12 januari 2018 om 00:00
iBOOD

Venz Multimedia

Product expert aanwezig

Venz Multimedia
Jouw home-entertainment-set-up

Ja, de dagen zijn flink kort en donker. En dan is natuurlijk niets zo fijn als een mooie film of serie kijken op de bank met een kopje thee of chocolademelk. Een home-entertainment-set-up is daarbij een dikke pre. Maar mocht je die niet hebben dan heb je nu de kans om een alles-in-1-oplossing in huis te halen, van Venz!

Product Expert

De Venz Expert is alle dagen van de Flash aanwezig tussen 07:00 en 23:00. Je kunt bij hem terecht voor al je relevante vragen.

12 januari 2018 om 00:04
Official Product Expert Venz-Expert Official Product Expert

Hallo allemaal en welkom bij het forum voor de VENZ flash sales! Wij zijn straks weer vroeg bij u om alle vragen te beantwoorden, de producten zijn ruim omschreven maar zijn er zaken of werkingen die voor u onduidelijk zijn laat het ons dan weten, tot straks.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 00:06
kenny438 Gebruiker

Beste,

Ik heb een grote filmcollectie via de plex server op mijn nas. Ondersteund deze ook plex? Of de ds video app van synology?

Alvast bedankt.

Kenny

Beantwoorden

12 januari 2018 om 06:13

Goedemorgen, ja de V10, V10 Pro en V12 Ultra komen met Android en hierop werken zowel de Plex als de DS app, deze kunt u installeren op die modellen middels de volledige Google Playstore die erop zit.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 07:11
Roel86 Gebruiker

Goedemorgen,

Bij de een flash sale augustus 2017 heb ik de V12 gekocht omdat ook werd aangegeven dat Libreelec voor V12 in september 2017 zou uitkomen voor de Venz V12.

Nu een half jaar later is er nog geen Libreelec voor V12 gepubliceerd. Ik krijg de indruk dat dit destijds een leuk verkooppraatje was.

Erg jammer dat er verwachtingen worden geschept die niet kunnen worden waargemaakt. Had achteraf beter voor 100 euro goedkoper de Raspberry pi met openelec kunnen kopen (die overigens wel minder compleet is).

Beantwoorden

12 januari 2018 om 07:16

Goedemorgen, uw gevoel is duidelijk en dat hebben wij ook daar wij in deze helaas afhankelijk zijn van Team LibreELEC om de officiele S912 volledig ondersteunende software te leveren, zij daarintegen zijn weer afhankelijk van Amlogic (chip maker) die de volledige codering vrij moet geven en dat is pas zeer recent gebeurd. Dus het is echt geen “verkooppraatje” geweest maar het is afwachten op Team LibreELEC wat daarintegen een opensource software partij is die wij niet sneller kunnen laten rennen door bv. geld te geven :) Wij hebben contact met u en houden u op te hoogte over de ontwikkelingen.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 07:21

Op zowel onze Facebook pagina als ook op onze speciale LibreELEC firmware pagina: http://venztech.com/le zullen wij publiceren zodra er nieuws over is.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 07:13
barry2310 Gebruiker

Hoe kan deze mediaspeler overweg met h265 bestanden en in playback? als ik 4K bestanden vanaf mijn Synology NAS naar deze mediaspeler (kodi) wil streamen loopt dit dan soepel?

Beantwoorden

12 januari 2018 om 07:14
barry2310 Gebruiker
12 januari 2018 om 07:18

Goedemorgen, ja als u een goede netwerk verbindng heeft met mininaal 20mb/s download snelheid dan werkt het afspelen prima met de V10 Pro icm H.265 afspelen over de Kodi app.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 08:29
Angelo Antinoro Gebruiker

Streamt deze Netflix ondertussen in HD of nog steeds SD?

Beantwoorden

12 januari 2018 om 08:50

Goedemorgen, de Netflix app op V10, V10 Pro en V12 Ultra streamt nu in Android 6.0.1. in SD. Volgende maand zullen wij voor de V10 Pro en V12 Ultra een Android 7 firmware lanceren die draait op Widevine level 1 DRM support en daarmee Netflix op 1080p laat afspelen.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 09:03
rotes Gebruiker

komt er nog een update voor de V10 4K naar een hogere androidversie ?

Beantwoorden

12 januari 2018 om 09:10

Goedemorgen, voorlopig draait Android 6 het meest stabiel op de V10. Achter de schermen werken wij er wel aan dat Android 7 er voor geschikt word dus de updates blijven sowieso komen maar wij zullen ten alle tijden alleen firnware en Android versie updates uitbrengen wanneer wij er zeker van zijn dat alles stabiel werkt, dat doen wij zo vanaf de start en scheelt de gebruiker een hoop frustratie ;)

Beantwoorden

12 januari 2018 om 09:20
StefanOD Gebruiker

Goedemorgen, Op mijn Sony Televisie draait ook Kodi het werkt perfect enige wat niet werkt is aanpassen van de naam of verwijderen van bestanden. Dit zal een beperking zijn bij Smart TV. Dit kan (rename and delete files)  neem ik aan wel met een mediaplayer?

Beantwoorden

12 januari 2018 om 09:36

Goedemorgen, met een media speler van VENZ heeft u inderdaad volledige controle over bestanden in de Kodi mediacenter app.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 10:57
DikkieDick Gebruiker

Kan ik Airmouse / Toetsenbord (VZ-RK-1) ook gebruiken op een Samsung Smarttv? Of is deze alleen geschikt voor de Venz mediaspeler? Heb er nu wel een bedraad toetsenbord aan hangen, maar is niet altijd even praktisch. ;-)

Beantwoorden

12 januari 2018 om 11:33

Goedemorgen, zowel de VZ-RK-1 als de VZ-KB-4 werken met Smart TV, PC, Media spelers en zelfs game console.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 12:29
johnberg51 Gebruiker

Citaat productexpert:

wij in deze helaas afhankelijk zijn van Team LibreELEC om de officiele S912 volledig ondersteunende software te leveren, zij daarintegen zijn weer afhankelijk van Amlogic (chip maker) die de volledige codering vrij moet geven en dat is pas zeer recent gebeurd

Citaat LibreElec forum:

Amlogic has not released fbdev Mali libraries and has no plans to release them.
If you consider buying a device for LE, do not buy Amlogic S912!

