31 december 2018 om 00:00
iBOOD

Thorens Draaitafels

Product expert aanwezig

Thorens Draaitafels
Good old vinyl

Natuurlijk, muziek afspelen via Spotify, Deezer en Youtube is makkelijk, maar de charme van een plaatje draaien is onvervangbaar.  Zeker wanneer je een onvervalste Thorens in je huiskamer hebt staan. 

31 december 2018 om 06:44
danidani Gebruiker

Veel positieve reviews, dus het is een prima platenspeler, zeker voor deze prijs.

Helaas geen automaat, ik ben idaarmee ets te lui voor dit type :)

Beantwoorden

31 december 2018 om 07:40
Stukke Gebruiker

Hebben deze een voorversterking? Op die manier kan ik deze rechtstreeks aansluiten aan mijn Sonos Play5?

Beantwoorden

31 december 2018 om 07:53
domnl Gebruiker

geen voorversterker, MM element uit dus op sonos alleen met een extra kastje. Verder snaaraandrijving (instelbaar dus ook als de snaar slapper wordt blijft het draaien) en geen automaat: einde LP kant komt het niet omhoog. Element is OK maar vervanging door iets beters kan. Voeding schijnt met een adapter te zijn en die is niet top, kan wel gewisseld worden met een betere kwaliteit. Gemiddelde prijs rond de 800 euro dus zeker een koopje. Voor 400 euro zijn er ook alternatieven die ongeveer net zo goed zijn, zelfs met voorversterker maar zien er minder flashy uit.

Beantwoorden

31 december 2018 om 07:56
wbree Gebruiker

Wat voor element zit er op gemonteerd? En stopt deze speler bij het beëindigen van de plaat en gaat de arm wel omhoog?

Beantwoorden

31 december 2018 om 08:14
wbree Gebruiker

Zit de interlink (cinch) kabel vast gemonteerd of makkelijk te vervangen bij breuk of schade?

Beantwoorden

31 december 2018 om 08:26
ChrisL1972 Gebruiker

THORENS® TAS 257 (MM)

Beantwoorden

ChrisL1972 Gebruiker
ChrisL1972 Gebruiker

Element: THORENS® TAS 257 (MM)

Vast gemonteerd (zoals bij alle pickups zonder voorversterker)

Beantwoorden

31 december 2018 om 08:37
Edje66 Gebruiker

Dit is in de basis een prima platenspeler. Alleen zit er een basis element op van ongeveer 22 euro met een naalddruk van 2,4 gram. Beetje jammer voor zo’n platenspeler. Maar de prijs is scherp en afhankelijk van de kwaliteit van je speakers en versterker kan je er een beter element opzetten. B.v. de Ortofon 2M Red MM-element, deze worden door de beter HIFI zaken als standaard element meegeleverd. De naald heeft een naalddruk van 1,8 gram en kost 110 euro. Verder is het raadzaam om een versterker te gebruiken met ingebouwde MM versterker, maar je kan ze ook los kopen. Dus wil je wat meer uit deze platenspeler halen moet je nog wel iets investeren, maar het is het zeker waard.

Beantwoorden

31 december 2018 om 09:10
tenne Gebruiker

Vorige week heb ik me voor exact dezelfde prijs dit toestel gekocht. Ik wil zeker en vast geen afbreuk doen aan hierboven aangeboden toestel maar als er iemand van zin is om zich een platenspeler aan te schaffen zou ik toch aanraden om eens Audio Technica AT-LP5 te googelen en alle reviews EN specificaties eens goed te lezen, voor de rest veel succes en vriendelijke groeten!!
https://www.whathifi.com/audio-technica/lp5/review

Beantwoorden

31 december 2018 om 09:40
marcelkg Gebruiker

M.a.w. Jij bet niet tevreden over de TD 203?

Beantwoorden

31 december 2018 om 09:31
marcelkg Gebruiker

Hoe verhoudt deze platenspeler zich tot de Denon dp300-f met Ortofon 2M blue cartridge? En is deze Ortofon 2M blue ook te plaatsen op deze thorens?

