17 mei 2018 om 00:00
iBOOD

Linksys WRT32X AC3200 Dual-Band Router

Product expert aanwezig

Linksys WRT32X Dual-Band Router

Browsen, streamen, downloaden en bovenal gamen: het is nog nooit zo soepel gegaan als met de Linksys WRT32X.

Specificaties

Merk: Linksys
Type: WRT32X
Garantie: 2 jaar

• Krachtige dual-core processor
  • 2.4 en 5 GHz ondersteuning
  • Perfect voor gamers

Processor

• 1,8 GHz dual-core ARM-processor

Systeemvereisten

Voor routerinstallatie:
De nieuwste versies van Google Chrome™, Firefox®, Safari® (voor Mac®of iPad®), Microsoft Edge, of Internet Explorer® versie 8 of hoger

Voor gebruikersdocumentatie:
Pc: Wi-Fi-ondersteuning en een cd- of dvd-station, Windows® XP SP3, Windows Vista® SP1 of hoger, Windows 7, Windows 8/8.1 of Windows 10

Mac: Wi-Fi-ondersteuning en een cd- of dvd-station, Mac OS® X Leopard v10.5.8 of hoger, Snow Leopard v10.6.1 of hoger, Lion v10.7, Mountain Lion v10.8, Mavericks v10.9 of Yosemite v10.10

Gebruikersdocumentatie is ook te vinden op www.linksys.com/support

Gegevenssnelheden

• 802.11a/g: tot 54 Mbps
  • 802.11n (2,4 GHz): tot 600 Mbps
  • 802.11ac (5 GHz): tot 2,6 Gbps

Frequentie

• Gelijktijdig gebruik van twee frequentiebanden (dual-band): 2,4 GHz en 5 GHz
  • Wireless-AC-technologie voor een krachtig netwerk

Draadloze versleuteling

• WPA2-Personal

VPN-ondersteuning

• PPTP
  • IPSec-doorvoer

Geheugen

• 256 MB Flash-geheugen
  • 512 MB DDR3 RAM

Statuslampjes

• Voeding, internet, 2,4 GHz, 5 GHz
  • eSATA, USB1 (USB 2.0), USB2 (USB 3.0)
  • LAN 1–4 (activiteit/10/100 Mbps),
  • LAN 1–4 (1 Gbps), WPS

Ondersteunde bestandssystemen voor opslag

• FAT, NTFS, HFS+ en ext4

Voedingsadapter

• Ingangswaarden: 100-240 V ~ 50-60 Hz
  • Uitgangswaarden: 12 V/3 A

Draadloze specificaties

• Standaarden voor draadloze technologie met bijbehorende verbindingssnelheid
  • IEEE 802.11ac: tot 2600 Mbps voor 5 GHz‡
  • IEEE 802.11n: tot 600 Mbps voor 2,4 GHz / tot 450 Mbps voor 5 GHz‡
  • IEEE 802.11g: tot 54 Mbps‡
  • IEEE 802.11a: tot 54 Mbps‡

Werkfrequenties

• 2412-2472 MHz,
  • 5180-5240, 5260-5320, 5500-5700 MHz

Zendvermogen

• 2412-2472 MHz: 19,97dBm
  • 5180-5240 MHz: 22,96 dBm
  • 5260-5320 MHz: 22,97 dBm
  • 5500-5700 MHz: 29,96 dBm

Antenneversterking

• 2,4 GHz: 2,52 dBi
  • 5 GHz: 3,81 dBi
  • Bluetooth: 3,6 dBi

Type antenne

• Wi-Fi: Dipool
  • Bluetooth: PIFA

Poorten

• 1x Gigabit WAN-poort
  • 4 Gigabit LAN-poorten
  • 1x combo USB 2.0/eSATA§
  • 1x USB3.0

Voedingsaansluiting

• USB/eSATA-poorten voor het delen van foto's, video's, muziek en bestanden op een aangesloten opslagapparaat via SAMBA of FTP, of voor het delen van een printer.

In de verpakking

• Linksys WRT32X Router
  • Snelstartgids
  • 4 antennes
  • Ethernet-kabel
  • Voedingsadapter

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Vanaf 10:00 op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Linksys-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

17 mei 2018 om 00:34
Kjellverbeke Gebruiker

Is het mogelijk om de router te configureren als access point (bridge mode)?