@productexpert:

Bedoelt u echt dat die fbdev Mali libraries zeer recent zijn vrijgegeven?

Daar zullen veel mensen blij mee zijn.

Op het LE forum lees ik daar nog niets over.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 12:50

Bedankt voor uw toevoeging, welke exacte codering er is vrijgegeven durf ik nu niet te zeggen, wij kunnen dit wel nagaan bij onze engineers die rechtstreeks in contact staan met Team LE en Amlogic, mocht dat in detail tijdens deze 3 dagen nog zijn dan zullen wij daar het eea over schrijven. Wat wij wel gehoord hebben en wat voor ons als VENZ het belangrijkste is is dat er schot in de zaak zit aangaande officiele S912 ontwikkeling en ons snelle updates beloofd zijn, VENZ werkt niet met porteringen zoals er tot heden voor S912 ontwikkeld zijn maar puur en alleen met volledige officiele firmwares. Wij zullen alle gebruikers op de hoogte houden middels de VENZ facebook pagina: http://facebook.com/venztech en de LE support pagina: http://venztech.com/le

Beantwoorden

12 januari 2018 om 13:08
wbree Gebruiker

Zelf heb ik de V10 Pro en V12 Ultra. De V10Pro staat de aangepaste firmware zodat ik LibreElec kan gebruiken met Kodi. Op zich prima apparaat waar ook 4K op draait, maar in combinatie met HD audio (DTS-HD, TrueHD, Atmos) stokt het af en toe. Alles is bedraad (1Gb- CAT5e) aangesloten op een NAS.

Voordeel van de V12 is dat er snel tussen de diverse app’s geschakeld kan worden. Met de V12 gebruik ik ook Kodi (versie 17.6), maar daar heb ik vanaf het begin problemen met 4K (UDH) materiaal. Het beeld is flets en lijkt zwarting te hebben verloren. Alle instellingen al probeert en dit ook aan de serviceteam (welke overigens snel en behulpzaam is) gemeld, maar tot op heden nog niet verholpen. Zou bijna denken de dit ook nooit zal werken zonder firmware/software aanpassing.

Voorbeeld van een foto van het beeld zoals je dat ziet. Naast dat het beeld zelf flets is zijn de gebruikelijke zwarte balken ook grauw/grijs.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 13:53

Bedankt voor uw toevoeging, ik heb even de laatste communicatie tussen u en onze support desk nagekeken en zie dat er 4K UHD content is bij u die wel goed weergegeven word alleen bent u die wellicht vergeten te noemen ;) Ik vernoem dit even aangezien het aan uw reactie net lijkt of de V12 Ultra niet goed 4K UHD af zou spelen terwijl als ik door de support mail op V12 Ultra kijk en terug lees u werkelijk de enige bent die dit fenomeen heeft met de V12 Ultra, indien u dat niet gelooft nodigen wij u graag uit bij onze VENZ experience center, en samen met Bart of Rob die u meermaals gesproken heeft kennis te maken en samen de mails van de Europese V12 Ultra gebruikers die zich bij ons gemeld hebben terug te lezen, geen probleem. Wellicht sowieso een keertje leuk voor u aangezien u een ervaren VENZ gebruiker bent sinds 2015.

Wellicht kunt u op afstand met onze support mensen eens gaan kijken bij welk type bestandscodering/rip info van bestanden het wel goed gaat bij u en welke niet. Het fletse beeld bij afspelen van bepaalde UHD 4K content kan aan verscheidene zaken liggen die buiten de V12 Ultra om gaan, wij willen u best verder ondersteunen om samen met onze experts te kijken waarom bepaalde films flets afspelen en andere gewoon goed.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 14:10
wbree Gebruiker

Het klopt, er is inderdaad één bestand geweest (n=1) die wel leek goed te gaan. Echter 99% tot nu toe niet. Vandaar de melding om zo transparant mogelijk te zijn. Ik hoop echt dat er andere gebruikers zijn die wel een goed beeld hebben bij het afspelen van UHD bestanden want dat geeft weer hoop. Wellicht dat er vandaag nog gebruikers reageren. Zou misschien een idee zijn om een forum te hebben waar ervaringen kunnen worden uitgewisseld.

Er zijn ook wel andere probleempjes, maar die schuil ik vooralsnog onder de complexheid van de materie en zijn ook niet reproduceerbaar. Ik ga na mijn vakantie hier weer verder in duiken en zal dan zeker weer met een van uw collega’s in overleg gaan. Nogmaals aan de bereidwilligheid heeft het nooit gelegen.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 14:26

OK, alvast een fijne vakantie en wij hebben graag weer contact zodra u terug bent :)

Beantwoorden

12 januari 2018 om 16:45
crackdown Gebruiker

Mag ik opmerken dat uw antwoorden en support mij een erg warm gevoel geven?! Chapeau voor deze expert. Al diverse venz boxen gekocht via iBood en ook wel bij de concurrent maar hier is de support echt onovertroffen.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 17:58

Hier doen wij het voor, dankuwel! Fijne avond nog!

Beantwoorden

12 januari 2018 om 20:00
johnberg51 Gebruiker

Zijn toevallig toch geen 4K films met HDR metadata die op de een of andere manier niet verwerkt worden. Want dan heb je ook een heel flets contrastloos beeld.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 22:58
wbree Gebruiker

Wellicht. Veel UHD films worden met HDR weergegeven.