Beantwoorden

31 december 2018 om 13:19
Sirian Gebruiker

Ik heb de 300, tot volle tevredenheid. Gekocht met de insteek: element en naald vervang ik. Dat is nu een jaar geleden. Ik vind niet meteen iets mis met het meegeleverde element/naald. En de 300 is te krijgen voor pakweg 150-170 euro, even zoeken.

Dat de 300 een automaat is, vind ik alleen relevant voor het einde van de plaat: ik wil niet dat de naald op de plaat blijft hangen, als ik toevallig niet meteen kan reageren. M.a.w. de auto-start gebruik ik nooit.

Beetje off-topic, maar ik ervaar dat niet alle nieuwe persingen (de zogemaamde 180gr vinyl) niet altijd even goed klinken. Zo is Caro Emerald’s Deleted scenes from…  geluidstechnisch een tegenvaller. Dus niet alles is af te schrijven op de speler-arm-element-naald.

Voor 400 zou ik deze Thorens niet doen, maar kijken naar een gereviseerd oud exemplaar. Geen sexy pianolak, maar waar gaat het om?

Beantwoorden

31 december 2018 om 13:26
marcelkg Gebruiker

Ik heb de Denon zelf ook met die Ortofon blue, vandaar dat ik mij afvroeg in hoeverre deze thorens een verbetering is…

Beantwoorden

31 december 2018 om 09:47
hupkedupke Gebruiker

@iBood moderator: met welke transporteur wordt deze bestelling geleverd?

(gezien het afwijkende tarief vermoed ik dat jullie niet hebben gekozen voor jullie standaard koeriersdienst, wat ik overigens begrijp en zeker met zo’n delicaat artikel als een draaitafel alleen maar toejuich. DHL Parcel zou namelijk voor mij reden zijn deze Thorens nu niet te bestellen…)

Beantwoorden

31 december 2018 om 10:11
aklasse Gebruiker

Mee eens, DHL dan aanbieding overslaan

Beantwoorden

31 december 2018 om 10:18
hupkedupke Gebruiker

Als het DHL Parcel is wel. DHL Express is prima! Hoewel ze allebei met dezelfde 3 letters beginnen is daar een wereld van verschil. Snap niet dat Express toestaat dat hun naam wordt misbruikt door Parcel…

Beantwoorden

2 januari 2019 om 11:03
hupkedupke Gebruiker

Echt niemand van de moderators in de stemming om antwoord te geven op mijn (toch niet heel moeilijke) vraag?

Jammer, laat ik deze mooie aanbieding maar voorbijgaan!

Beantwoorden

31 december 2018 om 14:38
Barking Buck Gebruiker

Product expert aanwezig
Die expert komt pas na oud en nieuw uit z’n winterslaap ?

Beantwoorden

31 december 2018 om 16:45
Moderator Jim Moderator

Hi Barking Buck,

We hebben de Product-Expert helaas nog niet kunnen bereiken! Ik hoop op 2 januari!

Fijne jaarwisseling!

Groetjes,
Jim

Beantwoorden

1 januari 2019 om 02:33
hupkedupke Gebruiker

Is degene die antwoord kan geven op mijn vraag er dan ook pas weer?

Beantwoorden

1 januari 2019 om 11:48
Official Product Expert Thorens-Expert Official Product Expert

ik ben uit mijn winterslaap  Wat wil je weten over de Thorens draaitafel?

Groet, Marijn.

Beantwoorden

1 januari 2019 om 12:23
marcelkg Gebruiker

Goedemiddag Marijn,

Ik zou van jou het volgende willen weten:

- zit de cinch kabel vast aan het apparaat of is dit een losse kabel?

- hoe lang is deze kabel?

- in vergelijking met Denon dp300f met Ortofon blue 2M element een verbetering?

- is het vervangen van het element makkelijk?

- past het Ortofon 2M blue element ook op deze thorens? (Ivm schroeven/afmetingen e.d.)

