8 januari 2019 om 00:00
iBOOD

Mill Verwarmingspanelen

Product expert aanwezig

Mill Verwarmingspanelen
De echte kou moet nog komen

Verwarm ruimtes in je huis efficiënt en voordelig met een elektrisch verwarmingspaneel. Je vindt in deze Mill Sale modellen voor ruimtes, variërend in grootte. De Mona Lisa en Nachtwacht in deze Sale zijn toch wel de verwarmingspanelen met wifi. Deze bedien je met je smartphone (iOS en Android).

8 januari 2019 om 01:04
janwillem7466 Gebruiker

Aan de product expert: is het mogelijk / werkt de verwarming oals de MB250 verticaal onder een badmeubel vast gemaakt is? Ik zou eventueel zelf de beugel wat kunnen aanpassen.

Straalt ie veel warmte af naar achteren? Als in, zou de zijkant van een badmeubel smelten als ik het aan de zijkant bevestig?

Alvast bedankt!

Beantwoorden

8 januari 2019 om 08:39
Official Product Expert Mill Expert Official Product Expert

De warmte stijgt op.. Als je dus iets boven de verwarming plaatst kan hij de warmte moeilijker distribueren.  Het kan wel, mits er voldoende afstand tussen zit.

Aan de zijkant kan hij zeker, het badmeubel gaat niet smelten aangezien de warmte er aan de bovenkant uit gaat

Beantwoorden

8 januari 2019 om 12:05

ter aanvulling.. het paneel kan alleen horizontaal bevestigd worden (met het ventilatierooster naar boven)

Beantwoorden

9 januari 2019 om 10:56
janwillem7466 Gebruiker

Bedankt voor de snelle reactie!

Het kleine paneel is 36×30cm, dat is breedte x hoogte? (in dat geval past ie net niet, helaas)

Beantwoorden

8 januari 2019 om 01:33
roel.gillesen Gebruiker

Helaas maar 1 model wifi. Geen AV800LWIFI beschikbaar.

Beantwoorden

8 januari 2019 om 08:40

Helaas zijn de overige WIFI modellen uitverkocht voor dit winterseizoen.. ze komen in het najaar weer beschikbaar

Beantwoorden

8 januari 2019 om 05:47
killahstyle Gebruiker

Is er een wezenlijk verschil in stookkosten tussen mijn traditionele radiator op CV en een electrisch verwarmingspaneel?
Nu de gasprijzen omhoog gaan lijkt me dit een goed alternatief in plaats van een warmtepomp?

Beantwoorden

8 januari 2019 om 08:42

Als je hem de hele dag aan laat staan, is dit paneel waarschijnlijk wat duurder dan de CV radiator. Mits je zonnepanelen hebt natuurlijk :)

In Noorwegen is elektriciteit enorm goedkoop waardoor ze deze modellen als “gewone” verwarming gebruiken. In Nederland is dat wat ongunstiger gezien onze hogere elektriciteitskosten.

Beantwoorden

8 januari 2019 om 10:35
Himmoalgek Gebruiker

Onzin, in Noorwegen hebben ze geen gasnet zoals wij dat hier kennen en zijn genoodzaakt andere vormen van verwarming te kiezen. Waaronder dus elektrisch. Voor Noren is de elektraprijs vergelijkbaar als hier NL.

Elektrisch verwarmen is in NL bijna 6x zo duur als op gas, mits je megaveel zonnepanelen op je dak hebt liggen. De gasprijs moet dus nog behoorlijk stijgen wil het voordeliger worden om over te stappen op elektrisch. Voordeel van deze heaters is dat je ze redelijk eenvoudig monteert op plekken waar geen radiator is of waar je warmte wil hebben als de CV niet draait.

Beantwoorden

8 januari 2019 om 13:14
JazzySOB Gebruiker

De gasprijs (of liever gezegd de belasting daarop) zal snel flink veel duurder gaan worden dankzij het ons door de strot gedrukte klimaatakkoord. Aan zonnepanelen zul je ook weinig hebben in de winterperiode als het koud is. Dan schijnt de zon nauwelijks.. Jammer dat we van het gas af moeten, het is zo’n beetje de schoonste brandstof die er is. Rare jongens die milieuextremisten en de regering die er 100% in mee gaat :(

Beantwoorden

8 januari 2019 om 13:51
misterbennie Gebruiker

In een m3 gas zit ~10kWh aan energie.
1m3 gas kost € 0,76 => dus 7.6 cent per kWh.

1kWh elektriciteit kost ~ 22 cent.

Indien je dit soort elektrische kachels inzet om te verwarmen ben je dus 3 x duurder uit dan op gas stoken.
Dit soort kacheltjes zijn daarom eigenlijk alleen maar geschikt om plekken waar geen CV ligt op temperatuur te houden.