Zegt onderstaande media-info je iets.

Video
ID                                       : 1
Formaat                                  : HEVC
Formaat/Info                             : High Efficiency Video Coding
Formaatprofiel                           : Main 10@L5.1@High
Codec-ID                                 : V_MPEGH/ISO/HEVC
Duur                                     : 2 h 2 min
Bitrate                                  : 13,1 Mb/s
Breedte                                  : 3 840 pixels
Hoogte                                   : 1 600 pixels
Beeldverhouding                          : 2,40:1
Frameratemodus                           : Constant
Framerate                                : 23,976 (24000/1001) FPS
ColorSpace                               : YUV
ChromaSubsampling/String                 : 4:2:0 (Type 2)
BitDepth/String                          : 10 bits
Bits/(Pixel*Frame)                       : 0.089
Stroomgrootte                            : 11,2 GiB (71%)
Gebruikte encoderbibliotheek             : x265 2.5+27-0e168bdeb48b:[Windows][GCC 6.2.1][64 bit] 10bit
Instellingen codering                    : cpuid=1173503 / frame-threads=4 / numa-pools=16 / wpp / no-pmode / no-pme / no-psnr / no-ssim / log-level=2 / input-csp=1 / input-res=3840×1600 / interlace=0 / total-frames=176062 / level-idc=51 / high-tier=1 / uhd-bd=0 / ref=4 / no-allow-non-conformance / repeat-headers / annexb / aud / hrd / info / hash=0 / no-temporal-layers / no-open-gop / min-keyint=1 / keyint=24 / bframes=4 / b-adapt=2 / b-pyramid / bframe-bias=0 / rc-lookahead=25 / lookahead-slices=4 / scenecut=40 / no-intra-refresh / ctu=64 / min-cu-size=8 / rect / no-amp / max-tu-size=32 / tu-inter-depth=1 / tu-intra-depth=1 / limit-tu=0 / rdoq-level=2 / dynamic-rd=0.00 / no-ssim-rd / signhide / no-tskip / nr-intra=0 / nr-inter=0 / no-constrained-intra / no-strong-intra-smoothing / max-merge=3 / limit-refs=3 / limit-modes / me=3 / subme=3 / merange=57 / temporal-mvp / weightp / no-weightb / no-analyze-src-pics / deblock=-3:-3 / no-sao / no-sao-non-deblock / rd=4 / no-early-skip / rskip / no-fast-intra / no-tskip-fast / no-cu-lossless / no-b-intra / no-splitrd-skip / rdpenalty=0 / psy-rd=2.00 / psy-rdoq=1.00 / no-rd-refine / analysis-reuse-mode=0 / no-lossless / cbqpoffs=0 / crqpoffs=0 / rc=crf / crf=17.0 / qcomp=0.60 / qpstep=4 / stats-write=0 / stats-read=0 / vbv-maxrate=160000 / vbv-bufsize=160000 / vbv-init=0.9 / crf-max=0.0 / crf-min=0.0 / ipratio=1.40 / pbratio=1.30 / aq-mode=1 / aq-strength=1.00 / cutree / zone-count=0 / no-strict-cbr / qg-size=32 / no-rc-grain / qpmax=69 / qpmin=0 / no-const-vbv / sar=1 / overscan=0 / videoformat=5 / range=0 / colorprim=9 / transfer=16 / colormatrix=9 / chromaloc=1 / chromaloc-top=2 / chromaloc-bottom=2 / display-window=0 / master-display=G(13250,34500)B(7500,3000)R(34000,16000)WP(15635,16450)L(10000000,0) / max-cll=1000,510 / min-luma=0 / max-luma=1023 / log2-max-poc-lsb=8 / vui-timing-info / vui-hrd-info / slices=1 / opt-qp-pps / opt-ref-list-length-pps / no-multi-pass-opt-rps / scenecut-bias=0.05 / no-opt-cu-delta-qp / no-aq-motion / hdr / hdr-opt / no-dhdr10-opt / analysis-reuse-level=5 / scale-factor=0 / refine-intra=0 / refine-inter=0 / refine-mv=0 / no-limit-sao / ctu-info=0
Default                                  : Ja
Forced                                   : Nee
colour_range                             : Limited
colour_primaries                         : BT.2020
transfer_characteristics                 : PQ
matrix_coefficients                      : BT.2020 non-constant
MasteringDisplay_ColorPrimaries          : R: x=0.680000 y=0.320000, G: x=0.265000 y=0.690000, B: x=0.150000 y=0.060000, White point: x=0.312700 y=0.329000
MasteringDisplay_Luminance               : min: 0.0000 cd/m2, max: 1000.0000 cd/m2
MaxCLL                                   : 1000 cd/m2
MaxFALL                                  : 510 cd/m2

Beantwoorden

12 januari 2018 om 23:04
wbree Gebruiker

Speel je favoriete films, series en meer af via de Venz V12 ULTRA Android Media Streamer. Tal van ondersteunde audio- en videobestanden, voorzien van Android en geschikt voor 4K-beeld, HDR, 3D én HD audio.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 23:09

Bedankt voor de aanvulling, wat ik mij afvraag is bij uw opstelling hoe de bestanden afspelen in verschillende apps dus niet alleen over Kodi maar hoe spelen ze af met MX Player en SPMC bijvoorbeeld, ziet u daarin verschil?

Beantwoorden

13 januari 2018 om 00:15
johnberg51 Gebruiker

Ondersteunt je TV wel HDR, dat is wel een eerste vereiste natuurlijk mocht het hem daar inzitten.

