4 december 2018 om 00:00
iBOOD

Wijnklimaatkasten

Wijnklimaatkasten
De allerbeste omstandigheden

Goede wijn verdient het om onder de allerbeste omstandigheden bewaard te worden. Caso Wijnklimaatkasten garanderen die omstandigheden. Onder andere door de juiste temperatuur te behouden, geen UV-licht binnen te laten en geen vibratie te veroorzaken.

iBOOD biedt in deze Caso Flash Sale wijnklimaatkasten aan in verschillende groottes en configuraties. 

4 december 2018 om 03:47
Kiereweed Gebruiker
4 december 2018 om 07:46
Moderator Jelle Moderator

Scherp gevonden kiereweed.

Fonq is (naar aanleiding van onze deal?) opeens in prijs gezakt. Wij kunnen vandaag niet goedkoper.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

4 december 2018 om 23:35
Coolio69 Gebruiker

Ik zie deze bij Fonq voor €279. Was ‘ie daar dan dus zoveel goedkoper vanochtend?!

Beantwoorden

4 december 2018 om 07:20
rpponsen Gebruiker

Wat zijn de afmetingen en het energielabel van de WineChef Pro 180 Wijnklimaatkast.

Beantwoorden

4 december 2018 om 07:26
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen rpponsen,

Hij heeft energielabel A en de afmetingen zijn:
Met handvat 595 x 1865 x 740 mm (BxHxD)
Zonder handvat 595 x 1865 x 690 mm.

Beantwoorden

4 december 2018 om 17:46
rpponsen Gebruiker

Dank je wel Niek

Beantwoorden

4 december 2018 om 10:57
BobgoesBMW Gebruiker

Indien geplaatst in bijvoorbeeld garage, houdt de klimaatkast dan de ingestelde temperatuur ook als de omgevingstemperatuur lager is?

Beantwoorden

4 december 2018 om 11:36
Ben1276 Gebruiker

ik vermoed van niet zulke installaties enkel voorzien van een koeling.

Beantwoorden

4 december 2018 om 11:50
Moderator Jim Moderator

Hi Bob!

Ik ga het even navragen, echter gok ik inderdaad dat hij alleen koelt!

Groet,

Jim

Beantwoorden

4 december 2018 om 12:03
Moderator Jim Moderator

Hi Bob!

Over enkele momenten zal een Caso expert aanschuiven, die zal de vragen kunnen beantwoorden! :-)

Groet,

Jim

Beantwoorden

4 december 2018 om 12:31
Official Product Expert Caso Expert Official Product Expert

Hi Bob,

Als het in je garage niet kouder word dan 8 graden Celcius dan kan een wijnklimaatkast met compressor systeem prima geplaatst worden.

Onder 8 graden heb je een wijnklimaatkast nodig met een wintersysteem, deze kan ook de temperatuur omhoog brengen.

De WineDuett wijnklimaatkasten in dit aanbod hebben een Peltiersysteem en zijn dus minder geschikt. De overigen hebben wel een compressor.

Alle getoonde Caso wijnklimaatkasten hebben geen wintersysteem.

groet,

Jacqueline

Beantwoorden

4 december 2018 om 12:03
drpsgk Gebruiker

Ik zoek een speciaal bier klimaatkast, of liever een combi voor wijn en bier….

Beantwoorden

4 december 2018 om 12:38

Hi drpsgk,

Je zou een 2-zone kast kunnen gebruiken hiervoor, bij voorkeur de gene met een compresssysteem.

Deze hebben 2 zones die je zelf apart kunt instellen van 5-20 graden.

Dus geschikt als je je bier niet lager dan 5 graden wil kunnen koelen.

Bier kun je dan in het koelste vak plaatsen en bijvoorbeeld je rode wijn in het warmere ingestelde gedeelte.

De WineDuett kasten hebben een Peltier systeem en koelen tot 7 graden maximaal.

Succes met het maken van je keuze!

Beantwoorden

5 december 2018 om 12:05
RobertSch Gebruiker

Ik wil de kast ook graag gebruiken als Bier klimaatkast, maar de tussensparingen in het hout, zijn die niet te breed voor een bierflesje?

En als ik besluit dat dicht te maken, heeft dat gevolgen voor de kwaliteit vh koelen (doordat bijv de luchtstroom onderbroken wordt)?

Alvast bedankt,

Beantwoorden

5 december 2018 om 14:51
drpsgk Gebruiker

Precies Wat jij vraagt, daar zou ik antwoord op willen

Beantwoorden

5 december 2018 om 15:05

Beste RobertSch / drpsgk,

Er kunnen zeker bierflesjes in de klimaatkast bewaard worden.

