoeld? De processor heeft 4 kernen. Betekend dit dan dat je snelheid bij moet kopen om de 3.4 te halen en heeft het standaard maar 1.6?

Beantwoorden

10 augustus 2018 om 21:42
Moderator Niek Moderator

Goedenavond TdeWinter,

Nee hoor je hoeft er niet bij te kopen. Dat betekent dat hij standaard op 1,6 Ghz draait, maar dat het maximale 3,4 Ghz is.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.