11 juli 2018 om 00:01
iBOOD

2x Belkin WeMo Switch | Bedien je huis met je smartphone

2x Belkin WeMo Switch

Vakantietip! Met deze Belkin WeMo Switches, en een smartphone of tablet, zet je jouw apparaten eenvoudig aan of uit. Waar je ook bent.

Specificaties

Merk: Belkin
Type: WeMo Switch
Aantal: 2 stuks
Garantie: 2 jaar

• Werkt via je wifinetwerk
  • Bedien apparaten op afstand
  • Gratis WeMo-app

• Zet apparaten aan of uit, waar je ook bent
  • Werkt via Wifi en mobiel Internet, dus vrijwel overal
  • WeMo Switches functioneren binnen je bestaande netwerk/wifirouter
  • Stel timers in voor elektronische apparaten
  • Modulair en uit te breiden: jij bent de baas over hoeveel apparaten je wilt bedienen
  • Voeg extra WeMo Switches toe wanneer je wilt
  • Gewoon aan te sluiten op een bestaand stopcontact
  • Intuïtief en makkelijk te installeren, makkelijk te gebruiken
  • Gratis WeMo-app (iOS / Android)
  • Werkt met iedere iPod Touch, iPhone, iPad met iOS 8 of hoger en ieder Android apparaat met Android 4.1 of hoger
11 juli 2018 om 00:08
prono Gebruiker

Is hij compatible met google assist?

Beantwoorden

11 juli 2018 om 09:19
Moderator Bas iBOOD Moderator

Deze switches werken inderdaad met Google Assistent. Zo kun je deze switches ook aansturen via een Google Home.

Beantwoorden

11 juli 2018 om 00:19
sls500 Gebruiker

Interessant product! Wie heeft al een dergelijke switch, van eender welk merk, thuis? En waarvoor gebruiken jullie deze? Of wie gaat deze bestellen en waarvoor gaan jullie deze inzetten?

Lijkt me erg interessant om ideeën hierover uit te wisselen op dit forum.

Beantwoorden

11 juli 2018 om 06:56
leonardd Gebruiker

Ik heb er een. Heerlijk s morgens in bed de koffie aanzetten !

Beantwoorden

11 juli 2018 om 08:20
Stouw Gebruiker

Heb deze en enkele andere modellen, werkt prima in samenwerking met Amazon Echo/Yonomi/IFTTT (apps). Gebruik ze om div ‘domme’ apparaten slim te maken (verlichting/koffie/thee/entertainmenthoek/etc).

Dit model heeft wel een flinke maat.

Beantwoorden

11 juli 2018 om 10:15
fzelders Gebruiker

Ik heb er twee in huis.

De ene schakelt buitenverlichting aan bij zonsondergang (of zoveel eerder of later naar wens) en weer uit bij zonsopgang.

De ander schakelt op vaste tijden een digitale fotolijst aan en uit..

Beantwoorden

11 juli 2018 om 00:35
Difra Gebruiker

GEEN Homekit ondersteuning tenzij je een Wemo Bridge koopt… (nog eens 40€)

Beantwoorden

11 juli 2018 om 01:33
cmegens Gebruiker

Of als je een beetje handig bent via homebridge: https://github.com/nfarina/homebridge

Werkt hier thuis al 2 jaar perfect met de wemo switch, nefit thermostaat en andere toepassingen.

Beantwoorden

11 juli 2018 om 03:16
degroot Gebruiker

Of gebruik een homey en je wil nooit meer anders.

Beantwoorden

11 juli 2018 om 09:30
DaniMol Gebruiker

Heb dat een tijdje geprobeerd, die Homey. Beta produkt.

App interface is heel onoverzichtelijk, spraakherkenning is om te janken, programmeren is niet weggelegd voor niet-nerds, ding is ontzettend duur, betrouwbaarheid liet destijds ook wel iets te wensen over.

Cool concept, maar het is niet voor niets dat bijna niemand zo’n ding heeft, of er überhaupt van gehoord heeft.