Heb je ff wat werk :)

Beantwoorden

1 januari 2019 om 12:51

Dag Marcel, hier de antwoorden op je vragen:

Vaste cinch kabel van 1 meter.

Vergelijk met Denon is een persoonlijke smaak of voorkeur.

Element vervangen is makkelijk als je weet wat je doet. vergelijk het met het plakken van je band. Iedereen kan het maar je kunt ook naar de fietsenmaker.

Ortofon 2M past. De montage van de meeste elementen zijn universeel.

Beantwoorden

1 januari 2019 om 13:49
hupkedupke Gebruiker

@Thorens-expert Marijn:

Kun jij navragen of weet jij met welke transporteur deze draaitafel wordt bezorgd? Gezien de verzendkosten lijkt het erop dat er gebruik wordt gemaakt van een betrouwbare, ipv de drama dienst die doorgaans komt. Omdat een draaitafel een kwetsbaar product is zou dit voor mij een show stopper zijn.

Ik hoor het graag, heb gisteren de vraag ook al aan iBood moderators gevraagd maar krijg geen reactie.

Bedankt alvast!

Beantwoorden

1 januari 2019 om 15:06

Beste Hupkedupke,

Daar kan ik niet op antwoorden omdat ik niet van iBood ben. De vraag ligt bij deze bij iBood.

Verpakking is trouwens wel in orde hoor. Opnieuw inpakken is wel een uitdaging omdat alles perfect past.

Iedereen gelukkig nieuw jaar trouwens!

Beantwoorden

1 januari 2019 om 15:13
hupkedupke Gebruiker

Dankjewel Marijn, jij ook gelukkig nieuwjaar!

Beantwoorden

1 januari 2019 om 17:20
taekwarch Gebruiker

Beste Marijn,

De versterker heeft geen specifieke Phono ingang.

Is er dan een separate voorversterker nodig om voldoende signaal te creeren?

Eerder is de vraag gevraagd voor Sonos echter het gaat hier om een gewone versterker. Bedankt voor het antwoordt????

Beantwoorden

1 januari 2019 om 17:50
Thijsjeurissen Gebruiker

Antwoord is: ja, dat is nodig.

Beantwoorden

1 januari 2019 om 17:52

Om deze draaitafel aan te sluiten heb je een voorversterker nodig. In de betere hifi versterkers is hierin voorzien en zal de ingang meestal PHONO heten. Op actieve luidsprekers zoals Sonos en Heos is een voorversterker kastje nodig om een zogenaamd LIJN signaal te maken. Zie ook: https://thorens.com/en/products-m/elektronic.html

Andere merken zijn er natuurlijk ook genoeg..

Beantwoorden

1 januari 2019 om 21:25
crimi88 Gebruiker

Ik wil hem graag kopen, mijn enige bezwaar is dat ik niet goed kan beoordelen of de stofkap met een scharnier opendraait.

Is de stofkap vast te zetten aan de tafel?

Beantwoorden

1 januari 2019 om 21:53
hupkedupke Gebruiker

De stofkap rust op het draaiplateau en buigt als een brug over de toonarm heen en steunt daar op de hoogglans plint. Fraaie en listige oplossing: als je ruimte boven de draaitafel beperkt is kun je deze kap tóch gebruiken.

Beantwoorden

1 januari 2019 om 21:55
hupkedupke Gebruiker

Hij scharniert dus niet, je haalt hem er af en plaatst hem terug als je de laatste plaat hebt opgeborgen…

Beantwoorden

1 januari 2019 om 23:04
20 januari 2019 om 13:55
kolegem07 Gebruiker

Platenspeler net uitgepakt. Bij verwijderen plastieken klem toonarm (voor transport) valt mij op dat de toonarm enorm beweeglijk zit. Kantelt alle kanten op.

Lijkt me niet echt normaal. Moet deze nog vastgezet worden ?

Beantwoorden

20 januari 2019 om 15:06
kolegem07 Gebruiker

is blijkbaar normaal, my mistake ;-)

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.