16 april 2018 om 00:00
iBOOD

Xtorm Opladers

Xtorm Opladers
Fully charged

Of je nu rustig aan je bureau aan het werk bent, in het vliegtuig zit voor vakantie of simpelweg aan het pendelen bent, aan één iets moet je niet denken: dat je apparatuur plotseling leeg is. Met de verschillende powerbanks en accessoires van Xtorm in deze Flash Sale, zal dat probleem in ieder geval niet meer voorkomen.

16 april 2018 om 08:08
MauriceSmit Gebruiker

‘Laadt een smartphone tot twee keer op’

Dat is niet vaak ????

Beantwoorden

16 april 2018 om 08:33
gekidoku Gebruiker

Ze bedoelen waarschijnlijk dat wanneer de power bank vol is hij 2x je telefoon op kan laden en dat je hem vervolgens middels zon/ stroom weer vol moet maken

Beantwoorden

16 april 2018 om 08:35
Moderator Jim Moderator

Jij snapt m ;-).
Je kan hem inderdaad dan tot twee keer opladen met een volle powerbank.

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

16 april 2018 om 09:47
freeclimb Gebruiker

Misschien ook nog de XTorm zonnepanelen aanbieden? Die zoek ik nog…

Beantwoorden

16 april 2018 om 11:21
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen freeclimb,

Je kunt altijd de inkopers tippen op het tip iBOOD forum en wie weet komen die ook een keer voorbij. Voor het forum klik hier

Beantwoorden

16 april 2018 om 09:58
blackfin Gebruiker

Vorige keer Xtrom extreme powerbanks gekocht, opgegeven capaciteit is sterk overdreven doe er maar 30 a 40% vanaf.

Beantwoorden

16 april 2018 om 11:23
Vivivi Gebruiker

Powerbanks verliezen altijd een deel van hun capaciteit als ze een device opladen. Dus is niet gek dat het ook hier het geval is :)

Beantwoorden

16 april 2018 om 12:13
blackfin Gebruiker

Hoi Vivivi, ik ben mij daarvan bewust, de omzetting van energie gaat met een beperkte efficiëntie.  De door mij genoemde powerbank van Xtorm zou 10000mAh zijn, deze is opgebouwd met 3 stuks 18650 cellen. Per stuk zou de capaciteit dus rond de 3333mAH moeten zijn, dit is absoluut mogelijk hoewel de bovengrens voor 18650 cellen rond de 3500mAh ligt.

Ik heb een telefoon met een accu capaciteit van 2000mAh en deze kan in nog geen drie keer opladen met met Xtorm Extreme 10000mAh. Stel ik ga uit van een omzetter efficiëntie van 90% wat voor deze toepassing met moderne spanningsregelaars goed mogelijk is en ik heb deze verliezen in de power bank en de telefoon dan mag ik de netto capaciteit vermenigvuldigen met 0,9 x 0,9 = 0,81. Een powerbank van van 10000mAh zou dan een netto capaciteit van 8100mAh moeten hebben. Ik haal echter net geen 5000mAh, ik heb twee van deze powerbanks en beiden geven ze hetzelfde resultaat. Ter referentie Ibood heeft ook een ‘goedkope’ powerbank van 8000mAh aan mij verkocht en deze presteert een stuk beter dan het Xtorm exemplaar, dit model heeft een LiPo cell en laad mijn telefoon 3 maal op.

Overige ervaringen met Xtorm, van 1 van de powerbanks is ook een LED-je kapot, was voor mij onvoldoende reden om het product te retouneren, de rubberen beschermhoes begint te lubberen. De bijgeleverde kabels zijn wel van uitstekende kwaliteit.

Ibood beweert dat je met de vandaag aangeboden powerbank van 18000mAh wel 9 keer je smartphone kan opladen, klopt niet want tegenwoordig hebben smartphone bijna allemaal een batterijcapaciteit boven de 2000mAh en er ook nog rekenschap gehouden moet worden met de conversieverliezen (de genoemde factor 0,8), dus mocht deze powerbank zijn uitgerust met een 18000mAh accu dan kun je daar uiterlijk (18000mAh x 0,8 / 2500mAh) = 5,5 keer je telefoon mee opladen.

Beantwoorden

16 april 2018 om 23:55
Moderator Paul Moderator

Hou ook rekening met factoren zoals: 
-  je kunt een powerbank niet volledig “leeghalen” tot 0% om de batterij niet te beschadigen 
-  meestal wordt een telefoon opgeladen terwijl die aanstaat en misschien ook gebruikt wordt, waardoor er meer energie nodig is om de telefoon weer op 100% te krijgen

Beantwoorden

17 april 2018 om 13:34
Tina000 Gebruiker

Enkel leverbaar in Nederland ???

Beantwoorden

17 april 2018 om 13:38
Moderator Bas iBOOD Moderator

Ze zijn ook leverbaar in België. Klik hiervoor helemaal onderin beeld op het Belgische vlaggetje óf klik op deze link: http://www.ibood.com/electronics-be/nl/flash-sales/36091/3352/xtorm-opladers/

Beantwoorden

17 april 2018 om 13:47
Tina000 Gebruiker

thanks

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.