Beantwoorden

11 juli 2018 om 03:19
degroot Gebruiker

Opnieuw geen technische informatie… ik vind dat wel belangrijker dan wat er wel in staat…

Dus… graag wat technische informatie… belangrijkste is: tot hoeveel watt mogen ze belast worden, continu en piek?

Dit is namelijk zo belangrijk, dat als je ze overbelast, er brand kan ontstaan. En dat zouden jullie toch niet op je geweten willen hebben, lijkt mij…

Beantwoorden

11 juli 2018 om 05:10
Hippievogel Gebruiker

Snap niet waarom je zoveel groot verbruikers op een switch wil hebben. Een wasmachine van samsung heeft al wifi en is al smart. Je afkortzaag of grote slijptol ga je er niet opzetten dus bij een paar honderd watt ben je klaar een elektrische kachel op zon switch lijkt mij niet erg slim. Ten eerste is het geld weggooien en ten tweede kan je daar beter een warmtepomp voor in de plaatst hebben.

Beantwoorden

11 juli 2018 om 09:23

Het maximaal aantal Watt is hetzelfde als de stopcontacten waarvoor hij ontworpen is. Europese stopcontacten gebruiken 230 Volt en laten t/m 16 Ampere toe. Watt is altijd VxA, dus het maximaal aantal Watt wordt 230 x 16= 3680W

Beantwoorden

11 juli 2018 om 18:11
wi_mm Gebruiker

Beetje kort door de bocht, met die idiote voorbeelden. (niet iedereen  heeft een Samsung met met wifi)

On topic ,  schakelt hij beide fasen af?

Ik bedoel. Mijn Led spots blijven knipperen als ik ze via een gewone afstandbediende schakelaar uitzet.

Lijkt wel of ze via  ‘aarde’ en NUL  een beetje contact  blijven houden.

Beantwoorden

11 juli 2018 om 07:04
Koos35 Gebruiker

Een simpele tijdklok voldoet hier prima maar is wel erg ouderwets.

Beantwoorden

11 juli 2018 om 09:27

Hoi Koos,

Voor sommige toepassing volstaat een tijdklok zeker. Maar deze switches hebben een legio meer mogelijkheden. Zo kun je via een smarthome systeem jouw huis veel slimmer maken. Een mogelijkheid zou zijn om de switch automatisch te laten reageren als je smarttelevisie (indien aangesloten op jouw smarthome systeem) aan gaat. Zo kun je bijvoorbeeld een lamp (aangesloten op de switch) in of juist uitschakelen als je televisie gaat kijken.

Beantwoorden

11 juli 2018 om 18:14
wi_mm Gebruiker

Werken natuurlijk ook. Maar als de spanning een keer uitvalt lopen je klokken tot je weer terug bent van vakantie achter.

Beantwoorden

11 juli 2018 om 08:15
RiGHT Gebruiker

Wel compatible met Google Home, ook zonder de dure bridge?

Beantwoorden

11 juli 2018 om 09:19

Yes. Deze switches werken, zonder bridge, met je Google Home!

Beantwoorden

11 juli 2018 om 09:05
karin115 Gebruiker

Goedemorgen, kun je hier ook een stekkerdoos op aansluiten waarin dan dus meerdere apparaten/lampen tegelijk worden bediend door 1 switch?

Beantwoorden

11 juli 2018 om 09:24

Dat is prima mogelijk, Karin. Maar dan kun je uiteraard enkel alle apparaten tegelijk aan of tegelijk uit zetten. De individuele stekkers die in de stekkerdoos zitten kunnen niet afzonderlijk bediend worden, tenzij je ook een switch tussen de stekkerdoos en iedere stekker plaatst natuurlijk :-)

Beantwoorden

11 juli 2018 om 09:26
karin115 Gebruiker

Mooi, dat is duidelijk.

