22 april 2019 om 00:01
iBOOD

Airfree Luchtreinigers

Product expert aanwezig

Airfree Luchtreinigers
Geen geluid, geen filter

Zuiver de lucht in huis van pollen, schimmels, sigarettenrook en allergenen met één van deze luchtreinigers.

Airfree luchtreinigers maken geen gebruik van een filter en zuiveren de lucht voor 99,99% . Je merkt meteen dat je fijner gaat ademhalen!

• E-serie: basis
  • P-serie & Babyair: met dimlicht
  • Iris-serie & Lotus: met lichttherapie
22 april 2019 om 03:49
fgeer Gebruiker

Eigenlijk snap ik nog steeds niet het verschil tussen modellen!

Beantwoorden

22 april 2019 om 10:19
Official Product Expert Airfree Expert Official Product Expert

Goedemorgen,

In de basis zijn de verschillen tussen de series als volgt:

Fit 40: 1 model voor bevestiging aan de muur
T40: 1 model met basis ontwerp
E-serie: moderner design – basis serie
P-serie & Babyair: + dimbaar nachtlicht
Iris-serie: + met instelbaar lichttherapie
Tulip; design / lichttherapie (1 model)
Lotus; design / lichttherapie (1 model)

Binnen de series heb je verschillende modellen die een ander bereik (m2) hebben.
Allen hebben dezelfde technologie.

Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag.

Beantwoorden

22 april 2019 om 05:30
willem690 Gebruiker

Werkt dit ook bij mensen die allergisch zijn voor honden?

Beantwoorden

22 april 2019 om 10:21

Ja, het werkt ook voor mensen die allergisch zijn voor huisdieren:

Het werkt tegen:

- schimmels

- pollen

- zone

- huisdier allergie

- virussen

- stofmijt

- huisstof

- organische geurtjes

- bacteriën.

Beantwoorden

22 april 2019 om 10:21

zone moet zijn ozone :)

Beantwoorden

22 april 2019 om 10:35
Dordt Gebruiker

Een vraag , die P125 help dat echt bij sigaretten rook?

En hoe zit dat met schoonmaken , er wordt gezegd is niet nodig maar ik weet uit ervaring met een ander merk die je wel schoon moest maken en dan zat het ook echt vol van de rook na een tijd.

Dan zat het helemaal aangekoekt , hoe zit dat na een jaar met de p125?

Beantwoorden

22 april 2019 om 11:03

Ja, het helpt ook tegen sigaretten rook.

Aangezien Airfree niet werkt met filters, hoef je deze dus ook niet schoon te maken of te vervangen.

De vervuilde lucht wordt gereinigd in de keramische kern en daarna verlaat de gereinigde lucht weer het apparaat.

Beantwoorden

22 april 2019 om 23:47
MMM777777 Gebruiker

Voor sigarettenrook kun je mijns inziens beter een luchtreiniger met Hepa filter hebben. De Airfree is voor sigarettenrook te traag vind ik.

Beantwoorden

22 april 2019 om 11:34
Zizon Gebruiker

Airfree expert de P en Tserie hebben een dimbaar licht. Is dimbaar ook geheel uit?

Beantwoorden

22 april 2019 om 11:36

Ja, het licht kan  ook geheel uit worden gezet.

De T serie heeft overigens geen dimbaar licht

Beantwoorden

22 april 2019 om 11:47
demasklappe Gebruiker

Hoeveel watt verbruikt de Airfree luchtreiniger Tullip 32m2? Bvd.

Beantwoorden

22 april 2019 om 11:50
demasklappe Gebruiker

En kan er aanslag ontstaan op objecten rondom de luchtreiniger? Zo ja, hoeveel vrije ruimte moet er zijn rondom de luchtreiniger?

Beantwoorden

22 april 2019 om 12:55

nee, er ontstaat geen aanslag.

Airfree dient te worden geplaatst op een vlak oppervlak, max 75cm van de vloer en niet onder meubilair planken of achter gordijnen. Tevens niet naast deuren of onder ramen. Dit verstoort de luchtstroming wat resulteert in een minder efficiënte werking.

Beantwoorden

22 april 2019 om 12:55

45 Watt

Beantwoorden

22 april 2019 om 14:02
KnackyBall Gebruiker

Moeten de ramen opengekipt worden om een goede werking te hebben van deze luchtreinigers, of is dit niet nodig, aangezien deze geen ventilator hebben?

Ikzelf heb de Lotus voor de living en de E80 voor de slaapkamer bij een vorige deal.

Ik merk wel dat ik minder last heb van verkoudheden, en als ik een verkoudheid heb gaat het sneller over, zou dit aan deze luchtreinigers liggen, if zou het puur toeval zijn? :p

Beantwoorden

22 april 2019 om 17:56

Als de Airfree onder een raam staat, zal de gereinigde lucht eerder ontsnappen, dus we raden aan om hem daar niet te plaatsen.