Heb dit probleem van flets beeld ook ooit gehad op mijn oudere LG TV, maar op mijn nieuwe Oled met HDR knallen de kleuren er uit met dezelfde film.

Ik heb ook een Amlogic S912 player met LibreElec en Android (dual boot) en die S912 geeft altijd HDR door of deze op LE of Android staat maakt niet uit.

Zie iets van BT2020 staan en dat duidt voor zover ik weet op HDR.

Beantwoorden

13 januari 2018 om 00:41
johnberg51 Gebruiker

De S912 stuurt HDR metadata door via hdmi (moet hdmi 2.0 zijn) en een HDR geschikte TV maakt hier een mooi beeld van. Op een gewone TV is het niet om aan te zien.

Je hebt ook mediaplayers (b.v. Dune) die het HDR proces in de player zelf verwerken, maar dan krijg je een soort surrogaat HDR wat niet kan tippen dan als het door de TV verwerkt wordt. In het laatste geval maakt het niet uit wat voor TV eraan hangt.

Beantwoorden

13 januari 2018 om 09:21
wbree Gebruiker

Even nog wat getest.

Op de V12 Ultra zowel met SPMC als VLC hetzelfde probleem (washed out colors). Met mijn V10 Pro met LibreElec op dezelfde TV geen enkel probleem. Ook met een VTEN (CloudMedia) werkt het allemaal goed en heb ik perfect beeld.

Overigens is mijn TV een Samsung UE55HU7500, voor zover ik weet niet per se geschikt voor HDR, maar kennelijk geen probleem zoals vermeld. Tussen de mediaspeler en TV zit een DENON AVR-X6200 receiver.

@johnberg51: Is jou Amlogic S912 ook van Venz of een andere fabrikant?

Is het de combinatie met Android 6.01 zijn? Of een exemplarisch probleem?

Beantwoorden

13 januari 2018 om 12:31
johnberg51 Gebruiker

@Wbree

Die Samsung TV van jou ondersteunt geen HDR

De mediainfo wijst er toch wel op dat het om een HDR film gaat.

Speelt de V10 Pro met LibreElec dezelfde film wel met de juiste kleuren af?

Was er niet een film die wel goed afgespeeld werd?

V12 Pro draait nog op Android?

Het is moeilijk om te zeggen of het hier om een HDR coderings probleem gaat.

Je zou kunnen proberen om de V12 een keer bij een vriend of kennis aan een TV te hangen die wel HDR ondersteunt.

Ikzelf heb een cheap Amlogic S912 China model (H96 pro plus), de procuctexpert zal dit wel helemaal afkraken, maar werkt prima.

Deze draait op een alternatieve LibreElec en Android 7 zie Forum LibreElec Kszaq.

Heb je al geprobeerd of je iets kunt wijzigen aan kleurinstellingen 10 bit color en zo?

Dit moet in ieder geval in de TV, (hdmi instellingen) maar in de box zijn er ook instellingen.

Beantwoorden

13 januari 2018 om 13:02
wbree Gebruiker

@johnberg51

Het zit hem inderdaad in het HDR deel. Kennelijk kan dit apparaat/Kodi-versie BT.2020 niet omzetten naar BT.709. Gelukkig heb ik nog meer keuzes aan hardware, maar had liever gehad dat ik met één apparaat aan de slag kon zijn.

Onderstaande overzicht is de info van een UHD stream die wél afspeelt.

Video
ID                                       : 26
Formaat                                  : HEVC
Formaat/Info                             : High Efficiency Video Coding
Formaatprofiel                           : Main 10@L5@Main
Codec-ID                                 : V_MPEGH/ISO/HEVC
Duur                                     : 1 h 41 min
Bitrate                                  : 15,7 Mb/s
Breedte                                  : 3 840 pixels
Hoogte                                   : 2 160 pixels
Beeldverhouding                          : 16:9
Frameratemodus                           : Constant
Framerate                                : 24,000 FPS
ColorSpace                               : YUV
ChromaSubsampling/String                 : 4:2:0
BitDepth/String                          : 10 bits
Bits/(Pixel*Frame)                       : 0.079
Stroomgrootte                            : 11,1 GiB (98%)
Titel                                    : English
Taal                                     : Engels
Default                                  : Ja
Forced                                   : Nee
colour_range                             : Limited
colour_primaries                         : BT.709
transfer_characteristics                 : BT.709
matrix_coefficients                      : BT.709

Beantwoorden

13 januari 2018 om 13:17

Bedankt voor deze aanvulling, het is een mooi gegeven om elkaar vooruit te helpen in ieders thuis bioscoop ervaring. De H96 Pro zal ik zeer zeker niet afkraken hier als model, het enige dat ik erover kan zeggen over dat model of andere “cheap” aliexpress boxen is dat er zoveel namaak is van bepaalde  ”open design” modellen en dat er vaak gebruik word gemaakt van refurbished onderdelen door assemblage traders die de boxen dan voor een schijntje terug op de markt brengen, geeft vaak een fout gevoel aan de consumenten in Europa over “Chinese kwaliteit” en trekt men 1 lijn. Inmiddels zijn wij als VENZ 2,5 jaar verder in Europa en vertrouwt men op de kwaliteit en functionaliteit, maar zeker met de eerste deals als VENZ op ibood in 2015 hoorden we toch vaak “is weer zo’n Chinees” of “ik vind een goedkopere box op ali” gelukkig zijn die tijden achter ons en is het overduidelijk gebleken dat het nut heeft om een VENZ in Nederland te kopen die 3 jaar garantie heeft, met de beste en nieuwste componenten geleverd word en daarbij functioneel volledig Europees/Nederland is ingesteld met de werking van apps etc…en is er een vraag voor ondersteuning is er gewoon een Nederlandstalige helpdesk :)

Beantwoorden

13 januari 2018 om 19:41
johnberg51 Gebruiker

Sorry product expert:elke keer komt dit weer terug maar van het begrip refurbished onderdelen snap ik echt helemaal niets. hoe moet je zo’n S912 of Mali T-820 chip gaan refurbishen? Bij de S905 heb je een betere X en mindere W versie. Misschien heeft dat er iets mee te maken. Ik denk dat die Chinese boxjes goed zijn voor de echte hobbyisten.