Beantwoorden

11 juli 2018 om 09:25
karin115 Gebruiker

Kan ik er vanuit gaan dat de switches zonder aanvullende apparatuur/software werken? Dus ook alleen met behulp van de meegeleverde WeMo app?
Dus zonder bridge en Google Home etc?

Beantwoorden

11 juli 2018 om 10:13
fzelders Gebruiker

Jazeker. Verder niets nodig.

In de app zitten ook “programmeer-mogelijkheden”. Daarmee kan je “rules” maken.

Beantwoorden

11 juli 2018 om 10:18
karin115 Gebruiker

Oké bedankt, dat werkt dan mooi. Ik bestel een set ????

Beantwoorden

11 juli 2018 om 10:27

Veel plezier ermee, Karin! Weet je al welke apparaten je er op wilt gaan aansluiten?

Beantwoorden

11 juli 2018 om 11:56
karin115 Gebruiker

Dankjewel. Ik begin simpel met de meegeleverde app. Eerst maar eens proberen met de lampen ivm vakantie. Tijdschakelaars vind ik niks. Ik wil kunnen variëren in momenten waarop het licht  aan/ uit gaat bij afwezighei. Verder vind ik het denk ik ook handig om de mobiele airco aan te sturen via de app.

Zal langzamerhand wel meer uitgebreid worden. ????

Beantwoorden

11 juli 2018 om 11:59

Dat klinkt goed, Karin!

Alvast een fijne vakantie :-)

Beantwoorden

11 juli 2018 om 10:18
fzelders Gebruiker

Er staat in de specificaties “Met Homekit ondersteuning”. Dat is niet juist!

Wil je Homekit ondersteuning, dan moet je er een Wemo Bridge bij kopen.

Beantwoorden

11 juli 2018 om 10:26

Deze kunnen inderdaad, via de Wemo Bridge, aan de Homekit gekoppeld worden. We gaan dit direct verduidelijken!

Beantwoorden

11 juli 2018 om 10:50
jovanotto Gebruiker

Ik zie bij dit soort apparaten  switches, routers  noem maar op zoveel vragen staan dat ik denk .. waar hebben ze het over?  Dan denk ik, laat maar  volgende aanbieding haha.. Wat doet die home kit dan bv. welke er niet bij zit?

Beantwoorden

11 juli 2018 om 11:39

Hoi jovanotto,

Ik kan me voorstellen dat het bijna begint te duizelen van al die termen!

Apple HomeKit maakt het mogelijk om je slimme apparaten in huis met je iPhone, iPad of Apple Watch te bedienen. Apple heeft een Home app (‘Woning’) om al jouw slimme apparaten te besturen vanuit één app. Deze Switches kunnen op deze HomeKit worden aangesloten als je ook een WeMo Bridge hebt. Zie dit als een verbinding tussen deze switches en de HomeKit van Apple, omdat de Switches niet zelf kunnen communiceren met de app.

Indien je enkel deze Switches als slimme apparatuur in jouw huis hebt, dan kun je goed vooruit met de app van Belkin zelf en is aansluiten op de HomeKit van Apple dus niet per se nodig.

Beantwoorden

11 juli 2018 om 11:03
mavical Gebruiker

Eigenlijk was ik zojuist van plan om ze te bestellen. Totdat ik keek bij de app voor Android. Als ik daar de commentaren lees op het gebruik dan is het alleen maar ellende. Ik lees dat al zeker een jaar de app niet goed werkt. Lampen op afstand niet aan gaan of gewoon uitgaan. Apparaten niet worden herkend etc. Tja nu dan toch echt twijfel om het te doen.

Beantwoorden

11 juli 2018 om 11:12
mavical Gebruiker

Hebben er lezers ervaring met de app ??