–> volgens meerdere online fora zou dit niet mogelijk zijn.

Alvast bedankt!

Beantwoorden

17 mei 2018 om 10:40
Official Product Expert Linksys-Expert Official Product Expert

Met deze helaas niet, maar met de Linksys WRT3200ACM wel.

Beantwoorden

17 mei 2018 om 04:14
floris heinen Gebruiker

@expert: Klopt het dat de router krachtiger zend met Amerikaanse firmware, te DL-en van US-linksys site? Las dit op enkele forums, dat vanwege Europese wetgeving de routers hier minder krachtig zenden, dit om vanwege de wildgroei van Wifi-netwerken de routers niet te veel met die van buren e.d. te laten storen. Is mooi makkelijke manier om hem dan op te voeren!

Beantwoorden

17 mei 2018 om 04:23
crazymister Gebruiker

Dit is inderdaad waar. Het punt is dat het hogere zendvermogen in eu gewoon illegaal is en dat je er zeker een boete voor zal krijgen.

Beantwoorden

17 mei 2018 om 06:37
J-L Gebruiker

Ja, de WiFi politie ligt voor de deur in de bosjes, met een peilzender.

Beantwoorden

17 mei 2018 om 07:46
Meessen89 Gebruiker

Of je koopt gewoon een repeater of accesspoint.

Beantwoorden

17 mei 2018 om 10:44

Klopt niet. Het is wel waar dat in de VS een hoger zendvermogen mag worden gebruikt dan wat de europese wet toelaat. Maar het is niet mogelijk om een amerikaanse firmware op de router te zetten en daardoor een hogere zendvermogen krijgen. Er bestaat maar èèn wereldwijde firmware. De firmware leest een bepaalde waarde in de router hardware, die aangeeft of het om een europees of amerikaans product gaat, en de juiste zendvermogen toepast. Dus ongeacht waar men de firmware vandaan haalt, blijft een europees product altijd bij de van de EU-wet voorgeschreven zendvermogen

Beantwoorden

17 mei 2018 om 07:44
Meessen89 Gebruiker

Zijn er gebruikers die hem de vorige keer hebben gekocht die hun ervaring kunnen delen?

Beantwoorden

17 mei 2018 om 08:08
Stanth Gebruiker

Vorige keer aangeschaft, en nog geen moment spijt van gehad. Mijn vorige configuratie (ziggo router + tplink) was erg instabiel en moest meerdere keren per week gereboot worden. Sinds deze linksys zijn de problemen verholpen. Je merkt het al met uit de doos halen, product voelt degelijk en solide aan. Daarnaast biedt hij gewoon een stabiel netwerk. Echt een aanrader!

Beantwoorden

17 mei 2018 om 20:55
Raffel78 Gebruiker

Idd een solide en stabiel apparaat. Ook ik heb er geen moment spijt van en kan je deze zeker aanraden

Beantwoorden

17 mei 2018 om 08:54
art45 Gebruiker

Is het mogelijk vpn te installeren in de router, zodat je niet op al je apparaten hoeft te installeren en is er bv een installatieinstructie.

Beantwoorden

17 mei 2018 om 10:50

OpenVPN client functie zit er al in. Je hoeft alleen maar de .ovpn bestand in de router te laden en dan de gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen.

Beantwoorden

17 mei 2018 om 08:54
Yamaha_ERG121 Gebruiker

Yay! hier wachtte ik al op, besteld!

Beantwoorden

17 mei 2018 om 11:25
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Yamaha_ERG121,

Komt dat even goed uit! Veel plezier met je aankoop :-)

Beantwoorden

17 mei 2018 om 10:54
jlfunn Gebruiker

Nog niet lang geleden stond deze al op iBood. Heb hem toen gekocht maar ben niet zo tevreden. Mijn oude linksysen werken beter.

Beantwoorden

17 mei 2018 om 11:20
danidani Gebruiker

Wat is het probleem? Het bereik of de bepe rkte instelmogelijkheden?

Beantwoorden

17 mei 2018 om 12:38
sinpie Gebruiker

Mijn huidige router TP-link TL-WDR4300 valt regelmatig heel even kort uit. Normaal gesproken niet heel erg, maar tijdens Gamen is dat heel frustrerend.