Maar ik denk ook wel dat de gemiddelde Nederlander beter uit is met een Venz gezien het goede support, vergeet niet er zijn fora over volgeschreven m.b.t mediaboxen.

Dus als Nederlander ( de oudere onder ons kennen het nog) ” HET HAGELT GROTE KORRELS VENZ”

Beantwoorden

14 januari 2018 om 07:07

Goedemorgen, gelukkig heeft de andere Venz die van De Ruijter ons erkend als zijnde VENZ als merk voor elektronica en hebben wij ons trademark uit Azie hier in gebruik kunnen nemen :)

Mbt refurbished, wij zullen in de nabije toekomst een filmpje maken op ons Youtube kanaal met de verschillen en bewijs van refurbished onderdelen in bepaalde boxen die de rondte doen bij de hobbyisten verkopers en daarmee aantonen waarom men die boxen niet kan vinden bij de etail en retail in Nederland, heeft alles te maken met certificering, kwaliteit en garanties.

Beantwoorden

14 januari 2018 om 14:00
Binnenmars Gebruiker

Blablabla binnenkort, blablabla nabije toekomst, blablabla komt eraan. Vorig jaar Venz V10 hier gekocht, in gebruik haperingen (lag) waaraan ik mij erg stoor.  Mail voor beloofde open elec: nooit beantwoord. Toen heb ik het apparaat maar onder RMA teruggestuurd. In een volgende verkoop hier bij iBood opmerking gekregen dat er een apparaat geretourneerd was zonder problemen. Prima hoor, voor hetzelfde geld een Sunvell T95Z plus gekocht bij Ali met Amlogic S912 ipv S905. Refurbished? Geen idee, in ieder geval niet zo verkocht en wat veel belangrijker is: Dat ding speelt tadeloos!

Beantwoorden

14 januari 2018 om 15:55

Goedemiddag, totaal geen blabla hoor, gewoon feiten en bewijzen. Uw case komt mij niet bekend voor maar als u LibreELEC zoekt of zocht voor een V10 dan is daar sinds mei 2017 deze support pagina voor: http://venztech.com/le/ erg vreemd toch dat u dat niet wist of gehoord heeft vorig jaar daar wij deze  link vorig jaar naar alle gebruikers die hierom gevraagd hadden ook hebben gemaild. Als u nu blij bent met uw huidige box wens ik u daar veel plezier mee.

Beantwoorden

14 januari 2018 om 20:50
Binnenmars Gebruiker

Dat u een beperkt geheugen heeft is mij bekend:

http://extra-nl-nl.forum.ibood.com/products/61053-170523/venz-v10-pro-4k-media-streamer/comment-page-2/

Na deze post verbaast mij het ook niet dat mailtjes u niet bekend voorkomen. U moet het allemaal maar opslaan in uw grote Venz duim.

Beantwoorden

14 januari 2018 om 21:28

Sorry maar de toon die u nu aanslaat vind ik niet erg passen in dit forum “beperkt geheugen” “Venz duim” Zoals mijn collega destijds aangaf zijn uw mails nooit bij ons aangekomen maar willen wij u wel graag helpen, had u ons maar gebeld toen er geen antwoord op de mails kwam dan hadden wij u destijds direct kunnen helpen. Mocht u alsnog met die V10 in uw maag zitten belt u dan morgenmiddag even tussen 1 en 5 en vraag naar Bart, dat ben ik.en zal ik u persoonlijk te woord staan om dit uit te praten en samen een oplossing vinden – 076-7110391

Beantwoorden

12 januari 2018 om 17:00
tremendous Gebruiker

Zijn de mediaspelers ook met een app op je smartphone of tablet te bedienen zodat je je tv niet aan hoeft te zetten als je alleen muziek wil afspelen?

Beantwoorden

12 januari 2018 om 17:06

Goedemiddag, voor het gebruik met een Android telefoon is die er al alleen voor iOS nog niet. De app in de playstore genaamd “remote ime” werkt icm de VENZ spelers.

Beantwoorden

13 januari 2018 om 00:18
tremendous Gebruiker

Ik denk ik ga even kijken, maar helaas kan ik geen geschikte app vinden als ik zoek op “remote ime”.

Beantwoorden

13 januari 2018 om 00:23

mail ons aub op support.eu@venztech.com dan kunnen wij u van instructies voorzien.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 17:40
BazzyT Gebruiker

Ik probeer een V12 af te rekenen met Visa, maar de betaling komt er niet door. Is er een storing bekend?

Beantwoorden

12 januari 2018 om 17:59

ibood moderator aub?

Beantwoorden

12 januari 2018 om 19:31
Moderator Niek Moderator

Hallo BazzyT,

Is het bestellen inmiddels gelukt? Wat kan helpen:

- Cookies verwijderen
- Andere browser proberen
- Opnieuw inloggen

Beantwoorden

12 januari 2018 om 19:52
BazzyT Gebruiker

Is gelukt.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 20:26
Moderator Niek Moderator

Hallo BazzyT,

Fijn om te horen! Veel plezier met je aankoop en een fijn weekend :-)

Beantwoorden

12 januari 2018 om 23:13
vitamineplus Gebruiker

welke afstands bediening is nou fijner ?

Toetsenbord/Muispad lijkt fijner in de hand maar er zit geen gyro in zoals de basic..

