13 februari 2018 om 00:00
iBOOD

Linksys EA6900 AC1900 Dual-Band Smart Router

Product expert aanwezig

Linksys EA6900 AC Dual-Band Router

Maak een eind aan die vervelende ‘Langzaam-netwerk-eritis’ met een Linksys EA6900 AC1900 Dual-Band Smart Router.

Specificaties

Merk: Linksys
Type: EA6900 AC1900 Dual-Band Smart Router
Kleur: zwart
Garantie: 2 jaar

• Gelijktijdig 2,4 + 5 GHz
  • Wireless N/AC: 600 / 1300 Mbps
  • Bestanden en printers delen via USB

Netwerkstandaarden: IEEE 802.3, IEEE 802.3u, IEEE 802.11b, IEEE 802.11a, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n,  IEEE 802.11ac
Radio frequentiebanden: 2,4 en 5 GHz
Poorten 1x Gigabit WAN (10/100/1000), 4x Gigabit LAN (10/100/1000), 1x USB 2.0 + 1x USB 3.0
Statuslampjes: voeding, Internet, WLAN, Ethernet (1-4), Wifi Protected Setup
Knoppen: Wifi Protected Setup knop, reset-knop, aan/uit-knop
Max. snelheden: 1300 Mbps (AC)

Compatibiliteit: Windows XP, Vista (32/64), 7 (32/64), 8(.1) (32/64), 10 (32/64), Mac OS X 10.5.8 Leopard, 10.6.1 Snow Leopard, X 10.7 Lion, 10.8 Mountain Lion, 10.9 Mavericks en 10.10 Sierra
Gebruikstemperatuur: 0 tot 40 °C
opslagtemperatuur: -20 tot 60 °C
Vochtigheid in gebruik: 10 tot 80%, non-condenserend

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Van 10:00 tot 17:00 op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Linksys-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

13 februari 2018 om 08:14
ingrid030 Gebruiker

goedemorgen,

Lees overal bij reviews dat deze router niet werkt met Windows 10, je gaat er bijna vanuit tegenwoordig dat iets werkt maar zie onderstaand bericht:

De verpakking en het apparaat ziet er zeer degelijk uit. Kon ik maar hetzelfde zeggen over de werking en installatie… De installatie werd gehinderd omdat ik Windows 10 werkstations heb, die hier niet mee werkten. Alleen na een telefoontje met Linksys en een installatie via een Ipad lukte de installatie. Hierna bleek de router er iedere dag een keer of 4 het signaal met het Internet te verliezen. Power off en on was de enige redding.

maar goed dat we blijven lezen, wel jammer was een mooie prijs, overal vanaf 119 euro

Beantwoorden

13 februari 2018 om 08:21
misterbennie Gebruiker

Beetje vreemd van deze “reviewer”, want je kunt deze router gewoon via een browser configuren.
Ik ben bang dat hij/zij niet wist wat hij/zij aan het doen was.

Op dezelfde pagina (Bij Alternate) staan nog twee andere “reviews”

“Installatie probleemloos verlopen en alles werkt direct. Wifi signaal is goed, simpel in te stellen en ook lijkt het bedraad netwerk (1Gb) sneller te werken dan bij mijn “oude” Sitecom router. Goede keus!!”

&

“Snelle probleemloze installatie en mijn wifi is op vrijwel gelijke snelheid als draadloos.”

Beantwoorden

13 februari 2018 om 08:32
Gijsbert75 Gebruiker

Wat bijzonder dat WiFi en draadloos even snel zijn…

Beantwoorden

13 februari 2018 om 09:01
Jitskee Gebruiker

Inderdaad een spreuk voor aan de muur :-D

Beantwoorden

13 februari 2018 om 10:03
misterbennie Gebruiker

Het zal wel “a slip of the pen” zijn ;-)
Hij heeft vast “bedraad” bedoeld.