Het zou eventueel kunnen dat u de planken dicht, maar is in principe dus niet nodig.

Beantwoorden

4 december 2018 om 12:11
madisi20 Gebruiker

Ik neem aan dat het onmogelijk is om de WineMaster Touch A-one in te bouwen in bijvoorbeeld een muur?

Beantwoorden

4 december 2018 om 12:44

Hi, Madisi20,

Om in te bouwen heb je voorop een rooster nodig, om de warme lucht die ontstaat bij het koelproces te kunnen afvoeren.

De Winemaster A-one heeft dit helaas niet, is dus niet geschikt.

Wel geschikt voor inbouw zijn:

Caso – WineSafe 18 EB Wijnklimaatkast – Compressor – 18 flessen – Inbouw only

Caso – WineChef Pro 40 Wijnklimaatkast – Compressor – 40 flessen – Vrijstaand/Inbouw

Caso – WineChef Pro 126-2D Wijnklimaatkast – Compressor – 126 flessen Vrijstaand/Inbouw

Caso – WineChef Pro 180 Wijnklimaatkast – Compressor – 180 flessen-Vrijstaand/Inbouw

Succes met je keuze!

Beantwoorden

4 december 2018 om 12:49
madisi20 Gebruiker

Helder, bedankt!

Beantwoorden

4 december 2018 om 16:12
ossehaas Gebruiker

Kun je draairichting van de deur wijzigen? Zie namelijk bijna nooit een klimaatkast met een de scharnieren aan de linkerkant, maar heb die wel nodig voor inbouw.

Beantwoorden

4 december 2018 om 16:23

Beste ossenhaas,

De deur van de Caso – WineSafe 18 EB Wijnklimaatkast – Compressor – 18 flessen – Inbouw only kan volgens de handleiding worden omgedraaid!

Beantwoorden

4 december 2018 om 13:02
Orgelpijp Gebruiker

Passen Riesling-flessen in de Caso? Die zijn ietsje langer dan de normale Franse flessen.

Beantwoorden

4 december 2018 om 13:20

Ja natuurlijk Orgelpijp, geen probleem!

Beantwoorden

4 december 2018 om 13:34
demaerekris Gebruiker

Is buiten de temperatuur instelling ook de vochtigheid constant?

Beantwoorden

4 december 2018 om 13:37

Beste demaerekris,

De vochtigheid is ook constant.

Beantwoorden

4 december 2018 om 17:50
rpponsen Gebruiker

*knip*

Edited by: Niek

Prijsvergelijkingen zijn alleen toegestaan met een directe link naar een identiek product. Dat is een ander model

Beantwoorden

5 december 2018 om 06:08
rpponsen Gebruiker

Dit heeft alleen een andere naam. Product is 100% identiek.

Beantwoorden

4 december 2018 om 21:50
Hupsel Gebruiker

Nou… na wikken en wegen de WineSafe 18 EB Wijnklimaatkast besteld! Ik ben benieuwd… wel erg jammer dateer levering pas 21 december is! Volgens ibood schema dus na de kerst, en met een beetje pech in het nieuwe jaar ????

Beantwoorden

4 december 2018 om 21:51
Hupsel Gebruiker

Waarom worden met puntjes (…) vraagtekens? ????

Beantwoorden

4 december 2018 om 21:54
Hupsel Gebruiker

Vraagtekens zijn emoticons ben ik achter… Tijd voor een ‘edit’ functie om commentaar te wijzigen en spelfouten te verwijderen

Beantwoorden

5 december 2018 om 07:56
Moderator Jelle Moderator

Veel plezier met je aankoop Hupsel.

Het is alleen niet de bedoeling om hier zelf advertenties te plaatsen. Hier zijn de bekende sites zoals Marktplaats voor.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

5 december 2018 om 12:13
spiderpig3 Gebruiker

@productexpert

Goedemiddag Caso,

kan ik de kasten ook als dry age kasten gebruiken voor vleesproducten?

mvg

Stefan

Beantwoorden

5 december 2018 om 12:50

Hi Stefan,

Nee, dit kan ik je niet aanraden.

Een dryaged kast heeft specifieke eigenschappen voor dit doel die een wijnklimaatkast niet heeft zoals:

- compleet RVS interieur

-temperatuur instelbaar 2-7 graden

luchtvochtigheidsgraad instelbaar 50-85%

-antibacterieel UV-licht

Caso heeft zo’n kast in het assortiment, Dry Aged Cooler 688, maar helaas voor jou niet in deze sale beschikbaar.

Wie weet een volgende keer..