Beantwoorden

13 januari 2018 om 00:24

geen gyro wel een mousepad waarmee u de cursor op beeld rond laat gaan (zoals bij een laptop mousepad)

Beantwoorden

13 januari 2018 om 18:47
vitamineplus Gebruiker

Dat snap ik… Bedankt voor de top advies!..

Beantwoorden

13 januari 2018 om 08:28
Janhunt Gebruiker

Kan ik hierop ook de app installeren van Xs4all of KPN om tv te kijken.  Nettv.  Werkt dit dan.

Beantwoorden

13 januari 2018 om 11:08

Goedemorgen, jazeker dat werkt goed op de V10, V10 Pro en V12 Ultra. Even app uit de playstore installeren, inloggen met uw abo gegevens en kijken maar.

Beantwoorden

13 januari 2018 om 09:15
Maite68 Gebruiker

Krijgen de WiFi MultiRoom speakers straks ook nog AirPlay 2 update?

Beantwoorden

13 januari 2018 om 11:09

Goedemorgen, ja dat zal zeker gebeuren, die update word OTA naar de speakers gestuurd, hoeft u zelf alleen in de Aplay app straks te bevestigen dat u de update accepteerd.

Beantwoorden

13 januari 2018 om 11:23
Goudzoeker Gebruiker

Kan ik op de V10 ook moeiteloos de Kodi18 die er aan komt installeren ?

Beantwoorden

13 januari 2018 om 11:33

Goedemorgen, zeer zeker en daarbij zullen wij direct na de release van een Kodi update naar versie 18 zelf een OTA firmware update sturen naar alle spelers met de laatste nieuwe app versie.

Daarnaast zal onze volgende LibreELEC update ook plaats vinden zodra Kodi 18 uit is.

Beantwoorden

13 januari 2018 om 11:48
Pindox Gebruiker

Is dit een geroot android device? Ik vraag het omdat ik eventueel Yelo TV van Telenet zou willen kijken (via de android app), maar die doet moeilijk op rooted devices

Beantwoorden

13 januari 2018 om 12:09

Goedendag, speciaal voor onze Belgische VENZ gebruikers van een V10, V10 Pro of V12 Ultra hebben wij unrooted firmware die wel met de Belgische tv apps werken, zie de download instructies hier: http://venztech.com/unrooted

Beantwoorden

13 januari 2018 om 12:10

Let wel op de internet aansluiting voor gebruik met de Yelo app, deze werkt alleen wanneer de VENZ op WiFi verbonden is :)

Beantwoorden

13 januari 2018 om 12:14
Pindox Gebruiker

Super! Bedankt voor het antwoord

Beantwoorden

13 januari 2018 om 13:02
Markusschnizer Gebruiker

Goede middag,

Werken de muispad/RC BASIC ook met een Venz K1+ ?

Beantwoorden

13 januari 2018 om 13:17

Goedemiddag, jazeker dat werkt prima!

Beantwoorden

13 januari 2018 om 17:24
A.Moens Gebruiker

Goedemiddag, hoe gaan deze spelers om met het automatisch wisselen van de uitgangs refreshrate op basis van de afgespeelde content? Ik begrijp uit wat reviews elders dat bijvoorbeeld de v10 dit niet zou kunnen vanuit/met bijvoorbeeld kodi? En hoe zit het met de audio uitvoer met de HD audio formaten in een pass through modus richting een receiver via HDMI? Voor de V12 staat er een tabel op de website, voor de overige modellen kan ik deze niet vinden. Werkt dit vlekkeloos want ook daar is wat negatieve berichtgeving over?

Beantwoorden

13 januari 2018 om 17:58

Goedenavond, de automatische refresh rate in Kodi is met de Android Kodi niet optimaal dat is zo bij Kodi 17 en een bekend verhaal, Kodi wil dit wel gaan fixen met de Kodi 18 update die er binnenkort aan zit te komen binnen de Android applicatie. Wanneer u hiervan afhankelijk bent kunt u altijd de LibreELEC voor V10 of V10 Pro installeren waarbij het wel goed werkt.

Aangaande HD audio passthrough op de V10 en V10 Pro werkt dit inmiddels wel goed, dit is zo sinds midden 2017, DTS en Dolby worden softwarematig doorgezet over HDMI wanneer u dit zo instelt in bijvoorbeeld Kodi passthrough instellingen.

Vaak word een bericht snel geschreven op bv. Tweakers zonder enig contact met ons of ervaring over instellingen maar nadien als het wel werkt niet meer gerectificeerd ;)

Beantwoorden

13 januari 2018 om 18:57

zie hierbij een overzicht van de HD audio ondersteuning van de V10 & V10 PRO gebaseerd op de huidige Android 6.0.1 firmware die erop staat

Beantwoorden

13 januari 2018 om 19:05

het plaatsen van een foto gaat niet lekker hier, excuses, maar ik heb hem wel even snel achter een link gezet voor u en andere om te zien hoe de HD audio ondersteuning verloopt nu bij de V10 & V10 Pro, zie hier:

http://venztech.com/v10-v10-pro-hd-audio-scheme/

Beantwoorden

14 januari 2018 om 07:11

Goedemorgen, vandaag is de laatste dag van deze VENZ flash deals. Tot vanavond 23.59h kunt u de VENZ producten met een fikse korting bestellen. Heeft u vragen? Stel ze hier en wij antwoorden zsm en zijn bij u tot de laatste minuut!

Beantwoorden

14 januari 2018 om 08:56
Markusschnizer Gebruiker

Beste product expert,

Komen er eigenlijk nog software updates voor de oudere modellen gebaseerd op de S905 ? Zoals de Venz K1+? Zo ja, hoe/waar kan ik de updates downloaden?

