30 juli 2019 om 00:01
iBOOD

Netgear ReadyNAS

Product expert aanwezig

Netgear ReadyNAS
Al je bestanden, altijd beschikbaar

Met de ReadyNAS network access servers van Netgear heb jij altijd en overal toegang tot al je bestanden. Zo kun je heerlijk ontspannen op de bank naar al je series kijken. Of op kantoor op elke PC met dezelfde documenten werken. Met deze veelzijdige producten is het allemaal zó gefixt.

30 juli 2019 om 02:53
Cath22 Gebruiker

Nieuwe of bijna EOL producten? Heb  het al vaker meegemaakt met Netgear producten, dus ben nu wat huiverig.

Wat voor antivirus zit er overigens bij een wordt die ook steeds geüpdate zonder extra abonnement oid?

Bedacht assist voor de antwoorden

Beantwoorden

30 juli 2019 om 03:52
RobertS Gebruiker

Ik heb de RN21400 nu bijna 3 jaar. loopt probleemloos met 4×2GB Toshiba schijven.

Updates verlopen soepel, antivirus krijgt regelmatig nieuwe updates.

Beantwoorden

30 juli 2019 om 14:59
0013 Gebruiker

Ik heb sinds 2013 een RN10400 draaien (goedkopere versie van de RN21400) en die wordt nog steeds regelmatig voorzien van software- en Antivirusupdates. Daar heb ik geen abonnement voor.

Beantwoorden

30 juli 2019 om 16:33
Official Product Expert Netgear Expert Official Product Expert

Hallo Cath,

Onze producten worden regelmatig voorzien van updates. Dit is zonder abonnement.

De readynas producten uit de aanbieding zijn geen EOL producten.

Met vriendelijke groet,

Netgear

Beantwoorden

30 juli 2019 om 15:57
whiteman Gebruiker

Hoe zit het met de ondersteuning van torrent/NZB-bestanden en VPN?

Beantwoorden

30 juli 2019 om 16:37

Hallo Whiteman,

Er zijn verschillende apps op de readynas te installeren. Couch Potato, Qbittorent client, Sickbeard en Utorrent.

Toegang vanuit een andere locatie gaat simpel via readycloud.

Groeten,

Netgear

Beantwoorden

30 juli 2019 om 19:00
RobinVerduijn Gebruiker

Ik neem aan dat ook voor een leek dit goed bedienbaar is?

Tv / pc / camera’s / laptop en gsm’s allemaal op de nas…

Beantwoorden

31 juli 2019 om 13:54

Hallo Robin,

Het overzetten van bestanden van de genoemde apparaten moet geen enkel probleem zijn. Backups van PC en telefoon zijn makkelijk te maken via readycloud. Daarnaast is het afspelen van bestanden op de readynas door bijna alle “nieuwere” smart TV’s en media streamers geen probleem.

Groeten,

Netgear

Beantwoorden

30 juli 2019 om 19:37
Jan_Steen Gebruiker

Heb sinds 2006 een readynas draaien, toen nog vanuit de door netgear overgenomen Infrant. Ben eigenlijk we benieuwd of ik de HD’s zo over kan hangen in zo’n nieuw model. Kan de netgear expert daar antwoord op geven?

Het gaat om een RN1 met 4×1Tb HD in raidX of raid0. (Data is iig verdeeld zodat er een schijf mag uitvallen zonder data verlies)

Beantwoorden

31 juli 2019 om 09:14
Roaringeagle Gebruiker

hdd’s oversteken naar een ander merk of type of model van NAS, daar heb ik altijd sowieso mijn bemerkingen bij: ik zou het niet proberen eigenlijk, zeker niet met disken van 13 jaar oud

Half naast de kwestie: ik persoonlijk zou meer vertrouwen hebben in snelheid én betrouwbaarheid van één 4TB disk uit 2019 dan een RAID5 setup met 4x 1TB disken uit 2006; uiteraard zijn er mensen met andere ervaringen en meningen, just my €0.02

(als jouw disken effectief al 13 jaar foutloos draaien, hebben ze IMHO hun geld al opgebracht en pensioen verdiend… elk extra jaar gaat de kans op falen nu gewoon enorm stijgen; en als het dan nog disken zijn uit dezelfde batch, tsja… )

Beantwoorden

31 juli 2019 om 10:08
Jan_Steen Gebruiker

Disken heb ik natuurlijk steeds geupgrade. Gestart met 4×250Gb en via 500 Gb naar 4×1Tb in 2017.

Beantwoorden

31 juli 2019 om 13:51

Hallo Jan,

Werk je met de RN1 met readynas OS 6? Als dat het geval is zijn de schijven gewoon te wisselen.