Beantwoorden

8 januari 2019 om 18:14
amnon Gebruiker

Het zijn meer de piepende mensen boven de gasbel die de regering overhalen te stoppen met winning. (Ze hebben een punt, niet leuk als je huis scheurt en verzakt)

Beantwoorden

9 januari 2019 om 00:12
ejrderks Gebruiker

In de winter brengen panelen op een zonnige dag meer op dan in de zomer. Just saying…

Beantwoorden

9 januari 2019 om 07:37
Geluidsband Gebruiker
8 januari 2019 om 06:04
Chimeara Gebruiker

Zijn de glazen verwarmingspanelen infrarood?

Beantwoorden

8 januari 2019 om 06:51
Brandts Gebruiker

Het zijn blijkbaar gewoon convectiepanelen: https://www.millheat.com/mill-glass/mb1200dn

Niet echt een alternatief voor een CV verwarming naar mijn idee.

Beantwoorden

8 januari 2019 om 08:42

nee. het zijn panelen obv convectie techniek.

Beantwoorden

8 januari 2019 om 06:56
totebel2 Gebruiker

En het aangeboden wifi model is generatie 1. Jammer.

Beantwoorden

8 januari 2019 om 08:43

In Nederland hebben we alleen generatie 2 WIFI modellen gehad.. het aangeboden model dus ook.

Beantwoorden

8 januari 2019 om 09:09
totebel2 Gebruiker

Ik keek naar deze specificatie op de Mill website en vergelijk dat dan met de specificatie van het aangeboden model.

SYSTEM REQUIREMENTS

App name: Millheat

WiFi specifications: Generation 1: 802.11b/g, 2,4 Ghz, Generation 2: 802.11b/g/n, 2,4 Ghz

iOS: Version 8 and newer

Android: Version 4.2 and newer

Beantwoorden

8 januari 2019 om 09:13

Dan staat dat helaas niet juist omschreven in de Flash sale.. het is echt generatie 2

Beantwoorden

8 januari 2019 om 09:36
totebel2 Gebruiker

Hartelijk dank voor de snelle info. Nog een vraag: Is Mill al bezig met het ontwikkelen van verwarmingstechnieken die meer gericht zijn op landen zoals Nederland, waar stroom heel duur is? B.v. Accumulator kachels of infraroodpanelen? Het lijkt mij dat als je internationaal wilt gaan, dat dat dan toch nodig is.

Beantwoorden

8 januari 2019 om 10:50

Op dit moment nog niet. Ze zijn ontzettend hard aan het groeien het hun huidige assortiment in nieuwe landen zoals Amerika, Korea en China.

Ik hoop het wel voor de toekomst. Gelukkig krijgen steeds meer mensen zonnepanelen waarbij dit natuurlijk wel een mooie oplossing voor is :)

Beantwoorden

8 januari 2019 om 13:29
JazzySOB Gebruiker

Probleem is dat zonnepanelen in de donkere winterperiode nauwelijks opbrengst hebben, juist wanneer je het nodig hebt..

Beantwoorden

10 januari 2019 om 10:29
millimeter Gebruiker

Het rendement van zonnepanelen is hoger in de winter, alleen het aantal uren licht is kleiner. Zonnepanelen zijn gevoelig voor warmte, dan daalt het rendement.

Beantwoorden

8 januari 2019 om 08:29
siempie33 Gebruiker

@product expert: wat is de snoerlengte van de diverse panelen? Ik zie namelijk dat de snoeruitgang rechts zit en uiteraard moet ik het paneel rechts van het stopcontact monteren …..

Beantwoorden

8 januari 2019 om 08:45

Zie onderstaand:

IB250/ MB250; 0,8 meter

Rest van de modellen 1.3 meter (= de maximale wettelijke snoerlengte)

Beantwoorden

8 januari 2019 om 10:02
SaberBE Gebruiker

Ik zou twee aangesloten dagen per week een ruimte van 20 a 25 m2 moeten verwarmen.

Ik vind het erg belangrijk dat de verwarming zo energiezuinig mogelijk is. Op eerste zicht lijkt mij een olieverwarming dan de beste keuze, niet (ookal neig ik naar het design van de panelen)? Aangezien convector eerder dient om de ruimte snel (tov langdurig) warm te krijgen.

Het is mij ook niet duidelijk hoe de panelen werken. Ze gebruiken iets gelijkaardigs als convectie?

Beantwoorden

8 januari 2019 om 10:49

Ja.. paneelverwarming werken hetzelfde als convectiekachels. Zij kunnen de warmte snel verwarmen. Olieradiatoren zijn inderdaad iets langzamer met het eerste opwarmtijd, maar houden daarna de warmte wel langer vast.. Ze zijn daardoor wel iets energiezuiner vs convectiekachels/panelen met dezelfde wattage.