Beantwoorden

14 januari 2018 om 09:12

Goedemorgen, de K1 Plus beste firmware is nog altijd Android 5.1 en speelt daarmee alle mogelijke apps prima af. De K-series zitten niet in een OTA (over the air) update programma, dat is  er alleen voor de V-series modellen. Voor relevante firmware vragen voor de K-modellen  kunt u ons het beste mailen op support.eu@venztech.com

Beantwoorden

14 januari 2018 om 09:00
ahessler Gebruiker

Hallo expert, ik zie hier allemaal formules en ingewikkelde praat over instellingen en LibreELEC wat dat ook mag wezen.

Ik ben op zoek naar een goede mediaspeler om mijn films op af te draaien en iptv  te kijken op de camping.

Maar door al die technische praat hier begin ik te twijfelen en durf ik niet zo goed een aankoop te doen.

Mijn vraag is, moet ik technisch aangelegen zijn om zo’n apparaat te kopen en zo niet welke is dan geschikt voor mijn doel.

Ik snap wel wat hoor zoals apps plaatsen en een stream in kodi zetten enz. en wekt al jaren met dreambox.

Beantwoorden

14 januari 2018 om 09:25

Goedemorgen, bedankt voor uw bericht en goed dat u dit uitspreekt want ik kan mij indenken dat sommige berichtgeving het er uiterst technisch uit laat zien. Echter, de V10, V10 Pro en V12 Ultra komen standaard met onze super makkelijk te gebruiken Android firmware, Android zoals u dat ook op uw telefoon of tablet zou gebruiken. Box uitpakken, stroom aansluiten, HDMI naar TV, internet met kabel aansluiten of per wifi instellen in het instellingen menu (grote tegels, makkelijk te begrijpen) en dan is het voor u alleen nog een kwestie van te bepalen welke apps u wilt gebruiken, staat de app er nog niet op dan opent u simpelweg de Playstore op de VENZ logt u in met uw google account (net als op telefoon/tablet) zoek naar de app die u wilt, klik op installeren en klaar. Afspelen van uw eigen media bestanden ook heel makkelijk, USB opslag in de VENZ ga naar de tegel mediacenter en zie uw USB opslag, klik op de content en afspelen maar. Uiteraard kunt u ook uw media vanaf een ander netwerk apparaat afspelen op de VENZ, hiervoor is Kodi heel handig, u maakt daarmee een SMB koppeling en kunt zelfs eigen bibliotheken aanmaken. Wij hebben voor het gebruik van de Android spelers V10, V10 Pro en V12 Ultra ook een uitgebreidere handleiding beschikbaar die precies uitlegt welke tegel in uw scherm waarvoor dient, deze kunt u hier downloaden -

Beantwoorden

14 januari 2018 om 09:29

https://1drv.ms/b/s!Ak6PIvq2aAC7hpwZEwLvWDS-Ts0Z0g

Beantwoorden

14 januari 2018 om 09:32
ahessler Gebruiker

Dank voor uw antwoord alleen blijf dan nog de vraag welke het beste voor mijn doeleinde is, de V10, V10 PRO of de V12??

Beantwoorden

14 januari 2018 om 09:33
ahessler Gebruiker

Deze pagina op 1drv.ms kan niet worden gevonden

Er is geen webpagina gevonden voor het webadres:https://1drv.ms/b/s

HTTP ERROR 404

Beantwoorden

14 januari 2018 om 09:34
14 januari 2018 om 09:35
ahessler Gebruiker

Oeps met knip en plak lukt de pagina wel

Beantwoorden

14 januari 2018 om 09:36

voor uw gebruik, als u eigen media af wil spelen via USB opslag of netwerk en daarnaast apps wil streamen, streaming services als Netflix, YouTube, eigen IPTV etc.. dan is de V10 al prima te gebruiken en zal snel genoeg zijn.

Beantwoorden

14 januari 2018 om 09:39
ahessler Gebruiker

Ok……bedankt

Beantwoorden

14 januari 2018 om 09:40

graag gedaan, handleiding is duidelijk voor u om te zien dat het gebruik relatief simpel zal zijn?

Beantwoorden

14 januari 2018 om 09:50
ahessler Gebruiker

Ja hoor prima schrok alleen van al die techneuten hier maar lijkt mij een prima kastje

Beantwoorden

14 januari 2018 om 14:20
sipkes Gebruiker

Hallo, kunnen de spelers ook op scart uitgang van de tv  worden aangesloten.Wil via externe disk films afspelen en heb de smart functies niet nodig.

En welke zou het beste voor mijn situatie dan zijn , de v10 pro of de goedkopere broer .

Beantwoorden

14 januari 2018 om 14:54

Goedemiddag, middels een speciale AV kabel kunt u de V10 of V10 Pro (hebben een AV uit poort) aansluiten op de AV punten van een TV (rood, geel, wit tulp aansluitingen, heeft uw TV deze?) deze kabel kunt u bij ons kostenloos opvragen: support.eu@venztech.com en voor het afspelen van externe opslag en wat stream werk is de V10 prima voor u!

Beantwoorden

14 januari 2018 om 19:43
sipkes Gebruiker

Dag Expert , nog even over av kabel .

Is de ingang op de Venz dan mini jack met aan de andere kant de geel, rood en witte tulp .

Had die hier nog liggen , vandaar .

Beantwoorden

14 januari 2018 om 19:47

Goede avond, ja exact zo’n kabel maar…..er zijn 7 types en daarvan werken er 2 die lang genoeg zijn (17mm pin) en die zowel Audio als Video doorgeven, mocht uw AV kabel niet werken of niet goed dan laat het ons aub weten met uw adresgegevens erbij dan sturen wij die naar u op, geen probleem!

Beantwoorden

14 januari 2018 om 21:16
sipkes Gebruiker

Oké , dan toch maar het kabeltje aanvragen op bovengenoemd adres .Nog een vraagje voor de bestelling.

