22 februari 2019 om 00:00
iBOOD

Pro-Ject Platenspelers

Pro-Ject Platenspelers
Let them spin!

Liggen die supertoffe LP's maar te verstoffen? Of heb je ze in de kamer staan alleen voor de uitstraling? Dat is toch zonde! Blaas nieuw leven in je LP's en ga ze weer draaien op een van deze platenspelers. Zo geniet je van het authentieke geluid en heb je ook meteen een coole eyecatcher in de kamer staan.

22 februari 2019 om 01:18
supermarktpc Gebruiker

Niet kopen die vinylplatenreiniger, crazy duur dat. De Disco Antistat doet hetzelfde en kost minder dan de helft.

De header foto – waarschijnlijk omdat de content manager van Ibood de tekst links wilde zetten – is gespiegeld. Dit kan een kind toch zien? Wat een stommiteit.

Beantwoorden

22 februari 2019 om 08:15
aklasse Gebruiker

Wij zijn mensen en mogen gelukkig fouten maken.

Beantwoorden

22 februari 2019 om 08:55
evdkieft Gebruiker

Jij hebt specifiek naar die cleaner gekeken en je hebt de spelfout in die titel niet gezien? Prutser….

Moraal van mijn opmerking: Drink je beker azijn even op een ander forum leeg als je wil?

Beantwoorden

23 februari 2019 om 01:11
Susantigoon Gebruiker

Gespiegeld? Isset werkelijk?

En ik dacht nog wel dat dat was om de CCW Engelse persingen af te spelen…

Beantwoorden

22 februari 2019 om 01:51
techno2004 Gebruiker

en ok…ik kom ook van de tijd dat Technics DE platendraaier was!!!…Maar…deze prijzen voor al simpelweg “RIEMAANDRIJVING?” … ik ben 43 en mijn papa heeft nog een TECHNICS DIRECT DRIVE voorganger van de beroemde SL1200……….

Beantwoorden

22 februari 2019 om 01:53
techno2004 Gebruiker

bedoel waarom zou ik zulke prijs betalen aangezien je nu al direct drive chinese makelij whatever ook LINE OUT etc …voor pakweg 160€

Beantwoorden

22 februari 2019 om 07:01
danidani Gebruiker

Direct drive was dacht ik meer iets voor de DJ (start lekker snel en snelheid is makkelijk aan te passen) de riemaandrijving is meer iets voor de audiofiel.

Beantwoorden

22 februari 2019 om 07:11
musicfreak Gebruiker

Kloot, DJs gebruikten direct drive draaitafels vanwege het snelle starten maar er zijn genoeg goede direct drive draaitafels gemaakt die prima geschikt zijn voor hifi weergave. Zowat elk serieus draaitafelmerk heeft in het verleden modellen gehad die met beide technieken werken. Enigste uitzondering die ik zo snel kan bedenken is Thorens.

Zelf heb ik een direct drive van Denon en een snaaraangedreven van Thorens. Beide prima spelers. Overigens zijn er veel meer zaken die de kwaliteit van een draaitafel bepalen. Denk bijvoorbeeld aan de kwaliteit van de arm en het gewicht van het plateau. Bij goedkopere spelers wordt hierop bezuinigd en dat hoor je. Ook het type element / de naald hebben een grote invloed maar goed, die kan je vaak vervangen.

Beantwoorden

22 februari 2019 om 08:42
RDDR Gebruiker

De tijd dat direct drive de oplossing was ligt al lang achter ons.

Binnen de betaalbare klassen wordt Rega als een van de besten gezien door vele liefhebbers. Deze zijn ook snaar aangedreven. In de hifi-budget klasse (wat dit is) staat Pro-Ject zeer hoog aangeschreven en vaak aangeraden als een van de beste spelers als je budget niet groter is dan dit.

Beantwoorden

22 februari 2019 om 15:09
Nyarlathotep Gebruiker

Ik zou altijd kiezen voor direct drive. Geen motor, geen kwetsbare riempjes en geen fluctuaties in het toerental.

