30 juli 2019 om 00:01
iBOOD

Netgear Switches

Product expert aanwezig

Netgear Switches
Switch it up!

Of het nu voor je thuiskantoor of je hobby is, één ding is duidelijk: we hebben meer apparaten dan ooit die verbonden moeten zijn met het internet. Met een switch zorg je ervoor dat al je apparatuur, van laptops tot game consoles, stabiel en betrouwbaar verbonden is. Zo geniet iedere gebruiker optimaal van het internet.

30 juli 2019 om 00:59
pvdv01 Gebruiker

Beste Lezer,

Ik zou graag willen weten hoe de power injectie geschiedt met de netgear POE producten.

Stel ik heb een systeem met IP camera’s, sommige op 12 volt gevoed andere op 5 volt gevoed.

Hoe pak ik dat aan met de netgear POE switches?

Wat is een valabele setup in deze?

Met dank voor de reply.

Paul

Beantwoorden

30 juli 2019 om 07:21
TUNE4IT Gebruiker

Dit zal (helaas) niet zomaar gaan. Poe werkt alleen maar als de client en de host Poe (802.3af of 802.3at) ondersteunen. Oftewel de switch maar ook je camera moet geschikt zijn. Dat moet je dus even nalezen in de specs. De stroom gaat dan ook via de ethernet kabel rechtstreeks het apparaat in. Camera’s die alleen met 12 of 5 volt werken gaat niet lukken. (Het voltage van Poe ligt tussen de 40 en 55 volt voor het geval iemand de stroom daarvan probeert af te takken ;p )

Beantwoorden

30 juli 2019 om 07:46
Mathias Olislagers Gebruiker

Goede morgen,

De 3x Netgear Dual Band Access Point (1.2) lijkt mij een goede deal.

Maar er zitten geen voeding adapters bij…

Wil dit zeggen dat de POE die er in verwerkt zit voldoende is om deze te laten werken?

Zo niet, dan moeten we nog gaan zoeken naar 3x een adapter van 12V 2,5A.

Beantwoorden

30 juli 2019 om 09:31
netmeester Gebruiker

Die PoE is voldoende inderdaad. Let wel op dat je deze aansluit op een apparaat wat stroom levert volgens 802.3at (PoE+). Als je de ‘ouderwetse’ PoE als stroomleverancier pakt wordt de snelheid van de verbinding teruggezet op 100mbit en dat wil je niet voor deze access points (je levert dan nogal snelheid in). Kortom: met PoE+ zit je goed, met PoE niet en in dat laatste geval zou ik een PoE+ switch erbij kopen (die staan nu ook op iBood).

Beantwoorden

30 juli 2019 om 10:03
Official Product Expert Netgear Expert Official Product Expert

Hallo netmeester, bedankt voor je antwoord maar deze WAC510 Accesspoints zijn PoE (af) dus “normaal” PoE dus PoE+ is hier niet aan de orde.

Daarnaast wel even belangrijk om te weten dat bij het gebruik van PoE bij een PoE+ product niet zozeer de snelheid omlaag gaat naar 100mbit, maar het product simpelweg niet gevoed kan worden.

Beantwoorden

30 juli 2019 om 12:05
bassie3084 Gebruiker

Maar wat is nou het verschil bij deze acces points als je een poe switch neemt of een poe+ switch?

Beantwoorden

30 juli 2019 om 16:46

Als je een POE switch alleen gebruikt met de 3 access points is er geen verschil. Mocht je in de toekomst krachtigere access points of meer POE gevoede apparaten willen aansluiten, dan zou je beter een POE+ switch kunnen aanschaffen ivm het POE-budget (totale vermogen switch) & POE+ (meer vermogen per poort).

groeten,

Netgear

Beantwoorden

30 juli 2019 om 17:03
netmeester Gebruiker

Hoi Expert,

Volgens de specificaties zoals vermeld bij de AP’s:
“WAN-poort die IEEE 802.3af of 802.3at Power over Ethernet (PoE) ondersteunen”
Dan zou ik de specificaties van het product verduidelijken, het staat er toch echt.

Die 100Mbit van mij lijkt overigens inderdaad niet te kloppen.

Beantwoorden

30 juli 2019 om 17:11
netmeester Gebruiker

Cancel mijn vorige reactie iBood – ik heb het idee dat ik de expert verkeerd begrepen heb. Zijn reactie voor PoE vs PoE+ was waarschijnlijk algemeen bedoeld en niet specifiek voor dit product.
Evengoed, wat mij betreft is het wel raar om de specificatie te vermelden bij het product maar het maakt voor de werking dan niks uit.

Beantwoorden

30 juli 2019 om 22:31
Mathias Olislagers Gebruiker

Hey avond,

Dus als ik jullie goed verstaan dan “moet” ik de Netgear 8-Poorts PoE+ Gigabit Switch erbij kopen voor deze AP’s te laten werken. Met het oog op de toekomst, als je meer/zwaardere toepassingen wil gebruiken?