Groeten,

Netgear

Beantwoorden

31 juli 2019 om 09:46
paul kleijn Gebruiker

Ik kan weinig vinden op internet over de apps die er op kunnen.

Heeft u misschien een link met het geen wat hier op kan draaien.

En welk platform dat is?

Groetjes paul

Beantwoorden

31 juli 2019 om 09:52
paul kleijn Gebruiker

Apps et gevonden las er over heen…

Beantwoorden

31 juli 2019 om 13:48

goed om te horen.

groeten,

Netgear

Beantwoorden

31 juli 2019 om 10:09
Christiaanzwll Gebruiker

Full HD 1080p-transcodering

Is dat techtalk of kan je er geen 4k remux bestanden streamen?

Beantwoorden

31 juli 2019 om 13:47

Beste Christiaan,

1080P transcodering heeft te maken met de app Plex media server. Deze kan bestanden “on the fly” omzetten naar het juiste formaat voor Smartphone, tablet en TV. Deze app is optioneel te downloaden voor de Nas.

Wat betreft 4K streamen, dit is wel mogelijk. Je hebt hiervoor wel een TV (met ingebouwde media streamer) of losse 4K media streamer voor nodig.

Groeten,

Netgear

Beantwoorden

31 juli 2019 om 18:43
Christiaanzwll Gebruiker

Ik heb een Oled tv. 4k kan die dus netjes weergeven. Dank voor de info.

Beantwoorden

1 augustus 2019 om 10:19
stevevandegaer Gebruiker

Weergeven gaat geen probleem zijn het is enkel de rekenkracht om tijdens het streamen direct om te zetten naar een lagere resolutie wat een beperking is. Als je geen omzetting wil lukt dit perfect.

Zoals gezegd gaat het ook om de plex app, zels als je omzetting wil kan je de app ook zo instellen om dit op voorhand te doen en kan je ook perfect streamen. Nadeel hiervan is dat je dan meer ruimte in neemt omdat de app ook de lagere resolutie opslaat. Maar dit ligt niet aan de netgear.

Zelf heb ik nog een readynas Ultra die ondertussen denk ik al 10 jaar oud is en die steamt zelfs alles nog perfect. Voor de mensen die bang zijn om geen updates meer te krijgen. Mijn oude NAS zou deze normaal niet meer krijgen maar er zijn genoeg sites die je tonen hoe je dit kan omzeilen en zo draai ik nog steeds de laatste versie zonder problemen. Garantie en support vervalt dan wel, maar je gaat dit tijdens deze periode ook nog niet nodig hebben.

Beantwoorden

31 juli 2019 om 12:23
pippo149 Gebruiker

Ben een complete leek in deze materie…   kan men in een 4 sleuven toestel  beginnen met 1 schijf en later uitbreiden naar meer met verschillende TB inhoud..  bv..  1 x 1TB , 2 x 3TB, en nog later eens een 6TB schijf??  Danke je wel voor snel antwoord ..

Beantwoorden

31 juli 2019 om 13:38

Beste Pippo,

Je zou kunnen beginnen met 1 schijf en later uitbreiden. Echter raden wij aan te beginnen met 2 schijven aangezien deze dan ook redundant zijn. Dat wil zeggen dat wanneer er 1 schijf kapot gaat, de data niet verloren gaat.

Groeten,

Netgear

Beantwoorden

31 juli 2019 om 13:47
Roaringeagle Gebruiker

met JBOD etc is uiteraard alles mogelijk, maar ik persoonlijk zou zeker geen disken van verschillende capaciteiten in 1 NAS steken (ttz, toch niet in zo’n kleine; als je 16 bays hebt en je maakt een array van 8×4 en later eentje van 8×10, da’s andere koek);  minimum voor redundantie is 2 disken (en dan ook nog zo gelijkaardig mogelijk; een Seagate van 5400rpm en een WD van 7200rpm in Raid1 zou ik bvb niet doen); Raid1 is dan ook wel relatief duur qua oplossing (50% verlies)…  ; tenzij je echt geen budget hebt, zou ik aanraden om 4 sleuven te vullen met disken die TB/€ het meeste waar voor je geld geven. Stel dat je nu een Raid0 maakt en je wilt die omzetten naar een Raid5 later, ZONDER dataverlies… poeh…  en dan moét je nog steeds disken van dezelfde capaciteit hebben… ttz, een 4TB steken en er maar 1TB van bezigen, da’s ook duur.  My advice: deftige 4bay (of meer, indien nodig) en direct elke bay vullen met een 8TB WD RED of gelijkaardig; up for discussion, of course

Beantwoorden

31 juli 2019 om 18:55
Hsinsp Gebruiker

Ondersteunt deze ook onif voor mijn camera

Beantwoorden

1 augustus 2019 om 14:12

Jazeker, dit wordt ondersteund.