Beantwoorden

13 februari 2018 om 10:48
Official Product Expert Linksys-Expert Official Product Expert

Natuurlijk werkt het met Windows 10. Zoals bij vrijwel alle routers zijn er geen drivers of software die geinstalleerd moeten worden. Configuratie wordt via een webbrowser gedaan. Werkt met alle versies van Windows inclusief 10, plus Linux, Mac OS enzovoort.

Beantwoorden

13 februari 2018 om 14:14
Mathijs67 Gebruiker

Hier een filmpje van iemand die hem even installeerd, compleet met uitleg en verbazing over de app’s die er op kunnen

https://www.youtube.com/watch?v=O2Br_d5QKRc
Korte samenvatting: verbaasd over de super eenvoudige installatie en de enorme netwerksnelheid en mogelijkheden, teleurgesteld dat sommige app’s geld kosten.

Beantwoorden

13 februari 2018 om 08:45
bertjebert Gebruiker

Kun je deze router 1 op 1 wisselen met de KPN Experiabox V10? Of is het beter deze ernaast te gebruiken?

Beantwoorden

13 februari 2018 om 08:52
motormuis001 Gebruiker

Ik vermoed dat die box een modem is, en dan kan het niet.

Beantwoorden

13 februari 2018 om 09:29
d.e.r Gebruiker

Wat raar is dat toch steeds dat er ‘altijd’ routers worden aangeboden die geen inbouwde modem hebben, men moet dus altijd een (extra) router aansluiten naast de bestaande modem van de provider.. waarom niet gewoon ingebouwd zodat er je geen 2 maar 1 apparaat in je kamer / meterkast hebt staan!?

Beantwoorden

13 februari 2018 om 09:37
nevo Gebruiker

Providers als Ziggo willen remote tot in de modem kunnen kijken om de verbinding te checken. Dus leveren altijd een modem dat hen deze toegang verschaft.

Beantwoorden

13 februari 2018 om 10:50

Dit is alleen maar een router en heeft geen ingebouwde ADSL/VDSL modem. Als uw internet via de telefoonlijn gaat dan zou u hem achter de experiabox (of achter een ander DSL modem) moeten gebruiken.

Beantwoorden

13 februari 2018 om 09:19
harm74 Gebruiker

Welke hardware versie betreft de aangeboden router? Zie op de Linksys site dat er firmware updates beschikbaar zijn voor 1, 1.1 en 2.

Beantwoorden

13 februari 2018 om 10:52

Waarschijnlijk versie 2. Maar versie 1 of 1.1 zijn ook wel mogelijk. Specificaties zijn in ieder geval hetzelfde

Beantwoorden

13 februari 2018 om 12:01
Globetrotter1 Gebruiker

Waarschijnlijk versie 2, u bent de expert van het product dan weet u toch welke versie het is?

Beantwoorden

13 februari 2018 om 19:02

Voorraad in ons magazijn kan wel gemengd zijn, maar hoort tegenwoordig voornamelijk versie 2 te zijn. Het maakt sowieso niet uit omdat de specificaties hetzelfde zijn

Beantwoorden

13 februari 2018 om 10:10
bertjebert Gebruiker

@Linksys-Expert: wat is het stroomverbruik van deze router?

Beantwoorden

13 februari 2018 om 10:57

Is afhankelijk van hoe belast de router is. Ongeveer 6-8W als het ‘idle’ is, 11-12W bij matige lading, ietsje meer onder zware/volle lading.

Beantwoorden

13 februari 2018 om 13:15
hepik Gebruiker

Als ik nou mijn oude Linksys router wil vervangen voor deze en de wifi wachtwoorden hetzelfde hou, hoef ik dan niet al mijn randapparatuur langs?

Beantwoorden

13 februari 2018 om 13:57
Mathijs67 Gebruiker

In principe zou je hem om moeten kunnen wisselen zonder al je randapparatuur langs te moeten.
Harde garanties kan ik niet geven omdat ik niet weet welke randapparatuur je hebt en welke beveiligingsprotocollen je naleeft.
Heb je bijvoorbeeld apparatuur die geconfigureerd staat om op MAC adres de juiste router te vinden, dan zal je het betreffende apparaat wel langs moeten.