Of

Je koopt 3 voeding adapters van 12V 2,5A.

Beantwoorden

31 juli 2019 om 13:58

Goedemiddag,

De access points werken met een standaard POE switch, maar als het plan is meer devices met POE (naast de access points) op de switch aan te sluiten dan is het aan te raden een POE+ variant te nemen. Met 3 voedingsadapters is dit inderdaad ook op te lossen.

Groeten,

Netgear

Beantwoorden

30 juli 2019 om 12:07
iamShorteh Gebruiker

Beste Netgear Expert,
Is er ondertussen een ondersteund upgrade path of firmware patch van Netgear uit om op de Nighthawk X10 R9000 te upgraden naar de software van de Nighthawk XR700 (met netduma)?
Ik heb na enige opzoekingen begrepen dat beide toestellen op een hardware niveau 1 op 1 gelijk zijn, en dat er dus hardwarematig geen reden is om dit niet te doen.
Het grote verschil zit hem in het nieuwe OS/feature set die deze aan zal bieden, en ook de support op community vlak.
Alvast bedankt.

Beantwoorden

30 juli 2019 om 16:47

Beste,

Je zou voor deze vraag het best even contact op kunnen nemen met onze klantenservice op 020-7219080 of een bericht sturen op Facebook (netgearnederland).

Groeten,

Netgear

Beantwoorden

31 juli 2019 om 10:37
proditaki Gebruiker

Het lijkt er sterk op dat netgear niet van plan is dit te gaan faciliteren.

De XR700 is inderdaad de R9000 met een ander stukje plastic eromheen.

Heb zelf ook de R9000 en al gezocht naar mogelijkheden om dit te installeren, maar nog niets kunnen vinden.

Ik weiger een hoop geld uit te geven om exact dezelfde router nog een keer te kopen puur voor (in principe) niets anders dan een firmware upgrade.

Netgear verliest hiermee punten in mijn optiek.

Beantwoorden

30 juli 2019 om 20:33
MrNoBrain Gebruiker

Past de 324 in een 10 inch patchkast en zijn daar de brackets voor meegeleverd?

Beantwoorden

31 juli 2019 om 14:11

De switch past in een 10″ patchkast (breedte switch 25.1cm), echter zijn de bijgeleverde beugels alleen geschikt voor een 19″ rack.

Groeten,

Netgear

Beantwoorden

31 juli 2019 om 13:20
michaelvanbree Gebruiker

Zijn deze 10G SDVoE compliant?

Beantwoorden

31 juli 2019 om 14:19

Hallo Michael,

Deze 10G switch is niet SDVoE compliant. Wij hebben een uitgebreid scala aan SDVoE compliant switches die ook ingezet kunnen worden voor niet SDVoE compliant pro av oplossingen. Voor meer informatie hierover kunt u het beste een bericht achter laten bij ons rapid response team (http://www.netgear-rapidresponse.nl/). Deze zullen dan contact met u opnemen.

Groeten,

Netgear

Beantwoorden

31 juli 2019 om 14:53
didiers Gebruiker

Hello,

I see on the official documentation that this product comes with lifetime warranty if the product has been bought via a certified reseller. Is Ibood a certified reseller to get this lifetime warranty ?

http://www.downloads.netgear.com/files/GDC/datasheet/fr/XS708E.pdf

Thanks
Didier

Beantwoorden

1 augustus 2019 om 14:36

Hi Didier,

Ibood is a certified reseller, so after registration the lifetime warranty is valid for this product.

https://www.netgear.com/business/documents/prosafe-lifetime-warranty/.

Regards,

Netgear

Beantwoorden

1 augustus 2019 om 10:41
Fopdoos Gebruiker

M.b.t. de 3x Netgear Dual Band Access Point (1.2)

Mijn ouders hebben glasvezel van Tele2. De wifi daar is zeer instabiel en soms zelfs uitermate zwak signaal.

Vraag: Is dit hier de oplossing voor?

Zo ja, hoe gaat de aansluiting? De huide modem/router hangt in de meterkast. Er loopt naar de eerste verdieping een vaste kabel waar momenteel een oud access point op is aangesloten. Maar verder liggen er geen kabels. Moeten deze bekabels aangesloten worden aan elkaar? Of hoe werkt het precies?

Ben benieuwd of iemand mij hiermee kan helpen.

Beantwoorden

1 augustus 2019 om 14:32

Hallo Fopdoos,

Uiteraard zou je met 3 access points aan de slag kunnen gaan om de wifi te verbeteren. Echter in deze situatie waar een deel bekabeld en een deel draadloos is, vergt dit met access points wel echt kennis van zaken. Het kan uiteraard wel, maar de makkelijkste oplossing om overal goede wifi te krijgen is een wifi systeem zoals bijvoorbeeld Netgear Orbi. Dit systeem heeft ook krachtige hardware en is een heel stuk makkelijker in te stellen in uw situatie.

Groeten,

Netgear

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.