Groeten,

Netgear

Beantwoorden

1 augustus 2019 om 07:08
Roel_kokonut Gebruiker

Ik heb momenteel een readynas NV+ met 4×1tb. Zou ik die schijven probleemloos kunnen omzetten zonder dataverlies?

Beantwoorden

1 augustus 2019 om 07:08
Roel_kokonut Gebruiker

En dan gaat het om de RN42400-100NES.

Beantwoorden

1 augustus 2019 om 14:14

Helaas is dat niet mogelijk. Alleen tussen systemen die met readynas OS6 werken kunnen schijven uitgewisseld worden.

Groeten,

Netgear

Beantwoorden

1 augustus 2019 om 10:31
josn0 Gebruiker

Bij de RN21400 lees ik: lees/download-snelheid tot 200Mb/s.  Maar er zitten 2 Gb ethernet poorten op. Dan verwacht ik toch tenminste ongeveer het tienvoudige. Waarom maar 200Mb?

Beantwoorden

1 augustus 2019 om 14:27

Hi Jos,

Dit is een foutje in de specificaties. De lees/download snelheid moet maximaal 200MB/s zijn, niet 200Mbps. Dan kom je op ongeveer 1600Mbps. Uiteraard is dit ook wel afhankelijk van het type schijf dat je gebruikt en het soort bestand (filesize).

Groeten,

Netgear

Beantwoorden

1 augustus 2019 om 10:34
spacecrap Gebruiker

Hi Netgear expert,

Ik heb momenteel een RND4000 (ReadyNAS NV+ v1) met 2x 2TB. Wil graag upgraden, maar vroeg me af hoe ik de gegevens over zou kunnen krijgen naar de nieuwe NAS (ik kijk naar de RN42400).

Daarnaast wil ik de NAS gebruiken voor fotobewerking, zou dit rechtstreeks vanaf de NAS kunnen? (momenteel laden de pictogrammen nogal langzaam, waardoor het een ergenis is).

Thanks!

Beantwoorden

1 augustus 2019 om 11:12
Bart- Gebruiker

Ik raad je aan voor fotobewerking alles op een SSD te zetten en zodra je klaar bent met nabewerking alles te verplaatsen naar HDD’s (NAS)

Ik zie enorme verschillen in snelheid wanneer ik vanaf een SSD werk in plaats vanaf een HDD

Beantwoorden

1 augustus 2019 om 14:12
spacecrap Gebruiker

Hi Bart,

dank voor je reactie :) 
Momenteel doe ik het dus ook zo, maar het zou zo handig zijn als ik niet alles ‘heen en weer’ hoef te verplaatsen (wil het mezelf zo gemakkelijk mogelijk maken uiteraard…  ;)

Beantwoorden

1 augustus 2019 om 14:17
Bart- Gebruiker

Als je Lightroom gebruikt zou in Theorie alles snel moeten werken als je previews op een SSD staan, maar weet niet of dit in de praktijk ook echt zo is.
Ik gebruik Capture One Pro en die werken met sessies. Ook lokale previews per sessie, dus voor mij werkt dat uberhaubt niet.

Beantwoorden

1 augustus 2019 om 11:10
Bart- Gebruiker

Hoi Admin,

Hoe zit het met support voor deze apparaten?
Ik wil niet afhankelijk zijn van Ibood klantenservice, dat zijn simpelweg geen productexperts, slechts een doorgeefluik.

Is er direct support met Netgear mogelijk?

Beantwoorden

1 augustus 2019 om 13:06
Hsinsp Gebruiker

@ Netgear Expert

Graag antwoord op mijn vraag.

Beantwoorden

1 augustus 2019 om 14:02
Hsinsp Gebruiker

????⚡???????? bedankt voor de snelle support ibood, nu is ineens alles uitverkocht.

????⚡????????????⚡????????????⚡????????????⚡????????????⚡????????

en nog steeds geen antwoord.

Beantwoorden

1 augustus 2019 om 18:00
yomark Gebruiker

Kom op jongens, dit was een goede aanbieding, en dan moet je er snel bij zijn en anders heb je pech. Je weet toch dat er soms een beperkte voorraad kan zijn. Wil je niet snel beslissen, dan koop je hem voor iets meer ergens anders. En dan kun je er een paar nachtjes over slapen.

Uiteraard kan je ook support krijgen via Netgear. Dat kan met alle ReadyNAS-en na registratie op de site. Dat had je zelf ook kunnen vinden.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.