9 september 2019 om 00:00
iBOOD

Netgear Switches

Netgear Switches
Switch it up!

Of het nu voor je thuiskantoor of je hobby is, één ding is duidelijk: we hebben meer apparaten dan ooit die verbonden moeten zijn met het internet. Met een switch zorg je ervoor dat al je apparatuur, van laptops tot game consoles, stabiel en betrouwbaar verbonden is. Zo geniet iedere gebruiker optimaal van het internet.

9 september 2019 om 00:36
vriendje100 Gebruiker

Klopt het, dat deze switch geen link aggregation aan kan sturen?

Anders is het wel een mooi dingetje.

Zo nee, welke kan dat wel?

Beantwoorden

9 september 2019 om 01:33
shadowjack Gebruiker

A) welke van de 5 switches bedoel je

B) bij een paar zie ik al staan “Link samenvoeging” en “Port Trunking”

C) waar niks bij staat: Google is je vriend

Beantwoorden

9 september 2019 om 07:44
vriendje100 Gebruiker

Het ging over de eerste switch met 4x poe.

Maar ondertussen alweer zoveel gelezen, dat ik er op uit kwam, dat deze switch het niet ging worden. Ik kwam vannacht al meer uit bij tp-link. In elk geval bedankt voor je antwoord.

Beantwoorden

9 september 2019 om 11:56
shadowjack Gebruiker

tp-link, gebruik ik al jaren, m’n huis ligt er vol mee ;)

Beantwoorden

9 september 2019 om 09:29
Pjettr Gebruiker

Hallo, stomme vraag waarschijnlijk maar kan je een PoE poort ook gebruiken voor een device dat enkel het netwerksignaal nodig heeft en niet de stroom? Thx

Beantwoorden

9 september 2019 om 10:01
spNk Gebruiker

Power over ethernet. Dus precies wat het zegt. Uiteraard moet het apparaat het wel ondersteunen.

Beantwoorden

9 september 2019 om 11:00
Official Product Expert Netgear Expert Official Product Expert

Je kan er gewoon een device op aansluiten wat de PoE niet nodig heeft…

Beantwoorden

9 september 2019 om 09:35
Macoopma Gebruiker

Iemand ervaring met de 3X wireless access points ? Laten die een “seamless roaming” toe ?

Beantwoorden

9 september 2019 om 11:01

De WAC510 ondersteund dit inderdaad.

Beantwoorden

9 september 2019 om 16:49
Cath22 Gebruiker

Even een vraag over het verschil van de 2 8 poorts switches. Het lijkt me dat degene met de 8 poort POE minder mogelijkheden heeft dan de 4 poorts?
Qua instellingen en beveiliging tenminste.

Beantwoorden

9 september 2019 om 18:22

De GS108PE heeft meer management mogelijkheden inderdaad en de ondersteuning voor normale PoE (tot 15.4W per poort)
De GS108PP is een unmanaged switch maar ondersteund PoE+ (tot 30w per poort)

Beantwoorden

9 september 2019 om 16:54
Cath22 Gebruiker

Overigens heb ik al een oudere Netgear Prosafe GS108 in huis. Ik wil wat verdelen, door er één in een andere kamer te zetten. Dat werkt wel goed samen, in de verdeling van het internet gebruik?

Beantwoorden

9 september 2019 om 18:23

ja dat werkt prima, je kan de switches door elkaar heen gebruiken

Beantwoorden

11 september 2019 om 10:33
vinnixsx Gebruiker

@ Netgear Expert

Kan ik de access points gebruiken met elk willekeurig merk routers? Ik zou het willen gebruiken met mijn huidige AC3200 van TP-link maar later ook met een nieuwere router.

Beantwoorden

11 september 2019 om 14:53

Ja dat is geen probleem!

Beantwoorden

11 september 2019 om 22:31
vinnixsx Gebruiker

Sry voor mijn wrs onduidelijke vraag, ik bedoelde of de seamless (mesh-achtige-werking) foed functioneert i.c.m. ern willekeurige router.

Beantwoorden

11 september 2019 om 13:01
Cath22 Gebruiker

En ik heb nog een vraagje over aggregated link, tenminste ik denk dat het zo heet. Ik heb een NAS met twee netwerk poorten. Als ik die beide aansluit wordt dat dan gezien als één? Dus betere betere load balancing?

Beantwoorden

11 september 2019 om 14:55

LAG is vooral bedoeld om de snelheid van 2 poorten samen te voegen en dus een hogere data transfer te realiseren.
Load-balancing kan je ook activeren..

Beantwoorden

11 september 2019 om 13:08
Cath22 Gebruiker

Verhip, vergeet ik nog wat te vragen over PoE. Kun je een Chromecast aansluiten waar ik een Ugreen ethernet adapter voor heb, zodat ie niet meer aan stopcontact hoeft?

Beantwoorden

11 september 2019 om 14:57

Als deze Ugreen adapter power over ethernet accepteert als voedingsbron en dat doorgeeft dan kan dat inderdaad.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.