Kan ik de met Venz dan bijvoorbeeld ook NPO gemist bekabeld of via wifi bekijken?

Beantwoorden

14 januari 2018 om 18:41
bram_jong Gebruiker

Heeft de venz v10 een Apple music app?

Beantwoorden

14 januari 2018 om 19:14

Goede avond, deze kunt u op de V10 installeren vanuit de Google Playstore die er standaard in zit, de Apple Music app vereist minimaal Android 4.3 en de V10 draait op 6.0.1 dus dat werkt prima.

Beantwoorden

14 januari 2018 om 20:12
johnberg51 Gebruiker

Citaat productexpert:

Goedenavond, de automatische refresh rate in Kodi is met de Android Kodi niet optimaal dat is zo bij Kodi 17 en een bekend verhaal, Kodi wil dit wel gaan fixen met de Kodi 18 update

Dit is tenminste een eerlijk antwoord, in het verleden heb ik deze vraag ook meerdere malen gesteld en het zou allemaal opgelost zijn.

Kodi en Andoid gaan gewoon niet goed samen er zit gewoon een muur tussen de video uitvoer en Android.

Eerst zou Android 5 dit moeten oplossen en nu Kodi 18.0??

Android apps die het zouden moeten oplossen zoals TV Hz enzo werken ook al niet meer

Er is maar een redmiddel en dat is LibreElec, maar ja dan moet de benodigde informatie voor S912 wel door Amlogic worden vrijgegeven????

Voorlopig kun je op Android niets anders dan videouitvoer vast instellen op 24 Hz voor kijken naar het Hollywood gebeuren.

Youtube en  NPO gemist hebben dan framedrops,  iet om aan te zien.

Mijn advies koop een s905 box want daarop kan LibreElec geinstalleerd worden.

Er zijn weinig Android boxen die auto refresh kunnen hanteren, voor zover ik weet alleen maar de Nvidea Shield

Beantwoorden

14 januari 2018 om 20:31

Goede avond, de VENZ modellen hebben sowieso de frame rate detectie automatisch in de eigen  software en schakelen mee in de verversing in de eigen firmware, hier is hard aan gewerkt voor de huidige modellen en hier zal men geen drops of lags in zien, dit schakelt de box zelf bij zodat men de beste ervaring krijgt.  Heeft te maken met die Autoframe fix van Android die wij in de firmware wel verwerkt hebben zitten en vele andere boxen dus niet. Wij hadden het eerder over Kodi 17 Android en de refresh rate, dat is nog altijd niet optimaal geregeld in die app.

Beantwoorden

14 januari 2018 om 20:42
johnberg51 Gebruiker

Bedankt productexpert,

Heel positief want dit is echt een essential.

Waarom staat Venz dan nog niet in dit lijstje?

https://nl.hardware.info/reviews/7389/3/eminent-em7680-review-puike-player-testresultaten

Beantwoorden

14 januari 2018 om 20:44

Ten tijden van de HWI test van de V10 draaide deze nog op Android 5.1 zonder de Autoframe fix verwerkt in de firmware, de HWI test is een poos geleden. Wellicht moeten we weer eens gaan verversen met wat media aandacht in NL de komende maanden, ik ga dit intern bespreken.

Beantwoorden

14 januari 2018 om 21:47
jfaase Gebruiker

Beste productexpert,

Nog op de valreep: Hebben jullie de (Android) mediaplayers wel eens getest met de KPN Play app? Ik vind her en der wel info dat jullie bijv. Horizon Go testen, maar wellicht inmiddels ook andere apps?

Beantwoorden

14 januari 2018 om 21:53

Goede avond, jazeker wij testen alle gebruikelijke apps en meer. KPN Play werkt prima, Ziggo GO en de andere Nederlandse TV apps ook.

Beantwoorden

14 januari 2018 om 22:09
Djoox Gebruiker

Beste Expert,

Is de V5 goed genoeg om media bestanden te bekijken op zolder vanaf een pc die beneden staat? Alles is bekabeld dus niet via WiFi.

Beantwoorden

14 januari 2018 om 22:15

Goede avond, dat werkt prima, hij heeft een 100Mbs LAN netwerk poort. De V5 draait op Kodi en in Kodi kunt u via file nanager uw netwerk koppelingen maken dus ook zo met de PC beneden, als dat een windows pc is dan makkelijkste via SMB, meer info daarover vindt u op http://kodi.wiki

Beantwoorden

22 april 2018 om 20:16
Sony63 Gebruiker

Hallo Expert,

Er zijn weinig mediaplayers die kunnen tippen aan de de V12. MOoie specs. Maar ik heb hem helaas met tegenzin moeten terugsturen en wel voor de volgende redenen:

- geen Venz app of shortcut om direct met NAS synology te communiceren. De synology apps zijn omslachtig en niet optimaal om mee te werken.

- DLNA alleen video/music/foto’s. Andere files in netwerk (NAS) niet zichtbaar.

- V12 gaat niet direct uit of in standby modus bij drukken van de rode knop. 3 mogelijkheden worden geboden om te kiezen: Stanby/shut-off/… . Dit is onhandig als je werkt met de universele remote control waarbij met 1 druk op de knop 5 apparaten aan/of uit gaan.

- TS extenties speelt V12 niet af. VOB extenties haperen. Wellicht ligt dit aan ES explorer.

Momenteel draai ik nog met de Himedia Q10 maar mist toch wel de grote rekenkracht en heeft response time nodig maar wel zonder voorgenoemde issues.

De V12 spreekt me erg aan voor zijn 3GB DDR4 en HDR en niet te vergeten S912-H.

Wellicht had ik nog even moeten wachten met terugsturen anderzijds ik wilde een plug&play mediaplayer.

Is voorgenoemde nog te fixen?

Alvast mijn dank

Groet Simo

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.