Airfree haalt virussen en bacteriën uit de lucht dus daardoor ook minder kans op verkoudheid ????

Beantwoorden

22 april 2019 om 23:49
MMM777777 Gebruiker

Knackyball,

Wat jij zegt lees je wel vaker in reviews over Airfree, dus het zou best kunnen dat het geen toeval is dat je minder vaak verkouden bent.

Beantwoorden

22 april 2019 om 14:31
Zoramie Gebruiker

Er wordt lucht gereinigd, filter/geen filter, maakt niet uit. Er wordt iets gereinigd..dat betekend dat er vervuiling uit gehaald wordt. Waar blijft die vervuiling? Die moet ergens heen gaan/achter blijven. Die vervuiling kan niet oplossen in het niets.. Beetje uitleg is welkom. :)

Beantwoorden

22 april 2019 om 17:52

We praten over kleine micro deeltjes.

Alle levende micro organismes zijn in principe samengesteld uit koolstof-, zuurstof en stikstofatomen. Aangezien Airfree® een temperatuur bereikt van bijna 200 °C, worden alle elementen ontbonden in water en zuurstof dioxide (hetzelfde product wat vrijkomt wanneer we uitademen). Sommige koolstof (of microscopisch as) kan gedurende het proces in het apparaat of op de deksel blijven. Opgemerkt dient te worden, dat dit allemaal op microscopisch niveau gebeurt zodat alle resten slechts een zeer klein fractie zijn van de al oorspronkelijke microscopische afmeting.

Beantwoorden

22 april 2019 om 17:57
BennyC Gebruiker

@Airfree Expert, geeft de verbranding (zoals ik begrijp) een geur af?

Beantwoorden

22 april 2019 om 18:17

Nee hoor.. het is volledig geurloos

Beantwoorden

22 april 2019 om 23:52
MMM777777 Gebruiker

Die Airfree breekt juist geur af op een gestage manier.

Beantwoorden

23 april 2019 om 11:53
Puistje Gebruiker

Beste expert. Graag uw advies.
Ik wil 1 luchtreiniger zo opstellen tussen beide kamers:

Welke heb ik daarvoor nodig?
En werkt zo een ding ook voor tegen fijnstof?
Woon aan een drukke weg met veel (vracht)verkeer.

Alvast dank!

Edited by: Paul
fixed: bij het invoegen van een afbeelding, dien je het adres van de afbeelding te kopiëren ipv het adres van de url :)

Beantwoorden

23 april 2019 om 11:53
Puistje Gebruiker

He waarom kan ik geen afbeelding invoege?

Deze dus: https://imgur.com/2yShEKb

Beantwoorden

23 april 2019 om 12:07

Airfree maakt gebruik van de natuurlijke luchtstroom en om de luchtreiniger tussen twee kamers  te zetten krijg je niet het optimale resultaat. We adviseren om er dan toch 2 neer te zetten.

Een model geschikt voor min 16m2 voor de kleine kamer (IRIS 40 of FIt 40 of T40)

Een model geschikt voor min 24m2 (E60/P60/IRIS 60)

Beantwoorden

23 april 2019 om 12:16
Puistje Gebruiker

Oke dank, maar ik lees bij de FIT (16m2) juist dit: “Pollen, schimmels, sigarettenrook en allergenen worden de Airfree ingezogen waarna ze gedood worden bij temperaturen van 200 graden celsius”

Hoe gebeurt dat “ingezogen” dan? Of gebeurt dat niet als er geen (natuurlijke) luchtstroom is?
En hoe zorg je dat je een natuurlijke luchtstroming hebt in huis? Alle ramen/deuren opengooien per kamer?

Beantwoorden

23 april 2019 om 17:30

Er is altijd een natuurlijke luchtstroming in huis. Dit kan door tocht (via kieren, muren, glas en de vloer) maar ook door temperatuur verschillen in huis. Lucht koelt meer af bij ramen en de buitenmuren. Daardoor ontstaat een luchtstroom in huis, ook als je alle ventilatie-openingen potdicht zou maken.

Beantwoorden

24 april 2019 om 13:51

Nog ter aanvulling volgend info;

in de keramische kern bevinden zich meerdere “haarvaten” die op 200 graden worden verwarmd en werken als mini-schoorstenen, waar micro-organismen van nature worden vernietigd bij hoge temperaturen. De hete lucht stijgt op de haarvaten en wordt gesteriliseerd, waardoor een onderdruk wordt gegenereerd aan de onderkant van de haarvaten, waardoor verontreinigde lucht constant in de haarvaten wordt getrokken in een continue en stille cyclus, die luchtconvectie wordt genoemd.

Beantwoorden

23 april 2019 om 12:14
dionysos1111 Gebruiker

Hoe kun je lucht reinigen zonder dat er lucht word ingezogen?