Bij het verwarmen van een ruimte van 20- 25 m2 heb je 2 panelen (bv 2x IB600DN – totaal 1200 Watt) nodig of 1 olieradiator (2000 Watt die je wel in 3 settings kan zetten 800/1200 of 2000 Watt)

Beantwoorden

8 januari 2019 om 10:52
SaberBE Gebruiker

Ok, bedankt voor je antwoord.

Is er buiten het uiterlijk een verschil tussen de glazen en de metalen panelen?

Beantwoorden

8 januari 2019 om 11:33

nee.. alleen design verschil

Beantwoorden

8 januari 2019 om 13:55
misterbennie Gebruiker

Hou er rekening mee dat de ene ruimte van 20m2 niet hetzelfde is als een andere ruimte van 20m2.

Welk vermogen je nodig hebt is afhankelijk hoeveel energie er naar buiten weglekt.
Op een slecht geïsoleerde zolder moet je een veel zwaardere kachel neerzetten dan eentje die goed of zeer goed geïsoleerd is.

Beantwoorden

10 januari 2019 om 10:06
pelecter Gebruiker

Zij kunnen de warmte snel verwarmen??

Afijn, waarom word er gesproken over vierkante meters en niet over kubieke meters?

Beantwoorden

10 januari 2019 om 14:01

Ja.. convectorkachels & panelen wat sneller dan olieradiatoren

De fabrikant geeft m2 op.. maar we kunnen dit in de toekomst wel vertalen naar m3. Goede tip :)

Beantwoorden

8 januari 2019 om 22:07
stomer66 Gebruiker

Rob. Wat is het verschil met glas of staal wat betreft bedieningsgemak en warmte uitstraling. Van waar het prijsverschil. En wat is de dikte van een glazen paneel.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 10:39

Er is geen verschil qua bedieningsgemak of warmte uitstraling (warmte gaat eruit via het ventilatierooster aan de bovenkant).. Het is puur een design verschil.

De exacte dikte in cm moet ik je verschuldigd blijven, als je naar de afbeeldingen (product van de zijkant) kijkt krijg je wel een beetje een indruk van de dikte.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 07:28
Taned Gebruiker

Beste Mill expert,

Is het mogelijk om in een ruimte van bijvoorbeeld 30m2 twee Mills te plaatsen met een vermogen van 15m2 per stuk ?

Beantwoorden

9 januari 2019 om 10:36

zeker!

Dat kan!

Beantwoorden

9 januari 2019 om 08:05
WChenBood Gebruiker

Beste expert, zijn de convector kachels geschikt voor de badkamer?

Beantwoorden

9 januari 2019 om 10:37

nee.

De convector kachels zijn niet geschikt voor badkamer. Alleen de paneelverwarming is hiervoor geschikt.

Beantwoorden

9 januari 2019 om 12:47
jwhengeveld Gebruiker

Is het bij de MB250 ook mogelijk een schema in te stellen, voor bijv. dag en nacht

Beantwoorden

9 januari 2019 om 13:08

nee.. alleen de modellen met een hoger wattage (600/900/1200 Watt)

Beantwoorden

9 januari 2019 om 23:15
Jvhe1 Gebruiker

MB1200DN wat is de afmeting van dit paneel ?

Beantwoorden

10 januari 2019 om 13:47

Product afmetingen (B x D x H cm): 106,5 x 7,8 x 40,0 cm

Beantwoorden

10 januari 2019 om 09:13
jif Gebruiker

Olieradiator 2000 watt 14,9kg ! is te monteren op een voet, géén zwenkwieltjes, dat is sleuren om die te verplaatsen.

Beantwoorden

10 januari 2019 om 13:49

Zonder verpakking weegt hij 12,1 kilo. Door de handgreep is hij toch goed te verplaatsen. Zelfs door mij en ik ben geen body-buildster :)

Beantwoorden

10 januari 2019 om 13:38
bauke1985 Gebruiker

Ik maak zelf ook gebruik van convectieverwarming naast mijn gewone cv. Mijn gasverbruik is vrijwel nul. Dit is inderdaad alleen rendabel als je zonnepanelen hebt. Aangezien terugleveren vrijwel niks opsmijt, kun je zelf dus beter meer elektriciteit gebruiken.

Beantwoorden

10 januari 2019 om 21:02
benvossen Gebruiker

Mb1200dn

Wat is de afmeting van deze?

Beantwoorden

10 januari 2019 om 21:30
Moderator Jelle Moderator

Goedenavond benvossen,

De afmetingen zijn: (B x D x H cm): 106,5 x 7,8 x 40,0 cm

Groet,

Jelle

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.