Denk je er wel aan je SSID dezelfde naam te geven?

En alvorens je oude router te pensioneren; maak screenshots van elke instellingenpagina.
Kan enorm schelen met configureren van de nieuwe router.

Beantwoorden

13 februari 2018 om 13:59

Als u uw nieuwe router dezelfde netwerknaam (SSID) en wachtwoord zou geven als de oude router, dan horen alle laptops, smartphones, tablets enzovoort automatisch met de nieuwe router te verbinden. U moet er wel op letten dat de netwerknaam en wachtwoord 100% gelijk zijn met die van de oude router, inclusief grote/kleine letters, spaties en andere tekens. Als maar het kleinste verschil ertussen zit, gaat het niet werken.

Beantwoorden

13 februari 2018 om 13:28
wal64 Gebruiker

kan er iemand hulp bieden ?,ik heb met deze aankoop dan 2 linksys routers in mijn woning .mijn bedoeling is ze op te stellen als gewone access points. Maar hoe doe je dit dan de bedoeling is door de vele beton in de woning meerdere access points te gebruiken zodat ik altijd signaal kan krijgen van de sterkste antenne.ik had gehoord van een cluster te maken en al deze antenne’s in deze cluster te plaatsen .graag advies

Beantwoorden

13 februari 2018 om 14:03
Mathijs67 Gebruiker

….denk dat de uitleg die hier gevraagd wordt volledig buiten de scope van de site en de aanbieding gaat, is meer iets voor een ICT site.
Een korte vraag maar wel ééntje die een heel lang en technisch onderbouwd antwoord vraagt.

Als deze router zich als accesspoint laat instellen, is het makkelijk en hoef je hem alleen op het bedrade netwerk te prikken elders in het huis.
Wanneer deze router die functie niet heeft, en dat is helaas best mogelijk, dan gaat het vervelender worden qua configuratie.
In elk geval zo vervelend, dat ik mij er niet aan ga wagen er hier op te antwoorden.

Beantwoorden

13 februari 2018 om 15:01

De router kan als Bridge (Access Point) of draadloze repeater ingesteld worden. Dit doet men onder ‘Connectivity’>’Internet Settings’>’Type of Internet Connection’ in de menu van de router (toegankelijk via http://192.168.1.1)

In Bridge modus moet de router wel een bedrade verbinding naar de ander router toe hebben. In draadloze repeater modus vangt de router het draadloze signaal van de andere router op en verbindt daarmee. De netwerknaam en wachtwoord van de oorspronkelijke router moeten wel juist ingevuld worden om een verbinding met de andere router te kunnen maken.

Beantwoorden

13 februari 2018 om 15:14
iboodhuntertje Gebruiker

Kun je hier een VPN op installeren ?

Beantwoorden

13 februari 2018 om 16:37

De router ondersteunt wel VPN pass-through, dus laptops/PCs die met de router zijn verbonden kunnen wel een VPN verbinding naar een VPN server elders opbouwen. Maar de router heeft geen eigen VPN server of client functie.

Beantwoorden

16 februari 2018 om 19:31
poortingap Gebruiker

Help, heb deze router gekocht. Krijg hem echter niet geinstalleerd.

Wij hebben Ziggo, met de 192.168.178.xxx IP-range . Ik krijg deze router niet geinstalleerd achter mijn Ziggo. Hoe moet dit? Als ik via een standalone PC naar 192.168.1.1 om de router de configureren voor Ziggo, vraagt de installatiesite van LinksysSmartWifi steeds om een internet verbinding. …mvg, Ype

Beantwoorden

16 februari 2018 om 20:23
poortingap Gebruiker

Ook rechtstreeks aangesloten op de Ziggo router. Internet wordt doorgegeven, echter heb geen mogelijkheid om de configuratie aan te passen om het UP no aan te passen.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.