Alleen de deeltjes die er toevallig in vallen worden gereinigd? Door natuurlijke luchtverplaatsing? De lucht staat redelijk stil in huis of er moet een raam open staan. Hoe kun je dan ook stellen dat verschillende modellen meer oppervlakte reinigt? Zijn deze groter? Ook door 4 watt toe te voegen aan de 48 watt lijkt het me sterk dat deze een 30% grotere ruimte reinigt. Ik zie dan ook niet echt een verschil tussen een elektrisch kacheltje en dit apparaat als er geen lucht word aangezogen, een elektrische kachel reinigt ook geen lucht en die zijn 2000watt, waarom zou deze van 50 watt dan wel reinigen?

Daarbij is 50 watt een best energieslurpend apparaat die 24/7 aan staat, 50×24 uur x 30 dagen= 36000wattuur oftewel 36kwh per maand oftrwel 432kwh per jaar x €0.23 =  bijna 100 euro per jaar, daar kun je 2 koelkasten voor aan hebben staan of… jawel, filters van kopen. Best inefficient dus door verhitting te reinigen, tegenwoordig worden bacterien schimmels en virussen onschadelijk gemaakt door uv licht, dit is vele malen energiezuiniger, ook door stofdeeltjes te verbranden komt wel degelijk co2 vrij en ultra fijnstof(<0,1pm), je kunt geen energie creeren uit het niets maar ook niet afbreken (einstein e=mc2), en aangezien massa = energie (ook stofdeeltjes hebben massa) kun je deze niet zomaar laten verdwijnen.

Zijn er enige tests( videos) waarin je kunt zien dat de fijnstof en/of co2 daadwerkelijk gereduceerd word? Ik kon deze niet vinden online, ik kon wel zien dat deze apparaten al verouderd waren en zogoed als niet meer verkocht worden (bol.com en coolblue).

Mijn luchtreiniger bijvoorbeeld werkt met filters, voorfilter carbon filter voor co2 en hepa filter voor stofdeeltjes bacterieen virussen schimmels etc, deze heeft ook een ingebouwde luchtkwaliteitssensor voor stofdeeltjes en zuigt de lucht aan met ventilators en reinigt mijn woonkamer van 100m2 in minder dan 30 min, ik heb dan zelf ook een apparte stofdeeltjesteller om de proef op de som te nemen en het geeft dezelfde waarde aan, werkt perfect dus, het verbruikt ligt op 3 watt in de laagste stand en 45 watt in de hoogste stand, hij staat 23 uur per dag op de laagste stand en minder dan een uur per dag(tijdens het koken) op de middelste stand, 20 watt.

Beantwoorden

23 april 2019 om 17:37

De effectiviteit van Airfree luchtreinigers is bewezen door INETI en tientallen andere internationale, onafhankelijke laboratoria.  Al deze resultaten zijn te vinden op de website van Airfree.

De modellen die aangeboden worden op deze site zijn actueel en worden door diverse grote retailers verkocht.

Beantwoorden

23 april 2019 om 14:14
Vincenzo19 Gebruiker

Mag ik vanuit gaan dat deze merk ook fijnstof filtert?

Ik woon namelijk dicht langs de snelweg.

Beantwoorden

23 april 2019 om 17:32

Ik heb jouw vraag even doorgezet naar de fabrikant, voor de zekerheid. ik kom hier zsm op terug. Ik ga ervanuit van wel, aangezien het ook virussen en bacteriën reinigt

Beantwoorden

24 april 2019 om 14:14

Airfree venietigt veilig en efficient organische lucht verontreinigde stoffen zoals bacteriën, huisstofmijt, allergenen, virussen, pollen, huidschilfers van huisdieren, schimmelsporen etc. Zaken die een hoofdrol spelen als zijnde triggers voor astma en luchtweg allergieën.

Het werkt echt niet voor fijnstof.

Beantwoorden

24 april 2019 om 17:52
Vincenzo19 Gebruiker

Okay, dankuwel voor de moeite!

Beantwoorden

24 april 2019 om 09:36
Anton68 Gebruiker

Werkt de T40 op batterijen? Ik zie geen snoer.

Beantwoorden

24 april 2019 om 10:29
Moderator Jim Moderator

Hi Anton,

Ook deze werkt met een snoer!

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

24 april 2019 om 13:44

Nee, hij werkt niet op batterijen. Het is een foto waarbij het snoer niet zichtbaar is.

Beantwoorden

24 april 2019 om 20:59
Anton68 Gebruiker

Sorry hoor, maar Foto waarbij het lijkt of er geen snoer aan hoort te zitten, wie zet dat ding midden op een tapijt?

Beantwoorden

24 april 2019 om 20:57
Anton68 Gebruiker

Vraag van fijnstof is nog niet beantwoord

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.