Beantwoorden

5 december 2018 om 13:55
Ronald2805 Gebruiker

@produktexpert, is de display makkelijk te vervangen?

Ik heb tijdens een van de vorige aanbiedingen een duet 12 gekocht, maar na een maand vielen stukjes van de display weg waardoor de temperatuur moeilijk/niet meer is af te lezen. Uiteraard gemeld via iBOOD, maar opsturen van zo’n kast is niet makkelijk als je de verpakking al hebt weggegooid. Buiten de kosten die dat met zich meebrengt.

Bij voorbaat dank voor het antwoord.

Beantwoorden

5 december 2018 om 14:27

Beste Ronald2805,

De service en garantie gaan via iBOOD. Als iBOOD dat zegt, adviseer ik u dit te doen.

Beantwoorden

5 december 2018 om 19:26
Nilz19 Gebruiker

Wat zijn de afmetingen van de WineChef Pro 40?

Beantwoorden

6 december 2018 om 11:02
Moderator Bas iBOOD Moderator

Bedankt voor je link, Hupsel, die klopt helemaal. Voor het gemak hieronder ook de afmetingen:

Afmetingen (BxHxD) zonder handvat
595 x 825 x 575 mm

Afmetingen (BxHxD) met handvat
595 x 825 x 625 mm

Beantwoorden

5 december 2018 om 19:39
1carus Gebruiker

Hebben alle kasten een systeem dat de planken uitgeschoven kunnen worden? En zo ja, zijn deze allemaal gelagerd?

Beantwoorden

6 december 2018 om 09:31

Beste Icarus,

Alle wijnkilmaatkasten hebben uitschuifbare planken, deze zijn gelagerd.

Daarnaast heeft een aantal modellen 1 presentatieplank, deze is te kantelen zodat de flessen beter zichtbaar zijn.

Dit betreft de Wnechef Pro/Winecomfort Smart modellen.

Beantwoorden

5 december 2018 om 21:01
MrWitt Gebruiker

Ik lees weinig over in hoeverre de kasten trillingsvrij zijn? Wat kan je daar over kwijt? Ik ben geinteresseerd in de winechef pro 40

Beantwoorden

6 december 2018 om 09:49

Goedemorgen MRWitt,

De compressors in deze kasten (o.a. ook de WineChef Pro 40) hebben een trillingsverminderende bevestiging, dit zorgt voor meer rust voor de wijn.

Alle getoonde Caso modellen zijn wijnklimaatkasten, geschikt om wijnen op de juiste temperatuur te bewaren en uit te serveren, wil je echter wijnen langdurig, lees 10-20 jaar, laten rijpen zijn daar ook speciale wijnbewaarkasten voor. deze zijn te herkennen aan een dichte deur (geen glas) hebben vaak een winterstand en zijn meer trillingsvrij dan de wijnklimaatkasten. (ook voor trilling van buitenaf)

Dus het is maar net hoe lang en met welk doel je de wijnen wil opslaan welke kast daarbij past.

Beantwoorden

6 december 2018 om 12:51
reddutchie Gebruiker

Ik heb een vraag over : Caso WineDuett 12 Wijnklimaatkast

Kunnen in beide zones de speciaalbierflesjes rechtop staan? Is daar genoeg ruimte voor? Wat is de hoogte per zone?

Ivm het gist in de fles is het beter om de meeste speciaalbieren staand te bewaren.

Alvast bedankt voor Uw reactie

Beantwoorden

6 december 2018 om 14:10

Hi reddutchie,

Aangezien de WineDuett 12 maar 52 cm hoog is, raden wij dit niet aan. We zouden u dan aanbevelen om naar een groter model te kijken.

Beantwoorden

6 december 2018 om 13:16
udouble Gebruiker

Beste,

Er passen 180 flessen in de Pro 180. Op de foto staan maar zes planken. Worden er dus ook een 30-tal meegeleverd, om 180 flessen te kunnen leggen?

Thx.

Beantwoorden

6 december 2018 om 13:19
udouble Gebruiker

Correctie: 20-tal planken x 9 flessen per plank, vermoed ik. Gezien de afmetingen, betekent dat dat er per fles maar 5/6 centimeter voorzien is?

Beantwoorden

6 december 2018 om 14:19

Hi undouble,

Er zitten 6 planken bij de klimaatkast. Het ligt er net aan hoe je de kast wilt indelen. Om er 180 flessen in te krijgen, zal je moeten passen en meten. Bijvoorbeeld met stapelen, om en om leggen etc. Het is wel gebaseerd op bordeaux flessen.

Beantwoorden

6 december 2018 om 21:17
W. Altena Gebruiker

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.