Die (oude) belt drive spelers zijn leuk en klinken prima. Maar die riempjes blijven een kwetsbaarheid.
Zelf zou ik altijd kiezen voor direct drive. Nauwkeurig, slijtvast en stil.

De Technics SL12xx serie is natuurlijk ook wel het summum van direct drive spelers (heb er zelf 1).
Één nadeel is dat de speler volledig handmatig is; dus arm er op en arm er af. Ik heb het er graag voor over :)

Beantwoorden

23 februari 2019 om 01:59
techno2004 Gebruiker

Zo moet het voor mij ook… al ist op de moment gewoon da gevoel van vroeger een plaat op te leggen hihi

Beantwoorden

22 februari 2019 om 08:13
sldcinnl Gebruiker

Is it piano black?

Beantwoorden

22 februari 2019 om 11:38
Moderator Bas iBOOD Moderator

Over welke van deze deals gaat je vraag, sldcinnl?

Beantwoorden

22 februari 2019 om 23:38
Cube Gebruiker

Is de Debut 3 piano black?

Beantwoorden

22 februari 2019 om 08:27
Erikkie7 Gebruiker

De foto met het contragewicht bij de Pro-Ject Debut III OM 5E klopt niet.
Daar zie je duidelijk een carbon toonarm .

Project vind ik een fijn merk voor platenspelers. Helaas staan hier niet de spelers met de nog wat betere elementen tussen. De “primary” en “essential”. zouden bij mij afvallen omdat ik de riem langs de buitenkant erg gevoelig vind (je stoot hem er snel af).

Beantwoorden

22 februari 2019 om 08:29
wbree Gebruiker

Merk: Pro-Ject Audio Type: Debut III OM 5E

Hou er rekening mee dat je deze draaitafel zelf nog thuis moet afstellen (gewicht en naald). Daarbij stopt de speler niet aan het eind van de plaat en de toonarm komt niet automatisch omhoog.

Verder een prima speler voor de liefhebber. Met een investering in een beter (duurder) element komt deze draaitafel helemaal tot zijn recht.

Deze aanbieding ligt zo’n € 50,- onder de gangbare verkoopprijs.

Beantwoorden

22 februari 2019 om 16:32
RepIns Gebruiker

Op de foto’s Zierikzee dat de arm van de beide Debut III uit Carbon bestaat. In de beschrijving zeggen jullie aluminium.  Wat is juist?

Beantwoorden

22 februari 2019 om 17:08
Erikkie7 Gebruiker

Bij de Esprit lijkt het gewoon te kloppen. De handle zit er los bovenop geschroefd waar het bij de carbon arm uit een stuk bestaat.

Bij de zwarte speler is het vooral de close-up die verkeerd is. Deze foutieve foto staat ook gewoon op Bol.com trouwens.

Beantwoorden

23 februari 2019 om 09:41
RepIns Gebruiker

Voor mij is het antwoord Carbon of aluminium bepalend. Jammer dat je daar dan geen antwoord op krijgt!

Beantwoorden

23 februari 2019 om 09:51
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen RepIns,

Excuus voor de late reactie. Het gaat om een aluminium arm.

Beantwoorden

23 februari 2019 om 18:59
ingewilgenhof Gebruiker

Is de ‘essential’ makkelijk aan te sluiten op de Sonos Play 5?

Beantwoorden

24 februari 2019 om 06:31
danidani Gebruiker

De Digital heeft een ingebouwde voorversterker, dus die is aan te sluiten op alle apparatuur met een audio-in.

Beantwoorden

24 februari 2019 om 09:05
Erikkie7 Gebruiker

Sonos heeft geen optische ingang dus met een tulp-jack kabel kan je deze aansluiten. Kost je tussen de 3,50-17 euro afhankelijk van de kwaliteit die je nastreeft.

Een kabel in twee apparaten pluggen lijkt me voor de meeste mensen een handeling die ze kunnen uitvoeren. ;-)

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.