Het wifi bereik is ook niet helemaal oke, maar dat zou ik op kunnen vangen met een wifi repeater.

Mijn vraag is dan ook aan de expert of het meerwaarde heeft de TP-link te vervangen door deze  Linksys WRT32x router.

Met vriendelijke groet, Piet

Beantwoorden

17 mei 2018 om 18:31

Deze router is voornamelijk bedoeld voor het prioritiseren van verkeer voor computerspellen, zodat men bij het online gamen zo’n laag mogelijk ping krijgt. Hij heeft wel zeer snelle Wi-Fi verbinding een goede rijkwijdte, maar het bijzondere an deze router is vooral de Killer prioritisatie voor spelletjes en niet de Wi-Fi op zich.

En algemene punt over Wi-Fi bereik: alle routers van alle fabricanten moeten zich an de CE regels houden. Die regels bepalen hoeveel zendvermogen mag worden gebruikt: 20dBm op 2.4 GHz en 23 dBm op 5GHz. De zendvermogen van alle routers op de markt zit net onder die grens; dus er zijn geen grote verschillen in vermogen en rijkwijdte.

Deze router heeft een veel snellere Wi-Fi verbinding dan uw huidige TP-Link, en het kan ook zijn dat zijn Wi-Fi verbinding stabieler is, maar verschillen op het gebied van Wi-Fi dekking zullen klein zijn.

Beantwoorden

17 mei 2018 om 13:00
Roffelstomper Gebruiker

Heb deze de vorige keer ook gekocht, het netwerk is heel stabiel alleen had wat meer van het bereik verwacht, maar net een tplink repeater erbij is het goed :)

Beantwoorden

17 mei 2018 om 13:57
Thym Gebruiker

Dit is een mooie deal die ik meteen heb aangeschaft, maar gamen doe ik niet, dus alle specifieke features die deze router daarvoor biedt zijn grotendeels overbodig.

Is het mogelijk om hierop de FW van de 3200ACM te flashen (die voor zover ik begrijp identiek is qua hardware)?

Beantwoorden

17 mei 2018 om 14:40
danidani Gebruiker

Dat kan wel maar daarvoor moet je hem openschroeven en flashen mbv een speciaal usb kabeltje. Is wel te doen, maar niet heel erg straight-forward.

Beantwoorden

17 mei 2018 om 15:20
Thym Gebruiker

Dankjewel! Eens zoeken naar een handleiding daarvoor dan…

Beantwoorden

17 mei 2018 om 19:51
danidani Gebruiker

Heb zelf ook besteld en ga het ook proberen… De instructie op de 1e pagina van het ddwrt forum is niet volledig is alvast een tip.

Beantwoorden

25 mei 2018 om 16:06
danidani Gebruiker

Het is mij gelukt om OpenWRT op deze WRT32x te krijgen m.b.v. het meest recente WRT32x topic. Ik draai nu

lede-mvebu-cortexa9-linksys-wrt3200acm-squashfs-factory
Hoera!

Beantwoorden

17 mei 2018 om 16:46
sinova Gebruiker

Kan ik deze achter een Horizon mediabox (Ziggo) plaatsen?

Beantwoorden

17 mei 2018 om 17:19
hollandjan Gebruiker

Als je de ruimte heb wel, anders zou ik hem er gewoon bovenop zetten….

Beantwoorden

17 mei 2018 om 18:03
sinova Gebruiker

Wauw haha scherp man;) Maar goed… ik doelde meer op de aansluitmogelijkheid.

Beantwoorden

17 mei 2018 om 18:20

Dat kan wel, het is alleen dan aan te raden dat u ook de Wi-Fi op de horizon box uitschakelt en alle eventuele bedrade netwerkapparatuur die met horizon kastje is verbonden rechtstreeks op de WRt32X aansluit. Dit is noodzakelijk om ervoor te zorgen dat verkeer voor spellen goed wordt geprioritiseerd; verkeer van alle apparaten die met de horizon box verbonden zijn is niet zichtbaar voor de WRT32X, daarom moet alles met de WRT32X verbonden zijn om de prioritisatie goed te laten werken.

Beantwoorden

17 mei 2018 om 18:29
sinova Gebruiker

Oké top! Bedankt voor de snelle reactie!

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.