Beantwoorden

11 juli 2018 om 12:59
Stouw Gebruiker

App van Wemo ervaar ik zelf als traag, gelukkig kun je ze ook met andere apps aansturen afhankelijk van wat je precies wilt (bv IFTTT of Yonomi)

Beantwoorden

11 juli 2018 om 11:34
ludocusters Gebruiker

kan deze ook geleverd worden in belgie ? op ibood be staat hij niet tekoop

Beantwoorden

11 juli 2018 om 11:40

Wij hebben deze switches vandaag enkel beschikbaar met randaarde. Omdat in België gebruik wordt gemaakt van penaarde hebben we besloten deze switches niet in België aan te bieden. Dit betekent ook dat ze niet door ons in België geleverd kunnen worden.

Beantwoorden

11 juli 2018 om 13:57
ludocusters Gebruiker

maar ik heb deze nodig voor hongarije , en daar is het zelfde dan nederland , is er geen mogeljkheid om deze toch te versturen ?

Beantwoorden

11 juli 2018 om 13:59

Het is helaas niet mogelijk om deze te versturen naar België. We leveren deze vandaag enkel naar Nederland, Duitsland en Oostenrijk.

Beantwoorden

11 juli 2018 om 11:38
Rura Gebruiker

Eerder al 4 besteld, nu 2 bijbesteld, gemakkelijk te installeren en werkt bij ons via de iOS app prima. We hebben er lampen en airco op draaien en gaan nu de boiler ook zo bedienen. Heerlijk om thuis te komen in een verlicht huis en apparaten op afstand in of uit te schakelen. Ook heel grappig om je pubers aan het schrikken te maken met aan en uitgaande lampen als ze alleen thuis een griezelfilm aan t  kijken zijn ????

Beantwoorden

11 juli 2018 om 13:39
SidneyLeenen Gebruiker

Werken deze wemo switches stand-alone, of heb ik aanvullende hardware nodig?

En zo ja, wat is de toegevoegde waarde van de Bridge?

Ik ben van plan deze te koppelen aan mijn (US) Google Home om verlichting aan te sturen in huis.

Beantwoorden

11 juli 2018 om 13:43

Hoi Sidney,

Deze Switches werken i.c.m. de WeMo app (iOS en Android). Verder heb je geen Bridge nodig.

Ze werken ook i.c.m. de Google Home zonder aanvullende hardware zonder dat je de WeMo Bridge hoeft te hebben.

Beantwoorden

11 juli 2018 om 15:22
gjhgerrits Gebruiker

Heeft de app de mogelijkheid om zonsopkomst en ondergang te gebruiken voor het aansturen van de Switches? (Zou deze namelijk graag willen gebruiken om verlichting automatisch aan en uit te laten gaan, zonder deze steeds aan te hoeven passen.)

Beantwoorden

11 juli 2018 om 17:06
Stouw Gebruiker

Yes via de app van WEMO of met andere apps (bv. IFTTT)

Beantwoorden

11 juli 2018 om 17:08
Murphy88 Gebruiker

Ja! Mooie functie inderdaad.

HAAL MEER UIT DE WEMO-APP

Met de gratis WeMo-app kunt u eenvoudig schema’s instellen voor apparatuur en elektronica in huis. Stel via uw smartphone of tablet een schema in, zodat de ventilator op een bepaald tijdstip of bij zonsondergang of -opgang in- of uitgeschakeld wordt. Gewoon via uw huidige 3G-/4G-/Wi-Fi-verbinding.

http://www.belkin.com/nl/p/P-F7C027/

Beantwoorden

11 juli 2018 om 17:25
Cath22 Gebruiker

Hoe zit het eigenlijk met de veiligheid?  Je leest steeds vaker dat er apparaten gehackt kunnen worden?

Beantwoorden

11 juli 2018 om 23:13
Pistolenbob Gebruiker

Kan iemand mij misschien het verschil vertellen tussen de wemo switch en de wemo switch insight?

Beantwoorden

11 juli 2018 om 23:34
Moderator Niek Moderator

Goedenavond Pistolenbob,

Het verschil is dat je met de WeMo switch insight ook het stroomverbruik kunt bekijken van de apparaten die je er op aansluit.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.