24 juni 2019 om 00:00
iBOOD

Philips Opslag

Philips Opslag
Op slag verliefd...

...op deze Philips USB-sticks en microSD-kaartjes. Want laten we eerlijk zijn: als er één iets is dat je altijd te kort komt, is het wel opslagruimte. Of het nu gaat om je filmcollectie, werkbestanden of die uitgebreide muziekcatalogus, aan ruimte hebben we allemaal wel eens gebrek. 

En wat dan te denken van dit alles meenemen? Op weg naar je vrienden, je lief of simpelweg een andere ruimte; zo'n gigantische harde schijf meeslepen is nu niet bepaald de oplossing. Met deze Philips Flash Sale is dat probleem gelukkig verleden tijd. Nu ja, tot je nieuwe sticks óók volzitten, natuurlijk. ;)

24 juni 2019 om 01:18
wphupkes Gebruiker

Zijn dit de reguliere snow edities, of de high performance versies? Indien de reguliere: leessnelheid = 30 mb/s, schrijf = 5 mb/s (zie o.a. https://nl.hardware.info/product/285382/philips-snow-edition-128gb-whitebrown/specificaties). Waar hebben jullie de cijfers vandaan?

Extreem traag dus voor de niet high performance editie…, maar komen dan ook weer van begin 2015.

Beantwoorden

24 juni 2019 om 06:56
Moderator Jim Moderator

Hi wphupkes,

Over welke deal gaat je vraag specifiek? Schrijf/Leessnelheden staan in de specificaties en komen niet overeen met wat je zojuist aangeeft:

Leest tot 120 MB/s
Schrijft tot 20 MB/s

Het gaat dus niet om een langzame versie.
Groet!
Jim

Beantwoorden

24 juni 2019 om 08:47
scorpion31176 Gebruiker

Gaat niet om langzame versie? 20 MB/s is aan de lage kant voor een USB2.0 stick. 
USB 2.0 is 480Mbits/sec dit officieel gedeeld door 8, maar voor het gemak en overhead gedeeld door 10 dus 48 MB/s

USB 3.0 is 5.0 Gbits/sec wat dus met hetzelfde rekensommetje 500 MB/s zou moeten kunnen zijn.

Om de USB stick op volledige snelheid vol te schrijven ben je 1 uur en 45 min bezig… (en volledige snelheid haal je zelden) 
Ik kan dit niet als snel / niet langzaam omschrijven.

Beantwoorden

24 juni 2019 om 22:34
wphupkes Gebruiker

Nee, maar wel met het aangeboden product. Er zijn twee versies van de snow: de reguliere (zoals hier lijkt aangeboden), maar ook de high performance editie. Beide uit 2015, maar de een wel wat sneller dan de ander. Op officiële sites kan ik de genoemde snelheden niet terugvinden (veel te hoog, zelfs voor de high performance editie). Vandaar mijn vraag.

Beantwoorden

24 juni 2019 om 02:18
PeBuxt Gebruiker

Zijn deze “Philips MicroSD 128 GB UHS-1″ compatibel met de eerder aangeboden Mivue 786 Wifi?

Beantwoorden

24 juni 2019 om 06:54
Moderator Jim Moderator

Hi PeBuxt,

Yes, deze is compatible.

Groetjes!

Jim

Beantwoorden

24 juni 2019 om 02:51
PeBuxt Gebruiker

.. en wat is er mis met de verzendkosten? Kijk hier staat verzendkosten € 2,95  https://www.ibood.com/electronics-nl/nl/product-specs/50639/209207/2x-philips-microsd-128-gb-uhs-1.html maar enkel te leveren op een Nederlands adres?

Beantwoorden

24 juni 2019 om 06:52
Moderator Jim Moderator

Hi PeBuxt :-)
Je surft waarschijnlijk per ongeluk op de Nederlandse site, vandaar dat je alleen in Nederland kan laten leveren. Probeer het hier eens:
https://www.ibood.com/electronics-be/nl/product-specs/50639/209207/2x-philips-microsd-128-gb-uhs-1.html

Groet!

Jim

Beantwoorden

24 juni 2019 om 11:09
PeBuxt Gebruiker

Idd. Jim, je hebt gelijk, ‘t is via de Nederlandse site van iBood.com waar de verzendkosten minder dan 50% zijn dan hier op de Belgische site van iBood.com.

Nederland: verzendkosten €2,95   ->  België: verzendkosten €5,95

Greetz PeBuxt

Beantwoorden

24 juni 2019 om 22:12
Moderator Paul Moderator

Helaas is €5,95 het laagste tarief voor verzending vanuit Nederland naar België. 
Alleen voor binnenlandse enveloppost (dus binnen NL) is het speciale tarief van €2,95 mogelijk.

Beantwoorden

24 juni 2019 om 22:48
PeBuxt Gebruiker

Had vanmorgen, na het antwoord van Jim de bestelling reeds geplaatst – ‘t was bij toeval dat ik het verschil in verzendkosten had opgemerkt.

Is er ook een iBood-afdeling in China ;-)

Beantwoorden

24 juni 2019 om 21:51
motormuis001 Gebruiker

Philips is al jaren een naamstickerplakker. Zoals je in de opsomming van hun bezigheden kunt lezen maken ze zelf geen consumentenelektronica meer. Puur uit nieuwsgierigheid: door wie laten (of beter ‘lieten’, gezien de leeftijd van dit spul) ze deze opslagmedia maken?

Beantwoorden

24 juni 2019 om 22:22
Moderator Jim Moderator

Goedenavond Motormuis!

Leuk dat je er weer bij bent! Ik heb even met je mee gezocht, maar ik heb niet direct kunnen vinden welke leverancier of maker Philips als bron heeft gebruikt. Wellicht dat een andere forummer scherper is vanavond :-)

Groetjes!

Jim

Beantwoorden

26 juni 2019 om 14:31
motormuis001 Gebruiker

Dank je, Jim!

Ik dacht dat ik de laatste maanden alweer flink van me had laten horen. Jammer van alle moeite dat dat onopgemerkt gebleven is. Maar het verklaart wel waarom ik zo weinig weerwoord gekregen heb. ;-)

Beantwoorden

26 juni 2019 om 15:03
Moderator Niek Moderator

Dat is ons zeker niet ontgaan motormuis001! ;-)

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.